Kaloreita yli 2000 tänään, hiilareita vain 33g, joten aika hyvä!
Kommentit (77)
Vähähiilihydraattinen ruokailu ei kiellä suurinta osaa hiilihydraateista. Tämä on käsittämättömän sitkeässä esiintyvä harhaluulo joka kerta toisensa jälkeen kumotaan. Karppaus ei kiellä suurinta osaa hiilihydraateista, karpatessa jätetään pois huonot hiilihydraatit. Ne sellaiset, joissa ei ole ravinteita, vitamiinejä eikä muita ihmiselle tärkeitä hivenaineita. Sen sijaan syödään ravinteikkaita hiilihydraatteja, jotka sisältävät myös hyvää, liukenevaa kuitua. Toivon, etä tämä meni nyt tyhmemmällekin perille ja lakkaatte rakentelemasta niitä olkiukkoja.
Kyllä se gm-soija siirtyy sinuun sitäkin kautta. Samoin erilaiset lääkeaineet ja eläimpiin pumpatut vitamiinit. Tosi terveellistä joo.
Ilman eläinrasvoja ja -proteiinia tulee mainiosti toimeen eikä ruokavalio ole mitenkään hankala tai voimakkaasti rajoittava. Mielikuvitusta kysyy muukin hyvä syöminen. Tietty jos on jämähtänyt perinteiseen maalaisruokaan kuten lihaan ja voihin, niin minkäs sille mahtaa. Pitäähän joidenkin MTK:ta ja lihantuottajia sekä meijeritaloutta tukea.
Missäs muuten luulit eläinrasvoja tuotettavan, suoraan maatiloillako? Kyllä ne prosessoidaan meijereissä nekin.
Missäs luulit kasvissapuskaa kasvatettavan? Entäs millä lannoitettavan ne sinunkin porkkanasi?
T: maidon- ja lihantuottaja
P.S. Ei niihin eläimiin mitään pumpata ja lääkeaineita ei teuraissa tai maidossa saa olla, sitä varten on varoajat lääkekuurien jälkeen.
P.P.S Ootko kuullu rehuomavaraisuudesta?
olen jo pitkään laskenut kaloreita tosi tunnollisesti. Aiemmin kun söin kaikkea (eli siis myös runsaasti hiilareita) niin n.2000 kaloria oli suunnilleen se määrä millä paino pysyi samassa eli en lihonut enkä laihtunut. Jos yritin laihduttaa niin piti vähentää kaloreita 1300-1500 kaloriin. Sitten päätin vähentää hiilareita niin että syön 20-30g hiilareita päivässä. Söin kuitenkin edelleen n.2000 kaloria päivässä. Laihduin 7kg ja nyt olen ollut normaalipainoinen jo pitkään. Liikuntaa en lisännyt entiseen verrattuna.
Ihminen voi laihduttaa vaikka syömällä geishasuklaata kunhan kuluttaa enempi kuin syö.Ihme pelleilyä tollanen ruokien rajottaminen.Miten aikuiset ihmiset viittiikin leikkiä ruoalla.Jos noi karppaus hömpät ois niin tehokkaita miksi miltei kaikki jopa vuosia karpanneet on ylipainoisia?? Niidenhän ois pitänyt jo kuolla nälkään.
Tässä jokin aika sitten joku heppu (ravitsemustieteilijä?) syönyt pelkkiä twinkiesejä (tmv), ja laihtui silti (nehän on periaatteessa sokerikakkuja).
Tarkistin käypä hoidosta suosituksen. Siellä kalorivajeeksi ohjeistettiin 500-1000 kcal / vrk. TOisaalta käypä hoidossa suositellaan myös ENE-dieettiä, mikä varmasti vie lihakset. Olympia komitea ohjeistaa laihduttamaan tuolla 0,3-0,5 kg/vko tahdilla ja heidän ukaansa nopeampi laihdutus tahti alkaa kuluttamaan lihaksia. Eli ei ollut lähteenä karppausinfo.
Ja saisko sen käypäinfon sivun linkin?
Ja jos lihaksia kuluu, se tarkoittaa proteiinitonta diettiä, mikä sekään ei ole fiksua. Yhtä fiksua kuin vhh...
Vähähiilihydraattinen ruokailu ei kiellä suurinta osaa hiilihydraateista. Tämä on käsittämättömän sitkeässä esiintyvä harhaluulo joka kerta toisensa jälkeen kumotaan. Karppaus ei kiellä suurinta osaa hiilihydraateista, karpatessa jätetään pois huonot hiilihydraatit. Ne sellaiset, joissa ei ole ravinteita, vitamiinejä eikä muita ihmiselle tärkeitä hivenaineita. Sen sijaan syödään ravinteikkaita hiilihydraatteja, jotka sisältävät myös hyvää, liukenevaa kuitua. Toivon, etä tämä meni nyt tyhmemmällekin perille ja lakkaatte rakentelemasta niitä olkiukkoja.
Osa karppajista paheksuu jopa hedelmiä... Puhumattakaan ruisleivästä.
Huonoje hiilareiden poisjättäminen ei ole alakarppausta vaan hyväkarppausta.
Jännä että edes karppaaja ei tunnu tuntevan omaa termistöään :)
olen jo pitkään laskenut kaloreita tosi tunnollisesti. Aiemmin kun söin kaikkea (eli siis myös runsaasti hiilareita) niin n.2000 kaloria oli suunnilleen se määrä millä paino pysyi samassa eli en lihonut enkä laihtunut. Jos yritin laihduttaa niin piti vähentää kaloreita 1300-1500 kaloriin. Sitten päätin vähentää hiilareita niin että syön 20-30g hiilareita päivässä. Söin kuitenkin edelleen n.2000 kaloria päivässä. Laihduin 7kg ja nyt olen ollut normaalipainoinen jo pitkään. Liikuntaa en lisännyt entiseen verrattuna.
Lääketieteellisiä todisteita, kiitos.
Etenkin peruskulutuksen suhteen. Laihdutus kun on silkkaa matematiikkaa, jos syöt kulutustasi vähemmän, laihdut.
Tai sitten valehtelet kalorimääräsi.
Täällä on palsta täynnä karppaajia, joiden mielestä ihminen ei saa syödä edes hedelmiä, koska ne ovat käytännössä pelkkää sokeria. Samoin kaikki vilja on pelkkää sokeria.
Miksi sitä muuten kutsutaan vähähiilihydraattiseksi ruokavalioksi, jos siinä saa kuitenkin syödä hiilareita ihan miten paljon haluaa?
Mulla ei aika eikä kiinnostus riitä. Ei tosin ole ikinä ollut ylipainoakaan.
Missäs luulit kasvissapuskaa kasvatettavan? Entäs millä lannoitettavan ne sinunkin porkkanasi?
T: maidon- ja lihantuottaja
P.S. Ei niihin eläimiin mitään pumpata ja lääkeaineita ei teuraissa tai maidossa saa olla, sitä varten on varoajat lääkekuurien jälkeen.
P.P.S Ootko kuullu rehuomavaraisuudesta?
rehu lannoitetaan?
P.S. Kumma kyllä näitä jäämiä tulee julkisuuteen vähän väliä. Eikös Venäjä tässä taannoin kieltänyt lihan ja meijerituotteiden tuonnin Suomesta? Väitätkö, että eläimet saavat ravinnokseen pelkkää puhdasta luomuruokaa ilman mitään lisäaineita?
P.P.S Missäs rehuomavaraisuutta on? Ei ainakaan Suomessa. 80 prosenttia tänne tuodusta soijasta käytetään eläinten ravinnoksi. Että siinä kaikille GM-soijaa kauhisteleville lihansyöjille...
Tässä jokin aika sitten joku heppu (ravitsemustieteilijä?) syönyt pelkkiä twinkiesejä (tmv), ja laihtui silti (nehän on periaatteessa sokerikakkuja).
miten joku oli laihduttanut syömällä 20 perunaa päivässä. Paino oli pudonnut roimasti ja kolesteroliarvot laskeneet (kuten muuten sillä Twinkies-syöjälläkin) ;)
Lääketieteellisiä todisteita, kiitos.
Etenkin peruskulutuksen suhteen. Laihdutus kun on silkkaa matematiikkaa, jos syöt kulutustasi vähemmän, laihdut.
Tai sitten valehtelet kalorimääräsi.
mulla ole mitään lääketieteellisiä todisteita. En itsekään tiedä miten tuo on mahdollista, niin vain kävi. Ja todella tarkkaan laskin kaloreita kalorilaskuri.fi sivustolla. Mulla oli ihan mitta ja keittiövaaka käytössä että olen kyllä aika tarkasti osannut ne syömäni määrät merkata. Nykyään syön hiilareita 50-60g päivässä.
kaloreita saisi ees syötyä jotta lihois. Se on jotenkin tosi vaikea muiden myöntää itselleen.
Koska ne hh-määrät on ratkaisevammat!
Ja huom. ainoastaan huonoja hiilareita rajoitetaan!
Itse en laihduta, joten hiilarit on korkeammalla, siinä 50-70 välillä. Olo on erinomainen!
Karppausta takana jo kolme vuotta ja näin aion jatkaa loppuelämäni. :) Myös mies karppaa ja lapsestakin tulee jonkin sortin puolikarppi. Nyt vielä imetän, joten asiaa ehtii mietiskellä.
kaloreita saisi ees syötyä jotta lihois. Se on jotenkin tosi vaikea muiden myöntää itselleen.
Koska ne hh-määrät on ratkaisevammat!
Ja huom. ainoastaan huonoja hiilareita rajoitetaan!
että sekaravintoa tarpeensa mukaan syövät eivät edes kerää ylipainoa, jota tarvitsisi karppaamalla lihottaa.
Jos hiilarien määrää ei oikeasti rajoiteta vaan laatua, miksi sitä kutsutaan vähähiilihydraattiseksi dieetiksi ja miksi täällä karppaajat kehuskelevat pienillä hiilarimäärillään?
Mutta tapansa kullakin: harva viitsii ryhtyä noin rajoittavaan ja vaikeaan ruokavalioon.
myöntää itselleen sitä, että niin monet hiilareita paljon syövät ovat hoikkia ja terveitä :D
Täällä on palsta täynnä karppaajia, joiden mielestä ihminen ei saa syödä edes hedelmiä, koska ne ovat käytännössä pelkkää sokeria. Samoin kaikki vilja on pelkkää sokeria.
Hedelmissä on paljon fruktoosia, joka on sokeri ja paljon käytettynä vt-ruokailijalla normaalisokerisen ruoan lisäksi tulee helkposti ja huomaamatta liikaa sokeria. Fruktoosi on toiseksi merkittävin maksaklirroosin syy alkoholin jälkeen. Karppaaja ja nyt myös vt-ruokailija on ohjeistettu jättämään huono eli nopeat hiilarit minimiin. Ruisleipä on nopeaa hiilaria ihan suomalaistutkimusten mukaan, GI:n perusteella. Tässä syy karttaa myös viljoja. Lisäksi viljat ovat monen muun sairauden tai pikkuvaivan taustalla, kummasti ummetukset ja nivelsäryt helpotavat viljojen vähentämisen jälkeen. Ei tosin tietenkään kaikilla, osa kestaa viljoja paremmin. Oma mielipiteeni on, että kyllä viipale ruisleipää silloin ällöin mahtuu mukaan, jos elimistö kestää.
On olemassa hiilarilähteitä, joissa hiilihydraattipitoisuus on 50 tai enemmän g/100g tuotetta. Näitä tulee välttää. Yleisesti voidaan sanoa, että maanpäällä kasvavia vihanneksia ja kasviksia voi syödä niin paljon kuin jaksaa. Nekin koostuvat suurimmaksi osaksi hiilareista, mutta hyvistä. Näin talvisaikaan suosin pakastevihanneksia, 300 g pussissa hiilareita alle 10 g. Kerman kanssa erinomaisia ja näin talvisaikaan vielä kohtalainen vitamiinilähde. ainkain pesee perunan ja pastan milloin vain. Aterialla saatta mennä yksi pussillinen kasviksia. Yksi asia minkä kaikki tuntuvat unohtavan. Karppi ei käytä alkoholia tai jos käyttää niin hyvin vähän verrattuna vt-läisiin. Oluessakin on hiilareita ja se on tehty viljasta, ei siis sovi. Punvaiiniä mieluummin juuston kanssa. Ja noille karppausterveistä viisasteleville voin sanoa, että tiedän omat termini ihan riittävän hyvin kuin myös sen mikä minunlle sopi joten vääntäkää noista tervmeistä ihan vapaasti.
myöntää itselleen sitä, että niin monet hiilareita paljon syövät ovat hoikkia ja terveitä :D
ei mun ainakaan ole yhtään vaikea myöntää että jotkut ihmiset syövät paljonkin hiilareita ja pysyvät silti hoikkina. Mun omalla kohdallani vaan on niin että karppaus toimii mulla. Olen joskus onnistunut laihduttamaan myös syömällä runsaasti hiilareita (söin käytännössä perunaa ja ruisleipää) ja laihduin 10kg. Suurin osa kiloista tuli kuitenkin ajan kuluessa takaisin, koska aloin taas syömään liikaa. Nyt kun olen karpannut niin karppaamalla laihduttamani kilot ovat pysyneet poissa jo vuosia. Ymmärrän toki että kaikille se ei sovi. Itse en koe tätä mitenkään rajoittavana. Pikemminkin kun aloin karppaamaan niin samalla mun ruokavaliosta tuli paljon monipuolisempi kuin ennen.
Muille se tuntuu olevan tosi vaikeaa.
Ehkä karppaajia kiinnostaa tarkkailla syömisiään niin kovasti. Mulla ei siihen aika ja kiinnostus riitä.