Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako äitiyslomalla tosiaan vain 300e kuussa rahaa?

Vierailija
28.01.2011 |

Kääk! Miten mä sitten elän?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet lusmuillut kotona. kato normaalit saa ihan tulojen mukaan.

ja toki sitä saa sen 3+6 kk.

sitte elellään kotihoidontuella. tai no onhan normaaliperheessä muitakin tuloja.

Vierailija
22/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulotaso sitten kun on jo on raskaana. Miksi ette ota selvää asioista ennen kuin hankitte lapsia? Jos ei pärjää pienemmillä tuloilla niin sitten kannattaa odottaa, että saa säästettyä tai tulot nousevat tai pienentää menojaan tai kokonaan jättää lapset tekemättä.

Äitiyspäiväraha ei ole 80% tuloista (jos on ollut töissä siis) vaan yleensä vähemmän. Se ei ole mikään tietty prosentti. Sen voi laskea Kelan sivuilla. Työnantaja saattaa joissain tapauksissa maksaa palkkaa 3 kk, mutta ei lähimainkaan aina ja se voi riippua siitäkin kuinka pitkään työsuhde on kestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen käynyt töissä joskus parin lapsen jälkeen, ihan sillä että hankitaan kohta lisää lapsia.

Se oli minun syy. Etten ole 10 vuotta kotona putkeen!

NYT olen kotona hoitovapaalla ja kaikki lapset on kotihoidossa.

Työpaikka odottaa jälleen. Eikä minusta tähän paikkaan kuulu saada mitään PALKKAA koska olen lomalla työstäni. Kun menen töihin, teen palkkani eteen töitä.

Perhepäivähoitajan työ kiinnostaa, saisi olla kotona ja hoitaa muitten muksuja. Mutta sehän olisi työtä. Tämä on kuin vuosilomaa tai viikonloppu kestää ja kestää. ;)

24

Vierailija
24/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on 551e/kk.

Maksetaan 22.04e/päivä ja se kerrotaan 25 päivällä.

Sen jälkeen jos jää kotiin niin saa kotihoidontukea n 294e/kk.

Näistä tietenkin lähtee verot vielä.

Vierailija
25/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen voi jäädä kotihoidontuelle.

Se nyt ei ole järin suuri muutos, mutta jos saa tulojen mukaan äp-rahaa niin silloin kotihoidontuelle tippuminen voi olla katastrofi.

niin se on 551e/kk. Maksetaan 22.04e/päivä ja se kerrotaan 25 päivällä. Sen jälkeen jos jää kotiin niin saa kotihoidontukea n 294e/kk. Näistä tietenkin lähtee verot vielä.

Vierailija
26/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusosan päälle voi hakea kuntalisää -jos kunnassa sellaista maksetaan - ja hoitolisää - sitä saa jos isälläkin on pienet tulot.

Vierailija
27/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun äippäraha laskettu työttömyystulojen mukaan (jotain päälle 600e brutto), koska näin isompi kuin työtulojen mukaan. Olen siis saanut viimeksi työmarkkinatukea. Mutta se äippäraha on 748e bruttona ja luulin että se on joku minimi!

Mutta onko se sittenkin katsottu työtulojen mukaan (keikkatyö), vaikka päätöksessä lukee ja Kelan virkailija sanoi että työttömyysrahan perusteella, tarkottikohan sitten kautta jolloin sain keikkatyön lisäksi soviteltua päivärahaa?

Kivaa kyllä jos siitäkin surkealla palkalla tehdystä työstä oli enempi hyötyä kuin silloin luulin:)

Vierailija
28/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hemmetistä te saatte edes päähänne ettei kotona olemista ARVOSTETA? Johan me saadaan olla töistä pois vuosia ja yhteiskunta siitä maksaa.

24

Kannattaisi taas joidenkin tehdä lyhyt opintokäynti Skandinaavian ulkopuolisiin EU-maihin.

Vierailija
29/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin pamahdatta paksuksi, b) hankkikaa kunnon tulot ennen kuin hankitte lapsia ja c) kotihoidontuki ei estä töiden tekemistä eli sillä hoitovapaalla voi ihan vapaasti tienata.

Päätään saa käyttää. Äiti ei ole yhtä kuin aivoton idiootti.

Meidän perheellä on ollut paras tulotaso silloin, kun olen ollut kotihoidotuella. Sitähän saa AINA kun on alle 3-v lapsi, joka ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Meillä se tarkoitti sitä, että mies teki töitä arkisin, ja mä viikonloppuisin.

Vierailija
30/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhden tuloilla elää. Miehen tai minun. Vapaat olimme puoliksi kotona, minä elätin välillä, välillä elätti mies.

Meillä on suunnilleen yhtä hyvät tulot. Kyllä jokaisen naisen pitää ensin huolehtia itselleen sellaiset tulot, että niillä elää perhe ennen kuin tekee lapsia.

Vierailija
31/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin? Kaikilla ei ole miestä tai miehellä on vapaapäivät arkisin.

saa tienata sunnuntaisin ja pyhäpäivinä. Mene silloin kaupan kassalle tai siivoamaan tms.

Vierailija
32/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi alkujaankin niin vakaaseen ihmissuhteeseen, että alle kolmevuotiaana lapsella on edelleen isä.

Ja jos isän vapaapäivät on arkisin, tekee sitten töitä arkisin.

Tai jakaa lehtiä aamuisin ennen kuin isä lähtee töihin tai siivoaa iltaisin, kun isä on tullut töistä.

Tai ottaa kotiin hoitolapsia, joita samalla kuin omiaan.

Aivojen käyttö on sallittu.

Vierailija
33/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä ole niin palkkakin on pienempi.

Olen kyllä samaa mieltä. Siitä jo pidettiin hirmu meteli kun saatiin äippäraha hilattua peruspäivärahan kanssa samalle tasolle.

Eli täytty työpäivää (ja usein yö"vuoro" päälle) tekevä äiti joka kasvattaa lasta josta vuorostaan tulee täysjäsen tähän maahan ja joka iloisesti pääsee veroja maksamaan rinnastetaan siis esim. tyyppiin joka makaa kotona tekemättä mitään,työttömänä.

Hmm? Vikaa?

Ja lisäksi eläkettäkin tästä ilosta on alkanut kertyä vasta hiljattain,no,entä ne kaikki jotka on tehnyt lapsensa aiemmin,niimpä...

Ja sitten tosiaan,se äippäraha/vanhempainraha kestääkin todella kauan,juupajuu.

Valitetaan päivähoidon kohoavista kustannuksista ja henkilöstäpulasta ja siitä kuinka pihat alkavat olemaan kunnostettavissa kunnoissa useissa pk:ssa,mutta jos pikkuisen enemmän panostettaisiin ÄITEIHIN niin nuo samaiset lapset temmeltäisivät kodeissaan sen 3v useinkin,mutta kun sitä ei vain suostuta tukemaan,eihän se ole TYÖTÄ. Sen sijaan se,että minä menen "oikeisiin" TÖIHIN ja annan pikkuisen lapseni n.9h ajaksi jollekkin muulle hoidettavaksi on tuolle toiselle TYÖTÄ josta maksetaan hänelle palkka (esim. lastenhoitaja,suunnilleen kai n.1900e/kk??) ja sitten minä tulen töistä ja teen taas sitten kuitenkin illan LASTENHOITAJAN töitä ;D

Eli minä teen kaksi työtä päivässä mutta minulle maksetaan vain yhdestä TAI minä jään kotiin ja saan minimaalisen korvauksen työstä jonka voisin toki antaa toiselle ihmiselle tehtäväksi. Jos minä teen sen kotona,saan n.400e käteen,jos annan sen lapseni toiselle tuo toinen saa n.1500e käteen.

HÄH ?

Vierailija
34/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä koskaan voi olla varma että suhde kestää.

lapsi alkujaankin niin vakaaseen ihmissuhteeseen, että alle kolmevuotiaana lapsella on edelleen isä.

Ja jos isän vapaapäivät on arkisin, tekee sitten töitä arkisin.

Tai jakaa lehtiä aamuisin ennen kuin isä lähtee töihin tai siivoaa iltaisin, kun isä on tullut töistä.

Tai ottaa kotiin hoitolapsia, joita samalla kuin omiaan.

Aivojen käyttö on sallittu.

Vierailija
35/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehet kuolee nuorina tai että lapsia tehdään kupsahdusvaiheessa oleville.

Jos kuolee, vanhemmat varmaankin ovat huolehtineet mm. henkivakuutuksista, eläkkeistä jne. ja muista aikuisten asioista.

Vierailija
36/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=suo00…

Miehillä on isommat riskit sairastua kuin naisilla, siis RISKIT.

Plus miehet elää epäterveellisemmin kuin naiset, lisänä miehet painattaa stressirajoilla; tekee liikaa työtä yms.

Vierailija
37/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kotona siihen asti,kun nuorin laspi oli 3v. Mutta olin säästänyt rahaa 5000e varastoon, kun aloin odottamaan junioria. Ei yhteiskunnan tarvitse elättää hyvässä työiässä olevia naisia, vaan pikkaisen perhesuunnittelua etukäteen tai sitten perhana töihin, jotta pärjää!

Vierailija
38/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä henkivakuutus kuulu vain vanhuksille vaan vastuuntuntevalle vanhemmalle joka huolehtii että mahdollisesti kuollessa (myös naiselle vakuutukset) lapset tai kumppani saa rahaa selviytymiseen.

Vierailija
39/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen, joka osaa huolehtia itsestään ja jota ei tapa työllä voidakseen itse maata kotona.

64

Vierailija
40/81 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sellaisella joka liikkuu vain kohtalaisesti.

miehen, joka osaa huolehtia itsestään ja jota ei tapa työllä voidakseen itse maata kotona.

64