Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keitto on isotöinen ruoka

Vierailija
31.01.2011 |

Mä ihmettelen kun sanotaan että keitto on helppo ja nopee ruoka tehdä. Teen keittoo harvoin koska mulla menee tekemiseen aina pari tuntia.

Esim. makkarakeitto

- Kuorin makkarat

- Halkasen, halkasen ja pilkon

- Paistan kahdessa osassa pannulla

- Kuorin porkkanat. Huuhdon. Pilkon pieniksi palasiksi

- Kuorin lantun. Huuhdon. Pilkon pieniksi

- Kuorin palsternakan. Huuhdon. Pilkon pieniksi

- Kuorin sellerin. Huuhdon. Pilkon pieneksi.

- Kuorin 2kg perunoita. Huuhdon. Pilkon pieneksi.

En voi ajatellakaan oikasta missään tai kukaan ei syö jos vaikka käytän pakaste keittovihanneksia.

Keitot olis vaan hyviä mut menee liikaa aikaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet kasvikset on jopa parempia pakastettuna, niissä säilyy vitamiisit paremmin kuin tuoreena säilytettyinä. Ja ovat valmiiksi pilkoittuina annospusseissa. Hyvää, terveellistä ja nopeaa.

Vierailija
2/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minkätakia ne makkarat pitää käyttää pannulla?? ei ihme että menee aikaa,ku siitä tehään noin vaikeeta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suvulle soppaa?

Vierailija
4/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen keiton "venäläiseen pohjaan" eli kuorin ja raastan porkkanat ja mukulasellerin ja hienonnan sipulit ja freesaan nämä yhdessä pannulla tai kattilan pohjalla, mikä jälkeen kaadan sinne liemen. Usein olen keittänyt liemenkin erikseen jämäluista tai broilerinraadoista juuresten ja mausteiden kanssa ja sitten siiviöinyt sen.

Suomalainen keitto on sinänsä keitoista helpoin, kun yleensä kaikki vaan laitetaan veteen ja keitetään liemikuution kanssa.

Vierailija
5/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorin sarjassa kaikki vihannekset, huuhtaisen ja sitten pilkon vauhdilla kaikki peräjälkeen. Nopeuttaa ainakin hiukan.

Meillä tehdään usein keittoja kaupan keittovihanneksia ynnä muita sekoituksia käyttäen raakojen ainesten lisukkeena, kaikille on maistunut, myös vieraille.

Maustaminen on se taika mun mielestä.

Vierailija
6/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on se kumma jos ei jaksa ees pottuja kuoria.

Mut vau, niistä tuleekin tosi hyviä keittoja...

Vierailija
7/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vesi kiehumaan (vedenkeittimessä)

-porkkanat ja lantut kuoritaan ja pilkotaan ja heitetään veteen, perään liemikuutio ja maustepippuria

aikaa kulunut 5 min

-perunat kuoritaan ja pilkotaan ja heitetään soppaan

aikaa kulunut 10 min

-makkarat kuoritaan ja pilkotaan, odotellaan hetki pottujen kiehumista ja heitetään sekaan

aikaa kulunut 15 min

-katetaan pöytä, leikataan leipä ja odotellaan vielä hetki pottujen kypsymistä

aikaa kulunut 25 min siitä, kun marssittiin keittiöön

-nostetaan soppa pöytään.

Vielä 5 minuuttia saa niistettyä käyttämällä pakastejuureksia, mutta tuoreet on kyllä viiden minuutin edestä parempia...

Jos tähän menee 2 h, se on harjoittelun puutetta :P

Vierailija
8/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mielummin vaikka jauhelihakastiketta + perunoita. Wokkibroileria tai broilerkastiketta + riisiä. Laatikoita. Oikeestaan mitä vaan

Ylihelppoja ja nopeita ruokia on vaikka naudanpaisti, porsaan ananasfile, naudanlihakastike jne. jne.

Miten hitossa tee saatte pilkottua kaikki nopeesti keittoon (peukalon kynnen koksiksi paloiksi)

Niin ja mä teen aian 4-5 litraa keittoo jossa on lientä juuri nimeksi.

Ap

Vierailija
9/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 15 minsaa 5-henkisen perheen makkarasoppaan (+haudutus).

Vierailija
10/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maistu miltään ja ovat vetisiä. Minäkin teen aina keitot alusta alkaen itse. Hiukan voi oikaista; perunat voi kuoria veteen jo edellisenä iltana. Makkaroita ei tarvitse kärventää, vaan suoraan keittoon.

Oikaisen myös jauheliha-makaronilaatikossa; laitan makaronit keittämättä uunivuokaan. Reilusti lihalientä ja sulatejuustoa, ruskistetut lihat sekaan ja uuniin. Ja on muuuten hyvää!

Nopeita keittoja on kaalikeitto, kasvissosekeitot, juustokeitot..hernekeittoa teen reilusti kerralla.

Vierailija
11/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä jää syömättä (ja mulla kanssa) jos makkaroita ei oo paistettu ensin.

Mietin että taitaa toi kattila olla isompi kun 5 litraa. Meitä on syöjiä aika paljon ja teen aina niin että saan pari ruoka-annosta pakkseenkin.

Vierailija
12/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 100h makkarakeiton kypsäksi asti, puolisen tuntia kestää. Jonka aikana teen paljon muuakin..'''

Riippuu ihan kuinka vaikeasti sen haluaa toteuttaa.

Vierailija
13/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ison pussin porkkanoita, lanttuja ym. ja keitän kerralla isot määrät. Sitten pakastan pehmeät juurekset pusseissa. Yhdestä pussista riittää yhteen keittoon. Lapset rakastavat keittoja; siskonmakkarakeittoa, jauhelihakeittoa, lohikeittoa, seitikeittoa. Kaiken lisäksi meillä on vielä haudutuspata, ettei tarvitse edes välttämättä vahtia kattilan vieressä.

Vierailija
14/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattilallisen täyteen keittoa teen minä.ja mun mielestä se nyt ei niin suurtöinen ole,siitähän syö sitten useammankin aterian.eikä ne pakastevihannekset nyt niin pahoja ole!

Vierailija
15/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, ettei tarjoa lapsilleen pelkkiä eineksiä

Vierailija
16/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi kovia herneitä yöksi likoamaan kylmään veteen. Seuraavana päivänä kiehumaan, minä huuhdon ja kaadan liotusveden pois. Jauheliha ruskistetaan, ja odotetan herneiden ja sipulin pehmenimistä. Lisään lihaliemi kuution ja mustapippuria. Tulee muuten 4 litraa hyvää keittoa ja halpaa.

Vierailija
17/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä peruskeittoja:

-linssejä, sipulia, valkosipulia, paseerattuja tomaatteja (purkista), mausteita

-Tomaattikeitto: 2 purkkia tomaattimurskaa, 1 paseerattua, sipulia, valkosipulia, tuorejuustoa, mausteita. Soseutetaan kun kasvikset kypsiä.

-italialaistyyppinen keitto: tomaattimurskaa, sipulia, selleriä, valkosipulia, pastaa, vähän parmesania

Vierailija
18/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vielä keittoihinkin =(

Vierailija
19/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen perhe syö sellaista, mikä on omaan makuun. Meillä suosikkikeitot on tomaattikeitto ja kasvissosekeitto. Molemmat tulevat nopeasti ja helposti.

Vierailija
20/41 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen perhe syö sellaista, mikä on omaan makuun.