Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusatut ovat epäsosiaalisia reppanoita

Vierailija
25.01.2011 |

Joopa jooo. Miksiköhän minua kiusattiin koulussa vaikka olin erittäin hyvin kasvatettu, kohtelias ja ystävällinen lapsi. Olin/olen pitkä hoikka ja kaunis. Olen myös älykäs tyttö josta pojat tykkää....juu, vika on varmaan minussa, että tytöt eivät tykkää...

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on siitä, että joskus lapset väittävät tulevansa kiusatuiksi, vaikka todellisuudessa kyse on siitä, että toiset eivät alistu tuon dominantin touhuihin. Näille lapsille kiusaamista on se, ettei toiset tottele. Todellisuudessa toiset pelkäävät tuollaisia lapsia ja niiden alistavaa toimintaa.

Minua ei ole koskaan syytetty kiusaamisesta, mutta nuoruudessa katselin yhtä naapurin tyttöä, joka oli "kiusattu" ja todellisuudessa tuo tyttö oli hirveä pomottaja, jonka mielestä on ihan ok mennä poikien leikkeihin ja sen jälkeen alkaa natkutus ja määräily leikkien säännöistä. Sitten nää toiset puolustautui vaan sanomalla, ettei halua leikkiä tämän yhden kanssa. Se oli kiusaamista ja vanhemmat tuli huutaan pihalle sen sijaan, että olisivat ohjanneet lastaan toimimaan toisten kanssa oikealla tavalla.

Vierailija
22/69 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se avattuna.

Koulukiusaaja – Ei aina niin vahva ja itsevarma

Koulukiusaajan ajatellaan usein olevan itsevarma, dominoiva ja omaavan vahvoja persoonallisuuden piirteitä. Kiusaaja kärsii kuitenkin usein huonosta itseluottamuksesta, jonka itsevarma käytös peittää yleensä hyvin. Vahva ulkokuori kätkee tehokkaasti kiusaajan turvattomuuden ja epävarmuuden. Koulukiusaajan hallitsevin piirre on vallanhalu ja vallan väärinkäyttö yhdistettynä aggressiivisuuteen. Kiusaajalla on tarve hallita ja alistaa muita saavuttaakseen mielihyvää uhrin pelon kautta. Kiusaaja voi myös käyttää valtaa kostaakseen esimerkiksi aiemmin itse kokemansa kiusaamisen. Koulukiusaajina tytöt ja pojat toimivat eri tavoin. Pojat kiusaavat enemmän fyysisesti ja tytöt puolestaan henkisellä tasolla.

Kiusaajan uhriaan kohtaan osoittama aggressio tai muut koulukiusaamisen syyt johtuvat harvoin suoranaisesti uhrista. Kiusaaja purkaa uhriinsa usein omaa pettymystään ja ahdistustaan eli koulukiusattu joutuu kiusaajan turhautumien purkamisen kohteeksi. Koulukiusaamisen seuraukset koskettavat myös kiusaajaa itseään sekä muita kiusaamistilanteeseen osallistuvia .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin että minun tuntemani kiusaajat ovat voineet itse huonosti. Mun mielestä on kauheaa että aikusilla on niin mustavalkoinen maailma et kuvitellaan et joko kiusaaja- tai vielä järkympää, kiusattu olis jotenkin huono ja sit se toinen hyvä. Ettekö tajua ettäuseimmiten ihminen TEKEE PAHAA siksi et hänellä on paha olla? Aika vähän on tunteettomia hirviöitä joiden mielesdtä on vaan hauska olla paha. Ja näisäkin suurin osa on tod. näk tuohoutunut siihet et ovat tuleet kaltoinkohdelluksi. Tämä tarkoittaa sitä että sitä kiusaajaa pitäisi voida auttaa myös. Siihen pitäisi puuttua ja selvittää hänen paha olonsa- ei kukaan jolla on asiat kohdallaan kuluta elämäänsä toisten rääkkäämiseen.

Vierailija
24/69 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ketjum tiiän, mutta tämä tyyppi on itse kiusaaja....sen voi päätellä varsinki siitä ku pitää anonyymisti täällä kehuskella xD

Vierailija
25/69 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV on kiusaajien kehto. Ihania äitejä täällä, ja heidän lapsensa niitä heidän kasvatuksensa ihanuuksia...

Vierailija
26/69 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta. Parasta olis tappaa kaikki tuollaiset luuserit. Ei niistä mihinkään ole.

Vierailija
27/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapsi on juuri tuollainen epäsosiaalinen reppana, ja silti on mukavannäköinen, ei pullero, hyvin kasvatettu, on kohtelias, ystävällinen ja avulias.

Vierailija
28/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähättely alkaa, että tuo KATEUS on niin naisilla verissä:D ap.

Vierailija
29/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se usein on niin, että ne kiusatut on vähän reppanoita. Mikä ei tietenkään oikeuta mihinkääm kiusaamiseen, mutta kuitenkin. Tosiasia on kuitenkin, että useimpia lapsia kiusataan joskus. Jotkut ottaa sen vaan hieman vakavammin kuin toiset. Väheksymättä kuitenkaan varsinaisia pitkäkestoisia koulukiusaamistapauksia. Monesti kiusattu myös vaikuttaa tilanteeseen ihan omalla käytöksellään...näin se vaan on.

Vierailija
30/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit päätellä, niin suurin syy kiusaamiseen on kateus. Mitään muuta johtopäätöstä noista "sä olit sit varmaan ylpeä kusipää"-vastausta ei voi tehdä :D Mutta ymmärtäähän sen, että jos pojat tykkää, ne tytöt ei tykkää, joista ei pojat tykkää.

Vierailija
31/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeä kusipää vaan hyvin kasvatettu, muut huomioon ottava ihminen. Mutta kateutta ei naisista pysty kitkemään millään. Se on kyllä nähty. ap.

Vierailija
32/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se usein on niin, että ne kiusatut on vähän reppanoita. Mikä ei tietenkään oikeuta mihinkääm kiusaamiseen, mutta kuitenkin. Tosiasia on kuitenkin, että useimpia lapsia kiusataan joskus. Jotkut ottaa sen vaan hieman vakavammin kuin toiset. Väheksymättä kuitenkaan varsinaisia pitkäkestoisia koulukiusaamistapauksia. Monesti kiusattu myös vaikuttaa tilanteeseen ihan omalla käytöksellään...näin se vaan on.

Vierailija
33/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeä kusipää vaan hyvin kasvatettu, muut huomioon ottava ihminen. Mutta kateutta ei naisista pysty kitkemään millään. Se on kyllä nähty. ap.

Vierailija
34/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liity vain naisiin, myös miehiin.

Vierailija
35/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan joku aina uhriksi. Siihen riittää, että on kympin oppilas, rillit tai köyhästä kodista.

Aina löytyy niitä luonnevikaisia lapsia, jotka nauttii kun näkee toisen kärsivän. Näkihän sen jo toisen maailmansodan aikana, kuinka tavalliset ihmiset kävi juutalaisten päälle.

Se on ihmisen perusvaisto, että haluaa repiä muita kappaleiksi. Jos sellainen ihminen löytää kavereita niin porukassa se ei tunnu niin pahalta.

Onneksi joku koulukiusaaja on jo pimahtanut ja ampunut noita kiusaajiaan. Saattaa vähän vaikuttaa siihen, että enää ei koulukiusaajien vanhemmat ole niin ylpeitä jälkikasvustaan kun alkaa olla pelko perseessä, että oma kullannuppu saakin takaisin maksaa tekonsa.

Vierailija
36/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja voi olla ihan millainen tahansa. Hänellä on huono itsetunto, jota paikatakseen etsii ryhmässä suosiota/valtaa väärillä keinoilla. MOnesti kiusaaja on hyvinkin suosittu kaveri....

Vierailija
37/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joku koulukiusaaja on jo pimahtanut ja ampunut noita kiusaajiaan. Saattaa vähän vaikuttaa siihen, että enää ei koulukiusaajien vanhemmat ole niin ylpeitä jälkikasvustaan kun alkaa olla pelko perseessä, että oma kullannuppu saakin takaisin maksaa tekonsa.

suomalaisista koulusurmaajista ampunut kiusaajiaan, vaan viattomia ja mahdollisimman puolustuskyvyttömiä ihmisiä. Jälkimmäinen tapaus kaiken lisäksi tuli syrjityksi aikoinaan koulussa sen vuoksi että ikätoverit pitivät hänen roiseja väkivaltafantasioitaan outoina ja pelottavina. Toivottavasti kukaan ei ala puolustella noita sekopäisiä tappajia. Terve ihminen ei kosta kokemaansa vääryyttä murhaamalla, eikä varsinkaan kosta sitä täysin viattomille ihmisille!

Vierailija
38/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOnesti kiusaaja on hyvinkin suosittu kaveri....

Tosiasiassa kiusaajilla ei ole yhtään todellista ystävää. Heitä siedetään vain siksi, ettei haluta itse joutua hampaisiin. Selän takana puhutaan ihan muuta...

Vierailija
39/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös vähän epäsosiaalinen ja syrjäänvetäytyvä. Saatoin menettää malttini, jos en saanut ruokarauhaa. Kiusaaminen loppui kun iskin haarukan pääkiusaajan käteen. Myös koulunkäyntini loppui, sillä siitä seurasi koulun vaihto ja muutto uudelle paikkakunnalle.

Minulla on muutoinkin ollut aina tapana ratkaista ongelmatilanteet fyysisesti, sillä olen harvasanainen tyttö. Olen edelleen reppana ja vähän heikko, mutta irrotan tarvittaessa vaikka korvan mikäli minunulle ei anneta ruokarauhaa.

Kenties sosiaaliset taitoni voisivat olla paremmat ja kenties niiden vähyys on syynä ainaiseen syrjintään, ja hyväksikäyttöön.

Vierailija
40/69 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOnesti kiusaaja on hyvinkin suosittu kaveri....

Tosiasiassa kiusaajilla ei ole yhtään todellista ystävää. Heitä siedetään vain siksi, ettei haluta itse joutua hampaisiin. Selän takana puhutaan ihan muuta...

mutta erittäin moni on luokassaan suosittua seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi