Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmiselle tapahtuu, jos syö päivittäin herkkuja vuosikaudet?

Vierailija
26.01.2011 |

Olen huolissani ruokatottumuksistani. Lapsuudenkodissani valmistettiin hyvin yksipuolista ruokaa, ja totuin syömään myös herkkuja joka päivä.

En ole ylipainoinen, mutta selvästi sokeriaddikti. Viime aikoina olen herännyt ajattelemaan, mitä tämä on ehtinyt tehdä minulle.

Jos alan syödä terveellisemmin nyt aikuisiällä, onko vahinko jo ehtinyt tapahtua? Tuhosinko elimistöni totuttamalla sen päivittäisiin herkkuannoksiin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen/hoikka ja ainakin väittää syövänsä paljon herkkuja, ei tupakoi. On tosi ryppyisen ja vanhan näköinen ikäisekseen, huono ihon väri. Ihan voisi luulla että polttaa.

Vierailija
2/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni olisi ehtinyt tuossa jo lihoa, mutta jos sinulle ei käynyt niin niin hyvinhän sinulla menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä ihan normaalipainoinen/hoikka. Iho ja hiukset loistavassa kunnossa. Naamassa ei ryppyjä.

Eli eipä tässä muuta ole tapahtunut, kun kauhee morkkis, et pitäis syödä terveellisemmin.

Vierailija
4/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo syö tolkuttomasti suklaata.

Levy päivässä suurin piirtein jo noin 15 vuoden ajan.

On hoikka/laiha ja iho on sileä ja pehmeä. Iho onkin minusta seksikkäintä hänessä :)

35 vuotiasta vaimoani luullaan noin 25 vuotiaaksi.

m36

Vierailija
5/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä ihan normaalipainoinen/hoikka. Iho ja hiukset loistavassa kunnossa. Naamassa ei ryppyjä.

Eli eipä tässä muuta ole tapahtunut, kun kauhee morkkis, et pitäis syödä terveellisemmin.

Tulin katsomaan montako näitä on ja yksi vasta. Noh, yksikään 45-vuotias joka ei ole käynyt puukolla ei ole rypytön. Joten =).

Vierailija
6/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vahinko jo ehtinyt tapahtua?

Onko vielä muitakin kuin teko- ja nastahampaita suussa?

Vierailija
7/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan montako näitä on ja yksi vasta. Noh, yksikään 45-vuotias joka ei ole käynyt puukolla ei ole rypytön. Joten =).

tai no, kyllä naururypyt on silmäkulmissa, kun oikein naurattaa :) Joten ehkäpä sit olet oikeassa...

Vierailija
8/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut, mutta jatkuvasta mätöstä voi olla haittaa vanhemmiten, voi vaikuttaa maksaan, haimaan jne jne.

Pieni määrä herkkua on ihan yhtä hyvää kuin iso kasa. Ja riippuvuuksista on noin yleisesti ottaen hyvä päästä eroon, kohdistui ne mihin tahansa.

Entinen suklaa-addikti

Vierailija
9/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 43-vuotias, hoikka herkuttelija. Iho ja hiukset on aina olleet loistavassa kunnossa. Nyt vanhemmiten alkaa vähän vatsaa tulla, joten täytyisi muuttaa ruokailutottumuksia. Juu ja uskokaa tai älkää, niin ryppyjä ei ole.

Vierailija
10/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaa vaikka vetää joka päivä herkkuja.

Se varmaan merkitsee enmmän että kuinka paljon syöt. syötkö kilon karkkia päivässä. Jos syöt niin silloin olisin hiukan ihmeissäni.

Itse olen kohta 32v ja olen syönyt aina lähes joka päivä herkkuja.

Sokeriaddikti olen.

Olen 170cm/63kg. Eli normaalipainoinen olen.

Vierailija
11/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se sisältää kovia transrasvoja (esim. kekseissä ja valmisleivonnaisissa), niin sydämelle ja aivoille se ei ole hyväksi, tulppariski kasvaa.

Sokeri on pahasta myös hampaille.

Vierailija
12/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä muuta.

Vierailija
13/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on erilainen sietokyky. Itse olen herkkuhiiri ja huomasin, että n. 35-vuotiaana perse alkoi levetä, koska en harrastanut mitään liikuntaakaan. Nyt on olen ottanut ohjelmaan 15 minuutin päivittäisen lenkin, ja saan vetää suklaata ja muita herkkuja niin kuin ennenkin ja mitat pysyvät samoina. Toki voi olla, että iän myötä lenkin pituutta pitää lisätä...

Vierailija
14/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on erilainen sietokyky. Itse olen herkkuhiiri ja huomasin, että n. 35-vuotiaana perse alkoi levetä, koska en harrastanut mitään liikuntaakaan. Nyt on olen ottanut ohjelmaan 15 minuutin päivittäisen lenkin, ja saan vetää suklaata ja muita herkkuja niin kuin ennenkin ja mitat pysyvät samoina. Toki voi olla, että iän myötä lenkin pituutta pitää lisätä...

Ihmisten aineenvaihdunta on kyllä todella erilainen. Minä liikun päivittäin - toki lepopäiviä pitäen - vähintään 30 minuttia, jumppaan, teen lihaskuntoharjoituksia jne. eikä vuosiin ole ollut puhettakaan, että voisin syödä herkkuja edes pieniä määriä lihomatta. En voi ymmärtää miten joku 15 minuutin lenkki voi vaikuttaa asiaan, se on ihan fysikaalisesti mahdotonta! Eihän sinä aikana edes ehdi polttaa kovin paljon kaloreita vaikka rehkisi miten kovasti.

Vierailija
15/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie syön päivittäin (addikti, josta todella vaikea päästä eroon nyt kun pitää) n. yhden suklaalevyn ja pari energiajuomaa.

olen 19 vuotias vasta.

Ja oon syöny ton määrän päivittäin kohta kai 1½ vuotta.

Ekan vuoden aikana paino ei kohnnut melkeen ollenkaan, nyt viimesen puolen vuoden aikana yhtäkkiä noussut paino lähes 10 kiloa :(

Ehkä se johtuu siitä että nyt ku alkaa olla aikusempi aineenvaihdunta on hidastunu?

Liikun päivittäin 1-3h ulkona reipasta kävelyä koirieni kanssa ja pyrin menee lähikauppohin (matkaa edes takas n. 1½km) aina kävellen. Ja sekin reissu tulee tehtyä addiktion takia päivittäin :(

Myös kouluun liikun kävellen...

Vierailija
16/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, ja olen siis yhä normaalipainon-lievän ylipianon rajamaastossa.

Vierailija
17/17 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten aineenvaihdunta on kyllä todella erilainen. Minä liikun päivittäin - toki lepopäiviä pitäen - vähintään 30 minuttia, jumppaan, teen lihaskuntoharjoituksia jne. eikä vuosiin ole ollut puhettakaan, että voisin syödä herkkuja edes pieniä määriä lihomatta. En voi ymmärtää miten joku 15 minuutin lenkki voi vaikuttaa asiaan, se on ihan fysikaalisesti mahdotonta! Eihän sinä aikana edes ehdi polttaa kovin paljon kaloreita vaikka rehkisi miten kovasti.

Usko huviksesi, koska näin on. Monta vuotta tein istumatyötä ilman mitään liikuntaa, ja tuo 15 minuutin reipas kävely/hölkkä on todellakin laihduttanut oman ahterini edellisen kuukauden aikana niin, että nyt mahtuu taas 28/32 farkut hyvin jalkaan. Arvelen mekanismin toimivan niin, että lenkki virkistää aineenvaihduntaa koko päiväksi.