Miksi auto sammuu risteyksiin? Mitä teen väärin?
Kommentit (19)
auto kävi huonosti tyhjäkäynnillä. mies väänsi tai kiristi jotain ruuvia että se alkoi käymään paremmin
Jos taas laitat auton käyntiin ja poistut itse sisältä, laitetaan vaihde vapaalle ja käsijarru päälle niin auto pysyy päällä :)
Kytkimen käytön opettelua suosittelen jossain kentällä.
Valoissa seistessä ei tarvitse pitää kytkintä pohjassa kun laittaa vaihteen vapaalle. Turha kytkimen pohjassa pitäminen kuluttaa painelaakeria.
Mielestäni valoissa seistessä on hyvä painaa jarrua.
vaan laitan valmiiksi ykköselle. (Paitsi että enimmäkseen ajan automaattivaihteisella - suosittelen! :-)
Voi toki olla, että vapaalle vaihtaminen säästää autoa.
Jarrupoljinta painan ainakin, jos olen jonon viimeinen, niin takana tulevat huomaavat paremmin.
Muista painaa kytkin kunnolla pohjaan asti, menee vaihdekin paremmin päälle.
Vierailija:
Kytkimen käytön opettelua suosittelen jossain kentällä.
Onko tää taas niitä provo juttuja.
Itse vaihdan aina vapaalle risteyksessä, ykkösen ehtii hyvin valita kun valot alkaa vaihtua keltaiseksi.
Eihän automaattivaihteisessa autossa edes ole kytkintä. Jarrua tietty täytyy painaa.
risteyksissä siis, 2. automaattivaihteinen ajopeli käytössä. Vie auto huoltoon.
Tätä ei kannata upitella, aiheesta oli hyvä toinen ketju viime viikolla. Taisi olla siinä liikennevalot risteyksen sijaan.
Veikkaan että sulla on Start-Stop...
eli sen kuuluukin sammua :-)
Hei sinä joka ärsyynnyt jarruvaloista: mene tarkistuttamaan pollasi.
Jarru pohjassa koska peräänajotilanteessa jarruton auto lanaa edessä kävelijät tai rullaa vapaasti keskelle risteystä.
Että ärsyttääkö se jarruvalo vielä?
Tai sitten autossa on jotain vikaa.