Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusatut ovat epäsosiaalisia reppanoita

Vierailija
25.01.2011 |

Joopa jooo. Miksiköhän minua kiusattiin koulussa vaikka olin erittäin hyvin kasvatettu, kohtelias ja ystävällinen lapsi. Olin/olen pitkä hoikka ja kaunis. Olen myös älykäs tyttö josta pojat tykkää....juu, vika on varmaan minussa, että tytöt eivät tykkää...

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä kauemmin kiusaaminen kesti, sitä reppanampi musta tuli. Syytä ja seurausta en tiedä, mutta noidankehä siitä tietysti tuli.

Mut ei se mitään. Mun kiusaajat ei olleet epäsosiaalisia reppanoita, mutta ääliöitä ne oli ja nyt 20 vuotta jälkeenpäin sen näkee. En vaihtais heidän kanssaan mistään hinnasta.

Vierailija
42/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan joku aina uhriksi. Siihen riittää, että on kympin oppilas, rillit tai köyhästä kodista. Aina löytyy niitä luonnevikaisia lapsia, jotka nauttii kun näkee toisen kärsivän. Näkihän sen jo toisen maailmansodan aikana, kuinka tavalliset ihmiset kävi juutalaisten päälle. Se on ihmisen perusvaisto, että haluaa repiä muita kappaleiksi. Jos sellainen ihminen löytää kavereita niin porukassa se ei tunnu niin pahalta. Onneksi joku koulukiusaaja on jo pimahtanut ja ampunut noita kiusaajiaan. Saattaa vähän vaikuttaa siihen, että enää ei koulukiusaajien vanhemmat ole niin ylpeitä jälkikasvustaan kun alkaa olla pelko perseessä, että oma kullannuppu saakin takaisin maksaa tekonsa.

Koulukiusaamisen ei vaikuta tietty asia tai vate tai rillit, vaan se että joku valitaan kohteeksi. Sen jälkeen vaikka mitä tekisi, niin kohde pysyy samana. Yleensä mielestäni kiusaamista johtaa joku muitten ihannoima tyyppi. Populisti, joka osaa manipuloida ja haalia heikompia ympärilleen itsensä tueksi. Monet jotka kiusaavat ryhmässä eivät edes haluaisi kiusata, mutta ajautuvat siihen tämän johtajatyypin vuoksi. Koska eivät halua olla ryhmän ulkopuolella. Sosiaalinen tarve olla suosittu on äärivahva tekijä. Monestikaan nämä suositut johtajat eiivät ole sieltä fiksummasta päästä, ja tämä johtajuus loppuu viimeistään lukiossa tai ylä-asteen jälkeen, kun muut saavat itseluottamusta ja järkeä. Mutta se kuinka se kiusaamisen kohde valikoituu on mulle mysteeri.

Joskus on juuri hiljainen ja fiksu tyttö tai poika, mutta saatta olla yhtä hyvin tyhmä ja meluisakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitten olen?

Minua kiusattiin pienenä, mutta sitten hakkasin kiusaajani.

Löin häntä kasvoihin kerta toisensa jälkeen kunnes hän alkoi itkeä ja lähti karkuun. Sen jälkeen hän pelkäsikin minua ja sain olla rauhassa.

Väkivallasta on hyötyä vaikka kukkahattutädit sanoisivat mitä!

Vierailija
44/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitten olen? Minua kiusattiin pienenä, mutta sitten hakkasin kiusaajani. Löin häntä kasvoihin kerta toisensa jälkeen kunnes hän alkoi itkeä ja lähti karkuun. Sen jälkeen hän pelkäsikin minua ja sain olla rauhassa. Väkivallasta on hyötyä vaikka kukkahattutädit sanoisivat mitä!

Ja nykyään tulee hakattua vaimoa kotona tai kavereita baarissa? Jaa että mikä sinä sitten olet? No väkivaltainen tyyppi.

Vierailija
45/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös vähän epäsosiaalinen ja syrjäänvetäytyvä. Saatoin menettää malttini, jos en saanut ruokarauhaa. Kiusaaminen loppui kun iskin haarukan pääkiusaajan käteen. Myös koulunkäyntini loppui, sillä siitä seurasi koulun vaihto ja muutto uudelle paikkakunnalle.

Minulla on muutoinkin ollut aina tapana ratkaista ongelmatilanteet fyysisesti, sillä olen harvasanainen tyttö. Olen edelleen reppana ja vähän heikko, mutta irrotan tarvittaessa vaikka korvan mikäli minunulle ei anneta ruokarauhaa.

Kenties sosiaaliset taitoni voisivat olla paremmat ja kenties niiden vähyys on syynä ainaiseen syrjintään, ja hyväksikäyttöön.

vaikea sanoa toiselle että ei saa ja lopeta nyt.

luonnollisempaa on tarttua kurkusta ja ravistella päätä tai lättästä poskelle merkiksi siitä että nyt menit liian pitkälle.

minua on syytetty kiusaamisesta kun en ole saanut sanottua suustani oikeita syypäitä. löin vain saadakseni opiskelurauhan.

Vierailija
46/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitten olen? Minua kiusattiin pienenä, mutta sitten hakkasin kiusaajani. Löin häntä kasvoihin kerta toisensa jälkeen kunnes hän alkoi itkeä ja lähti karkuun. Sen jälkeen hän pelkäsikin minua ja sain olla rauhassa. Väkivallasta on hyötyä vaikka kukkahattutädit sanoisivat mitä!

Ja nykyään tulee hakattua vaimoa kotona tai kavereita baarissa? Jaa että mikä sinä sitten olet? No väkivaltainen tyyppi.

Toki voi olla lesbo. Miksi kuvittelit kirjoittajan mieheksi? Kyllä me naisetkin osaamme lyödä. Ei tänne miehet kirjoittele. Pari homoa tiedän, jotka kirjoittelevat tänne, mutta täysin asiallisesti. Kyllähän vaimoa tai miestään voi lyödä itsepuolustuksellisesti, jos käy päälle ja uhkaa henkeä.

Vierailija
47/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajani vaivihkaa melkein hoitoon. Levittelin salavihkaa hänestä kaikkia keksittyjä juttuja. Ne lähtivät leviämään kuin kulovalkea. Pökköä pesään vain ja samaan aikaan kauhistelin muka muiden kanssa, että miten tästä yhdestä nyt tällaisia kauheita valheita kerrotaan. Ja lisäsin vain bensaa tuleen toisessa suunnassa.

Ennen kuin yläaste oli loppunut, kiusaajani oli hermoromahduksen partaalla ja maine mennyt. Ei tainnut elämä mennä muutenkaan enää sen jälkeen hyvin.

Joten väkivallasta ei ole hyötyä. Joutuu vain itse vaikeuksiin.

Vierailija
48/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja saa hakata ja repiä ja pieksää niin paljon kuin tahtoo. Mutta hui jos joku puolustautuu ja lyö takaisin.

Antaa kiusaajan hakata. Viekää vain lapsianne tikattavaksi ja paikattavaksi. Kiusaajan pitää antaa riehua rauhassa ja pitää vain yrittää keskustella opettajien kanssa asiasta.

Vierailija
49/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole lyönyt ketään lapsuuteni jälkeen.

Ikää on nyt 40.

En kovin väkivaltaisena itseäni pidä. Toki puolustaisin itseäni jos pakko olisi...

Vierailija
50/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monenlaisia, kiusaajat sen sijaan ovat aikalailla vain muutamasta muotista. Itse olin sosiaalinen ja suosittu kaveri sillä olin reilu ja rauhallinen, näin siis kunnes luokalle tuli uusi tyttö joka haali itselleen hovin entisistä ystävistäni ja aloitti vuosia kestäneen minuun kohdistuneen terrorismin. Kyllä siinä jossain vaiheessa tunsinkin itseni vähän reppanaksi, vaikka tiesin kyllä mistä kuviossa oli kyse. Yläasteella olin eri koulussa kuin hän ja sain jälleen joukon ystäviä.

Jotkut joutuvat kiusaajan hampaisiin sillä erottuvat huonojen sosiaalisten taitojensa takia helppoina kohteina, toiset ties mistä syystä. Systemaattinen kiusaaminen on sitä että uhri pysyy samana vaikka oppisi lentämään. Se on kiusaajan päähänpinttymä.

Vierailija
51/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa suosittuja ovat kovaääniset, hauskat, pomottajat, jotka ottavat valtansa ja ovat koviksia. Sellaiset, jotka osaavat ryhmäytyä ja näyttäytyä. Ei kivat, kiltit, nätit tytöt.

nimim. ruma ja suosittu

Vierailija
52/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten haukkuminen, töniminen, lyöminen muka tekis kenestäkään sosiaalista? Jos se, etten halua viettää aikaani niiden kanssa, jotka kohtelevat mua noin, tekee musta epäsosiaalisen, niin sitten PRKL VIEKÖÖN OLEN EPÄSOSIAALINEN

Vierailija
53/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua miksi tällä palstalla tavataan vääntää näistä mustavalkoisista väitteistä eipäs-juupas-tyyliin. Tptuus harvoin on minkään asian suhteen ihan niin yksijakoinen.

Toiset erottuvat joukosta jonkin muun ominaisuuden takia, ja se voi olla mitä tahansa ulkoisista piirteistä tai älykkyydestä vaikka vanhempien ammattiin tai asuinpaikkaan asti. Jotkut koulukiusatut ovat sosiaalisesti kömpelöitä tai avuttomia (ja kiusaaminen pahentaa sitä hirveästi), mutta jotkut päätyvät kiusatuiksi ihan vaan kohtalon oikusta - kaikilla lapsilla on jokin ominaisuus, joka erottaa heidät muista, mutta tämän lapsen tämä piirre yhtäkkiä määritelläänkin sosiaalisesti juuri SIKSI JUTUKSI, jonka takia hän onkin epäkelpo ja joutuu yhteisön hyljeksimäksi. Jossakin toisessa yhteisössä juuri se kiusaaja olisi saattanut olla se lapsi, joka valikoituu uhriksi.

Kiusaaminen jättää jälkensä, ja ainakin minun kohdallani siitä tuli nopeasti sellainen itseään vahvistava ilmiö: olin uudessa luokassa alkuun epävarma, sitten yksi opettaja otti minut yhden asian tiimoilta silmätikuksi ja luokka meni kärkkäästi perässä. Pian olin niin traumatisoitunut että käytökseni olikin jo ihan epänormaalin arkaa, mikä antoi lisäaiheen kiusaamiselle, minkä takia menin entistä pahemmin lukkoon, mistä minua kiusattiin vielä enemmän, jne jne. Ja kun kerran on saanut sen paaian leiman otsaansa, siitä ei pääsekään niin vaan eroon.

Vierailija
54/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkun partaalle. Heidän terrori sai minut raivon valtaan. Menetin totaalisesti malttini. Onneksi kukaan ei menettänyt henkeään.

Kiusaaminen loppui siihen paikkaan ja samoin koulu. Minut siirrettiin kehitysvammaisten ja häiriköiden sekaan tarkkailuluokalle. Kävin yläasteeni 3 vuotta tarkkailuluokalla vain sen takia että puolustauduin.

Kenties minun katsottiin olevan liian väkivaltainen tavalliselle luokalle?

Myöhemmin suoritin aikuislukion parissa vuodessa. Sielä kukaan ei kiusannut. Olin prinsessa.

Vierailija
55/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa suosittuja ovat kovaääniset, hauskat, pomottajat, jotka ottavat valtansa ja ovat koviksia. Sellaiset, jotka osaavat ryhmäytyä ja näyttäytyä. Ei kivat, kiltit, nätit tytöt.

nimim. ruma ja suosittu

Kyllä suosittuja ovat muutkin kuin aina äänessä olevat. Niihin näyttäytyjiinkin kyllästytään selän takana. Tosin suosittuna olemisesta ei ollutkaan kyse, vaan kiusaamisen syistä. Kiusasitko sinä ollaksesi suosittu? Miksi kiusatuksi tuleminen pelotti sinua niin paljon että jaksoit olla äänekäs pomottaja?

Vierailija
56/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on PAREMPAA kuin muilla on aihe kiusaamiseen.

Itsella se oli ysin keskiarvo.

Vierailija
57/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä suosittuja ovat muutkin kuin aina äänessä olevat. Niihin näyttäytyjiinkin kyllästytään selän takana. Tosin suosittuna olemisesta ei ollutkaan kyse, vaan kiusaamisen syistä. Kiusasitko sinä ollaksesi suosittu? Miksi kiusatuksi tuleminen pelotti sinua niin paljon että jaksoit olla äänekäs pomottaja?

[/quote]

Kiusasin, koksa halusin olla suosittu ja en osannut olla fiksumpi. Ehkä vähän myös ajauduin väärään jengiinkin. En nimittäin olisi halunnut olla niin julma ja iltaisin koin hirveitä omantunnontuskia. Olen karjalainen luonne ja luontaisesti äänekäs ja tilaa vaativa. Toki minua myös pelotti, että jos "vaihdan puolta" joudun kiusatuksi, eikä kilttien puolella ollut ystäviä ymmärrettävistä syistä.

Eniten minua pänni se jengiytyminen ja pärjääminen jengissä. Piti polttaa, juoda ja olla kokenut nuorempana kuin olin valmis. Pääsin "piireihin" kaverin imussa ja se oli vähän pelottavaakin. Enkä oikein pitänyt koskaan muiden alistamisesta tai ylimielisyydestämme.

Olin kuudennella kun pääsin suosittuihin ja jouduin tekemään töitä lukioon asti pysyäkseni jengissä. Ei sen arvoista mitenkään!

Vierailija
58/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se ei ole ainoa syy kiusata... Hyvät koululaiset voi olla myös kiusaajia. Aika monesta meistä tuli akateemisia. Toki olemme stadin eliittikoululaisia...

Vierailija
59/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa suosittuja ovat kovaääniset, hauskat, pomottajat, jotka ottavat valtansa ja ovat koviksia. Sellaiset, jotka osaavat ryhmäytyä ja näyttäytyä. Ei kivat, kiltit, nätit tytöt. nimim. ruma ja suosittu

Mutta loppujen lopuksi ne kivat, kiltit ja nätit tytöt menestyvät elämässä ja ne ovat niitä naisia joiden kanssa mennään naimisiin. Ja itselläni pyyhkii ainakin hyvin. t. ap.

Vierailija
60/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 = lääkäri, kolme lasta, mieheni on kirurgi

Mutta olkoot poikkeuksena se, että olisin halunnut olla kiva... vaikka en uskaltanutkaan olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän