Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ANTTILA boikotiin tyrkyttämisen vuoksi, misssä muualla tyrkytetään kassalla ?????

Vierailija
31.01.2011 |

Osta ässäarpa, osta karkkia, osta sitä sun tätä... Tuollainen ääliömainen tyrkyttäminen OTTAA AIVOON.

Minä ostan kaupasta mitä tarvitsen ja maksan sen kassalla, en siedä kassalla tyrkyttämistä.

ANTTILA on boikotissa tämän takia. Missä muualla tyrkytetään ??? Jotta tietää välttää ?

Tiedän että myyjät inhoavat sitä yhtä paljon kuin kaikki asiakkaat. Silti heidät pakotetaan tyrkyttämään. Ostoboikotti on ainoa joka auttaa.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kassalla aletaan tyrkyttämään jotain ylimääräistä ostettavaa, sanon ei kiitos. Jos lisämyynti ei pääty siihen vaan alkaa "perusteleminen" ja jonkun muun tyrkyttäminen, niin jätän ostokset siihen ja kävelen pois. Jos kaikki tekisivät näin, agressiivinen tyrkyttäminen loppuisi erittäin nopeasti.

Vierailija
102/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarissa ja Suomal.kirjakaupassa kylläkin.

Ensimmäinen kokemukseni tyrkyttämisestä onkin jälkimmäisestä. Ostin jonkin dekkarin ja myyjä kassalla kysyi kiinnostaisiko tällaiset perunanpesuhanskat. Se oli jotain niin älytöntä, että epäilin myyjän olevan järjiltään.

Suomalaisessa kirjakaupassa tyrkytetään aina jotakin kassalla olevaa roinaa, pelejä, heijastimia, pelikortteja jne ja vaikka osaan kyllä kieltäytyä ilman ongelmia, käyn silti paljon mieluummin Akateemisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdottamaksi mennyt tyrkyttäminen VILA:ssa!!! Ennen siellä oli mukava katsella ja tehdä heräteostoksia, nyt myyjät aivan kokoajan kimpussa!!! Tää on niiiiin ihana, iiihana ja plää plää plää, vaatteiden kehuminen kuuluu kokoajan myyjän suusta!!! Osta nyt ihmeessä, tää on niin ihana, tuli myyjän suusta, ( vaate oli aivan kamala ja vanha! ) Jos etsin jotain tiettyä juttua, varmasti osaan aikuisena ihmisenä avata suuni ja kysyä myyjiltä apua. Ja osaan sanoa ei kiitos, mutta ei myyjä usko, jatkaa vaan tyrkyttämistään! Varsinkin Jumbossa olen törmannyt tähän nyt joka kerta asioidessani viimeaikoina ja alkaa ahdistamaan tuo pakkomyyminen. Mielestäni jos sanon ei kiitos, myyminen pitäisi lopettaa siihen. Käyn asiakkaana todella paljon näissä ketjun liikkeissä, nyt on alkanut tuntua siltä, että vaihdan kohta ketjua, vaikka tuotteet olisikin kuinka kivoja tahansa. Tilaan tuotteet sitten vaikka ennemmin netin kautta. Sääliksi käy myyjiä, näkee selvästi, että heidän on pakko myydä! Onneksi meidän asiakkaiden ei ole pakko ostaa...

Vierailija
104/107 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ässäarpa, osta karkkia, osta sitä sun tätä... Tuollainen ääliömainen tyrkyttäminen OTTAA AIVOON.

Minä ostan kaupasta mitä tarvitsen ja maksan sen kassalla, en siedä kassalla tyrkyttämistä.

ANTTILA on boikotissa tämän takia. Missä muualla tyrkytetään ??? Jotta tietää välttää ?

Tiedän että myyjät inhoavat sitä yhtä paljon kuin kaikki asiakkaat. Silti heidät pakotetaan tyrkyttämään. Ostoboikotti on ainoa joka auttaa.

Ko. lisämyynti lisämyynti on kuulemma loppunut Anttilan kassoilla.

Vierailija
105/107 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa mainitussa kirjakaupassa. En haluaisi tyrkyttää asiakkaille. Lisämyyntejä kuitenkin seurataan. Olen ollut aika vähän aikaa ko. paikassa töissä niin mietin uskallanko avata suutani ja sanoa pomolle mielipiteeni tästä.

Mielestäni osa myyjistä osaa toimia oikein eli tarjoaa vain asiakkaalle sopivia tuotteita, esim. värikynien ostajalle piirustuspaperia. Valitettavasti osalla se menee siihen muistitikun tyrkyttämiseen lastenkirjan ostajalle jne.

Kysynkin nyt teiltä, asiakkaat, miten haluaisitte teitä palveltavan ja saako teille tarjota ostokseenne liittyviä tuotteita?

Vierailija
106/107 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilassa ärsyttää sekin, että siinä kassalla on AINA jotain helkkarin suklaita. Minun ei siis ole vaikea olla niitä ostamatta, mutta vaikeahan siinä on enää mahtua pakkaamaan mitään isompia ostoksia.

Vierailija
107/107 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useaan otteeseen todettu on hienovarainen tarpeenkartoitus ja tyrkyttäminen kaksi aivan eri asiaa. Itse olen ollut töissä liikkeessä jossa seurattiin tätä kassalla tapahtuvaa lisämyyntiä aktiivisesti. Kauheinta myyjän näkökulmasta onkin juuri tyrkyttää jotain tiettyä ja samaa tuotetta jokaiselle asiakkaalle esim. "tästä nyt tahranpoistaja edullisesti mukaan" tms. Varmasti menee työskentelyhalut useamman kieltäytymisen jälkeen ja sen lisäksi joutuu vielä jollekkin häpeälistalle. Mutta se että myyjiä oikeasti kannustetaan kartoittamaan asiakkaan tarpeita kehoittamalla heitä tarjoamaan jotain sopivaa tuotetta asiakkaalle on vain myyjien aktivointia. Tarkoituksena kun ei ole se että myyjät sanoisivat vain pakolliset "kiitos", "39,95" ja "ole hyvä", vaan ottaisivat asiakkaaseen muutakin kontaktia, vaikka sitten kertomalla kampanjasta tai tarjomalla sitä paperia vesivärien ostajalle.

- langan tarjoaminen verhokankaan ostajille

- postimerkin tarjoaminen kortin ostajille

- hiustuotteen tarjoaminen kampaamossa

tällaiset tapaukset ovat ok ja hyväksyttäviä

MUTTA krääsän tarjoaminen marketin/tavaratalon ja varsinkin postin kassalla on törkeää asiakkaan aliarvioimista. Sellaiset kaupat kierrän kaukaa, vaikka osaankin kieltäytyä. Äänestän silti jaloillani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme