Keitto on isotöinen ruoka
Mä ihmettelen kun sanotaan että keitto on helppo ja nopee ruoka tehdä. Teen keittoo harvoin koska mulla menee tekemiseen aina pari tuntia.
Esim. makkarakeitto
- Kuorin makkarat
- Halkasen, halkasen ja pilkon
- Paistan kahdessa osassa pannulla
- Kuorin porkkanat. Huuhdon. Pilkon pieniksi palasiksi
- Kuorin lantun. Huuhdon. Pilkon pieniksi
- Kuorin palsternakan. Huuhdon. Pilkon pieniksi
- Kuorin sellerin. Huuhdon. Pilkon pieneksi.
- Kuorin 2kg perunoita. Huuhdon. Pilkon pieneksi.
En voi ajatellakaan oikasta missään tai kukaan ei syö jos vaikka käytän pakaste keittovihanneksia.
Keitot olis vaan hyviä mut menee liikaa aikaa.
Kommentit (41)
pakastealtaasta. kiehutan 20 minuuttia, lisään pilkotut nakit. Hemmetin vaikeeta XD
Ei kai missään perheessä enää äiti ole ainut ruoanlaittaja? Todella vaikea kuvitella.
Kuorin ja paloittelen vihannekset yleensä edellisenä iltana (ja laitan kylmään veteen jääkaappiin), niin keiton saa inhimillisessä ajassa lounasruuaksi.
Makkaroita en paista, mutta viehän se siskonmakkaroiden puristelu aikansa.
Ja tuoreista, hyvälaatuisista vihanneksista tehty keitto ON parempaa kuin pakastevihanneksista tehty, kokeilkaa vaikka itse. Paluuta ei ole ;)
Kuorin ja paloittelen vihannekset yleensä edellisenä iltana (ja laitan kylmään veteen jääkaappiin), niin keiton saa inhimillisessä ajassa lounasruuaksi.
Makkaroita en paista, mutta viehän se siskonmakkaroiden puristelu aikansa.
Ja tuoreista, hyvälaatuisista vihanneksista tehty keitto ON parempaa kuin pakastevihanneksista tehty, kokeilkaa vaikka itse. Paluuta ei ole ;)
Siis tuoreista ja pakasteista, sekä sekaisin. Kaikki maistuu. Salaisuus on maustaminen ja kunnon haudutus. Ainakin meillä.
Kiire mulla ei olekaan sopanteossa.
Ei kai missään perheessä enää äiti ole ainut ruoanlaittaja? Todella vaikea kuvitella.
en ole 24..
Kuorin ja paloittelen vihannekset yleensä edellisenä iltana (ja laitan kylmään veteen jääkaappiin), niin keiton saa inhimillisessä ajassa lounasruuaksi. Makkaroita en paista, mutta viehän se siskonmakkaroiden puristelu aikansa. Ja tuoreista, hyvälaatuisista vihanneksista tehty keitto ON parempaa kuin pakastevihanneksista tehty, kokeilkaa vaikka itse. Paluuta ei ole ;)
Siis tuoreista ja pakasteista, sekä sekaisin. Kaikki maistuu. Salaisuus on maustaminen ja kunnon haudutus. Ainakin meillä. Kiire mulla ei olekaan sopanteossa.
käytän tuoreita ja pakasteita sekasin.
niitä pakastekeittojuureksia. Laitan niitä kyllä joihinkin keittoihin mukaan, mutta en ota niitä omalle lautaselleni. Yleensä teen keiton niin kuin ap. Paistan myös makkaran ennen keittoon laittamista. Samoin kuin broilerin ja jauhelihan. Lohen ja pakasteseitin laitan raakana keittoon. Jos kuorii ja pilkkoo 2 kg perunoita, siinä menee kyllä enemmän aikaa kuin 5 min.
Joskus tein vielä kiusauksiinkin perunat itse ja laskin että perunan kuorimiseen ja suikaloimiseen sekä sipulin pilkkomiseen meni jotain 30 min... Olen vissiin aika hidas, vaikka olen yli 10 vuotta tehnyt joka ikinen päivä ruoan. Nykyään teen kiusaukset peruna-sipulisekoituksesta (pakaste), vaikka olisi kiusauskin parempi, jos sen olisi tehnyt alusta asti itse.
EI kannata yleistää kaikkia miehiö kasvisten karttajiksi ;)
Niin siis emännän makuun...
Kai jokainen perhe syö sellaista, mikä on omaan makuun.
Mulla vain ei tulisi pieneen mieleenikään ruveta edes seurustelemaan miehen kanssa, joka ei osaa laittaa ruokaa. Eineksillä eläjät - yäk! Meille se on yhteinen harrastus, ja se tekee ruoan, joka sattuu olemaan sopivasti kotona. Piiaksi en osaisi ruveta, joten olen ilmeisesti onnistunut väistämään luodin tässä(kin) asiassa.
Mulla vain ei tulisi pieneen mieleenikään ruveta edes seurustelemaan miehen kanssa, joka ei osaa laittaa ruokaa. Eineksillä eläjät - yäk! Meille se on yhteinen harrastus, ja se tekee ruoan, joka sattuu olemaan sopivasti kotona. Piiaksi en osaisi ruveta, joten olen ilmeisesti onnistunut väistämään luodin tässä(kin) asiassa.
Pointti oli se että kehutaan omaa ruokaa täällä ja oletetaan että koko perhe tykkää. Ehkä se tykkääkin mutta onko se sitten pakon edestä tahi ei...
Kyllä meilläkin mies laittaa ruokaa, toiset ruuat paremminkin kuin minä.
Kaada herneet veteen anna kiehua ja heitä jauheliha perään.
Odota 2 tuntia.
Paljon terveellisempä kuin makkarasoppa
kolme pistettä vihjaa että eivät esim. isännän.
Mitä hittoa tää liittyi nyt kasviksiin???
Voi reps mitä sisälukutaitoa taas!
Ja inhoan perunoiden/porkkanoiden jne. kuorimista. Kun teen keittoja, käytön valmiskasviksia, jotka sisältävät myös perunan.
Tai sitten kuorin vain pari isoa pottua, laitan naposteluporkkanat ja loput pakastepussista.
Ostan ison pussin porkkanoita, lanttuja ym. ja keitän kerralla isot määrät. Sitten pakastan pehmeät juurekset pusseissa. Yhdestä pussista riittää yhteen keittoon. Lapset rakastavat keittoja; siskonmakkarakeittoa, jauhelihakeittoa, lohikeittoa, seitikeittoa. Kaiken lisäksi meillä on vielä haudutuspata, ettei tarvitse edes välttämättä vahtia kattilan vieressä.
Kuorin ja pilkon perunat ja laitan ne kiehuun. Paistan kanat/jauhelihan/makkarat pannulla ja lisään ne ja pari kasvissuikalepussia kattilaan. Maustan ja annan kiehua vielä tovin ja siinä se. Helppoa ja nopeaa. =)