Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan mahdollisimman "huonon" tuloksen kilpirauhaskokeeseen?

Vierailija
01.02.2011 |

Milloin kilpirauhasarvot on ylä- tai alakantissa? Siis mitkä asiat vaikuttaa?

Minulle on mietitty lääkityksen aloittamista jo pitkään, ja ystävälleni on jo annettu lääkitys samoilla tuloksilla, mitä minulla on aiemmin ollut. Viimeksi arvoni oli vähän parantunut: valvoin melkein koko yön ennen labraan menoa, olin alkanut käyttää jodisuolaa jne jne.

Miten yöunet esim. vaikuttaa? Tuleeko valvotun yön jälkeen ylä- vai alakantin tulos?

MIllaisia kokemuksia/tietoja sinulla on? JOS JOKU ON MENOSSA LÄÄKÄRILLE NIIN VOISIKO KYSYÄ NÄISTÄ VAIHTELUISTA.

Eli milloin minun ei ainakaan kannata sinne mennä? (Esim. just nukutun/valvotun yön jälkeen?)

Tämä arvohan pitää ottaa ennen aamu kymmentä, eli varmasti on syömisillä, nukkumisilla ym vaikutusta?!

Tarkoitus on siis saada mahdollisimman alhainen arvo labratuloksiin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikuttaa

Vierailija
22/24 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvot on huonoimmillaan mahdollisimman aikasin aamusta. Ota aikaisin mahdollisin verikoeaika, nuku hyvät yöunet (mielellään useampana yönä ennen kokeita), mene suht pian heräämisen jälkeen kokeisiin, älä syö mitään aamulla ja istu ennen verikokeiden ottoa 5-10min. Älä huhki hirveällä kiireellä tk:hon, vaan yritä suht stressittä ja hitaasti edetä. 

Luulisin että stimulantit (stressi=adrenaliini, kahvi, suklaa jne) saa ehkä TSH:n laskemaan "liikaa" jos arvot ovat just siinä rajalla eli T4V ei vielä tarpeeksi matala ja TSH on esim jotain 2,5-3,5.

Seerumin vapaa tyroksiini on niin pitkäikäinen, ettei sen pitoisuuteen voi millään yön yli kikalla vaikuttaa. Olo voinnissa (esim. lääkitysmuutokset) saattaa silti tuntua kehossa, vaikkei verikoe näyttäisi mitään muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden tai vuoden kun viettää homeisessa rakennuksessa, niin kyllä alkaa laiskasti toimiva kilpirauhanen vedellä viimeisiään. En tosin suosittele kokeilemaan.

Vierailija
24/24 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei voi  "parantua", niin  Thyroksinilla saa elämän normaaliksi. Lisäksi se on vaaraton lääke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi