Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietämäsi pisimmälle ehtinyt raskaus, ennen kuin äiti sai tietää raskaudesta?

Vierailija
26.01.2011 |

Tuli mieleen yhdestä ketjusta, jossa joku vauhkosi että kyllä normaali ihminen tajuaa olevansa raskaana ennen puolta väliä, mutta ainahan ei käy näin :)

Itse tiedän kolme tapausta.

Yhdessä tapauksessa äiti oli puolen välin paikkeilla raskaana kunnes maha alkoi kasvaa ja vasta silloin tajusi tehdä testin. Kuukautiset oli tullut normaalisti, eikä mitään oireita ollut.

Toiset tapaukset on melkoisen hurjat..

Molemmat naiset saivat tietää vasta kuukausi ennen laskettua aikaa.

Toinen nainen oli tavalliseen tapaan menossa töihin, mutta työasu ei mahtunutkaan päälle, ei sitten kirveelläkään (ja oli siis edellisenä päivänä vielä sopinut ihan normaalisti). Nainen oli tarkastellut sitten itseään peilistä ja huomannut että maha pömpöttää "kuin olisi raskaana" ja soittanut ajan työterveyteen. Työterveydestä ei sitten tullutkaan paluuta töihin, vaan äitiyslomalle :D Nainen oli pitkä ja hoikka, joten missä lie vauva on piileskellyt sitä ennen :O

Toinen nainen rupesi ihmettelemään kummallista kuplintaa mahassa jota oli tuntunut muutan päivän, kunnes sitten yhtenä päivänä mahassa tuntui selvä potku. Raskaustestin ostoon ja sitten neuvolaan. Ultrassa havaittiin lasketun ajan olevan kuukauden päästä. Maha ei kasvanut viimeisen kuukauden aikanakaan kunnolla näkyväksi. Tämä nainen oli pyöräkkä ja oli myös havainnut "lihoneen" hieman viimeisen puolen vuoden sisällä :)

Kertokaa omia tai kuultuja kokemuksia! :)

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin varmasti huomannut vasta joskus rv 30. Olin reilusti ylipainoinen, eikä minulla ollut yhtä ainutta alkuraskauden oiretta, vaatteina käytin muutenkin löysiä telttavaatteita koska olin ylipainoinen. Istukka oli edessä ja ekat selvät potkut tuntu vasta joskus rv. 28. Eli jos tosiaan emme olisi kovasti yrittäneet lasta, en varmasti ikinä olisi tiennyt olevani raskaana silloin. Niin ja vaikkei kuukautisia tullutkaan, saattoi minulla olla ylipainon vuoksi useiden kuukausien taukoja muutenkin.

Vierailija
22/64 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

abivuottaan eläneestä vähän pyöreästä tytöstä, joka sai muistaakseni noin kaksi kuukautta ennen synnytystä tietää raskaudestaan. Lapsi käsittääkseni oli terve, mutta äitinsä kuoli synnytyksen jälkeisiin komplikaatioihin. Oli varmasti rankkaa läheisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytys ollut käynnissä. Tiedän tällaisia useampia.

Vierailija
24/64 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin rv 20,kun menin neuvolaan..Raskaus olikin luultua pidemmällä.

Vierailija
25/64 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin rv 20,kun menin neuvolaan..Raskaus olikin luultua pidemmällä.

Vierailija
26/64 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerran luin lehdestä kolmannesta, joka on elänyt alkkisluolissa ja havahtui ambulassissa. Synnytti pahasti vaurioituneen FAS-tytön.

Mutta takaisin noihin kahteen tietämääni tapaukseen. Toisessa epäilen, että tiesi, muttei uskaltanut kertoa äidilleen ja siksi äiti mainosti yllätyksenä. Toinen taas oli varmaan rehellinen. Keski-ikäinen, vaihdevuosissa kärvistelevä "isoluinen" nainen. Meni mahan turvotuksesta lääkäriin ja lääkäri ultrasi aika ison vauvan. Syntyi 3kk tuon jälkeen. Oli kyllä ylläri. Heillä oli ennestään jo aikuiset lapset eli elämä mallillaan. Mikäs siinä? Olivat ihkaonnellisia iltatähdestään ensishokista toivuttua.

Vierailija
27/64 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samantien synnytyssaliin. Oli aika pyöreä tapaus ja maha ei muuten mitenkään kovin iso ollut. "kuukautisten" kaltaisia oireitakin kuulemma oli. Itse kuitenkin uskon että ko. tyyppi ei halunnut edes ajatella raskauden mahdollisuutta. Käytännössä veti viinaa ja varmaan lääkkeitäkin raskausaikana

Vierailija
28/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viikolla 19. tai saattoi olla enemmänkin, sillä sitä ei pystytty enää kunnolla laskemaan..

raskaus sinänsä ei yllättänyt, vaan se et oli jo niin pitkällä. jäi puolet odotusajasta "odottamatta", tosin tämäm painaa mieltäni aina kun lapsellamme on puheenymmärtämisen vaikeus ja oppimisvaikeuksia.

Vierailija
29/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin äitini vatsassa pitkälle yli raskauden puolivälin äitini kuvitellessa erilaisten oireiden johtuvan mm. munasarjantulehduksesta.

Toki taustalla oli pitkä tulehduskierre, jonka takia äidilleni oli jo sanottu, ettei hän voi koskaan saada lapsia. Olin siis melkoinen ylläri. ;)

Vierailija
30/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi rv32...

Maha ei kyllä näyttänyt edes pahemmin vauvamahalta, vaikka toki pyöristyi paljonkin siinä kesän mittaan...

Mä oli itse raskaana samaan aikaan ja vähän kyllä epäilytti, kun tää valitti tismalleen samoja vaivoja, mitä itselläni oli :O Kysyttäessä kielsi ehdottomasti. Menkat tuli säännöllisesti, eikä mitenkään voinut olla raskaana... Kuinkas siinä sitten sattuikaan.

Vierailija
31/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5

Vierailija
32/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viikolla 19. tai saattoi olla enemmänkin, sillä sitä ei pystytty enää kunnolla laskemaan..

raskaus sinänsä ei yllättänyt, vaan se et oli jo niin pitkällä. jäi puolet odotusajasta "odottamatta", tosin tämäm painaa mieltäni aina kun lapsellamme on puheenymmärtämisen vaikeus ja oppimisvaikeuksia.

Olitko sitten raskaudesta tietämättä käyttänyt jotain lääkkeitä tai alkoholia paljonkin?

Vierailija
33/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viikolla 19. tai saattoi olla enemmänkin, sillä sitä ei pystytty enää kunnolla laskemaan.. raskaus sinänsä ei yllättänyt, vaan se et oli jo niin pitkällä. jäi puolet odotusajasta "odottamatta", tosin tämäm painaa mieltäni aina kun lapsellamme on puheenymmärtämisen vaikeus ja oppimisvaikeuksia.

th:n raskaustesti näytti 13.7. negaa

edelliset kk:t touko-kesäkuun vaihtees, hedelmöitys tod. näk. juhannuksen-heinäkuun alun tienoilla, välivuotoa (luulin kuukautisiksi!) elokuun lopulla, lokakuussa uusi testi, pos. neuvolassa laskivat elokuussa olleiden kuukautisten mukaan, ultraan jossa selvisi et oon jo rv. 19

Vierailija
34/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] Olitko sitten raskaudesta tietämättä käyttänyt jotain lääkkeitä tai alkoholia paljonkin?

Vierailija
35/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää noin rv 19 olevani raskaana ja voin sanoa, että shokkina se tuli. Mitään oireita ei ollut, menkat tulivat ihan ajallaan vaikka olivatkin niukemmat kuin yleensä, pahoinvointia ei ollut. Ainoa mistä asian olisi voinut päätellä, oli vatsan turvotus, minkä takia lääkärin pakeille meninkin. Missään vaiheessa en olisi voinut edes kuvitella olevani raskaana.

Noh, tuossahan se vesseli nyt touhukkaana nelivuotiaana pyörii =)

Vierailija
36/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä vaikeuksia myös sellaisilla lapsilla, jotka eivät ole altistuneet millekään.

Vierailija
37/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se lääkärissä käynti päättyi synnytykseen. Vauva syntyi lääkäriaseman vessaan sillä käynnillä. Eikä äiti tiennyt olevansa raskaana.

Vierailija
38/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viikolla 19. tai saattoi olla enemmänkin, sillä sitä ei pystytty enää kunnolla laskemaan.. raskaus sinänsä ei yllättänyt, vaan se et oli jo niin pitkällä. jäi puolet odotusajasta "odottamatta", tosin tämäm painaa mieltäni aina kun lapsellamme on puheenymmärtämisen vaikeus ja oppimisvaikeuksia.

th:n raskaustesti näytti 13.7. negaa

edelliset kk:t touko-kesäkuun vaihtees, hedelmöitys tod. näk. juhannuksen-heinäkuun alun tienoilla, välivuotoa (luulin kuukautisiksi!) elokuun lopulla, lokakuussa uusi testi, pos. neuvolassa laskivat elokuussa olleiden kuukautisten mukaan, ultraan jossa selvisi et oon jo rv. 19

missä vaiheessa raskautta joit ja paljonko, ja milloin lapsessasi huomattiin jotain poikkeavaa?

Vierailija
39/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tiesi 2 viikkoa etukäteen. tuorein sai vauvan pari viikkoa sitten ehti tietää raskaudesta vajaa 2 kuukautta.

Vierailija
40/64 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitenköhän kelan tukien kanssa? neuvolassahan pitäisi ollut käynyt ennen 12vk tai jotain sinne päin että saisi kelalta tukia?

aika hurjaa kyllä jos ei ole tiennyt...mutta jos muuta oiretta ei ole kuin pyöristyminen edes menkkojen jääntiä niin miten voipi tietää.

itse en ole kuullut tapauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän