Miksi johtotehtävissä oleva nainen tekee kolme lasta?
Meinaan kun on kuitenkin aina töissä. Eihän silloin "saa kaikkea". Päinvastoin saa jatkuvan huonon omantunnon ja stressin lastenhoidon järjestämisestä. Sama pätee isiin. Ihmettelen vaan, vaikka ei ilmeisesti saisi.
Kommentit (23)
Minkälainen olisi maailma, jos ainoastaan yhteiskunnan alemmat luokat saisivat lisääntyä oman mielensä mukaan? Kun sosioekonominen tausta on hyvin usein periytyvä, niin taitaisi tästä maasta loppua ne ihmiset, jotka täällä veroeuroja tienaa, johtaa yrityksiä, tekee asiantuntija- ja tutkijatyötä jne...
3 lasta, koska hän haluaa kolme lasta ja hänellä on siihen varaa. Tavallinen duunari tekee 3 lasta, että saisi enemmän lapsilisää ja maata mahd. monta vuotta kotona...
Minusta johtotehtävissä olevan naisen on helppo tehdä useampikin lapsi; taloudellisesti on mahdollista esim. palkata hyvä hoitaja kotiin ja käyttää siivouspalveluja. Yleistää ei tietysti saa mutta väittäisin, että johtotehtävissä toimivan naisen mahdollinen puolisokin on vähintään kohtuullisesti tienaava eli äitiyslomat eivät perheen taloutta juurikaan muuta.
Minulla on myös aina aikaa lapsilleni; johtotehtävissä voin myös enemmän vaikuttaa omaan työaikaani eikä kokouksia ole pakko pitää vain aamuvarhaisella tai myöhään iltapäivällä/illalla. En todellakaan ole aina töissä; toki pari kertaa vuodessa saattaa olla töissä hektistä ja silloin päivä voi venyä. Mutta silloin on mies lasten kanssa eli yhtä aikaa emme ole työmatkoilla tai paina pitkää päivää. Myös lapsiin liittyvät menot (hammaslääkärit, neuvolat ym.) voi hoitaa vapaammin, kun ei tarvitse pyydellä lupia tai sopia niistä työnantajan kanssa. Tietysti johtotehtävissä on vastuunsa ja pitää pitää huoli, että kaikki toimii ja jokainen hoitaa hommansa. Ja välillä joutuu tekemään ikäviäkin hommia, kuten selvittelemään työntekijöiden välisiä kismoja tai irtisanomaan jonkun. Mutta jos vastuun osaa kantaa oikealla tavalla ja muistaa, että työkin on vain työtä niin ei pääse stressi iskemään. Minä siis ainakin olen saanut kaiken haluamani: ihanan miehen, 4 suloista lasta, unelmien omakotitalon sekä sopivan haastavan ja hyväpalkkaisen työn.
Ja kun urallaan etenee tarpeeksi, saa työaikaansa käyttää av:lla ilman, että pitää olkansa yli vilkuilla peläten jonkun huomaavan. Mahdollistaen näköjään noinkin pitkän sepustuksen kuin omani yllä :)