Rasvaton maito aiheuttaa lapsettomuutta
Lääkärin mukaan rasvaton maito aiheuttaa lapsettomuutta ja paljon muita sairauksia. Kommentit perustuvat ruotsalaistutkimuksiin. Milloin näitä tutkimuksia aletaan ottaa vakavasti suomessa. Kansalaisia pidetään pimennossa ja johdetaan harhaan.
http://www.studio55.fi/lahipiirivoimavarana/artikkeli.shtml/1261571
Kommentit (109)
Onneksi olen itsepäisesti juottanut omille lapsilleni kevytmaitoa. Olen pitänyt rasvatonta maitoa älyttömänä keksintönä ja kaiken lisäksi se on melkoisen pahaakin.
Monet vanhat konsit ovat parempia kuin uudet. Muttei toki aina.
Kyllä viimeisimmät tutkimukset osoittavat mitenmaitorasvat ovat terveellisiä ja ehkäisevät ylipainoa ja sv-tauteja. Rasvaton maito on ihan turhaa.
En ottaisi tässä asiassa _ortopedin_ juttuja hirveän tosissani...
jos käyttäisin esim. kevytmaitoa.. =0) Nyt niitä on 3.
Siis transrasvoja, jotka eivät kovin turvallisia ole...
P.S. Rasvaton maito on vähemmän käsiteltyä kuin kevytmaito :)
Olen juonut rasvatonta maitoa varmaankin 25v ja samoin mieheni. silti kaksi lasta siunaantunut ja kumpikin ekalla yrityksellä. Että näin tehokas tuo rasvaton maito on.
tuo pitäisi paikkaansa, niin ei meilläkään olisi lasta, tuossa tuo nyt kuitenkin näkyy pyörivän...
Maidosta ensin poistetaan kaikki ja sitten siihen lisätään kaikenlaista(kuten tähän uuteen plus-maitoon) Maidon juominen on muutenkin tässä maassa aivan älytöntä,hieman voisi rajoittaa.
Tottakai viralliset tahot suosittavat kaikkea Suomen maaperällä kasvavaa ja tuotettavaa,tekevät nääs yhteistyötä tuottajien kanssa.
Oli keski-euroopassakin 10v sitten oliiviöljyn ylituotantoa jolloin aloitettiin agressiivinen markkinointi sen terveellisyydestä
Koko jutussa ei ole lähteitä mainittuun tutkimukseen, josta voisi tarkastaa, keksikö ko heppu tutkimustuloksensa päästään, vai ei.
Väitteet menettävät luotettavuuttaan koko ajan...
TRANSRASVAT syntyvät kun kasviöljyjä kovetetaan.Maitorasva ei ole transrasvaa nähnytkään
Maidosta ensin poistetaan kaikki ja sitten siihen lisätään kaikenlaista(kuten tähän uuteen plus-maitoon) Maidon juominen on muutenkin tässä maassa aivan älytöntä,hieman voisi rajoittaa.
Tottakai viralliset tahot suosittavat kaikkea Suomen maaperällä kasvavaa ja tuotettavaa,tekevät nääs yhteistyötä tuottajien kanssa.
Oli keski-euroopassakin 10v sitten oliiviöljyn ylituotantoa jolloin aloitettiin agressiivinen markkinointi sen terveellisyydestä
D-vitamiini ja kalsium ovat sinusta 'paskaa'. Kai huolehdit että lapsesi eivät saa niitä mistään ja saavat sitten osteoporoosin alle parikymppisenä, ja lisäksi yhtä sun muuta mukavaa...
Mutta solukalvomme eivät ole rakentuneet kasvirasvasta eikä se riitä rasvan lähteeksi elimistölle
TRANSRASVAT syntyvät kun kasviöljyjä kovetetaan.Maitorasva ei ole transrasvaa nähnytkään
Molemmissa on transrasvoja, maidossa olevat ovat vain luonnollisia, mutta eivät suinkaan vaarattomia. Asioista kun katsos voisi ottaa selvääkin, eikä paasata uskomuksiaan...
Ja hyvinpä imeytyy d-vitamiini rasvattomasta maidosta juu.
Ei tässä kauaa enää mene kun todistetaan että lapsuusiän diabetes ym johtuu juuri tuosta maidonjuonnista,sehän alkaa olla jo se vahvin teoria
ja silti tahattomasti lapseton! Vastoin maailmanlakeja! Miten mahdollista???
minä en käytä ollenkaan maitotuotteita,
oon varmaan jo kuollut ja lapseni ovat pelkkää mielikuvituksen tuotetta ;)
Älä sinä nolaa itseäsi myöskään.TEOLLISET transrasvat ovat haitallisia,ei maitorasva.Äidinmaito sisältää runsaasti rasvaa,meinaat että sekin on hyvin epäterveellistä?
Mutta solukalvomme eivät ole rakentuneet kasvirasvasta eikä se riitä rasvan lähteeksi elimistölle
Solukalvot eivät välitä, mistä se rasva tulee, eläimestä vai kasvista, että sori vaan. Ne haluavat vain rasvahappoja, joiden lähteellä ei ole merkitystä ihmisellä.
Jos todistusta kaipaat, niin mieti tätä: miksi moni vegaani on sekasyöjää paljon terveempi, vaikka esim saadun rasvan määrä olisikin sama?
Maitorasvoissa olevien transrasvojen (CLA) rakenne eroaa kovettamalla syntyneistä transrasvoista siten, että niissä on kaksi kaksoissidosta, toinen kaksoissidos on cis- ja toinen trans-tyyppinen, ja kaksoissidokset ovat peräkkäisissä hiiliketjun atomeissa, jolloin ne ovat konjugoituneet. Koska molekyylissä on edelleen cis-sidos, se ei ole suora, ja yhdistelmän vaikutus on toisenlainen kuin yksinään esiintyvällä synteettisellä suoraketjuisella trans-rasvalla. CLA:n on todettu auttavan painonhallinnassa ja sillä arvellaan olevan myös muita hyödyllisiä terveysvaikutuksia. Maidon CLA-rasvojen on todettu lieventävän elimistön tulehdustilaa ja niiden on todettu parantavan ateroskleroosia eläinkokeissa
sen mukaan mun pitäisi sitten olla lapseton, kuitenkin näitä pikkuisia on kolme siunaantunut. Kaikkea sitä...