Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä lapsi ekaa kertaa laskettelurinteeseen?

Vierailija
31.01.2011 |

Minkä ikäisenä se on jo järkevää, niin että lapsi ei ole koko ajan pyllyllään ja lasten rinteiden hissinousut onnistuu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sompahissiä ei osaa vielä käyttää itse

Vierailija
2/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käytiin viime talvena kokeilemassa 3½v kanssa ja alastulo sujui kyllä pystyssä pysyen mutta ei tajunnut aurausta vaan pidin sauvaa edessä "jarruna". Hissiin ei oikein uskaltanut tulla. Niinpä jätimme homman sikseen ja tänä talvena uusi yritys. Olen kyllä nähnyt 3vuotiaita jotka tulevat jo ihan kunnolla alas mutta tämä meidän tapaus on ehkä vähän arka. Lapsen pitää itse haluta. Ja olla joku ymmärrys siitä auraamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nuorimpana aloitti kuopus 3-vuotiaana, mutta vaati vanhemmilta paljon. Piti olla juuri oikea hetki, ei väsynyt, nälkäinen tai uhmainen. Tyyppiä rämäpää, joka ei halunnut aurata, vaan laskea niinkuin muutkin. Pysyi kyllä pystyssä ja sompahissi sujui. Näin pienet ovat niin kevyitä, että pystyvät hyvin pitämään sommasta kiinni ja "roikkumaan" nousun. Seuraavana talvena yhteistyökykyisempi, mutta vaati vielä vanhemmilta paljon. Viiden kuuden ikäisenä paremmin alkoi sitten sujua.

Mutta riippuu tosiaan paljon lapsesta. Meillä taidollisesti hyvä, mutta laskettelua haittasi uhmaikä ja lyhyt pinna.

Kuusi vuotiaana aloittanut sen sijaan selvisi hyvin itse koko touhusta, ei vaatinut vanhemmilta juuri osallistumista omaan laskemiseensa. Toki mukana oltiin ja opastettiin, mutta lapsi toimi varsin itsenäisesti.

Vierailija
4/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä että hiihtokeskuksen vuokraamosta ja molemmat sanoivat, että alle 3-vuotiasta ei tulisi viedä laskettelumäkeen, koska luut yhä niin pehmeitä.

Vierailija
5/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran n. 2,5 -vuotiaana, mutta käytännössä siitä ei vielä mitään ole tullut, pari nopeaa laskua ja voimat loppu.

3,5 -vuotiaana on sitten jo ollutkin ihan toinen meininki, naru- ja mattohissien kanssa nousut ovat onnistuneet itse ja ovat laskeneet useamman tunninkin (siis tietysti ihan näissä loivissa lasten mäissä).

Vierailija
6/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme rinteessä hiljaisina hetkinä.

Vierailija
7/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita ei opi kuin harjoittelemalla. Meillä on pojat aloittaneet n. 3v ikäisenä, ekat vuodet menee hississä vanhemman kanssa, viime vuonna olivat isommat lapset jo hississä itsekseen, keskimmäinen tuolloin just täyttänyt 5v. Esikoinen taisi olla itelleen tai kaverin kanssa hississä jo 4v ikäisenä.

Mutta paljonhan tuo on sinusta kiinni, osaatko opettaa? Multa ei olisi ikinä onnistunut, mutta isä meillä on laskenut 4v ikäisestä, niin onnistui toi opettaminenkin.

Vierailija
8/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sompahissin nappaaminen ja auttaminen lapsen jalkojen väliin. Oli yllättävän vaikeaa, vaikka näyttää niin helpolta. Oma poika innostui n.5-6 vuotiaana toden teolla, ja otti isoveljen kiinni todella nopeasti.

Mutta paljonhan tuo on sinusta kiinni, osaatko opettaa? Multa ei olisi ikinä onnistunut, mutta isä meillä on laskenut 4v ikäisestä, niin onnistui toi opettaminenkin.