Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotteko oireettomasta kondyloomasta kumppanille?

Vierailija
25.01.2011 |

Sehän voi tarttua vaikka 30 vuoden päästä vaikka olisi kuinka oireeton. Minulla on nyt miesystävä ja kumiton kanssakäyminen tulee jossain kohtaa vastaan ja silloin tulee tuo asia myös vastaan. Miten olette kertoneet ja mitkä ovat olleet miesten reaktiot?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se penslattiin ja koskaan ei ole sen jälkeen näkyny esim. papassa. Olen nyt 39 vuotias. Kaks gynekologia on sanonu mulle, et se on kadonnu ja takas ei tule. Siis ellen nyt sitä joltain sitten käy hakemassa.

Ihana muisto teinivuosilta ;) Sulla ei romantiikka ja kaunis seksi varmaan montaa vuotta ehtinyt kuulua elämään kun todellisuus iski noin nuorena kasvoihin.

Vierailija
2/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos papa on normaali ja hpv-testi normaali, on melkein 100 % varmaa ettei kondyloomaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tartunnan oireettomalta miesystävältäni n. vuoden seurustelun jälkeen.

Tartutin sen sitten aikanaan toiseen aviomieheeni. Tutustuessamme olin oireeton, mutta seurustelumme alussa meille molemmille tuli niitä syyliä. Välillä papa oli luokkaa 2, välillä puhdas. On otettu koepalojakin, niissä ei syövän esiastetta.

Erosimme ja muutaman vuoden kuluttua olin tartuttanut viruksen nykyiseenkin miesystävääni. Olin taas oireeton, mutta silti virus tarttui häneen. Itselleni ei tullut syyliä, mutta miesystävälleni niitä tuli. Siis virus tarttui, vaikka oli mulla tuolloin oireeton.

Tämän jälkeen papa oli taas luokkaa 2 ja virus näkyi siinä, vaikka ei ollut oireita. Tästä on vuosi, eli nyt pitäisi käydä papassa.

Oman kokemukseni perusteella sanon, etten ainakaan minä voi ikinä tietää olenko "parantunut" vai en.

Minä suosittelisin kertomaan asiasta avoimesti. Kertoisin, mitä lääketieteelllistä tietoa viruksesta löytyy. Myöhemmin kertominen kuulostaa vaan selittelyltä.

Vierailija
4/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei mitään oiretta edes ole. Enkä muuten ole kertonut herpeksestäkään. Kerran uusinu. 10 vuotta ollu. Ketään en ole ees tartuttanut.

Vierailija
5/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihan täällä on kerrottu, että on tarttunut, vaikkei ole oireita!

Etkö sä osaa lukea.

Vierailija
6/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei mitään oiretta edes ole. Enkä muuten ole kertonut herpeksestäkään. Kerran uusinu. 10 vuotta ollu. Ketään en ole ees tartuttanut.

Siis jos paljaalla olet vetänyt niin olet tartuttanut joka ikisen miehen todennäköisesti jonka kanssa olet ollut. Se kun tarttuu oli oireita tai ei ja miehillä se voi myös olla piilevänä sen jälkeen vuosikaudet. Montakohan avioeroa olet aiheuttanut jos olet levittänyt tautia joka voi puhjeta vaikka 10 vuoden päästä, sairasta!

Vierailija
7/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko kanssa olet pannut paljaalla? Sitten porukka vielä ihmettelee miten sukupuolitaudit leviää kun joukossa on tälläisiä täystoopeja, voi vittu sentään.

Vierailija
8/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana muisto teinivuosilta ;) Sulla ei romantiikka ja kaunis seksi varmaan montaa vuotta ehtinyt kuulua elämään kun todellisuus iski noin nuorena kasvoihin.

[/quote]

ja opit elämämään toisia tuomitsematta. Eiköhän jokainen tavalla tai toisella tee elämässään jotain tyhmää? Aika narsistinen oletus, ettei. Ehkäpä sinä olet täydellinen. Ja kyllä, kaunis seksi ja romantiikka ovat aina kuuluneet elämääni. Poikaystävältäni sen sain silloinkin seurustelusuhteessa.

Vierailija
9/60 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itekkin samassa tilanteessa, että pitäisi tulevaisuudessa kertoa kumppanille, että se on todettu ja missään testeissä ei näy mitään, mutta haluaisin silti kondomia käyttää, ettei miehelle kyseistä tautia tule.. Olen toivoton, tuntuu turhauttavalta miettiä, että missä vaiheessa sen kertoo ja kauhein tunne, että mun vaan hylättäisiin jonnekkin sen takia, että sain sen taudin ekalta rakkaudeltani. Tein tyhmiä valintoja ja kuvittelin olevani sen miehen kanssa koko elämäni, mutta se ääliö halusi silti muita naisia, vaikka annoin itsestäni 110%.. Olin mäsänä.. Olen edelleen.. Kärsin loppuelämäni tyhmästä naiviudesta ja siitä miehestä. Se mulkku tulee aina vaikuttamaan elämääni ja pelkään menettäväni monia ihmisiä sen takia. En näe tulevaisuutta tämän taudin kanssa ja pelkään tapailevani miehiä, koska en haluaisi kertoa mitään, mutta oma kantti ei kestäisi IKINÄ valehdella miehelle, jota rakastan.. Onko pakko ottaa turpaan vaikka ite on ollut hyvä ihminen.. Miksi juuri minä..? Olen onneton ja ahdistunut, mutta haluaisin seurustella..

Vierailija
10/60 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, koska se voi aiheuttaa syöpää myös miehelle. M Douglashan juuri kertoi saaneensa syövän kondylooman takia.

Vierailija
11/60 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa kertoa heti kun on tutustunut sen verran hyvin että mies tietää sinun olevan vastuuntuntoinen ja ihana ihminen..

Itse kerroin expoikakaverilleni 23-vuotiaana, mutta hän ei ollut moksiskaan, vaan otettuaan selvää kondyloomasta hän sanoi ettei se häntä haittaa, sehän on niin yleinenkin.

Nykyiselle aviomiehelleni kerroin myös kun olimme tutustuneet paremmin ja oli selvää ihastusta molemminpuolin. Hän oli hieman mietteliäs, mutta jatkoi suhdetta ja nyt meillä on perhe. Miehelleni tuli alkuaikoina näppylöitä jotka hoidettiin. Se on tdella ikävää, mutta onneksi kerroin viruksesta jo alussa.

Minulla on ollut oireeton jo pitkään, mutta onhan se ällöttävää kun tietää että milloin vain voi tulla uudestaan.

Älä nyt elämänhaluasi pilaa tuon viruksen takia. Se on kuitenkin melko pieni ongelma tässä elämässä. Kannattaa alkaa syömään terveellisesti ja tukea vastustuskykyä muutenkin terveillä elämäntavoilla. Positiivinen, rento asenne kompensoi hyvin niitä vähemmän kivoja puolia meissä kaikissa!

Vierailija
12/60 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meistä 85% kantaa sitä viirusta itsessään että eiköhän tuo ole piilossa lie kaikilla. Ite pysyn ainakin hiljaa.Tyttäreni rokotan. 

Vierailija
13/60 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän näistä olen lukenut, sitä enemmän on alkanut tuntua että kukaan ei tiedä näistä asioista yhtään mitään. :D Paranee, ei parane, on, tarttuu, ei tartu, toivotaan parasta, pelätään pahinta. Heti kun astuun mättään yli, on edessä pelkkä loppumaton epävarmuuden suo!

Vierailija
14/60 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisenä tyttäret kannattaa rokottaa? mulla joskus todettu papan yhteydessä hpv,mutta ikinä ei mitään oireita ole ollut,ei syyliä tai solumuutoksia,papa ollut aina puhdas.

Vierailija
15/60 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 01:51"]

No meistä 85% kantaa sitä viirusta itsessään että eiköhän tuo ole piilossa lie kaikilla. Ite pysyn ainakin hiljaa.Tyttäreni rokotan. 

[/quote]

Erittäin sairasta ja vastuuntunnotonta toimintaa, hyi helvetti :(

Vierailija
16/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että arviolta 8/10 sairastaa kyseisen taudin jossain vaiheessa elämäänsä? Viruksia on useita erillaisia ja vain osa näistä altistaa syövälle. Virus "parantuu" kuten muutkin virukset, esim flunssa. Spontaanisti.  Joissain HARVOISSA tapauksissa virus pesiytyy elimistöön ja puhkeaa uudestaan, mutta useimmat jotka sairastavat kondylooman uudestaan sairastavat eri viruskannan koska normaalisti toimiva keho kehittää immuunipuolustuksen tietylle virustyypille jolloin tämä kyseinen virus ei enää tartu. Elimistö kehittää vasta-aineet tiettyä papillooma kantaa vastaan toisilla nopeammin kuin toisilla viimeistään vuodessa, kahdessa. Mikäli näin ei tapahdu on kondylooma murheistasi pienin koska immuunijärjestelmässäsi on tällöin jotain vialla.

Vierailija
17/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut, kun yhdelle seurustelukumppanilleni. Kattelen peilil värkkiä säännöllisesti, että osaa hakea liuoksen apteekista ajoissa. 15vuotta on ollu nyt ja 3kertaa "aktiivisena"

Vierailija
18/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2011 klo 15:53"]

Kondylooma voi myös parantua itsestään.

Tuo on juuri se vaarallinen ja väärä tieto, jonka takia Suomessa kuolee monta naista syöpään. Virus ei poistu koskaan, ei milloinkaan, oireettomankin se tarttuu puolisoon ja jos ero tulee puolison kautta seuraavaan puolisoon jne. Joka 5 kondylooman saanut saa jossain elämänvaiheessa en muista oliko se solumuutoksia vai peräti syövän, joka tapauksessa loppuelämän tauti kuten HIV ja pahimmilaan siis tappava syövän muodossa.

Kyllä HPV voi poistua elimistöstä! Ota faktoistas selvää ennen kuin täällä viisastelet.

Terveydenhoitaja

Hoh. onpas kiukkupussi terveydenhoitaja.

Vierailija
19/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papilloomavirukset tarttuvat mm. käsien kaitta, myös äidistä lapseen ja suuhun.

Vierailija
20/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auttakaa nyt vähän kun en tiedä miten toimia? palstallahan on niitä naisia, joidenka mukaan kondylooma on kaikilla, joten luulisi tähänkin tulevan apuja?