Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensiksi naimisiin maistraatissa ja muutaman vuoden jälkeen kirkossa vihkiminen.

Vierailija
25.01.2011 |

Mitä mieltä ihmiset olette?

Ensiksi meinasimme miehen kanssa, että menisimme naimisiin maistraatissa heti kun lapsi ilmoittaa tulostaan. Mutta sitten päätimme, että vaikka lapsi ei olisi vielä tulossa niin menemme kesällä maistraatissa naimisiin ja noin kahden-kolmen vuoden päästä olisi tiedossa kirkko vihkiminen.

Syy miksi teemme näin on, että haluamme virallistaa suhteemme, mutta vielä ei ole "varaa" kirkkohäihin. Ja kirkkohäät olen aina halunnut, niistä en luovu.

Maistaatissa olisi tarkoitus olla ihan kahdestaan ja sitten jollakin tapaa ilmoittaa läheisille, että menimme naimisiin. Kirkkohäät puolestaan olisi tarkoitus pitää koko suvulle ja ystävä porukalle.

Te jotka oletta tehneet maistraatti+kirkkohäät yhdistelmän: Miten olette sen tehneet? Maistraatissa kahdestaan vai kentien vanhemmat todistamassa ja miten olette kaikille sen ilmoittaneet.

"Kesä Rouva"

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät on vieläkin pitämättä 10 vuotta vihkimisen jälkeen. Olen huomannut, että niin käy helposti. Ei vaan tunnu koskaan olevan sopiva aika.

Vierailija
2/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä olisi avioliiton siunaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman hintaiseksi kirkkohäät tulevat kuin maistraattihäät.

Noh, joka tapauksessa minusta tyhmän kuuloista. En ymmärrä, miksi tarvitsee kaksi kertaa (ja vieläpä noin pitkällä aika välillä) juhlia häitä.

Vierailija
4/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä oikeat "häät", sitten sen nimi pitäisi olla jotain muuta, kuten avioliiton siunaaminen uudelleen (vähän jenkki kauniit ja rohkeat -tyyliä kylläkin, siitähän tämmöinen ajatus aikanaan tutuksi tuli...)

Jos menette naimissin nyt, olette naimisissa, etkä voi olettaa että tuttavanne innostuvat teidän leikkihäistä enää joskus.

Tai sitten odotatte.

Tai tyydytte vähempään kustannusten kanssa. TAi otatte häihin lainaa.

Sellaisia olen kuullut ja itsekin olin läsnä, että kaverit vihittiin maistraatissa (kun toinen heistä ei kuulunut kirkkoon), mutta kirkkohäätilaisuus oli erikseen, mutta ne oli kyllä ihan muistaakseni samalla viikolla!!

Vierailija
5/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä oikeat "häät", sitten sen nimi pitäisi olla jotain muuta, kuten avioliiton siunaaminen uudelleen (vähän jenkki kauniit ja rohkeat -tyyliä kylläkin, siitähän tämmöinen ajatus aikanaan tutuksi tuli...)

Jos menette naimissin nyt, olette naimisissa, etkä voi olettaa että tuttavanne innostuvat teidän leikkihäistä enää joskus.

Tai sitten odotatte.

Tai tyydytte vähempään kustannusten kanssa. TAi otatte häihin lainaa.

Sellaisia olen kuullut ja itsekin olin läsnä, että kaverit vihittiin maistraatissa (kun toinen heistä ei kuulunut kirkkoon), mutta kirkkohäätilaisuus oli erikseen, mutta ne oli kyllä ihan muistaakseni samalla viikolla!!

Mutta siltikään se ei ole "kirkkohäätilaisuus", koska vihkiä voidaan vain kerran (jos ei välillä erota). Kyseessä on ollut siis avioliiton siunaus.

Vierailija
6/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjojen kerjääminen

Vierailija
7/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menisin maistraatissa naimisiin ja sitten vielä kirkkosiunaus päälle, niin haluaisin ehdottomasti nuo tapahtuman saman viikon ajalle. Jotenkin tuntuisi paljon laimeammalta viettää kirkkohäitä esim. vuoden päästä

Vierailija
8/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistraatissa kun olin 8 kk raskaana. Todistajina oli mun paras kaveri ja miehen paras kaveri. Mitään juhlia ei pitänyt silloin pitää, mutta vanhemmat vaativat järjestää meille pienet pihajuhlat joihin tuli muutama läheisin sukulainen.

Mä olen ajatellut että voitaisiin pitää isommat juhlat jonain vuosipäivänä, vaikka 5-vuotis hääpäiväjuhlat, joihin voisi liittyä kirkollinen avioliiton siunaaminen. Muuutta katsotaan nyt saadaanko aikaiseksi... :)

Vierailija
9/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin peläten, että ero tulee. Suvun silmissä olette jo naimisissa, samoin kavereiden eli miksi ihmeessä joku kirkonkäytävänäytelmä? Vieraana tulisi tunne, että kerjäätte rahaa.

Vierailija
10/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin peläten, että ero tulee. Suvun silmissä olette jo naimisissa, samoin kavereiden eli miksi ihmeessä joku kirkonkäytävänäytelmä? Vieraana tulisi tunne, että kerjäätte rahaa.

Eikä minusta siinä olisi enää sitä juhlan tunnelmaa, kun naimissa on kuitenkin oltu jo pari vuotta.

Häät saa väsättyä halvalla jos ei nyt tosiaan sitä Suomen kalleinta bändiä/hääpaikkaa/kakkua halua. Esim. me saimme järjestettyä häät noin tonnilla (vieraita 40). Vähän se vaatii vaivaa ja aikaa mutta ainakin oli ihan alusta lähtien itse tehdyt häät =)

Vierailija
11/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kirkonkäytäviä kiitos, vaan ajattelin että pappi tulisi juhlapaikalle, ja siunaisi liiton siellä. Osa sukulaisista antoi jo lahjan kun meidät vihittiin maistraatissa, joten kutsuun voisi laittaa että "ei lahjoja". Niin ei tule kenellekkään sellaista oloa että kerjäämme jotain. Lähinnä tarkoitus olisi vain pitää bileet, jotka jäivät pitämättä kun kiirehdimme vihille ennen lapsen syntymää. Ruokaa juomaa ja musiikkia, rento meininki, ei mitään tuolileikkejä saati morsiamen ryöstöä. #10

Vierailija
12/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siunaamista teidän liitossa on, jos ei se alusta alkaen ole siunausta tarvinnut?

Vierailija
13/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule mieleen että haluaisitte kerätä rahaa tms, ei tosiaankaan. Ymmärrän halunne kirkkojuhlaan, uskon että tilaisuus voi olla kaunis ja koskettava, vaikka olisitte jo olleetkin naimisissa useamman vuodenkin. Mutta häiden ei oikeasti tartte olla kalliit, upean tunnelman voi luoda yllättävän edullisestikin! Talvela kynttilät luo ihanan tunnelman, kesällä vaikkapa vihkiminen luonnossa. ;)

Itse menin mieheni kanssa naimisiin kirkossa vuosi sitten, haaveilen avioliiton siunaamisesta esim. 10v hääpäivän kunniaksi. Mielestäni avioliittovuodet on täysin pätevä syy viettää kirkkojuhlat, oli vuosia sitten vaikkapa 5 tai 10. :)

Vierailija
14/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi varsinainen näytelmä, jota katsoessa olisi varmaan naurussa pitelemistä. Voisihan muutkin tehdä saman muutaman vuoden välein, kirkko vaan varaukseen ja pappi puhumaan, riisinheittelyä ja hääkakkua, vaikka takana olsii vuosien avioliitto.

Vierailija
15/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkohäistä luovut sillä hetkellä kun sanot maistraatissa tahdon. Avioliiton siunaaminen kirkossa on toki soma ele, mutta sillä ei ole tekemistä kirkkohäiden kanssa vaan se on naurettava näytelmä, jossa kirkko on ilmaisena kulissina. Pelkäätkö, että ilman kirkkoa ero tulee nopeammin?

Vierailija
16/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää olla kahdet häät? Mitkä häät ne toiset enää on, kun olette jo olleet 2-3 vuotta? Naurettavaa pelleilyä. Kaikkea ei tässä elämässä saa ja siihen vois itsekukin tyytyä. Joko maistraattihäät tai kirkkohäät, ei molempia sillä se on noloa. Ihan kuin pikkulasten touhua, minä haluan, minä haluan.

Vierailija
17/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siunaamista teidän liitossa on, jos ei se alusta alkaen ole siunausta tarvinnut?

ei olla millään muotoa uskonnollisia ihmisiä vaikka kirkon jäseniä ollaankin. Se vain olisi ikäänkuin juhlien juju. Siunataan liitto ja sitten juhlitaan sitä :) Vähän niinkuin valojen uusiminen. (Löysätkää pipoanne, en mä teitä sinne kutsu :))

Vierailija
18/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme pari vuotta sitten naimisiin maistraatissa. Todistajat oli maistraatin puolesta. Ja KUKAAN EI TIEDÄ tuosta. Siis ei kukaan. Ei edes oma lapsemme.

Ja tarkoitus on järjestää sukulaisille se siunaustilaisuus kirkossa vuoden-parin-kolmen sisällä! Heillehän ne ovat tavallaan häät. Luulevat siis ettemme ole naimisissa. Eikä minustakaan kyllä siltä tunnu! Vasta kirkollinen siunaus on minulle HÄÄT, ihan sama mitä me olemme paperilla nyt!!!!!!!!!!!!

Minusta ihan hyvä juttu. Eikä tosiaan tarkoitus ole kerätä lahjoja tai muutakaan, meillä on jo kaikkea. PAITSI ne ihanat juhlat, jossa voimme pitää sukulaisten ja ystävien kanssa hauskaa meidän piikkiin. Ja se siunaus tietenkin puuttuu, mikä on minulle hyvin tärkeä.

Vierailija
19/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis vaihtuu myös sukunimi tuon siunaustilaisuuden ja -juhlien myötä.

Vierailija
20/48 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla millään muotoa uskonnollisia ihmisiä vaikka kirkon jäseniä ollaankin. Se vain olisi ikäänkuin juhlien juju. Siunataan liitto ja sitten juhlitaan sitä :) Vähän niinkuin valojen uusiminen. (Löysätkää pipoanne, en mä teitä sinne kutsu :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän