Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ANTTILA boikotiin tyrkyttämisen vuoksi, misssä muualla tyrkytetään kassalla ?????

Vierailija
31.01.2011 |

Osta ässäarpa, osta karkkia, osta sitä sun tätä... Tuollainen ääliömainen tyrkyttäminen OTTAA AIVOON.

Minä ostan kaupasta mitä tarvitsen ja maksan sen kassalla, en siedä kassalla tyrkyttämistä.

ANTTILA on boikotissa tämän takia. Missä muualla tyrkytetään ??? Jotta tietää välttää ?

Tiedän että myyjät inhoavat sitä yhtä paljon kuin kaikki asiakkaat. Silti heidät pakotetaan tyrkyttämään. Ostoboikotti on ainoa joka auttaa.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kysyä:"Tarvitsetteko muuta?"

-Kysyä jotain ostokseen liittyvää, esim. just juhlamekon ostajalta "Tarvitsetteko jotain asusteita, sukkahousuja..." tai piirustuspaperin ostajalta kysyä tartteeko kyniä

EI ole ok

-tyrkyttää karkkia AINAKAAN jos lapsia on mukana!

-tyrkyttää jotain mikä ei liity ostokseen, esim. piirustuspaperin ostajalle tietosanakirjasarjaa

Semi-ok

-"Jos tarvitsette X niin se olisi meillä nyt tarjouksessa".

Vierailija
42/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin Seppälässä. Mutta toisaalta, onko se niin vaikeaa vaan todeta että EI KIITOS? Siihen on loppunut tyrkyttäminen ainakin mun kohdalla.

Periaatteesa voi ystävällisesti kieltäytyä. MUTTA kun kaupat pitävät "häpeälistaa " myyjistä, jotka tekevät lisämyyntiä vähiten ja myyjiä painostetaan ja uhkaillaan potkuilla, jos ei tyrkytä, SE ON VÄÄRIN. Ja aion puuttua asiaan aina kun sellaiseen törmään

Laitan kaupan nimen nettiin JOKA KERTA kun aiheettomasti tyrkytetään jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa pyydettiin Tiimarista yhtä euroa johonkin keräykseen. Kassalla oli lipas. En antanut, koska en tykkää ruinaamisesta.

Tämä on kanssa ottanut mua niin vietävästi päähän. Onko se nyt Lindex, missä on käytössä tämä "pyöristäminen" hyväntekeväisyyteen.

Siis kassalla, varsinkin kortilla maksaessa, kysyvät, että saako summan pyöristää. Sentit menee sitten hyväntekeväisyyteen.

Omituista yrityksen kilven kiillottamista. Asiakkailta rahat kuitenkin tulevat. En ole ainakaan huomannut, että yritys itse esim tuplaisi asiakkaan panostaman summan omista rahoistaan.

En ole koskaan pitänyt näistä "tästä tuotteesta sentti lastenklinikoiden kummeille" tai "puolisenttiä sademetsien suojeluun". Minä päätän itse haluanko tehdä hyväntekeväisyyttä. Ja jos haluan, päätän kyllä kohteenkin itse. Mutta tämä kassalla "pyöristäminen" on älytöntä. Siitä, kun kieltäytyy, tuntee itsensä aina hyvin itsekkääksi. Jää siis huono mieli, kun ei osallistu Lindexin julkisuuskuvan kiillottamiseen.

Vierailija
44/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa pyydettiin Tiimarista yhtä euroa johonkin keräykseen. Kassalla oli lipas. En antanut, koska en tykkää ruinaamisesta.

Tämä on kanssa ottanut mua niin vietävästi päähän. Onko se nyt Lindex, missä on käytössä tämä "pyöristäminen" hyväntekeväisyyteen. Siis kassalla, varsinkin kortilla maksaessa, kysyvät, että saako summan pyöristää. Sentit menee sitten hyväntekeväisyyteen. Omituista yrityksen kilven kiillottamista. Asiakkailta rahat kuitenkin tulevat. En ole ainakaan huomannut, että yritys itse esim tuplaisi asiakkaan panostaman summan omista rahoistaan. En ole koskaan pitänyt näistä "tästä tuotteesta sentti lastenklinikoiden kummeille" tai "puolisenttiä sademetsien suojeluun". Minä päätän itse haluanko tehdä hyväntekeväisyyttä. Ja jos haluan, päätän kyllä kohteenkin itse. Mutta tämä kassalla "pyöristäminen" on älytöntä. Siitä, kun kieltäytyy, tuntee itsensä aina hyvin itsekkääksi. Jää siis huono mieli, kun ei osallistu Lindexin julkisuuskuvan kiillottamiseen.

Paljonko Lindex itse lahjoittaa !

Vierailija
45/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että ette edes huomaa että teille on lisämyyty, kun se tehdään oikein. Maksatte vain tyytyväisenä, kun kerrankin myyjä osasi asiansa. Eihän se tyrkyttämistä olekaan, vaan hyvää palvelua.

Vierailija
46/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin Seppälässä. Mutta toisaalta, onko se niin vaikeaa vaan todeta että EI KIITOS? Siihen on loppunut tyrkyttäminen ainakin mun kohdalla.

Periaatteesa voi ystävällisesti kieltäytyä. MUTTA kun kaupat pitävät "häpeälistaa " myyjistä, jotka tekevät lisämyyntiä vähiten ja myyjiä painostetaan ja uhkaillaan potkuilla, jos ei tyrkytä, SE ON VÄÄRIN. Ja aion puuttua asiaan aina kun sellaiseen törmään Laitan kaupan nimen nettiin JOKA KERTA kun aiheettomasti tyrkytetään jotain.

Vierailija
47/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesa voi ystävällisesti kieltäytyä. MUTTA kun kaupat pitävät "häpeälistaa " myyjistä, jotka tekevät lisämyyntiä vähiten ja myyjiä painostetaan ja uhkaillaan potkuilla, jos ei tyrkytä, SE ON VÄÄRIN. Ja aion puuttua asiaan aina kun sellaiseen törmään Laitan kaupan nimen nettiin JOKA KERTA kun aiheettomasti tyrkytetään jotain.

Vierailija
48/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että ette edes huomaa että teille on lisämyyty, kun se tehdään oikein. Maksatte vain tyytyväisenä, kun kerrankin myyjä osasi asiansa. Eihän se tyrkyttämistä olekaan, vaan hyvää palvelua.

Mutta asiallinen lisämyynti ja tyrkytys ovat kaksi ihan eri asiaa. Lisämyyntiä osaavat tehdä kaupan todelliset ammattilaiset. Siitä hyötyy usein kaupan lisäksi myös asiakas.

Tyrkyttäminen on vastenmielistä ja ammattitaidotonta. Ja myyjien puolustukseksi selvennän nyt vielä, että tyrkytystä ei osaa paraskaan ammattilainen tehdä jatkuvasti hyvin. Sitä JYSKIN viiden euron rannekelloa esimerkiksi ei voi asiantuntevasti lisämyydä jokaiselle asiakkaalle kassalla.

T. myymäläpäällikkö (ei jyskistä)

Vierailija
49/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteeseen. Esimerkki Suomalaisesta kirjakaupasta:

Ostin tussit. Jono jakautui kahdelle kassalle ja minua edeltävälle henkilölle kaupiteltiin värikynä/vesiväri -settiä. Minä taas jouduin viereiselle kassalle, jossa tyrkytettiin reseptikirjoja. Jos myyjä olisi varsinaisesti ajatellut, mitä olin ostamassa, hän olisi kysynyt olenko kiinnostunut kynäsetistä (jonka olisin kysyttäessä saattanut ostaa kaiken varalta, vaikka tarvetta sille on ehkä kerran kymmenessä vuodessa), mutta sillä puolella myyntitiskiä sattui olemaan reseptikirjoja, joten hän kaupitteli niitä.

Asiakkaana tällainen mihinkään liittymätön tyrkyttäminen tuntuu siltä, että myyjällä on ikään kuin terä kurkullaan ja hänen on pakko kaupitella ihan mitä tahansa henkensä kaupalla. Minä joudun ostamaan tuotteen säälistä myyjää kohtaan, ettei hän saisi haukkuja tai vähemmän liksaa tms., ei siksi että siitä olisi etua minulle. Se on todella epämiellyttävää.

Vierailija
50/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että ette edes huomaa että teille on lisämyyty, kun se tehdään oikein. Maksatte vain tyytyväisenä, kun kerrankin myyjä osasi asiansa.

Tosiasia on se, että kaupoilla alkaa mennä paskat housuun, kun ihmiset kohta ostavat kaiken paitsi tuoreimmat elintarvikkeet netistä. Tässä lopun edellä yritetään keksiä vielä jotain pelastavaa oljenkortta.

Vierailija
51/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ostamassa lapselle kännykkää, jonka olin siis jo valinnut. Eka ukko otti toisen kalliimman ja sano et osta tää, no en ostanut. sen jälkeen kaiveli laatikosta jotain ihme suojuksia + muistikorttia ja oli jo lyömässä niitä kassaan että pitäähän nää nyt ainaki ostaa...

mä olin vähän että mitä vittua. En mene toiste kyseiseen liikkeeseen!!!

Vierailija
52/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitetty kysymys "saako olla muuta". Kyllä minä sitten itse sanon, jos jotain muuta tarvitsen.

Postissa minulle on tyrkytetty ainakin seiskalehteä. Vaikka sanoin jo kerran ei, täti vain jatkoi että on hyvä tarjous. jotain joulukorttejakin on tyrkytetty.

Jyskissä on tyrkytetty tiskirättejä.

Itse olen ollut myös eräässä tässä ketjussa mainitussa firmassa tiskin toisella puolella hetken aikaa. En jatkanut juuri tämän tyrkytysmyynnin vuoksi. Ilmapiiri oli työntekijöiden keskuudessa aika huono painostuksen vuoksi.

Vierailija
53/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on OK, jos verho kankaaseen myydään samanväristä lankaa, taskulamppuun pattereita, juhlapukuun sukkahousuja

MUTTA tässä ketjussa puhutaan lähinnä epäasiallisesta tyrkyttämisestä: karkkia, kelloja, reseptikirjoja, arpoja. Se on asiakkaan aliarvioimista ja pitkällä tähtäyksellä osuu kauppaa omaan nilkkaan ! Käsittämätöntä että johto ei sitä ymmärrä.

Mutta netissäkirjoittelu ja boikotti on ainoa joka auttaa.

Vierailija
54/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä Stokkalla. enkä S-marketissa tai prismassa

Melkein joka paikassa muualla.

Vierailija
55/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytyä lähes vuoteen shoppailemassa... Tai en ole vain tajunnut tätä ilmiötä. Harvoin tulee kyllä missään käytyä.

Vierailija
56/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa aina tyrkytetään jotain oheistuotteita ja Tiimarissa aina kassalla "tarviitko postimerkkejä/heijastimia, liimapuikkoja, tulitukkuja?" Aina siinä kassalla on jotain vaihtuvaa tavaraa jota sitten kauppaavat vielä maksamisen lomassa.

Vierailija
57/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa aina tyrkytetään jotain oheistuotteita ja Tiimarissa aina kassalla "tarviitko postimerkkejä/heijastimia, liimapuikkoja, tulitukkuja?" Aina siinä kassalla on jotain vaihtuvaa tavaraa jota sitten kauppaavat vielä maksamisen lomassa.

juuri tuon takia.

Meillä postissa ei onneksi tuputeta mitään

Vierailija
58/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheeta tuputtaa... ja jos on vielä jotain "häpeälistoja"

Vierailija
59/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisessa kirjakaupassa. Mutta jos siellä on tuollaista, en menekään. Kirjat voi tilata netistä.

Vierailija
60/107 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän olen jo itseäni itse palvellut ja ostokseni valinnut kun tulen kassalle niitä maksamaan. Vai tarkoittaako se sitä, että se kassa siitä kenties nousee mua auttamaan rintsikkavalinnassa jos keksisin sellaista ehdottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi