Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ketkä ostaa IKEAsta lakanoita????

Vierailija
01.02.2011 |

Itse ostin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Eilen illalla vaihdoin IKEAn pussilakanat ekan kerran. Olin ne pessyt.

Laatu on jotain ihan järkyttävää. Tosi kevyet, ohuet ja kahisevat. Ja silti karkeat. Poskea hankaa.

Ihan kauheat siis!

Kuka niitä ostaa? Kun niitä on aina myynnissä, niin myynti ei voi perustua kerran ostamaan erehtyviin, kuten minä, vaan jonkunhan niitä tarvii useammin ostaa?

Pakko uskoa, että halvalla ei voi saada hyvää!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat halvat ainakin. Katsotaan nyt sitten.

Verhot ainakin ovat olleet ihan hyvälaatuisia.

Vierailija
42/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä sillä hinnalla vois odottaakaan saavansa jotain superlaatua.

Nykyään ostan vain marimekon tai finlaysonin lakanoita, vaikken muuten marimekosta välitäkkään, mutta se laatu niissä lakanoissa on niin hyvä. Just sellanen paksu ja kuohkea, värit säilyvät pesusta toiseen, eli maksan mielelläni kun tiedän saavani laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimmasta hintaluokasta. Ja ihan lemppari on, tosi pehmeä ja pysynyt muodossaan. Ainut miinus on se, että yläpäässä ei ole käsille aukkoja, joten pussilakanan paikalleen laittaminen on kohtuullisen hankalaa!

Vierailija
44/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisenä ja punaisena.

Vierailija
45/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on pettynyt tuotteeseen, niin eipä tee mieli mennä sinne enää tuhlaamaan rahojaan samoihin tuotteisiin.

Negatiivista mielipidettä on vaikea saada muuttumaan. Tai mikäs siinä, jos joku mulle ilmaiseksi hyvälaatuiset sieltä kiikuttaisi kotiin.

-ap

Vierailija
46/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakko myöntää, että Ikeassa en ole huomannut kuin huonolaatuista lakanaa. Tykkään ostaa paksua puuvillasatiinia, eikä ole moisia osunut Ikeassa silmiin (ehkä niitä siellä on, muttei ainakaan tarjouksessa).

Vierailija
47/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet tuli ostettua mökille (kun sai halavalla), mutta laadun takia jäävät viimeisiksi. Hemtexistä ja Stockalta ostan lakanat ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
48/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisena ja ne on kyllä minusta oikein hyvät hinta/laatusuhteeltaan. Ja aion ostaa uudestaankin sieltä lakanoita, pyyhkeitä, verhoja ja ehkä jopa mattojakin.

Vierailija
49/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani ihmettelen Luhdan Tuulahdus-lakanoiden ja aluslakanoiden huonoa laatua. Ohuita, ryppyisiä riepuja, ja keräävät nöyhtää.

Vierailija
50/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellaiset ruutulakanat, ei mitään vikaa. Yleensä käytetään vieraslakanoina.

Vierailija
51/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan ovat erihintaisia ja erilaisia. Usein edullisimmissa lakanoissa muuallakin on vaikka koostumus eri kuin kalliimmissa.

Hemtexissä, Anttilassa ja Jyskissä esimerkiksi on monenlaatuisia ja hintaisia lakanaoita.

Meillä on monenlaisia lakanoita kotona. On Ikean puoli-ilmainen lastenlakananasetti, joka on hyvin ohutta mutta mukavan pehmeää puuvillaa. Kestänyt pesuakin oikein hyvin, värit ovat kirkkaat ekä ole kutistunut. Lapsella on myös ns. lisenssipussilakana Citymarketista. Kallis hinta mutta laatu huonompaa. Kovaa karheaa puuvillaa, johon pesussa tulee ikävät linkousrannut painatukseen. Silittäminen ja mankelointi auttavat onneksi ja pussilakanalla on kuitenkin ihan hyvä nukkua.Hintaeroa noilla tuotteilla oli parikymppiä eli äkkiä luulisi, että Hello Kitty-lakana olisi laadukkaampi.

Ikeassa on mielestäni esillä ne kaikki lakanat, niitä voi siellä hypistellä ja tunnustella ja tehdä valintoja.

Itse pidän puuvillasatiinisista lakanoista. Hyviä olen ostanut eri merkkisiä. On Finnlaysonia, Hemtexiä, Marimekkoa, Jyskin mallistoa. Parhaimmat peruspuuvillalakanat ovat PMK:n (nykyisin taitaa Finnlayson myydä tämän värjäämön tuotteita), kestäneet kaksi vuosikymmentä.

Vierailija
52/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin ostaa Ikeasta lakanat, mutta sitten sainkin parilla kympillä tarjouksesta Finlaysonin satiinipuuvillaiset lakanat + tyynyliinan Turvallinen tekstiili -sertifikaatilla.

Nyt mitä olen kokeillut Ikean lakanoita kädellä, ostaisin varmaan seuraavallakin kertaa Finlaysonin lakanat, vaikka ei olisi ihan noin halvatkaan.

Vierailija
53/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpa ei voi olla hyvää.

Ostan ikeasta ainoastaan lautasliinoja.

Vierailija
54/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa halvalla siis todella halvalla hyviä muotoonommeltuja lasten lakanoita. Ei valittamista.

Vierailija
55/68 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuulin että miehen lakanat (siis silloin kun muutimme yhteen) olivat Ikeasta. Olin jo ihastellut niitä kun ovat niin pehmeät. Meillä on siis puuvillainen pussilakanasetti, joka on superpehmeä ja kestänyt nyt jo ainakin 5 v priimakunnossa, sekä aluslakana (nähtävästi osin "satiininen"?), joka on maailman ihanin, silein ja pehmoisin. Niissä on siis eroa.

Vierailija
56/68 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nykyään ikean lakanat? Kannattaako?

Vierailija
57/68 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitekuitu nyppyyntyy. Kannattaa ostaa ainoastaan täyttä puuvillaa,niin ei tarvitse parin kuukauden päästä laittaa roskiin. Eihän ne ohuet edes suojaa peittoa tai patjaa. Joudut pesemään ja uusimaan kaikki ennenaikaisesti. Kalliiksi tulee opiskelijallekin.

Ostan itse vastaisuudessa vain laadukkaampaa tavaraa. Käyttöikä voi olla useampi vuosi.

Vierailija
58/68 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Väppssäläissen lomautettu täti? LOL

Vierailija
59/68 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii!

Ikeassahan on vaan yhtä laatua ja kokoa jota miljoona joutuu käyttämään. IKEA-psyko?

Vierailija
60/68 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelin kun oli ihan normaalia aikuismaista keskustelua, mutta tämä olikin nosto kymmenen vuoden takaa jolloin ei vielä ollut Suomessa mt-ongelmat levinneet käsiin.