Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastetaanko muissakin päiväkodeissa ylipukemista??

Vierailija
28.01.2011 |

Mua on alkanut ärsyttää kun tytöllä aina sama varustus päällä, oli pakkasta sitten -20 tai -2. Eli toppapuvun alla villahousut ja -paita + villasukat. Laittoivat villavaatteet jopa plussakelillä!

Muutaman kerran ääneet totesivat kun hain lastani, että jouduttiin vaihtamaan kuivat sisävaatteet kun oli hiestä märkänä sisälle tullessa. Tämä siis aamupäiväulkoilun jälkeen ja kuitenkin iltapäiväulkoiluun oli laitettu taas ne villavaatteet.

Minä en voi ymmärtää tätä, osaisiko joku selittää minulle?

Olen asiasta heille maininnut muutamaan kertaan, mutta ei mene perille.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ihan sään mukaan ja sopivasti.

Nyt en tiedä mitä ihmettä on tapahtunut kun parina viime päivänä kun olen lapseni hakenut, niin on ollut ihan hiessä. Villahaalarit ja fleece ja villasukat vielä ihan ok. Eli okei jollakin tulltu vain virhearviointi mutta, että KAKSI kypärälakkia päällekäin??:0 !!! Siis mitä?

Ja lapsi juoksee pihalla suunnilleen koko sen ajan mitä siellä on.

mahtaa olla täynnä naulakko

Vierailija
22/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi keväällä saattaa aamulla olla mittari nollassa ja iltapäivällä 10 plus-astetta.... Järkeä varmastikin saisi käyttää. Mutta toisaalta juuri näin tehtiin kun oma lapseni oli päiväkodissa - vuosia sitten. Hoitajat olivat t-paidoissaan ja hehkuttivat ihanan lämmintä päivää. Pojallani oli kolme kerrosta vaatetta ja hän sentään leikki ja juoksi - pää märkänä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen työkaverin kanssa on tosi rasittava tehdä töitä, joka umppaa pikkupakkasella lapsille kaikki villavaatteet päälle ja parhaassa tapauksessa vielä kurahousut kosteussuojahaalarin päälle. Maalaisjärjen puutetta, jos ei osaa pukea lapsia sopivasti... siis sitten, kun lapsen tuntee.

Vierailija
24/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, että joudun sen takia joka päivä raahaamaan kotoa juuri sen päivän keliin sopivat vaatteet eikä mitään voi säilyttää päiväkodissa siltä varalta että tarvittais :-(

Vierailija
25/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimittäin yleensä toimii. Jätä (ilmeisen erikoiselle..)henkilökunnalle vaikka lappu "jos ulkona on n.-5 astetta, ei villahaalaria, jos enemmän, niin laitetaan villahaalari toppapuvun alle.."

Vierailija
26/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman niin, etten anna lapsen mukaan yhtään ylimääräistä vaatekertaa, vaan katson aamulla säätiedotuksen ja sen mukaan vaatteet päälle. Eli -2 asteessa lokerosta ei löydy sitä villa/fleecehaalaria, koska jos sen sinne varalta vie, niin se myös laitetaan päälle... Eikä auta vaikka kuinka on sanonut lapsen olevan todellinen kuumakalle...

Eikä auta, vaikka olen sanonut, että lapsi on lämminraajainen, ettei hänelle tarvitse laittaa villasukkia kuin äärikylmillä. No laittavat AINA, ja lapsi itkee kuinka tädit pakottaa. Eivät edes anna käyttää sormikasmallisia topparukkasia, joita tuollain 5,5vuotias mielellään käyttäisi, vaan kaivavat repusta vararukkaset. Nyt hommasin sitten toiset sormikasmalliset, niin ei tarvitse tuostakaan itkeä.

Mä olen kysynyt sekä lapselta että hoitajilta, että valittaako lapsi kylmää, mutta ei kuulemma valita. Ja silti tunkevat aina tuo villavermeet.

Vierailija
27/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ihan sään mukaan ja sopivasti. Nyt en tiedä mitä ihmettä on tapahtunut kun parina viime päivänä kun olen lapseni hakenut, niin on ollut ihan hiessä. Villahaalarit ja fleece ja villasukat vielä ihan ok. Eli okei jollakin tulltu vain virhearviointi mutta, että KAKSI kypärälakkia päällekäin??:0 !!! Siis mitä? Ja lapsi juoksee pihalla suunnilleen koko sen ajan mitä siellä on.

ja mä haluaisin nähdä kuinka te mammat olisitte pukema about 20 lasta valkkaamassa kaikille oikeita vaatteita jne..

meil on taas töissä sellainen ongelma et vanhemmat ali pukee lapsia sisälle (esim. pelkät ohkaiset trikoot ja paita) eikä sitten repussa ole mitään esim. colits vaatteita mitkä voisi laittaa sinne puvun alle niin sitten ne lapset tottakai pukuvat ne fleecet yms alle ulos ja HUOM! meillä ainakin lapset ryömii aika maan tasalla ja maa on JÄÄSSÄ!! eli maan pinnassa ei ole niitä plus asteita tosiaankaan... ja tehän tiedätte ihan varmana et mukulanne juoksee koko (1-2 tunnin)ihan ulkoilu ajan...

Vierailija
28/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle puetaan juuri ne vaatteet, jotka äiti/isä hänelle ovat jättäneet naulakkoon. Jos äityli on ollut sitä mieltä, että villakerrasto ja fleecehaalari laitetaan ulkohaalarin alle niin ne laitetaan. Onhan se nyt vanhempien vastuulla päättää tuollaiset asiat, koska ei yksi hoitaja voi tietää pitääkö "ticketin" alle laittaa enemmän vai vähemmän vaatetta kuin "reimatecin". Lasten paleleminenkin on todella yksilöllistä ja vanhemman tulisi tämä tietää!

ja soitella pitkin päivää päiväkotiin, että "laitatte meidän maijalle vain pelkän haalarin kun on nollassa". Tai "nyt kun on kiristynyt pakkanen -12 asteeseen, niin viitsittekö laittaa vielä lapaset kintaiden alle".

Juu, toihan onkin tosi kätevää. Kai sen nyt jokaisen terve järkikin sanoo, että siellä on niitä vaatteita varalla juuri sen takia, että jos pakastuu/lämpenee/tulee vettä. Eihän se silti sitä tarkoita, että kaikki pitää vetää päälle mitä käsiin saa.

jos aamulla on pakkasta vaikka -14 niin päivällä lienee yleensä -10. Hyvin, hyvin harvoin (jos koskaan) pakkanen muutamassa tunnissa noin kiristyy. Kai nyt terve järkikin sanoo, että varavaatteissakin pitää kohtuus olla. Ei sinne kuule kannata toppakintaita kesällä viedä "varoiksi". Mutta kaikesta voi tietysti elämässään kehittää ongelman, jos haluaa.

Lämpötila vaihtuu aamu seitsemästä iltapäivän kahteen helposti 10 astetta. Ja pökköä vielä lisää pesään se, jos aamulla on pilvistä ja iltapäivällä paistaa aurinko.

Vierailija
29/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman niin, etten anna lapsen mukaan yhtään ylimääräistä vaatekertaa, vaan katson aamulla säätiedotuksen ja sen mukaan vaatteet päälle. Eli -2 asteessa lokerosta ei löydy sitä villa/fleecehaalaria, koska jos sen sinne varalta vie, niin se myös laitetaan päälle... Eikä auta vaikka kuinka on sanonut lapsen olevan todellinen kuumakalle...

Varsinkin esikoinen on semmonen hikihattu, ettei paremmasta väliä... Villapukineita ruvetaan harkitsemaan, kun pakkasta on jo hyvän matkaa yli 10 astetta...

Vierailija
30/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

colits vaatteita ..

Nyt veti aika sanattomaksi tämän mamman...

Vierailija
31/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

colits vaatteita ..

Nyt veti aika sanattomaksi tämän mamman...

Vierailija
32/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pk.ssa töissä ja itse puen lapsille sään mukaan vaatteita, mutta työtoverini pukee sen mitä vanhemmat on mukaan laittanut. Tyhmintä on sitten ottaa vastaan vanhempien huomautukset, kun ei ole itse ollut pukemassa. Tänäänkin olisin vähentänyt hiihtämään mennessä villasia välistä, mutta parini käski perästäni lapsia lisäämään mitä välistä puuttui.

Vierailija
33/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle puetaan juuri ne vaatteet, jotka äiti/isä hänelle ovat jättäneet naulakkoon. Jos äityli on ollut sitä mieltä, että villakerrasto ja fleecehaalari laitetaan ulkohaalarin alle niin ne laitetaan. Onhan se nyt vanhempien vastuulla päättää tuollaiset asiat, koska ei yksi hoitaja voi tietää pitääkö "ticketin" alle laittaa enemmän vai vähemmän vaatetta kuin "reimatecin". Lasten paleleminenkin on todella yksilöllistä ja vanhemman tulisi tämä tietää!

Vierailija
34/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienyt reilusti vaatetta, jotta on vara mistä valita, ja enimmäkseen on puettu sään mukaan.

Lähinnä tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa pakkaskeleillä laittaa alulapasia rukkasten alle..

Vierailija
35/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, jos aamulla on pakkasta vaikka -14 niin päivällä lienee yleensä -10. Hyvin, hyvin harvoin (jos koskaan) pakkanen muutamassa tunnissa noin kiristyy. Kai nyt terve järkikin sanoo, että varavaatteissakin pitää kohtuus olla. Ei sinne kuule kannata toppakintaita kesällä viedä "varoiksi". Mutta kaikesta voi tietysti elämässään kehittää ongelman, jos haluaa.

Öh, eilen meillä oli aamulla -17. Kello 12.40 oli -6. Illalla taisi olla -2. Että kyllä se voi, suuntaan ja toiseen vaihtua aika radikaalistikin.

Vierailija
36/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpötila vaihtuu aamu seitsemästä iltapäivän kahteen helposti 10 astetta. Ja pökköä vielä lisää pesään se, jos aamulla on pilvistä ja iltapäivällä paistaa aurinko.

Aamuseiskalta ei tasan ulkoilla missään päiväkodissa! Eikä kunnon perheessä silloin kyllä viedä hoitoonkaan vielä vaan vasta yhdeksäksi. Helsingissä en ole vielä eläissäni törmännyt tuollaiseen pukeutumisongelmaan. Ei ne hoitajat voi ja pysty jokaista pikkuyksityiskohtaa ottamaan huomioon. Siksi kannattaa itse varmistaa, mitä naulakossa lapselle roikkuu. ja laputtaa. Kuinka vaikean voi yhdestä pienestä asiasta tehdä?

Vierailija
37/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistä ne vanhemmat voi aamulla tietää millainen keli on iltapäiväulkoilun aikana

aika usein pitävät paikkansa. Ja jos nyt EILEN on jossain päin suomea sää vaihdellut jopa 10 asteella aamusta iltapäivään, niin YLEENSÄ näin ei ole. Laittakaa naulakolla lappu, jos ei mene perille. Onko se oikeasti NIIN vaikeaa? Kaikessa voi näköjään heittäytyä täysin avuttomaksi. Päiväkodin syyksi vaan kaikki.

Vierailija
38/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni yksityisellä pph.lla ja ainakin tähänmessä on osannu pukea lapsen oikein.

Eli lapsi menee huom. ei autolla hoitopaikkaan ja jää samantien ulos eli sekin pitää huomioida, millä viedään ja mihin viedään. Ja tosiaan nyt päivänaikana aamupakkasesta saatetaan jopa päivänaikana mennä lähemmäs sinne alle -10 ja niin posipäin.

Vierailija
39/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kyllä kun trikoovaatteiden päälle oli laitettu fleecetakki ja sen päälle (!?) vielä villahaalari..eikä ollut edes erityisen kylmä päivä. Siitä lähtien olen jättänyt ylimääräiset kotiin..koska muuten ne tungetaan päälle kaikki.

Toisaalta sitten taas kun on plussakeleillä jätetty esim. villahaalari kotiin (toppahaalari on jo aika paksu ja poika hikoilee herkästi kun liikkuu paljon), niin sitten on usein varavaatekassista kaivettu toinen college/trikoopaita ja tuplat collegehousut..melko tönkkö olo taitaa lapsella olla :/ Ja yleensä hiki siinä kohtaa..

Olen yrittänyt ystävällisesti sanoa että ei tarvi niin hirveästi pukea lämpimimmillä keleillä..välillä kyllä ok pukeminen, mutta joskus tulee näitä ylilyöntejä kyllä.

Vierailija
40/55 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuseiskalta ei tasan ulkoilla missään päiväkodissa! Eikä kunnon perheessä silloin kyllä viedä hoitoonkaan vielä vaan vasta yhdeksäksi. Helsingissä en ole vielä eläissäni törmännyt tuollaiseen pukeutumisongelmaan. Ei ne hoitajat voi ja pysty jokaista pikkuyksityiskohtaa ottamaan huomioon. Siksi kannattaa itse varmistaa, mitä naulakossa lapselle roikkuu. ja laputtaa. Kuinka vaikean voi yhdestä pienestä asiasta tehdä?

pitää ulkovaatteet olla päällä, kun se viedään sinne päiväkotiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän