Syöttekö tosiaan viikonloppuna 2 varsinaista ruokaa?
Kuulostaa aika uskomattomalta, ainakin aikuisten osalta.
Alla olevassa ketjussa joku kertoi tekevänsä lounaaksi lasagnea ja päivälliseksi muusia ja Wilhelm-makkaraa?!
Meillä syödään viikonloppuna vain 1 varsinainen ruoka, alkuiltapäivällä. Lapsille joskus teen jotain lämmintä myöhemminkin, mutta meille aikuisille se on kyllä poikkeus.
Kommentit (72)
Koko perhe syö aamunpalan, päiväruuan, välipalan, iltaruuan ja iltapalan. Joka päivä. Toisinaan välipala ja päiväruoka vaihtavat paikkoja.
Ja ihan normaalipainoisia olemme kaikki. Meidän perheessä menisi naposteluksi, jos ruokaa ei saisi riittävän usein. Muo ei kiinnosta mitä muut tekee, mutta meillä näin.
Esim. salaattia tai kasvissosekeittoa. Yleensä lounas on joko jämistä tehty, tai sitten toinen aikuisista tekee lounaan, ja toinen päivällisen.
Ensinnäkään ruuan lämpötilalla ei ole merkitystä sen ravitsevuudelle, eli ei tarvitse olla kahta LÄMMINTÄ ateriaa, toinen voi olla ns. kylmä.
Toisekseen ihmisiä on erilaisia, ja vaikka ruokaympyrä sanoisi mitä niin kaikille ei sovi 5 ateriaa päivässä. Joillekin sopii paremmin esim. 6 pientä, toisille 3 isoa, tai sitten 4 niin kuin meidän perheen aikuisilla: aamiainen, lounas, välipala, iltaruoka. Lapsella (6 v) lisäksi toinen välipala tai iltapala.
Emmekä karppaa tai ole läskejä ;)
la-su -aamut venyvät pitemmälle ja esim. koululainen touhuaa monenlaista ennen aamupalaa, joka voi olla vasta 10 tai hiukan myöhempäänkin. Pieniruokainen kun on niin ei yksinkertaisesti mahdu päivään kahta lämmintä ateriaa. Viikolla toki syö. Taapero taas syö mitä sattuu....ts. on hyvin nirso, joten olen tyytyväinen kunhan syö edes jotain. Ja lisäksi: ei se ruuan LÄMPIMYYS mikään siunattu tekijä ole. Samainen taapero voi napsia kylmänä samoja raaka-aineita, mitä ei lämpinä lautaselta lusikoisi.
AIkuiset syö yhden, aina ei sitäkään.
Arkipäivät menee töissä ja siellä syön lounaan, illalla vain iltapalan.
Viikonloppuna ei tarvitse lähteä kukonlaulun aikaan mihinkään, joten aamupala on myöhemmin. Siksi ei aikuiset tarvitse lounasta klo 12, korvaamme sen kahvilla. Ja illalla syömme sitten päivällisen.
Mutta nytkin kun mies on töissä koko vkl, niin minä en tee itselleni ruokaa. Iltapalaksi sitten jotakin hyvää (lämpimiä leipiä tmv.). Napostelen sitä mitä haluan, sellainen on minun "karkkipäiväni", toki "karkkeja" ovat juustopalat, palttoonnapit tmv.
Minun kropalleni ei sovi kaksi lämmintä ateriaa, jos ne syön niin olisin takaisin tynnyrin mitoissa.
Toisinaan syödään, toisinaan ei. Usein on harkkoja ja pelejä lapsella, joten saattaa syödä kolmekin lämmintä ateriaa:D
Jos on pelireissuilla, olen paljon laiskempi ruuan laittaja.
minä olen myös sitä mieltä, ettei aikuisen ihmisen tarvitse syödä kahdesti päivässä läskisoossia naamaansa, 5 ateriaa päivässä aikuiselle, jaa-aa. Lapsille kyllä, meillä eivät vähemmällä pärjääkään, mutta ei sen tarvitse olla pottuja ja soossia, muutakin on tarjolla jossa on ravintoarvot kohdallaan.
teen istumatyötä ja liikuntaa en voi harrastaa kun en saa lapsia ikinä hoitoon - niin niin, menen ulos viikonloppuisin lasten kanssa , hölkkään luistinrataa ympäri ja sehän se vasta kuntoilua onkin, ja käytän portaita enkä hissiä (työpaikalla, kun kotona ei tätä tilannetta ole) ja jään aikaisemmalla bysäkillä pois tai sitten menen juoksemalla tuon 70 km:n työmatkan... ja sitten voin syödä pottumuussia ja grillimakkaraa ja lasangea ja se on hienoa, sen sijaan että söisin jugurttia, muromysliä ja lämpimän kalasalaatin.
juokset tuota 70 km työmatkaa?
minä olen myös sitä mieltä, ettei aikuisen ihmisen tarvitse syödä kahdesti päivässä läskisoossia naamaansa, 5 ateriaa päivässä aikuiselle, jaa-aa. Lapsille kyllä, meillä eivät vähemmällä pärjääkään, mutta ei sen tarvitse olla pottuja ja soossia, muutakin on tarjolla jossa on ravintoarvot kohdallaan.
teen istumatyötä ja liikuntaa en voi harrastaa kun en saa lapsia ikinä hoitoon - niin niin, menen ulos viikonloppuisin lasten kanssa , hölkkään luistinrataa ympäri ja sehän se vasta kuntoilua onkin, ja käytän portaita enkä hissiä (työpaikalla, kun kotona ei tätä tilannetta ole) ja jään aikaisemmalla bysäkillä pois tai sitten menen juoksemalla tuon 70 km:n työmatkan... ja sitten voin syödä pottumuussia ja grillimakkaraa ja lasangea ja se on hienoa, sen sijaan että söisin jugurttia, muromysliä ja lämpimän kalasalaatin.
viikonloppuisin syödään tukeva aamupala n.10-11 aikoihin, johon kuuluu usein jotain lämmintä, munia, kokkelia, lihapullia yms yms
Päivällinen lisäksi. Viikonloppuisin lapsetkaan ei syö kuin3 kertaa päivässä, jos syövät aamiaisen kunnolla, nälkä on seuraavan kerran vasta n. klo 16.
Meillä syödään viikonloppuna aina 2 lämmintä ateriaa päivässä, en käsitä niitä ketä syövät vaan yhden lämpimän aterian päivässä viikonloppuisin.
Emme ole koskaan syöneet, pikkulapsille toki lämmitetty jotain ruokaa lounaallekin.
Muuten olemme aina syöneet ns ”päiväkahvin” eli suolaisen välipalan puolen päivän aikaan. Voileipiä, piirakkaa, croissanteja, karjalanpiiraita ja hedelmiä tms
syö kahta lämmintä ateriaa tänään, vaan todennäköisesti kolme. Sekä aamupalan ja jotain välipaloja/iltapalaakin.
Painoa on hurjat 51 kiloa ja painoindeksi lähellä alipainoa. Minä olen huomannut, että paino nousee herkemmin, jos syö harvemmin ja varsinkin harvemmin ns. kunnon ruokaa.