Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma liitto kriisissä ja eron partaalla, muut ei tiedä ja samaan aikaan kaasona olo +hääsuunnittelu

Vierailija
22.07.2024 |

Pliis antakaa voimia. Ei oikeasti tunnu helpolta. Häihin on vielä aikaa (tänä vuonna ovat kuitenkin), en tiedä tuleeko mieheni osallistumaan juhliin ollenkaan tai olemmeko yhdessä enää silloin. Todella rankkaa kuunnella muiden suunnittelua ihan jo istumajärjestyksestä lähtien ja kuka kulkee milläkin kyydillä kun tottakai mieheni on otettu huomioon kaikessa suunnittelussa, minulla kun menee vähän eri kaavaa juhlat kun olen kaasona. En kuitenkaan millään jaksaisi/haluaisi ottaa esille tätä meneillään olevaa kriisiä tässä vaiheessa kun toiset ovat rakkaus+hääkuplassa ja suunnittelevat häitä. Minulla ei vaan olisi yhtään voimia olla innostunut mistään hääjutuista, yritän kuitenkin tsempata parhaani mukaan ystävän takia. Onko muilla kokemusta vastaavasta tai jotain vinkkejä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele morsiamen kanssa, kerro tilanne ja sano, että et halua olla kaaso, et oikeastaan edes halua häihin, koska vain sinä itse merkitset, ei toisten juhlat ja toisten unelmat. Muistuta, että eroava nainen kaasona tietää huonoa morsiamenkin avioliitolle.

Vierailija
2/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehkä reilua selvittää hääparille onko miehesi tulossa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kaasona, mutta olin mieheni sukulaisen häissä kun liittomme veteli viimeisiään ja meneillään oleva ero oli aivan harvinaisen inhottava ja raadollinen prosessi. Romahdin täysin ja aloin itkeä hillittömästi. Selitin hädissäni että olen herkkä liikuttumaan - kukaan ei tiennyt oikeaa tilannetta. Tämä ei nyt sinua ehkä lohduta mutta eron jälkeen olikin sitten aika paljon helpompaa kun sai jatkaa elämäänsä yksin. 

Morsian ei siis tiedä? Hänen voi olla vaikea eläytyä asemaasi joten hänelle ei varmaan kannata kertoakaan, mutta olisiko paikalla joku toinen ystäväsi jolle voisit kertoa tilanteesi? Salaisuuksia on raskas kantaa. Jos olisin sinä, menisin ilman miestä, niin olisi helpompi unohtaa mitä on meneillään.

Vierailija
4/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysytään henkistä kanttia, tuommoisia tilanteita elämässä tulee. Ota rauhallisesti ja ajattele, että ystävälläsi on nyt iso juhla tulossa, sinun kriisisi on parempi pitää sivussa suunnittelusta. Ja voihan olla, että miehesi osallistuu, mene sen mukaan. 

Vierailija
5/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta häähumusta saa positiivista energiaa, jaksaa paremmin oman ongelman keskellä. 

Vierailija
6/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kysytään henkistä kanttia, tuommoisia tilanteita elämässä tulee. Ota rauhallisesti ja ajattele, että ystävälläsi on nyt iso juhla tulossa, sinun kriisisi on parempi pitää sivussa suunnittelusta. Ja voihan olla, että miehesi osallistuu, mene sen mukaan. 

Niin, siksi juuri en halua tuoda ilmi omaa kriisiä nyt enkä haluaisi alkaa selittelemään miksi mieheni ei osallistu, kun joku ehotti et mene ilman miestä. Inhottavaa sikäli kun pitäisi tiettyyn päivämäärän mennessä tietää osallistuuko vai ei, ei voi edellisenä päivänä katsoa että mikä tilanne ja mennä sen mukaan. Ap

Vierailija
7/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista jos on niin läheinen ystävä että olet kaasona, mutta silti et ole puhunut mitään noin isosta asiasta omassa elämässäsi. Ettekö keskustele yhtään mitään?

Vierailija
8/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja. Kannattaa miettiä tärkeysjärjestys asioille. Kaikkea ei voi saada. 

Vierailija
9/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siksi juuri en halua tuoda ilmi omaa kriisiä nyt enkä haluaisi alkaa selittelemään miksi mieheni ei osallistu, kun joku ehotti et mene ilman miestä. Inhottavaa sikäli kun pitäisi tiettyyn päivämäärän mennessä tietää osallistuuko vai ei, ei voi edellisenä päivänä katsoa että mikä tilanne ja mennä sen mukaan. Ap

Siis miksi et voi sanoa ääneen sitä, minkä kaikki ympärillä jo tietävät? Sanot, että mies ei tule mukaan ja miehelle sanot, että et ole tervetullut mukaan. Aika itsenäistyä, ap, ja ryhtyä kantamaan itse vastuu elämästään. Mikään ei häissä ole niin kuvottavaa kuin avioliittonsa raunioilla riitelevä ja toisilleen tiuskiva pari, oikeastiko haluat pilata morsiamen häät totaalisesti?

Vierailija
10/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on täynnä valintoja. Kannattaa miettiä tärkeysjärjestys asioille. Kaikkea ei voi saada. 

Eihän tässä ole kyse tärkeysjärjestyksestä vaan aloittajan vaikeasta elämäntilanteesta. Vähän empatiaa kehiin.

Vierailija
11/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako mies edes tulla noihin häihin, jos teillä muutenkin menee huonosti? Yksinäänhän se siellä möllöttäisi suurimman osan ajasta, kun sinä hoidat kaason velvollisuuksia. Eikö olisi helpompi vain päättää, että menet yksin. Jos joku kysyy, niin joko kerrot totuuden tai keksit tekosyyn jostain päällekkäisestä menosta.

Vierailija
12/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häihin on vielä aikaa niin kertoisin jo nyt että teidän suhteessa ei ole asiat kunnossa. Muuten voi käydä niin että romahdat jossain päivää tai paria ennen häitä, siinä kohtaa voi sitten herkkähipiäisempi morsian suuttua että pakkoko oli päättää kertoa juuri silloin. 

Vierailija
13/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni auttoi minua järjestämään vauvani nimiäiset. Hän oli korvaamaton apu ja hänen ansiostaan minä ja mies pystyimme keskittymään vauvaan keskellä valmisteluja. Toki nimiäiset ovat pieni tapahtuma, mutta järjestelynsä nekin vaativat. Puoli vuotta nimijäisten jälkeen ystäväni kertoi minulle saaneensa keskenmenon kaksi viikkoa ennen nimijäisiä. Hän ei ollut sanonut minulle mitään, jotta ei himmentäisi minun tärkeää päivääni, vaan taisteli kaiken läpi oman surunsa piilottaen.

En toivo mitään muuta kuin, että ystäväni olisi kertonut minulle tuolloin, jotta olisin voinut olla hänen tukenaan. Minusta ystävälle pitää voida puhua ja jos ei voi, mitä sellainen ystävyys lopulta on?

Vierailija
14/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi ollut hopeahäät kuun alussa, mutta olen eronnut. Asia vaivasi mieltä tavallista enemmän. Samaan aikaan tykitettiin hääjuttuja joka suunnalta. En lukenut niistä yhtään. Ahdisti muutenkin.

Nyt olen taas päässyt tasapainoon ja koetan siinä pysyäkin.

Vierailija
15/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eroaa ja menee yhteen. Eipä tuossa sen kummempaa. Nykyään voisi oikeastaan ennustaa, että häät ovat eroamisen enne. Ajattele tältä kantilta: korkeintaan 7 vuotta ja tämäkin pari tulee eroamaan. Silloin sinä olet todennäköisesti onnellisesti uusissa kuvioissa.

Vierailija
16/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä hääparia siirtämään häitä vuodella, niin sinä kaaso saat asiasi kuntoon. Kyllä he ymmärtävät, ei ne heidän häänsä nyt niin tärkeät ole kuin sinun ongelmasi.

Aikuisten oikeasti: jos et kykene sallimaan muille onnea ja opettele pitämään tunteesi kurissa, niin luovu kaasona olemisesta. Jo nyt morsian miettii, miten saisi sinulle sanottua, että jos et sittenkään olisi mukana, olisi muille helpompaa. usko tai älä, tilanteesi on kaikkien tiedossa.

Vierailija
17/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eroaa ja menee yhteen. Eipä tuossa sen kummempaa. Nykyään voisi oikeastaan ennustaa, että häät ovat eroamisen enne. Ajattele tältä kantilta: korkeintaan 7 vuotta ja tämäkin pari tulee eroamaan. Silloin sinä olet todennäköisesti onnellisesti uusissa kuvioissa.

Tämä on aina jotenkin niin outoa kuin lohdutetaan toisten ennakoidulla epäonnella.

Vierailija
18/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin sinun asemassasi, yrittäisin asennoitua niin, että iloitsen siitä, että ystäväni on löytänyt rakkauden ja on menossa naimisiin. Yrittäisin pitää oman ongelmallisen tilanteeni ja ystäväni ruusunpunaiset häätouhut mielessäni erillään, vaikka se vaikeaa onkin. 

Kävisin kuitenkin morsiamen kanssa luottamuksellisen keskustelun, jossa kertoisin meneillään olevasta kriisistä. Sanoisin, että olen nyt vähän herkillä, ja että mikäli käytännön järjestelyihin tulee kohdallani muutoksia, syy on kriisissä.

Riidat ja väärinymmärrykset saavat usein alkunsa tietämättömyydestä. Kun ystävälläsi on ainakin vähän tietoa siitä missä mennään, hän osaa suhtautua asioihin ihan eri tavalla. Jos esimerkiksi joudut perumaan ruokia tai kyytejä miehesi osalta, tai jos häissä esimerkiksi tulee sellainen tilanne, jossa koet mielenliikutusta ja haluat poistua hetkeksi vetämään happea, niin morsian ymmärtää mitä siinä on taustalla, eikä lue tilannetta niin, että vain omaehtoisesti perut asioita viime tipassa ja häippäilet.

Vierailija
19/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä hääparia siirtämään häitä vuodella, niin sinä kaaso saat asiasi kuntoon. Kyllä he ymmärtävät, ei ne heidän häänsä nyt niin tärkeät ole kuin sinun ongelmasi.

Aikuisten oikeasti: jos et kykene sallimaan muille onnea ja opettele pitämään tunteesi kurissa, niin luovu kaasona olemisesta. Jo nyt morsian miettii, miten saisi sinulle sanottua, että jos et sittenkään olisi mukana, olisi muille helpompaa. usko tai älä, tilanteesi on kaikkien tiedossa.

Rauhoitu.

Vierailija
20/28 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimesti kertoisin asian tilasta. Itse olin vieraana häissä, joihin osallistui pariskunta ketkä olivat eroamassa mutta asiasta ei oltu puhuttu kuin pienelle piirille. Höpöttelin kuulumisia sun muuta pariskunnan kanssa ja kyselin tulevatko taas kesällä meille kylään. Olivat hieman  vaivautuneita enkä tajunnut miksi. Ärsytti jälkeenpäin miksi ei oltu voitu kertoa tulevasta erostaan jotta muutkin olisivat osanneet ottaa keskusteluissaan sen huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi