Kaloreita yli 2000 tänään, hiilareita vain 33g, joten aika hyvä!
Kommentit (77)
Mutta tapansa kullakin: harva viitsii ryhtyä noin rajoittavaan ja vaikeaan ruokavalioon.Kun tähän pääsee jyvälle, niin ei tunnu yhtään rajoittavalta tai vaikealta. En kotona ollessani edes ajattele syöväni mitenkään erikoisesti, kun tähän on niin tottunut.
Sen sijaan kyläpaikoissa ruokavalio tosiaan tuntuu rajoittavalta, kun ei viitsi syödä mitään pullia tai perunoita. Itseä ei haittaa juoda pelkkää teetä tai kahvia, mutta usein isäntäväki yrittää puoliväkisin löytää edes jotain itselle kelpaavaa. Onneksi nykyään kaikki tuttumme jo tietävät ruokavaliomme, joten asia ei ole enää mikään ongelma.
- Se kolme vuotta karpannut.
Kyllä se gm-soija siirtyy sinuun sitäkin kautta. Samoin erilaiset lääkeaineet ja eläimpiin pumpatut vitamiinit. Tosi terveellistä joo.
Tiedän, kulittajille syötetäänkin mitä halvimalla mahdollisella tavalla tuotettua paskaa lihana. Luomulihaa ja riistaa käyttämällä voi hieman vältää antibiootteja ja hormoneja. Harmi vain, että luomu-käsite ei ulotu eläimen laityypillissen ravintoon saakka. Luomuviljalla syötetty luomupossu eei ole terveysruokaa, rasvaprofiili viturallaan nääs.Samat ongelmat ovat kyllä vastassa kasvintuotannon puolella. Gm-tuotteiden ongelmat, lannoitteet ja torjunta- ja säilöntäainejäämät.
suomessa myytävä soija EI OLE GM-paskaa, kuten väitit. Siinähän se pussin kyljessä lukee joka s-marketin hyllyssä.
Jos otetaan kokonaisuus huomioon, niin minusta ei ole tervettä järkeä lisätä lihansyöntiä. Hyvin harva pystyy ostamaan vain riistaa. Kasviskarppauskin onnistuu, jos siitä on kiinnostunut. Miten niin se olisi vaikeaa? Jos on reseptikirjassa vaan karjalan paistia, niin sitten opettelee uusia reseptejä. Tofua, siemeniä, pähkinöitä, juustoja ym. proteiinin lähteitä myydän joka ikisessä kaupassa ja reseptejä löytyy netistä vaikka kuinka paljon.
Itse en usko karppaukseen pätkän vertaa, vaikka ajattelenkin, että hiilarimäärät on monien syytä pitää kohtuudessa. Mulla on 3 tuttavaa sairastunut diabetekseen rajun karppauksen seurauksena (aikuisiällä puhjennut YKKÖStyypin diabetes), joten kannattaa miettiä, meneekö äärimmäisyyksiin ruokavaliossaan vai ei.
Kohtuus kaikessa vie aika pitkälle. Annoskoon pienentäminen, liikunta. Nämä samat vanhat.
Mulla on 3 tuttavaa sairastunut diabetekseen rajun karppauksen seurauksena
kaloreita saisi ees syötyä jotta lihois. Se on jotenkin tosi vaikea muiden myöntää itselleen.
Useimpien karppaajien on kauhean vaikea myöntää itselleen sitä, että niin monet hiilareita paljon syövät ovat hoikkia ja terveitä :D
Näin juuri. Ja miten niin monen karpin mielestä on ihan ok syödä joka päivä paljon lihaa ja maitotuotteita (rahkaa, juustoa), jotka juuri ovat ympäristöä kuormittavimmat.
Niin karppauksen aikana vai sen jälkeen?
Mulla on 3 tuttavaa sairastunut diabetekseen rajun karppauksen seurauksena
Karppauksen aloitettuaan ovat sairastuneet eli diabetes on puhjennut karppauksen seurauksena. Hieno homma siinä vaan on se, että kun ollaan sitten lääkärin painostuksesta lopetettu karppaus, niin diabetes on se, joka jää ikuisiksi ajoiksi. Että insuliinipiikkejä sitten vaan. Useampi lääkäri on siis ollut sitä mieltä, että karppaus näihin syynä.
Eihän karppaaja sitä toki myönnä, että siitä voisi mitään haittaa elimistölle olla!
Eihän karppaaja sitä toki myönnä, että siitä voisi mitään haittaa elimistölle olla!
Mutta kuten itsekin totesit: raju karppaus! (mitä se sitten tarkoittakaan)
Mutta olin myös nuori, joten hiilariruuan vaikutukset eivät vielä olleet ehtineet näkyä muuta kuin jatkuvasti kasvavana vatsamakkarana. Lisäksi olo oli usein melko paska ja kärsin usein mielialanvaihteluista. Iho oli huono, kynnet lohkeilivat ja hampaat reikiintyivät kovaa vauhtia.
Nykyään olo on aivan eri tavalla energinen kuin ennen. Jos joskus syö tavallista enemmän hiilareita, niin vanhan elämän tutut tuntemukset nousevat taas pintaan. Hoikka olen edelleen, joskin vatsa on karppauksen myötä litistynyt.
Joillekin runsaat hiilarit eivät vaan sovi. Jos jollekin ne sopii, niin syökää pois vaan. Älkää kuitenkaan moralisoiko niitä, joilla ei näin hyvä onni ole käynyt.
Mikä siinä on niin vaikeaa, jos joku toinen syö eri tavalla kuin toinen?
Ja noita ravitsemusoppeja on kenenkään turha tuoda jumalan sanana toiselle, tuo "tieto" vaihtelee niin paljon uusien tutkimusten sun muiden myötä, että se mitä ennen pidettiin hyvänä pidetään taas hyvänä, vaikka vähän aikaa sitten se oli suurinta syntiä.
Yksi toimii yhdellä, toinen toisella, miksi pitää riidellä siitä, että kun minä voin syödä mitä vain enkä liho, niin silloin jokainen joka karppaa on tyhmä luuseri. Tai toisin päin.
Eihän karppaaja sitä toki myönnä, että siitä voisi mitään haittaa elimistölle olla!Mutta kuten itsekin totesit: raju karppaus! (mitä se sitten tarkoittakaan)
että ihminen, joka on syönyt normaalisti on yht'äkkiä jättänyt ruokavaliostaan kaikki hiilarit (tai pudottanut ne minimiin) ja kytännyt niitä samaan tapaan kuin ap.
olen jo pitkään laskenut kaloreita tosi tunnollisesti. Aiemmin kun söin kaikkea (eli siis myös runsaasti hiilareita) niin n.2000 kaloria oli suunnilleen se määrä millä paino pysyi samassa eli en lihonut enkä laihtunut. Jos yritin laihduttaa niin piti vähentää kaloreita 1300-1500 kaloriin. Sitten päätin vähentää hiilareita niin että syön 20-30g hiilareita päivässä. Söin kuitenkin edelleen n.2000 kaloria päivässä. Laihduin 7kg ja nyt olen ollut normaalipainoinen jo pitkään. Liikuntaa en lisännyt entiseen verrattuna.
Lääketieteellisiä todisteita, kiitos.
Etenkin peruskulutuksen suhteen. Laihdutus kun on silkkaa matematiikkaa, jos syöt kulutustasi vähemmän, laihdut.
Tai sitten valehtelet kalorimääräsi.
mulla ole mitään lääketieteellisiä todisteita. En itsekään tiedä miten tuo on mahdollista, niin vain kävi. Ja todella tarkkaan laskin kaloreita kalorilaskuri.fi sivustolla. Mulla oli ihan mitta ja keittiövaaka käytössä että olen kyllä aika tarkasti osannut ne syömäni määrät merkata. Nykyään syön hiilareita 50-60g päivässä.
Tai peruskulutuksesi on korkeahko verrattuna entiseen. Voi johtua kasvaneesta lihasmassasta (ei tarvi olla edes paljon) tai kilpirauhasen yliaktiivisuudesta (lievästä, vakavan huomaa helposti).
kaloreita saisi ees syötyä jotta lihois. Se on jotenkin tosi vaikea muiden myöntää itselleen.
Koska ne hh-määrät on ratkaisevammat!
Ja huom. ainoastaan huonoja hiilareita rajoitetaan!
Kun on noin huonot tiedot...
1) hh-määrät ratkaisevat vain alakarppaajan ruokavalion valinnassa, ei laihtumisessa
2) kaloreita saa syötyä karppaajanakin niin paljon että lihoo, rasva on hyvin kaloripitoista
3) alakarppaajat vähentävät kaikkia hiilareita, _hyvä_karppaajat vain huonoja
1) hh-määrät ratkaisevat vain alakarppaajan ruokavalion valinnassa, ei laihtumisessa
2) kaloreita saa syötyä karppaajanakin niin paljon että lihoo, rasva on hyvin kaloripitoista
että ihminen, joka on syönyt normaalisti on yht'äkkiä jättänyt ruokavaliostaan kaikki hiilarit (tai pudottanut ne minimiin) ja kytännyt niitä samaan tapaan kuin ap.
Kun karppaajat vaan jankkaa uskomuksiaan ja väittää niitä todeksi todisteista huolimatta.
No niin, siinähän se vastaus jo tulikin =)
Kysymys vaan oli, että miksi ystävälle puhkesi diabetes ihan yhtäkkiä.