Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keitto on isotöinen ruoka

Vierailija
31.01.2011 |

Mä ihmettelen kun sanotaan että keitto on helppo ja nopee ruoka tehdä. Teen keittoo harvoin koska mulla menee tekemiseen aina pari tuntia.

Esim. makkarakeitto

- Kuorin makkarat

- Halkasen, halkasen ja pilkon

- Paistan kahdessa osassa pannulla

- Kuorin porkkanat. Huuhdon. Pilkon pieniksi palasiksi

- Kuorin lantun. Huuhdon. Pilkon pieniksi

- Kuorin palsternakan. Huuhdon. Pilkon pieniksi

- Kuorin sellerin. Huuhdon. Pilkon pieneksi.

- Kuorin 2kg perunoita. Huuhdon. Pilkon pieneksi.

En voi ajatellakaan oikasta missään tai kukaan ei syö jos vaikka käytän pakaste keittovihanneksia.

Keitot olis vaan hyviä mut menee liikaa aikaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ainakin, että perunat ovat n. 3x2 cm kokoisia, eli ainakin isompia kuin mun peukalon kynsi ;) ja porkkanan pilkon niin, että vedän muutaman pitkittäin halki ja sitten kerralla n. 4 puolikasta isolla kokkiveitsellä puolikuun mallisiksi viipaleiksi. Jos yksi porkkana kerrallaan pienellä veitsellä nyrhii ja pyyhkii välissä hikeä ja huokailee, niin varmaan menee aikaa.

En vttuile vaan oikeasti kannattaa vähän treenata vaikka jollain marttojen kurssilla tms. niin pääsee niiiin paljon vähemmällä. Usein seuraan kavereiden ruuanlaittoa, ja ihmetteln niitä minimaalisen pieniä leikkuulautoja ja nukketaloon sopivia pikku vihannesveitsiä. Suurin osa pilkkoo porkkanan ensin suikaleiksi ja sitten joka ikisen suikaleen erikseen pikku paloiksi. Kunnon työvälineet, niin samalla kerralla saa monta tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla