Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotteko oireettomasta kondyloomasta kumppanille?

Vierailija
25.01.2011 |

Sehän voi tarttua vaikka 30 vuoden päästä vaikka olisi kuinka oireeton. Minulla on nyt miesystävä ja kumiton kanssakäyminen tulee jossain kohtaa vastaan ja silloin tulee tuo asia myös vastaan. Miten olette kertoneet ja mitkä ovat olleet miesten reaktiot?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kävisi niin kivasti, että tuo parantuisi itestään niin mistä sen tietää? Kun on muutenkin suurimmalla osalla oireeton kunnes napsahtaa solmuutoksia vanhemmalla iällä niin onko tuohon jotain verikoetta tms millä tietää, ettei virusta enää kanna ja uskaltaa harrastaa kumitonta seksiä? Täähän on paskamaisin sukupuolitauti mitä on, muista parantuu ja se pystytään osoittamaan, harva haluaa kuitenkaan miehelleen sukupuolitautia tahallaan levittää, mutta ei se kumin käyttökään loppuelämän ajan mikään hyvä vaihtoehto ole.

elimistöstä, kun papa on muutosten jälkeen ollut vuosikausia puhdas.

Mulla oli puhdas 17 vuotta ja nyt olen erikoistarkkailussa kun on solumuutoksia ja käyn 3 kk:den välein tutkimuksissa eli pieni syöpäpelko jne.

Vierailija
42/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut sama kumppani, mutta tautia en häneltä saanut, mutta olen sen alkuaikoina häneen voinut tartuttaa. Oireita hänellä ei ole koskaan ollut eikä minullakaan tuossa välissä. En oikein usko siis tuohon, että se voi poistua, tai no ehkä voi, mutta sen todentaminen on mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se penslattiin ja koskaan ei ole sen jälkeen näkyny esim. papassa. Olen nyt 39 vuotias. Kaks gynekologia on sanonu mulle, et se on kadonnu ja takas ei tule. Siis ellen nyt sitä joltain sitten käy hakemassa.

Vierailija
44/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkomies jolla vaimo raskaana halusi välttämättä nusasta mua, annoin paljaaltee, tietty, siiitäpä sai äijä. Taudin meinaan.

Vierailija
45/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2011 klo 16:28"]Ilman HPV-infektiota ei synny kohdunkaulan syöpää, mutta syöpä kehittyy hitaasti esiasteiden kautta. Virustyypit voidaan jakaa ryhmiin sen mukaan, miten vahva yhteys niillä on kohdunkaulan syöpään (ks. «Kohdunkaulan syöpä»1). Suuren riskin tyyppejä ovat HPV 16 ja 18.

Olen aina luullut, että kohdunkaulansyövän voi saada ilman sukupuolitautiakin, mutta eipä voi eli se on puhdas sukupuolitautisten syöpä. Lokeroi kyllä ihmisiä ikävästi, kosa nyt kun tietä kenellä on kohdunkaulansyöpä niin tietää samalla, että on ollut irtosuhteita ja sukupuolitauteja.
[/quote]

ei siitä kyllä voi päätellä yhtään mitään kumppaneista.

Vierailija
46/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2011 klo 16:28"]Ilman HPV-infektiota ei synny kohdunkaulan syöpää, mutta syöpä kehittyy hitaasti esiasteiden kautta. Virustyypit voidaan jakaa ryhmiin sen mukaan, miten vahva yhteys niillä on kohdunkaulan syöpään (ks. «Kohdunkaulan syöpä»1). Suuren riskin tyyppejä ovat HPV 16 ja 18.

Olen aina luullut, että kohdunkaulansyövän voi saada ilman sukupuolitautiakin, mutta eipä voi eli se on puhdas sukupuolitautisten syöpä. Lokeroi kyllä ihmisiä ikävästi, kosa nyt kun tietä kenellä on kohdunkaulansyöpä niin tietää samalla, että on ollut irtosuhteita ja sukupuolitauteja. [/quote] ei siitä kyllä voi päätellä yhtään mitään kumppaneista.

[/quote]

Niinpä, minulta on poistettu kohdunkaulasta syövän esiasteita enkä ole yhtään irtosuhteita elämässäni harrastanut. Olen ollut viimeiset 15 vuotta saman miehen kanssa ja sitä ennen kumppaneita on ollut yksi. 

Vierailija
47/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että kohdunkaulansyövän voi saada ilman sukupuolitautiakin, mutta eipä voi eli se on puhdas sukupuolitautisten syöpä. Lokeroi kyllä ihmisiä ikävästi, kosa nyt kun tietä kenellä on kohdunkaulansyöpä niin tietää samalla, että on ollut irtosuhteita ja sukupuolitauteja.
[/quote]

Ollut irtosuhteita? Mulla on kondylooma, yhtäkään irtosuhdetta ei ole olllut, kahden kanssa seksiä harrastanut elämäni aikana. Toisen kanssa seurustelin 2 vuotta, nyt toisen kanssa avioliitossa 10 vuotta.

Vierailija
48/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 10:41"]Papilloomavirukset tarttuvat mm. käsien kaitta, myös äidistä lapseen ja suuhun.
[/quote]

Ei muuten tartu synnytyksessä äidistä lapseen on tutkittu juttu. Olin todella huolissani kun odotin esikoista, että tartutan sen lapseeni kun synnytän. Koko 9kk eri lääkärit, terveydenhoitajat, gynekologit joutuivat minulle todistelemaan, että voin yhä synnyttää lapsen alakautta tartuttamatta sitä. Ainut on, että jos on suuria syyliä tiellä ne pitää operoida pois tieltä, mutta minulla ne ei olleet suuria.

Vierailija
49/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin on parantunut. Mulla oli kondyloomaa häpyhuulissa yli 20-vuotta sitten. Papassa sitä ei näkynyt lainkaan. Sain jotain penslausainetta, hävisivät viikossa eikä sen koommin ole näkynyt.

Papakokeet ovat aina olleet luokka I.

Vierailija
50/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut. Mutta saihan se siitä tietää, kun hänelle tuli oireita.

Vierailija
51/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2011 klo 21:57"]

Kun ei mitään oiretta edes ole. Enkä muuten ole kertonut herpeksestäkään. Kerran uusinu. 10 vuotta ollu. Ketään en ole ees tartuttanut.

Monenko kanssa olet pannut paljaalla? Sitten porukka vielä ihmettelee miten sukupuolitaudit leviää kun joukossa on tälläisiä täystoopeja, voi vittu sentään.

No voi vittu sentään kun ihan samalla tavalla voit saada sen keneltä tahansa suuseksissä, huuliherpeskin tarttuu alapäähän, ja 90% ihmisistä kantaa herpesvirusta.

Mä olen samoilla linjoilla, että ylettömästä panikoinnista ei ole hyötyä.

Vierailija
52/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 01:31"]

Olen itekkin samassa tilanteessa, että pitäisi tulevaisuudessa kertoa kumppanille, että se on todettu ja missään testeissä ei näy mitään, mutta haluaisin silti kondomia käyttää, ettei miehelle kyseistä tautia tule.. Olen toivoton, tuntuu turhauttavalta miettiä, että missä vaiheessa sen kertoo ja kauhein tunne, että mun vaan hylättäisiin jonnekkin sen takia, että sain sen taudin ekalta rakkaudeltani. Tein tyhmiä valintoja ja kuvittelin olevani sen miehen kanssa koko elämäni, mutta se ääliö halusi silti muita naisia, vaikka annoin itsestäni 110%.. Olin mäsänä.. Olen edelleen.. Kärsin loppuelämäni tyhmästä naiviudesta ja siitä miehestä. Se mulkku tulee aina vaikuttamaan elämääni ja pelkään menettäväni monia ihmisiä sen takia. En näe tulevaisuutta tämän taudin kanssa ja pelkään tapailevani miehiä, koska en haluaisi kertoa mitään, mutta oma kantti ei kestäisi IKINÄ valehdella miehelle, jota rakastan.. Onko pakko ottaa turpaan vaikka ite on ollut hyvä ihminen.. Miksi juuri minä..? Olen onneton ja ahdistunut, mutta haluaisin seurustella..

[/quote]

Tein melkein saman virheen, mutta onneksi en luottanut. En halunnut, että ainoa asia, mitä siitä miehestä jäisi käteen, olisi sukupuolitauti. Sentään kertoi siitä minulle, kun kysyin. Ei kannata takertua ensimmäiseen vastaan tulevaan mieheen.

Vierailija
53/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:34"]

Kun ei mitään oiretta edes ole. Enkä muuten ole kertonut herpeksestäkään. Kerran uusinu. 10 vuotta ollu. Ketään en ole ees tartuttanut.

Monenko kanssa olet pannut paljaalla? Sitten porukka vielä ihmettelee miten sukupuolitaudit leviää kun joukossa on tälläisiä täystoopeja, voi vittu sentään.

No voi vittu sentään kun ihan samalla tavalla voit saada sen keneltä tahansa suuseksissä, huuliherpeskin tarttuu alapäähän, ja 90% ihmisistä kantaa herpesvirusta.

Alapään herpeksistä vain 10 % on huuliherpestyyppiä ja se aiheuttaa lievempiä oireita. Huuliherpes on vähän eri asia kuin kondylooma tai HIV.

Vierailija
54/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli papassa jotain lieviä muutoksia. Kysyin lääkäriltä, että täytyisikö tästä mainita kumppanille, hän oli sitä mieltä että eipä tarvitse...

Vierailija
55/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2011 klo 21:13"]

Siis jos paljaalla olet vetänyt niin olet tartuttanut joka ikisen miehen todennäköisesti jonka kanssa olet ollut. Se kun tarttuu oli oireita tai ei ja miehillä se voi myös olla piilevänä sen jälkeen vuosikaudet. Montakohan avioeroa olet aiheuttanut jos olet levittänyt tautia joka voi puhjeta vaikka 10 vuoden päästä, sairasta!

Eikä tartu. Itselläni on herpes, ja takana kaksi pitkää suhdetta ja nykyään avioliitto. Kaikki ovat olleet riskitä tietoisia, mutta YHTEENKÄÄN mieheen ei ole tarttunut, vaikka vuosikausia on höylätty. Itselläni uusii noin kerran viidessä vuodessa parin rakkulan verran, silloin ei tietysti sekstailla.

Ja muuten, olen synnyttänytkin kaksi kertaa, ihan ilman lääkityksiä. Lääkäreiden mukaan olisi ollut melkein lottovoiton veroinen tsägä, jos just synnytykseen ois pamahtanut kerran viiteen vuoteen uusiva herpes. Sitten oltaisiin tietysti tehty keisarinleikkaus. 

Ja huom! lääkäritkin katsoivat, ettei vauvaan ole tartuntavaaraa, kun oireita ei ole. Synnytykset sujuivat hyvin. Eri lääkärit olleet eri synnytyksissä, mutta sama näkemys kaikilla.

Vierailija
56/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:34"]

Alapään herpeksistä vain 10 % on huuliherpestyyppiä ja se aiheuttaa lievempiä oireita. Huuliherpes on vähän eri asia kuin kondylooma tai HIV.

Oireita kuitenkin, ja samalla tavalla se tarttuu rakkulavaiheessa, oli sitten kumpi herpes tahansa kummassa päässä tahansa. Ei se sitä eteenpäin kulkeutumista mitenkään estä, oli sitten kumpi tyyppi hyvänsä.

Vierailija
57/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että ihmiset sekoittavat hp-viruksia. Niitä on useita eri tyyppejä. Osa on harmittomia. Osa aiheuttaa syyliä (kondylooma) ja osa solumuutoksia, jotka voivat kehittyä syöväksi. Syyliä aiheuttavat alatyypit eivät aiheuta solumuutoksia ja syöpää. Jos on syyliä sekä papassa todettu muutoksia, niin on tarttunut ainakin kaksi eri hp-virusta. Kondyylomia aiheuttavia alatyyppejä on noin 25 %:lla ihmisistä. Solumuutoksia aiheuttavien tilastoja en muista.

Vierailija
58/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2011 klo 21:13"]

Siis jos paljaalla olet vetänyt niin olet tartuttanut joka ikisen miehen todennäköisesti jonka kanssa olet ollut. Se kun tarttuu oli oireita tai ei ja miehillä se voi myös olla piilevänä sen jälkeen vuosikaudet. Montakohan avioeroa olet aiheuttanut jos olet levittänyt tautia joka voi puhjeta vaikka 10 vuoden päästä, sairasta!

Eikä tartu. Itselläni on herpes, ja takana kaksi pitkää suhdetta ja nykyään avioliitto. Kaikki ovat olleet riskitä tietoisia, mutta YHTEENKÄÄN mieheen ei ole tarttunut, vaikka vuosikausia on höylätty. Itselläni uusii noin kerran viidessä vuodessa parin rakkulan verran, silloin ei tietysti sekstailla.

Ja muuten, olen synnyttänytkin kaksi kertaa, ihan ilman lääkityksiä. Lääkäreiden mukaan olisi ollut melkein lottovoiton veroinen tsägä, jos just synnytykseen ois pamahtanut kerran viiteen vuoteen uusiva herpes. Sitten oltaisiin tietysti tehty keisarinleikkaus. 

Ja huom! lääkäritkin katsoivat, ettei vauvaan ole tartuntavaaraa, kun oireita ei ole. Synnytykset sujuivat hyvin. Eri lääkärit olleet eri synnytyksissä, mutta sama näkemys kaikilla.

Ainakin osa miehistäsi on varmasti kantaja, mutta oireeton. Jopa yli puolet tartunnan saaneista miehistä jäävät oireettomiksi, naiset saavat oireita useammin.

Vierailija
59/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2011 klo 15:53"]

Kondylooma voi myös parantua itsestään.

Tuo on juuri se vaarallinen ja väärä tieto, jonka takia Suomessa kuolee monta naista syöpään. Virus ei poistu koskaan, ei milloinkaan, oireettomankin se tarttuu puolisoon ja jos ero tulee puolison kautta seuraavaan puolisoon jne. Joka 5 kondylooman saanut saa jossain elämänvaiheessa en muista oliko se solumuutoksia vai peräti syövän, joka tapauksessa loppuelämän tauti kuten HIV ja pahimmilaan siis tappava syövän muodossa.

Kyllä HPV voi poistua elimistöstä! Ota faktoistas selvää ennen kuin täällä viisastelet.

Terveydenhoitaja

Hoh. onpas kiukkupussi terveydenhoitaja.

Selkeesti julkisella töissä

60/60 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooman hoito - http://shytobuy.fi