Tietämäsi pisimmälle ehtinyt raskaus, ennen kuin äiti sai tietää raskaudesta?
Tuli mieleen yhdestä ketjusta, jossa joku vauhkosi että kyllä normaali ihminen tajuaa olevansa raskaana ennen puolta väliä, mutta ainahan ei käy näin :)
Itse tiedän kolme tapausta.
Yhdessä tapauksessa äiti oli puolen välin paikkeilla raskaana kunnes maha alkoi kasvaa ja vasta silloin tajusi tehdä testin. Kuukautiset oli tullut normaalisti, eikä mitään oireita ollut.
Toiset tapaukset on melkoisen hurjat..
Molemmat naiset saivat tietää vasta kuukausi ennen laskettua aikaa.
Toinen nainen oli tavalliseen tapaan menossa töihin, mutta työasu ei mahtunutkaan päälle, ei sitten kirveelläkään (ja oli siis edellisenä päivänä vielä sopinut ihan normaalisti). Nainen oli tarkastellut sitten itseään peilistä ja huomannut että maha pömpöttää "kuin olisi raskaana" ja soittanut ajan työterveyteen. Työterveydestä ei sitten tullutkaan paluuta töihin, vaan äitiyslomalle :D Nainen oli pitkä ja hoikka, joten missä lie vauva on piileskellyt sitä ennen :O
Toinen nainen rupesi ihmettelemään kummallista kuplintaa mahassa jota oli tuntunut muutan päivän, kunnes sitten yhtenä päivänä mahassa tuntui selvä potku. Raskaustestin ostoon ja sitten neuvolaan. Ultrassa havaittiin lasketun ajan olevan kuukauden päästä. Maha ei kasvanut viimeisen kuukauden aikanakaan kunnolla näkyväksi. Tämä nainen oli pyöräkkä ja oli myös havainnut "lihoneen" hieman viimeisen puolen vuoden sisällä :)
Kertokaa omia tai kuultuja kokemuksia! :)
Kommentit (64)
Omenalihavana, ärtyneestä suolesta ja epäsäännöllisistä kuukautisista kärsivänä en ihmetellyt paria kuukautta poissa olleita mensuja ja pulputusta vatsassa . Minulla oli jo kaksi lasta ,molempien kohdalla oli mahat ja tissit kasvaneet muhkeiksi sekä vauvat myllänneet hulluina vatsassa.
Lopulta menin kovan selkäsäryn takia päivystykseen, oli pissatulehdus mutta samalla otettiin rutiinilla r-testi joka oli positiivinen. Kuukautta myöhemmin synnytin.
Minun tarinani on lyhyesti tässä
Itse synnytin jouluaattona enkelilapsen. En tiennyt että olin raskaana. Olin joulua viettämässä ja sitten ambulanssissa synnytin. Tuli ihan puskista, lapsi oli siis täysiaikainen
Tiedän tapauksen, jossa teini-ikäinen, pyöreähkö tyttö mennyt wc:hen ns. kakkoselle, ja pönttöön olikin plumpsahtanut vauva. Vaikka vessahuumorista pidänkin, niin tämä tarina on - valitettavasti - tosi.
tyttö oli lopettanut erään urheilulajin aiemmin, minkä vuoksi luultiin lihoneen.
tv. 8