housuvaippa vai teippivaippa taaperolle?
Housuvaippa istuu paremmin ja on helpompi pukea. Miksi teippivaippaa myydään, kun housuvaippa on kätevämpi.
Miksi joku käyttää teippivaippaa??
Yöllä käytän teippivaippaa koska se imee paremmin, käytän Pampersin yövaippaa taaperolla.
Kommentit (30)
lapselle ei sovi mitkään housuvaipat. Joten käytettiin teippivaippoja AINA. Yöllä ja päivällä. Housuvaipoista tuli kuset reunoista, ku sitä ei saanu tarpeeks kireelle jalkojen ympärille.
Mä taas hämmästelen, miten jotku käyttää housuvaippoja.
täälläkin kernaasti jo vaihdettaisiin housuvaippoihin mutta oikean merkin löytyminen on alkanut takkuisesti, ohivuotoja jatkuvasti.
teippivaippa yöksi koska imukyky parempi. Päivisin käytetään housuvaippaa. 1,5v taapero ei tykkää että vaihdetaan vaippaa selällään, joten housuvaippa helpompi pukea.
MEillä on käytössä Pampersin housuvaippa eikä mitään ongelmia.
koska ovathan ne huomattavasti halvempia; samankokoisessa paketissa on paljon enemmän.
Itse siirryin housuvaippoihin heti kun koossa löytyi ja ne on käytössä päivät ja yöt, meillä falskaa yöaikaan kaikki teippivaipat.
Typy lopetti vaippaan pissailun alle 1,5-vuotiaana. Toisaalta sukkisten kanssa teippivaippa oli paljon helpompi vaihtaa seisaaltaan, kun ei tarvinut kuin laskea housuja vähän alaspäin (ei siis riisua kokonaan).
Vähän aikaa käytettiin varoilta housuvaippaa pikkareiden tapaan, niin että tytteli kävi itsekseen potalla (ei onnistu teippivaipan kanssa), mutta jätettiin vaippa pian pois kokonaan kun ei koskaan ollut märkä.
meille housuvaipat on liian kireitä vyötäröstä.
koska imee paremmin. On muuten vielä jeesusteipillä kiinni, koska muuten lähtee.
housuvaipat aina valittu vähän nafteiksi niin, että lapsi on sen painorajan yläreunalla, silloin pysyy paremmin eikä vuoda. Yöllä tosin meilläkin teippivaippa, jonka saa vielä tiukemmin kiinni.
taaperolla teippivaippoja. Syitä:
- isot ja löysät kakat on huomattavasti helpompi "siivota" , kun ne tulleet teippivaippaan: housuvaippaa riisuessa kakka suttaa koko takapuolen ja jalat
- teippivaippa on kätevämpi vaihtaa reissussa, koska ei tarvitse riisua taaperon housuja vaipanvaihdon yhteydessä
- usein parempi imukyky kuin housuvaipoissa
taaperolla teippivaippoja. Syitä: - isot ja löysät kakat on huomattavasti helpompi "siivota" , kun ne tulleet teippivaippaan: housuvaippaa riisuessa kakka suttaa koko takapuolen ja jalat
taaperolla teippivaippoja. Syitä:
- isot ja löysät kakat on huomattavasti helpompi "siivota" , kun ne tulleet teippivaippaan: housuvaippaa riisuessa kakka suttaa koko takapuolen ja jalata
kaverin mies, joka tajusi vasta meillä käydessään, että housuvaipat on tarkoitus repäistä sivulta auki! Hän olikin kuulemma ihmetellyt omien lastensa kanssa että miten näin epäkäytännöllisiä vaippoja oikein myydään, kun on jalat aina kakassa :D
taaperolla teippivaippoja. Syitä: - isot ja löysät kakat on huomattavasti helpompi "siivota" , kun ne tulleet teippivaippaan: housuvaippaa riisuessa kakka suttaa koko takapuolen ja jalat
... etkö tiedä miten housuvaippa toimii?
Mä olen joskus leikannut sen saksilla, kun repäisy ei onnistunut, mutta hyvä tietää, että pitäisi onnistua :).
Joka tapauksessa allekirjoitan edelleen nuo kaksi muuta kohtaa viestissäni.
t: se teippivaippojen käyttäjä, olisiko ollut #12
Housuvaippahan riisutaan repäisemällä sivusaumat auki
Teippivaippa ei vaan istu, se tippuu ja roikkuu. Housuvaippa pysyy napakasti paikallaan. Taaperomme on normaalivartaloinen, ei hoikka!
Teippivaippaa käytän reissussa kun en viitsi riisua kenkiä ja housuja pois .
minäkin luulin, että muut vain vetävät ne alas, kun repäisy ei onnistunut, enkä joka kerta jaksanut hakea saksia :).
Puolustuksekseni voin kertoa, että lapsellani on ollut housuvaipat max 5 kertaa päällä...
T. #12
Tuli tästä kommentista mieleen kaverin mies, joka tajusi vasta meillä käydessään, että housuvaipat on tarkoitus repäistä sivulta auki! Hän olikin kuulemma ihmetellyt omien lastensa kanssa että miten näin epäkäytännöllisiä vaippoja oikein myydään, kun on jalat aina kakassa :D
Olen 1 v 3 kk tytön äiti, joka ei ole ikinä nähnytkään housuvaippaa, enkä todellakaan tiennyt, että ne avataan repimällä sivusta. Tota p***aongelmaa olen itsekin nimittäin miettinyt, kun olen vaippaostoksia tähän mennessä tehnyt. Ja toistaiseksi aina päätynyt teippivaippoihin, vaikka olen haaveillut housuvaipoista, jotka olisi helpompi vaan vetäistä pikkuvipeltäjän päälle. Ehkä seuraavalla kerralla sitten jo housuvaipat - kiitos av:n!
Musta ne oli hankalia, etenkin jos vaipassa oli kakka. Teippivaipat oli paljon helpompia.
vähän outoa kysyä, miksi teippivaippaa myydään, kun itsekin käytät sitä?
Olen 1 v 3 kk tytön äiti, joka ei ole ikinä nähnytkään housuvaippaa, enkä todellakaan tiennyt, että ne avataan repimällä sivusta. Tota p***aongelmaa olen itsekin nimittäin miettinyt, kun olen vaippaostoksia tähän mennessä tehnyt. Ja toistaiseksi aina päätynyt teippivaippoihin, vaikka olen haaveillut housuvaipoista, jotka olisi helpompi vaan vetäistä pikkuvipeltäjän päälle. Ehkä seuraavalla kerralla sitten jo housuvaipat - kiitos av:n!
Niitä housuvaippoja on tietty vähän erilaisia mutta kaikissa on sivussa saumat, jotka voi repäistä auki. Oliskohan se Pampers, joka on mun mielestä hankalin repäistä, siinä tarvitsee vähän voimaa mutta kyllä sekin onnistuu. Ja esim Huggies-housuvaipoissa on sivuilla ihan tarrat, jotka saa auki sen enempää repimättä.
Vastasit jo kysymykseesi niin kuin olisin itsekin vastannut. Eli molempia käytetään meilläkin. (Ja vielä se, että teippivaipan saa yökäyttöön kiinnitettyä paremmin pitäväksi meidän hoikalle taaperolle.)