Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2lk poikani oli luistelemassa tänään luokkansa kanssa

Vierailija
28.01.2011 |

ja kun menin hakemaan häntä niin kaikki luistimen nauhat auki ja yritti luistella nauhat avoinna. Kysyin miksi nauhat auki, sopersi että yritin sitoa monta kertaa ja aina aukeavat. Opettaja luisteli (huom luisteli) paikalle ja kysyin miksi ei voi auttaa..toikaisi kyllä ne pitää osata solmia pitävästi, eikö opettaja edes voisi auttaa jos itse on ensin yrittänyt....

Onko jossain myynnissä luistimia joissa nauho´jen päälle saisi vetoketjulla niinkuin hiihtomonoissa kiinni sen lapun/esteliuskan

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille lapsille nauhojen sitominen on ylivoimaisen vaikeaa ja kaikki oppii sen aikanaan.

Vierailija
22/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, vitoset eivät ole enää kysyneetkään.

t. luokanope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin uutena luistimet ovat niin jäykät, että saimme kotona miehen kanssa yhdessä puristaa luistinta, jotta saimme nauhat uuteen luistimeen tarpeeksi tiukalle. Käytetyt pysyvät helpommin, eikä tyttöjen luistimien kanssa ole ollut koskaan mitään ongelmia.

Vierailija
24/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valitukseen rehtorille voisi lisätä, että jos opettaja tai joku ei auta solmimisessa, niin sitten lapsi ei luistele ollenkaan tästä eteenpäin !

Kyseessähän on jo vaaratilanne lapselle, nauhoihin kompastuu ja kaatuu ja löysässä luistimessa nilkka muljuu miten sattuu.

Vierailija
25/57 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitonauhat auttavat ainakain futiskenkien nauhojen aukeamiseen. Toiminnee myös luistimiin

http://www.tasapeli.fi/product/157/pitonauhat-jalkapallo--ja-futsalkenkiin

Vierailija
26/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että kengät pitää osata solmia, mutta luistimet on ihan eri juttu! Niitä on oikeasti tosi vaikea saada kireelle. Pojan jääkiekkojengissä huoltajat avusti luistinten sitomisessa vielä aika pitkään, varmaan johonkin 3 lk ikäseks asti. Minä en ole pojan mielestä saanut luistimia ikinä tarpeeksi tiukalle. Nyt jo osaa onneksi itsekin, on 11-v.

Vierailija
27/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ehdottomasti pitää auttaa jos on ensin itse yrittänyt eikä pysy.

Mutta noin ylipäänsä luistimet pitäisi kouluun mennessä opetella laittamaan jalkaan ja sitomaan. Meillä tästä sanotaan erikseen kevään infossa tulevien ekaluokkalaisten vanhemmille ja kehotetaan harjoittelemaan kotona.

Sen taidon oppii harjoittelemella, kuten niin monen muunkin asian. Lapseni taitoluisteluryhmässä oli viime keväänä lapsia jotka vasta syksyllä menivät eskariin, eli olivat 5-6 vuotiaita mutta kaikkien on laitettava itse luistimet jalkaan, vanhemmat eivät saa tulla edes koppiin. Ja taitoluistimet on vaikeampi saada napakasti kiinni kuin tavalliset kaunoluistimet.

Mutta siis en ymmärrä ettei yksittäisessä tapauksessa voi yrittänyttä auttaa!

Vierailija
28/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pidän kyllä aika käsittämättömänä, että lapsi jonka TÄYTYY osata lukea, ja TAYTYY osata kirjoittaa yms. ei saa itse luistimiaan kiinni. Opettakaa nyt äidit ihan itse niille lapsillenne tollainen ihan perus taito...

Onhan lasten hampaidenpesustakin olemassa se ohje, että vasta kun lapsi osaa kirjoittaa kaunokirjoitusta (2-3 lk.), voi olettaa, että osaa pestä hampaansakin riittävän huolellisesti. Luistinten nauhojen sitominen on mun mielestä paljon vaativampaa kuin hampaidenpesu.

Vierailija
29/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pidän kyllä aika käsittämättömänä, että lapsi jonka TÄYTYY osata lukea, ja TAYTYY osata kirjoittaa yms. ei saa itse luistimiaan kiinni. Opettakaa nyt äidit ihan itse niille lapsillenne tollainen ihan perus taito...

Onhan lasten hampaidenpesustakin olemassa se ohje, että vasta kun lapsi osaa kirjoittaa kaunokirjoitusta (2-3 lk.), voi olettaa, että osaa pestä hampaansakin riittävän huolellisesti. Luistinten nauhojen sitominen on mun mielestä paljon vaativampaa kuin hampaidenpesu.

Vierailija
30/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaluokkalaisten luistimet. Laiska ope teidän pojalla.

Vierailija
31/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi itse saisikin ne solmittua, niin vaikeetahan se on saada niitä tarpeeksi kireelle. Kyllä siihen aikuista monesti tarvitaan.

Vierailija
32/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka luistelukerta meni ihan pieleen kun lapsi ei päässyt oikeastaan ollenkaan luistelemaan kun yritti vain kentän laidalla laittaa luistimia kiinni. Upouudet tosi jäykät luistimet joita saan minäkin laittaa tosi vaivalla kiinni. Ope ei ollut suostunut auttamaan.

Vierailija
33/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kysyisin suoraan opelta, miksi ei voi auttaa. Tuskin kuitenkaan kaikkia tarvitsee auttaa, jos siihen vedotaan ettei ehdi kaikille solmia.

Vierailija
34/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pirullinen temppu viedä lapselta luistelemisen ilo. Lapsen pitää opetella, mutta siihen asti pitää aikuisen auttaa, kunne slapsi oppii. -ope

Vierailija
35/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

34

Vierailija
36/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla melko tiukalla ja ei vaan jaksa niitä kädet kohmeessa vetää tarpeeksi tiukalle. ei ole kyse etteikö osaisi solmia nauhoja, mutta se kiristys on vaikeaa, jopa minustakin :D

Vierailija
37/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempiä luistimien sitomisesa.

Vierailija
38/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin pojat eivät jaksa kiristää niitä tarpeeksi tiukalle. Mutta totuus on, että monesti harmittaa, ettei vanhemmat yhtään harjoittele luistimien laittoa etukäteen kotona. Minulla on ollut jopa kolmasluokkalaisia jotka istuvat ja odottavat, että opettaja laittasi luistimet jalkaan, kun eivät itse osaa edes jalkaan niitä laittaa.

Sama juttu hiihdossa. Vanhemmilta tulee edellisenä iltana viesti, että käytiin tänään ostamassa luistimet/sukset, mutta "pekka" ei ole sitten ikinä luistellut/hiihtänyt, että voi olla aluksi vaikeaa. Niimpä. Kiva se on sitten harjoitella yli 20 oppilaan kanssa luistimien ja suksien jalkaan laittoa ja kiinnitystä.

Jäähallillakin, kaikki joutuvat odottamaan, että ope sen viimeisenkin luistimen sitoo, ennen kuin voi päästää ensimmäisen jäälle. Huomattavasti mukavampaa olisi lapsillakin, jos jokaisen vanhempi olisi edes hieman treenannut lapsensa kanssa näitä välineiden jalkaan laittoa etukäteen.

Terv. ope

Vierailija
39/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kunnolla luistimet kiristettyä jalkaansa :( mun tokaluokkalaisen tyttöni luokalla ei ainakaan kukaan onnistu...olen vanhempien kanssa asiasta jutellut kun tuli myös lappu kotiin että pitää opetella itse laittamaan luistimet kunnolla...

Vierailija
40/57 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistimet kun ne luistimet pitää saada kunnolla kiristettyä ja solmittua sitten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän