Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikapiikkiä ei olisi pitänyt antaa lapsille!! Lukekaa!

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskakin uhkaili Rokoteinfoa.

tää ei ole mikään ihme, sen verran hirveää kuraa rokoteinfo on täynnä :D.

Vierailija
162/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä tapauksessa tuntuisi karmealta jos lapseni olisin rokotuttanut. Voi olla, että narkolepsia ei jä ainoaksi vakavaksi haittavaikutukseksi. Voi olla, että jokin muu haittavaikutus imenee vasta vuosien kuluttua. Varsinkin kun tuota rokotetta ei oltu tutkittu pitkan aikavälin tutkimuksilla. Mielestäni siis oli pienempi riski jättää rokottamatta ja olen samaa mieltä yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, kaksi ihanaa, rakasta lasta. Toinen on nyt räkätaudissa huoneessaan lepäämässä, toinen vielä terve. Kun on edellisen yön valvonut niin tulee näitä herkkiä hetkiä, jolloin ajattelee, että lapsensa menettäminen olisi KAIKKEIN kamalinta, mitä ikinä, koskaan voisi tapahtua. Viime syksynä he molemmat saivat rokotteen, sillä uskoin sen olevan hyväksi. Ei kukaan voi koskaan tietää olisiko he saaneet taudin ja jos, miten olisi käynyt.Silloin vaakakupissa olivat vain ja ainoastaan lapsien terveys ja rokotteen mahdolliset riskit. Niistä ei kukaan tiennyt, mutta minä tiesin varmaksi sen, että en halua lapsilleni mahdollisesti tappavaa tautia, joka on ehkäistävissä.

Nyt olen siitä onnellinen, että he eivät sairastuneet ja surullinen ja peloissani narkolepsiaepäilyistä.

En haluaisi,että täälläkään kukaan haukkuu toista, haluan usko, että JOKAINEN vanhempi on toiminut mielessään lapsensa paras.

Vierailija
164/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein oman ratkaisun, joka oli oikea.

Se joka ei näin toiminut, ei ajatellut itsenäisesti, teki lauman mukana väärän ratkaisun.

Kukahan tässä on puusilmä??

ajattelin itsenäisesti ja tein oman ratkaisun joka oli siis OIKEA.

Tajuatko puusilmä, että se sinun oikea ei ole sen enempää oikea kuin minunkaan.

Se sinun oikea vaan saattoi olla hyvää tuuria, ihan niinkuin minunkin oikea.

Vierailija
165/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä otit lapsellesi hengenvaarallisen rokotteen turhaan. Minä en ottanut.

Kumpikohan toimi oikein?

Vierailija
166/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettu 50 % -> 56 narkolepsiaa

Ei-rokotettu 50 % -> 44 kuollutta

Mutta tässä tapauksessa tuntuisi karmealta jos lapseni olisin rokotuttanut. Voi olla, että narkolepsia ei jä ainoaksi vakavaksi haittavaikutukseksi. Voi olla, että jokin muu haittavaikutus imenee vasta vuosien kuluttua. Varsinkin kun tuota rokotetta ei oltu tutkittu pitkan aikavälin tutkimuksilla. Mielestäni siis oli pienempi riski jättää rokottamatta ja olen samaa mieltä yhä.

Vierailija
167/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta viestistä, joka ainakin minulle palauttaa uskon siihen, että tällä keskustelupalstalla on myös ajattelevaisia ja järkeviä ihmisiä :)

Minulla on kaksi lasta, kaksi ihanaa, rakasta lasta. Toinen on nyt räkätaudissa huoneessaan lepäämässä, toinen vielä terve. Kun on edellisen yön valvonut niin tulee näitä herkkiä hetkiä, jolloin ajattelee, että lapsensa menettäminen olisi KAIKKEIN kamalinta, mitä ikinä, koskaan voisi tapahtua. Viime syksynä he molemmat saivat rokotteen, sillä uskoin sen olevan hyväksi. Ei kukaan voi koskaan tietää olisiko he saaneet taudin ja jos, miten olisi käynyt.Silloin vaakakupissa olivat vain ja ainoastaan lapsien terveys ja rokotteen mahdolliset riskit. Niistä ei kukaan tiennyt, mutta minä tiesin varmaksi sen, että en halua lapsilleni mahdollisesti tappavaa tautia, joka on ehkäistävissä. Nyt olen siitä onnellinen, että he eivät sairastuneet ja surullinen ja peloissani narkolepsiaepäilyistä. En haluaisi,että täälläkään kukaan haukkuu toista, haluan usko, että JOKAINEN vanhempi on toiminut mielessään lapsensa paras.

Vierailija
168/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset nyt vaan perehyvät asioihin muutenkin paremmin ja ottavat selvää sen sijaan, että vaan luottaisivat joihinkin "asiantuntijoihin" joiden pätevyydestä emme tiedä yhtään mitään.

pese keskivertopalstamaman näissä asioissa 6-0.

Netissä pyörii paljon koulutettua väkeä ja aivan taatusti myös täällä. Keskiverto palstamamma voi ainan yhtä hyvin olla lääketieteen tohtori kuin kaupan kassakin. Se ainakin minusta tekee nettikeskustelut mielenkiintoisiksi, sillä kommentoijana saattaa olla oman alansa huippuasiantuntija. Olen välillä huomannut, että joillakin on selvästi jonkun asian tietämys hanskassa.

Vierailija
169/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni oli pienempi riski jättää rokotus ottamatta. Sen verran seurasin myös muiden maiden uutisia, että sain jonkinlaisen mielikuvan valitsevasta tilanteesta.

Vierailija
170/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin paljon taas niin kovin viisaita ihmisiä, että Suomi valtiona menettää kyllä paljon kun ette ole päätöksentekijöitä

Eli tänne palstalle on tosi helppo tulla viisastelemaan ja julistamaan suureen ääneen kantaansa perusteluineen, mikä on oikein ja mikä on väärin. On kuitenkin sellasissa viroissa olevia ihmisiä, joiden täytyy oikeasti olla päätöksentekijöitä isoissa ja vastuullisissa asioissa ja uskaltaa sanoa kantansa niistä julkisesti ja nimellä. Näitä päätöksiä voi sitten kapeakatseisesti puukottaa sieltä ja täältä esimerkiksi tällä palstalla.

Joku päätös tuossa rokotusasiassa oli kuitenkin tehtävä, silloin käsillä olevalla tiedolla ja mielestäni on hienoa että vastuunkantajat selvittävät nyt asian seurauksia ja ovat edellään nimellään julkisuudessa. Aina voi miettiä mitä olisi tapahtunut, jos ei olisi ostettu mitään rokotetta eikä annettu sitä kellekkään. Silloin tämä helvetin jankkaaminen täällä maailman viisaimmalla palstalla ainakin olisi turhaa.

Mutta onnea nyt sitten niille äideille jotka suuressa viisaudessaan jättivät lapsensa rokottamatta. Toivottavasti vaistonne toimii jatkossakin.

Vierailija
171/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole katunut

Vierailija
172/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä pyörii paljon koulutettua väkeä ja aivan taatusti myös täällä. Keskiverto palstamamma voi ainan yhtä hyvin olla lääketieteen tohtori kuin kaupan kassakin. Se ainakin minusta tekee nettikeskustelut mielenkiintoisiksi, sillä kommentoijana saattaa olla oman alansa huippuasiantuntija. Olen välillä huomannut, että joillakin on selvästi jonkun asian tietämys hanskassa.

Vierailija
173/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvittelyään viimeiseen asti.

Se että asiaa tutkitaan nyt on ihan muiden ihmisten ansiota kuin heidän.

Vierailija
174/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt muistaa sen uhkailun, paskan ja haukkumisen jota me rokotuksen väliin jättäneet saimme kuulla tälläkin palstalla niin onhan se ihan mukavaa nyt kuulla ettemme me ihan hukassa olleet vaistoinemme.

Täällä on niin paljon taas niin kovin viisaita ihmisiä, että Suomi valtiona menettää kyllä paljon kun ette ole päätöksentekijöitä Eli tänne palstalle on tosi helppo tulla viisastelemaan ja julistamaan suureen ääneen kantaansa perusteluineen, mikä on oikein ja mikä on väärin. On kuitenkin sellasissa viroissa olevia ihmisiä, joiden täytyy oikeasti olla päätöksentekijöitä isoissa ja vastuullisissa asioissa ja uskaltaa sanoa kantansa niistä julkisesti ja nimellä. Näitä päätöksiä voi sitten kapeakatseisesti puukottaa sieltä ja täältä esimerkiksi tällä palstalla. Joku päätös tuossa rokotusasiassa oli kuitenkin tehtävä, silloin käsillä olevalla tiedolla ja mielestäni on hienoa että vastuunkantajat selvittävät nyt asian seurauksia ja ovat edellään nimellään julkisuudessa. Aina voi miettiä mitä olisi tapahtunut, jos ei olisi ostettu mitään rokotetta eikä annettu sitä kellekkään. Silloin tämä helvetin jankkaaminen täällä maailman viisaimmalla palstalla ainakin olisi turhaa. Mutta onnea nyt sitten niille äideille jotka suuressa viisaudessaan jättivät lapsensa rokottamatta. Toivottavasti vaistonne toimii jatkossakin.

