Kysymys teille, joilla käy siivooja
Kuinka kauan aikaa siivooja käyttää teillä ns. viikkosiivouksen tekemiseen ja mikä on asunnon koko?
Siivoojan arvio tarvitsemastaan ajasta tuntui minusta aika isolta, etenkin kun muistelen työtahtiaper huone hotellien kerroshoitajana.
Kommentit (30)
(tiedän tarkan ajan, koska olen lasten kanssa kotona)
Järjestelen itse tavarat paikoilleen ennen siivoajien tuloa. Eivät pese saunan lauteita, lattiat kyllä. Muutoin siivoavat koko talon.
ja neiliöitä on 120 (4h+k) yhdessä tasossa. Normaalisiivous, eli imurointi, pölyjen pyyhintä, lattioiden ja vessojen pesu, lakanoiden vaihto. Mattoja eivät vie ulos, ainoastaan imuroi (meidän toivomuksesta).
siivoojia on kaksi ja he ovat siis meillä tunnin!
Minua ihmetyttää se, kun itse viikkosiivous päivänä tuskittelen juuri kaikkein eniten kaikkien tavaroiden oikeille paikoilleen viemisen/lajittelun/selvittelyn, tavaroiden lattialta nostelemisen yms. muiden ns. siivouksen esivaiheiden kanssa. Itse siivoaminen, siis se imurointi, nihkeäpyyhintä, pintojen pyyhintä, vessan pesu yms. onkin sitten tosi nopeaa ja melkeimpä mukavaa.. Että miten te ihmiset olette valmiita maksamaan siivoojalle siivouksesta, jos joudutte kuitenkin itse tekemään sen kaiken tavaroiden paikoilleen laittamisen? Ymmärränhän toki, ettei kukaan muu sitä oikein pystyisi tehdä. (esim. katsoa mitkä paperit joutaa menemään yms.. )
Mutta silti! Samalla vaivallahan sen imuroinnin ja pyyhkimisenkin sitten tekee..
viikkosiivous...200neliötä...sisältää 2 vessaa ja isohkon saunatilan...siivoukseen olen tyytyväinen..hinta 50euroa kerta...ei siivousfirma vaan työkkärin kautta löydetty "helmi"
ei kyllä kannata tehdä sopimusta noin monesta tunnista! itse vuosia kotisiivouksia tehneenä voin sanoo et 3-max 4h on realistinen aika jos siivoukseen ei sisälly mitään extroja kuten saunanpesua, pyykkäystä, tiskausta ja jos teillä on kuitenkin ihan normi koti, ei mitään sillä siisti- ohjelman tasosta... matotkin ehtii käyttää ukona jopa tuossa ajassa..
Teillä on nimittäin hirvittävän pitkiä aikoja noissa vastauksissa.
Meillä 250 neliötä ja siivooja 3 tuntia kerralla joka toinen viikko. Ja olen tyytyväinen jälkeen.
Mutta meillä ei kyllä hänen hommiin kuulu mitään lelujen mättämistä tai lakanoiden vaihtoa. Mä teen ne itse. Siivooja käy läpi lattiat, vessat ja sit sillä jää yleensä lopusta aikaa, niin ottaa jonkin kohteen nopsaan.
Mutta meillä on nopeaa käydä myös siksi, ettei meillä ole paljon huonekaluja. Silti ihmetyttää, että puolta pienemmissä asunnoissa menee tupla-aika. Ehkä siellä on sitten todella ahdasta ja siten vaikea siivota. Ja siivoojakin on vähän hitaampi.
Me raaskitaan maksaa siivoojalle siitä helposta lattioiden pyyhkimisestä siksi, että mies ei osallistu siivoukseen, ja minä en suostu sitä yksin tekemään, kun en oo mikään riuska ihminen, ja lapset on pieniä, niitä pitää hoitaa ja ruokkia, eikä homma yksin etenisi. Siispä siivooja on mun apuna, mä teen itse samaan aikaan järjestelyä ja vaihdan ne lakanat tai teen jotain siivosuprojektia.
n 200 m2 asunto, siitijät käy joka toinen viikko. Tulevat työparina ja aikaa menee 2 x 1,5 h / kerta. Normaali viikkosiivous, eivät tässä ajassa pese esim saunaa tai kylppäreitä. Erikseen sovitaan ikkunanpesut, saunanpesu ym nk ylimääräinen työ. Me myös kerätään itse tavarat paikoilleen. Vaikeaa olisi siistijän tietää mikä lelu kuuluu kenenkin lapsen huoneeseen jne. Tuntilaskutus n 26 e.
Neliöitä on joku 170. Siivoojat keräävät jonkin verran tavaroita, imuroivat, pesevät lattiat, vievät matot ulos, vaihtavat lakanat kolmeen sänkyyn, pyyhkivät pölyt, pesevät vessat ja kylppärin. Joka toinen kerta myös saunan pesu.
Siivoukseen kuului imurointi,lattioiden pesu,pölyt ja vuodevaatteet. 250 neliöiseen kolmikerroksiseen taloon meni n.3,5-4 h.
70 neliöiseen ja 150 neliöiseen saattoi mennä sama pari tuntia,avara tila on monesti helpompi siivota.joten asunnon koko ei yksinään kerro mitään.
ja kestää siinä 4 h. Tarkkaan en voi sanoa, kun meillä ei ole ketään kotona silloin.
Sama siivooja ollut jo vuosia, käy 2 krt/ kk ja ollaan erittäin tyytyväisiä.