Siis ketkä ostaa IKEAsta lakanoita????
Itse ostin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Eilen illalla vaihdoin IKEAn pussilakanat ekan kerran. Olin ne pessyt.
Laatu on jotain ihan järkyttävää. Tosi kevyet, ohuet ja kahisevat. Ja silti karkeat. Poskea hankaa.
Ihan kauheat siis!
Kuka niitä ostaa? Kun niitä on aina myynnissä, niin myynti ei voi perustua kerran ostamaan erehtyviin, kuten minä, vaan jonkunhan niitä tarvii useammin ostaa?
Pakko uskoa, että halvalla ei voi saada hyvää!
Kommentit (68)
En minä ainakaan alkanut avaamaan pakettia, jotta olisin voinut kokeilla mille tuntuu.
Uskoin, että kaikki mitä myydään on käyttökelpoista.
-ap
Ja ne napit helmassa on loistava keksintö varsinkin lasten petivaatteissa, pysyy täkki paremmin paikallaan.
Ja kieltämättä aika karkeat, oli kyllä aika halvatkin muistaakseni. Mutta, olen huomannut, että jotkut ihan laatumerkitkin on joskus älyttömän karkeita. En käytä huuhteluainetta, mutta auttaiskohan se? Esim vauvan yhdet pussilakanat, jotka olen muistaakseni ostanut Lastentarvikkeesta, on ihan älyttömän karkeat, vaikka ne on pesty jo useamman kerran... tosi omituista. Ei ole siis vain halpislakanoiden ongelma...
<a href="http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50124239" alt="http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50124239">http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50124239</a> Mun äiti osti mulle ton vihreänä. Pesin sen, ja laitoin sänkyyn. Viikon kuluttua siivouspäivänä vetäisin pölyjä nihkeällä mopilla sängyn alta, pöly oli aivan kirkkaan vihreää ja sitä oli paljon! Ja miksi niissä pitää olla joku hemmetin nepparikiinnitys?
Kai sinä pesit ne 60-90 asteessa?
Ei ole vielä tullut vastaan, vaikka ikääkin on jo 40v. Ei Ikean eikä muissakaan lakanoissa.
Tai sitten olen vain niin karkea itse, etten huomaa...
Inhoan muuten niitä suomalaisia lakanoita, joissa ei ole minkäänlaista sulkemismahdollisuutta, ei nauhoja eikä nappeja! Peitto valuu aina ulos ja sitä saa olla koko ajan korjaamassa.
Siellähän on ihan kaikkea aina eri vaihtoehtoja, ihan halpis keittiöstä vähän kalliimpaan ja hyvälaatuiseen. Ikeassa täytyy vähän tutkia ja vertailla ja jos ottaa sen superhalvan, niin sitä ei sitten ole tarkoitettu välttämättä perinnehuonekaluksi tai ykköslakanaksi. Mutta hyviä juttuja löytyy ja kaikki tavarat aina esillä, joten vertaaminen on helppoa. Meillä on useasti ihmiset ihmetelleet, että miten te löydätte noin kivoja juttuja Ikeasta, kun eivät itse ole oleet mihinkään tyytyväisiä. Meillä on myös kaksi nahkasohvaa (erilaisia), jotka ovat kestäneet aivan loistavasti kahden lapsen ja kahden koiran taloudessa;)
Hyviä ovat olleet,
pehmeät ja värinsä pitävät.
Maksaneet kaikki 30-40 euron välillä.
Hinta ja laatu kyllä kulkeneet käsikädessä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 11:20"]
Itse ostin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Eilen illalla vaihdoin IKEAn pussilakanat ekan kerran. Olin ne pessyt.
Laatu on jotain ihan järkyttävää. Tosi kevyet, ohuet ja kahisevat. Ja silti karkeat. Poskea hankaa.
Ihan kauheat siis!
Kuka niitä ostaa? Kun niitä on aina myynnissä, niin myynti ei voi perustua kerran ostamaan erehtyviin, kuten minä, vaan jonkunhan niitä tarvii useammin ostaa?
Pakko uskoa, että halvalla ei voi saada hyvää!
[/quote]
Meillä on monetkin Ikean lakanat, käytetty useampi vuosi. En muista, mitä maksoivat, mutta mitään vikaa ei ole laadussa. Siellä on paljon kivemman näköisiä kuoseja kuin muissa kaupoissa.
Itse olen ostanut kolmet pussilakanat ikeasta. Yhdet halvemmat ja parit hieman hintavammat. Uusimmat ovat materiaaliltaan muistaakseni jotakin lyocelliä? Aivan ihanan pehmeää ja viileää materiaalia. Parhaimmat lakanat mitä meillä on , päihittää finlaysonit mennen tullen. Ja nepparit lakanan päässä on just hyvä! Pysyy peitto sisällä, itse kun ainakin nukun välillä niin levottomasti..
Me erehdyttiin ostamaan aluslakanoita pari kipaletta parisänkyyn. Ostettiin niitä puuvillasatiinisia. Huonompia lakanoita saa hakea. En voi suositella kanellekään. Ohutta, lirua kangasta, joka kerää pölyä ja on aina paskaisen näköinen sen pölyn vuoksi. Meillä se väri on joku purppura tai tumma lila, joten se pöly näkyy :(
Lakanoiden pitää olla paksua, jämäkkää puuvillaa. Mistähän saisi jotain hotellilakanoiden typpisiä lakanoita?
Itse ostin ikeasta sinivalkoisen kukkakuosilla olevan pussilakana setin ja tietysti pesin sen YKSIN pesukoneessa ettei vaan väriä pääse tarttumaan muista petivaatteista, noh pesun jälkeen petivaatteissa ollut sininen väri oli tarttunut myös valkoisiin kohtiin ja niinpä valkoiset kohdat ovat nyt vaalean siniset.... ja huom 60 asteessa pesin ja viellä ensimmäisen kerran erillään muista. No muut ikean petivaatteet ovat olleet ihan jees mitä nyt alussa ovat ehkä vähän kutittaneet, vaikka olenkin pessyt ne ennen ekaa käyttökertaa...
Siis ketkä ostavat? No, kerron sinulle: monet opiskelijat opiskelijakämppäänsä ostavat Ikeasta, koska ovat halpoja. Kyllä elämään tulee ehkä aika, jolloin voi ostaa kallista merkkitavaraa, mutta opiskelijana ei ole vielä varaa sellaisiin. Ihmettele ja kummastele nyt sinä sitten siellä.
Jotkut Ikean pussilakanat ovat kyllä tosi ohuita. Niistä tulee sellainen ei niin laadukas vaikutelma.
Mutta mulla oli tässä hyvä tilaisuus vertailla, koska ostin jokunen vuosi sitten suunnilleen samaan aikaan Finlaysonin ja Ikean valkoiset parisängyn pussilakanat. Niitä on käytetty saman verran, eli vuoroviikoin kumpaakin. Nyt jouduin korvaamaan toisen, koska se oli mennyt niin luiruksi ja virttyneeksi. Se oli Finlayson. Ikean lakana on vielä käytössä, koska oli pysynyt parempana. Tosin menee sekin pian vaihtoon.
äh, siis nämä vertailukappaleet oli aluslakanat, ei pussilakanat. 45
Mistä tahansa kun olen halpislakanoita ostanut, niin laatu on ollut ihan karmea ja menevät nopeasti huonoksi... Jospa sitä pikkuhiljaa tämä köyhä opiskelijakin oppisi, että joskus kannattaa ostaa vähän kalliimpaa ettei tarvitse ostaa aina uutta halpaa.
9v sitten ostin kahdet pussilakanat, vieläkin ovat kuin uudet, en muista olivatko halvat vai kalliit...
Kahdet ovat vm 98 kun muutimme yhteen, yhdet pari vuotta nuoremmat. Ovat vuorotellen käytössä, värit ja mallit pysyneet, ei todellakaan valittamista. Kaikki tosin niitä ei-halpismalleja.
Ai niin ja on vielä mökillä neljänetkin, ne ovat sellaiset halpislakanat ehkä n. vuodelta 1994. Väri ei enää niin miellytä, mutta täysin kunnossa nekin.
Mattoja meillä on myös useita, samoin peittoja, istuintyynyjä ja verhoja sekä metritavarasta ommeltuja sohvanpäällisiä, tyynynpäällisiä ja verhoja.
Minusta siellä on paras hinta-laatu-suhde näin melkein 20v kokemuksella.