Vierailija
175/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti - lähteistä luotettavin :)

Vierailija
176/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maapallolta, myös Suomesta, on hävinnyt niin monia tappavia / vaikeita tauteja? Ei, en kerro vastausta. Sen voisi joku rokotusvastainen kertoa, jos kehtaa.

On automaattisesti rokotusvastainen, jos ei ole rokotuttanut lapsiaan, tai itseään, sikainfluenssaa vastaan?

Kyllä meillä on lapset rokotetty yleisen rokotusohjelman mukaan, ja tietysti otetaan tarpeelliset rokotukset esim. jos lähdetään ulkomaille paikkoihin joissa rokotuksia tarvitaan.

Silti emme rokotuttaneet sikainfluenssaa vastaan. Näitä tapauksia kun voi harkita yksitellen, tapauskohtaisesti.

Tietysti rokotuksista on myös hyötyä, ja rokotuksilla on hävitetty tappavia tauteja maailmalta.

Miksi te osa, ette pysty ymmärtämään sitä seikkaa, että ei automaattisesti ole rokotusvastainen, jos jätti sikapiikin ottamatta/antamatta lapsilleen!

Meillä ihan sama tilanne. Ne rokotukset on otettu, joista on jo pitkä kokemus ja tutkimuksia. Toki niissäkin on sivuvaikutusten riski, mutta sikapiikki oli todella nopealla aikataululla kyhätty.

Koko sikainfluenssan ja sairauden vaikutusten riski vaikutti liioiteltulta (kuten se loppu viimein olikin) ja sitä jyrättiin läpi kyseenalaisin keinoin. Kuten esim vakuuttamalla, että "Siitä EI ole MITÄÄN haittaa eikä vaaraa!!!". Miten kukaan edes pystyi niin pokkanaamalla sanomaan noin, koska mitään tietoa ei ollut vielä? Olisivat olleet edes REHELLISIÄ, että mahdollisista sivuvaikutuksista ei voi vielä tietää..

Vierailija
177/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää jossitella asiasta, josta nk asiantuntijatkin ovat eri mieltä. Yhtä typerää on rokotettujen marttyyriys! Luulette olevanne joitain sankareita ottamanne sikapiikin takia, "koska ilman meidän rokotuksia olisitte kaikki kuolleet sikainfluenssaan, rokottamattomat ovat vapaamatkustajia". Itse sain kuulla niin paljon syyllistämistä ja muuta paskaa, koska jätin tuon epämääräisen piikin ottamatta. Pakko hiljaa itsekseen todeta, että tunnen hienoista vahingoniloa. Minun käskettiin laittaa foliohattu päähän, koska en uskonut pätkääkään tuohon rokotepropagandaan. Yllättääkö tämä käänne oikeasti yhtään ketään?!

Ps. olen rokottanut lapseni rokotusohjelmaan kuuluvilla rokotteilla. En kuitenkaan halua altistaa häntä tällaisten rokotekokeiluille.

Vierailija
178/219 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvittelyään viimeiseen asti. Se että asiaa tutkitaan nyt on ihan muiden ihmisten ansiota kuin heidän.

Tutkimushan on edelleen keskeneräinen, mutta silti asiasta päättäneet henkilöt ovat jo sanoneet etteivät nykyisin saatavilla tiedoilla tekisi enää samaa päätöstä. Surullista tietenkin, mutta asiat eivät ole aina niin yksioikoisia kun ne täällä saadaan kuulostamaan...

Vierailija
179/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi aivan hyvin voinut käydä kuten Kanadassa, eli rokotteesta ei olisi ollut haittoja, ja kaikki olisivat olleet tyytyväisiä.

Kanadassa ei taittu kuitenkaan käyttää samaa rokotetta kuin meillä. Mistä tämä tietosi Kanadan käyttämästä rokotteesta on peräisin?

Vierailija
180/219 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti - lähteistä luotettavin :)

Ei vaadita kuin taitoa googlata ja kielitaidostakin on apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä