Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moikka! Kysyisin,et paljonko synnyttäminen "maksaa"?

Vierailija
24.01.2011 |

Kuulostaa vähän typerältä,mut siis takoitan,että kuinka paljon se sairaalassa olo ym mitä siihen synnyttämiseen nyt kuuluu, niin maksaa? Ku oon kuullu,et yli satasenki??? Haluttais mun poikakaverinkaa vauva,mut ollaan molemmat opiskelioita ja opintotuella joka ei ole kovin suuri,koska asutaan molemmat vanhemmilla ja niitten tulot vaikuttaa, niin eihän meillä nyt sellaseen oo varaa??!! Ei haluttais menettää luottotietojamme sen takia,että haluttiin lapsi,mutta ei ollut varaa maksaa noin kamalaa hintaa siitä... muita,joidenka mielestä aivan järjetöntä laskuttaa tuollaisesta asiasta!!?? Mihin tää yhteiskunta on mennyt, kyllä vaan vankiloihin sijoitetaan yms. Mutta ehkä joku sit voi vaik lainata sen verran ja maksetaan sit takas niistä tuista,mitä saadaan siitä vauvasta.. vai hei eiks ennen sen syntymääkin saa jo jotain? Että sori vaan yhteiskunta,mut ei aiota olla hankkimatta lapsia sen takia,vaik siita laskutatatteki!!!!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona saa synnyttää,mut en kyl luota,et porukat osaa minään kätilöina toimia :D kyllä mä sinne sairaalaan haluan ihan ammattilaisten käsiin,mutta silti ihan periaatteesta tuntuu typerältä siitä maksaa. et se niinkun on "sairaus" mitä hoidetaan siinä missä muutkin...huoh

ap

Vierailija
42/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, jos joudut vaikka leikkaukseen, joudut silloinkin maksaamaan nuo samat maksut osastollaoloajaltasi.. Suomalainen terveydenhuolto on verovaroilla tuoettua, muttei suinkaan täysin ilmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyl miettiny sektioo eräistä syistä, mut kai sekin maksaa.. ap

saax arvaa mist syyst sä sectioo mietit.... ;;))) sä et haluu mitää porttigongia, vaan pitää mestat kimmosina, osux nappii? (ajattelen vähä samoin)

Vierailija
44/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyl miettiny sektioo eräistä syistä, mut kai sekin maksaa.. ap

saax arvaa mist syyst sä sectioo mietit.... ;;))) sä et haluu mitää porttigongia, vaan pitää mestat kimmosina, osux nappii? (ajattelen vähä samoin)

kun kerran samalla tavalla ajatteleva löytyi,niin kai voin myltnää, on ees yks kuka ei hyökkää päälle :D mut on siin muutaki, esim. se kipu ja sit ei pysty istuu jos paikat repee jne.. yök, ajatuskin REPEÄMISESTÄ, auts... miks kärsii moisesta, kun voi sektionkin ottaa? nooo kukin tyylillään =)

Vierailija
45/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli maksamaan jotain 350e, tosin pari päivää oli perhehuone joka tietty kalliimpi ja 8pvää olin.

Ei olisi ollut varaa maksaa kerralla joten soittelin sinnepäin kun lasku tuli luukusta ja maksoin 50e/kk.

Vierailija
46/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot parit videot juutuupista, niin kyllä se sillä menee. Muistatte vaan putsata ne puutarhasakset kunnolla ennen kuin nippasette napanuoran katki. Vedenkeittimellä ja mikrossa saa nopeasti kuumaa vettä ja viledat käy räteiksi. Vähän sottasta puuhaa se on, mutta toinen menee jo rutiinilla. Säästyy helposti monta sataa kun ei sotke kaikenmaailman "asiantuntijoita" ja kalliita höpö-höpö laitteita ja puudutuksia koko hommaan. Naturel vaan, kato!

Vierailija
47/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran eli oliko se 27€ ja näitä ultria oli 2 kertaa.

Vierailija
48/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot parit videot juutuupista, niin kyllä se sillä menee. Muistatte vaan putsata ne puutarhasakset kunnolla ennen kuin nippasette napanuoran katki. Vedenkeittimellä ja mikrossa saa nopeasti kuumaa vettä ja viledat käy räteiksi. Vähän sottasta puuhaa se on, mutta toinen menee jo rutiinilla. Säästyy helposti monta sataa kun ei sotke kaikenmaailman "asiantuntijoita" ja kalliita höpö-höpö laitteita ja puudutuksia koko hommaan. Naturel vaan, kato!

toi oli varmaankin just sellanen "provo", minkä juuri tänään opin :D ehkä mä sit vaan synnytän siellä sairaalassa ja maksan siitä, niin typerää kun se onkin, ajattelin nyt vain ilmaista mielipiteeni mutta se ei sit vissiin oo sallittuu...mur!

ap

Vierailija
49/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että veroa ei mene automaattisesti 20%. Mistä ihmeestä joillakin on se käsitys?

Jos minimiäp-rahoilla pitää veroprossaa 20:ssä niin saa ihan hyvät palautukset.

Tuo sairaalassoloaikahan maksaa sen normaalin sairaalavuorokauden verran/hlö.. Eli joku 34e/vuorokausi, synnytys itsessään ei maksa mitään.(+mahdolliset poliklinikkamaksut) Ai että ihan meinasit et ei siitä vauvasta sen synnytyksen jälkeen mitään kuluja olis..? :D Provohan tää varmasti on mut kerrottakoon nyt kuitenki muutama fakta. Ne huimat tuet mitä luulet saavasi on sun kohdalla varmaankin minimiäitiyspäiväraha ja siitä-20prosenttia veroa, jos et käy töissä. Ja huima 100e/kk lapsilisää.. Eli noilla ei paljoa juhlita. Ja tosiaan se lapsi tarvitsee yhtä sun toista vaatetta ja tavaraa seuraavat 18 vuotta, vakuutukset, lääkärit, ruoka, vaipat, apteekista lääkkeet ynnä muut tarpeelliset aika-ajoin, Lastenvaunut yms. Ei se sossukaan kaikkea maksa.

Vierailija
50/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kasvattaminen ja elättäminenki saattaa maksaa jopa sen satasenki... :D

ehkäisy tulee paljon kalliimmaksi kuin lapsi, koska lapsestahan (toisesta vielä) saa lapsilisät! oispa tääki tuttu ollu porvoosta...

Vierailija
51/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että veroa ei mene automaattisesti 20%. Mistä ihmeestä joillakin on se käsitys?

Jos minimiäp-rahoilla pitää veroprossaa 20:ssä niin saa ihan hyvät palautukset.

mulla esim. tuloina pelkästään kotihoidontuki, veroja meni se 20% ja palautuksia tais olla 16e. Ei velkaa eikä omaisuutta. Minimiäitiysrahasta lienee sama homma. Ja tiedän niiiiin monia veroprosenttiaan laskeneita, joille onkin tullut huomattavat mätkyt. Verotus kun mennee eri lailla sosiaalietuuksissa.

Vierailija
52/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella, ainakin mulla

Vierailija
53/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos siitä...:D

Provoksi kyllä luulen, ei kai kukaan täysjärkinen tulisi tällaisia kyselemään vauvapalstalle, joka on just ollut julkisuudessa siksi, että täällä on dissattu teiniäitejä..?

Ehkäisyä suosittelen mä myös, jos ajatusmaailma on vielä noin lapsellinen niin miten meinaatte selvitä hoitaessanne omaa lastanne 24/7..?

Vierailija
54/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhehuoneesta 50€/vrk. Tavallinen yhteishuone oli 25€/vrk. Nuokin muistan ihan sillä että se oli siinä huoneen ovessa kiinni :D Jännä ettei ole itselle edes tullut mieleen miettiä että paljonko maksaa käydä synnyttämässä. Vaikka ei rikkaita ollakaan.

Ultrasta ei ole koskaan tarvinnut maksaa.

Vierailija
55/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, ei baareja (jos teillä on edes ikää niihin)ei mitään muutakaan illanviettoja.Ei tosta noin vaan lähtoä yhtään minnekään.Lapsen kanssa kaikki on suunniteltava etukäteen.Ja ekan vuoden olet siinä kiinni aika totaalisesti, ja sen jälkeenkin seuraavat 17 vuotta sinun pitää pystyä asettamaan jonkun muun kuin omat tarpeesi aina ykköseksi.Miettikää vielä, ja nauttikaa nuoruudestanne.Ottakaa lähipiirin lapsia hoitoon, tai hankkikaa lemmikki.

mutta miksi lapsen kanssa pitää kaikki suunnitella etukäteen :O

Olen minä ainakin lähtenyt muksujen kanssa hetken mielijohteesta johonkin :)

Ja olen saattanut (hyi minä) hetken mielijohteesta illalla lähteä viihteellekin. Tällaista kyllä sattuu harvoin, mutta olen miehelle todennut että tää mamma taitaa ny mennä, mies sanoo ok :) Ja jää kotiin muksujen kanssa :)

Ja jos vauva syö myös pullosta, ei äiti välttämättä ole 24/7 lapsessa kiinni jos on hyvä osallistuva isäkin mukana elämässä :)

Nyt olen kyllä raskaana ja kolmas lapsi tulossa, joten ei tule extemporena lähdettyä viihteelle pitkään aikaan :) Ehkä sitten kun imetys on ohi :)

Vierailija
56/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitti sua sen enempää kommentoida, kuin että mitenkä se,että mua kyrpii ajatus synnytyksestä MAKSAMISESTA, estää mua selviämästä lapsen kanssa 24/7 ? en mä mikään idiootti ole, tiedän kyllä että sen kanssa pitää olla. en ole niitä,jotka synnyttävät lapsensa isovanhemmilleen, niitä äitejä täällä varmaan on juu dissattu. mutta mukavaa,jos sua naurattaa, nauru pidentää ikää! =)

ap

Vierailija
57/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edellinen kommenttini oli siis 59:lle. ja niin, joku tuossa sanoi että ei tarvitse 24/7 olla kiinni lapsessa jos on isäkin olemassa, mä olen samaa mieltä!!!ja mun lapsellani se isä tulee kuules olemaan. aion imettää, jos se onnistuu, mutta ei kai se koko aikaa syö??!! eikä mua mitkään juopottelut kiinnosta edes. NIH =)

ap

Vierailija
58/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sossu maksaa sun sairaalalaskun kyllä.

Vierailija
59/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avasi keskustelun aiheesta että oli saanut positiivisen raskaustestin ja nyt kyselee että mitä pitää tehdä ja mitenkä pitää elää ettei vauva vahingoitu!! sellainenko sitten on parempi äiti,joka ei tiedä mitään? vaikka me ei olla rikkaita,niin on meillä sentään maalaisjärkeä, joka ehkä on vähän tärkeämpää tai ainakin luulisin näin!

ja mitä nyt olen täällä lueskellut,niin näköjään haukut saa moni muukin kuin vain teiniäidit!! ja mikä ihmeen uusi kategoria tuo edes on, miksi pitää tuo teini liittää eteen, äitejä kaikki!! en ainakaan tämän puoleen käänny tulevaa lastani koskevissa asioissa, vaikka vauvasivu onkin.

ap

Vierailija
60/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lakisääteisesti ilmaiseksi, eli alkuraskauden (rv10-13 tms) ja rakenneultra n. rv20.

Niistä en maksanu viimeisimmältäni, aikaisemmilta (3) en päässy rakenneultraan, koska en halunnu seulontoihin.

Kyllä vauvan kans selviää pienelläkin budjetilla ja sossuhan on sitä varten, että sieltä voi tiukan paikan tullen hakea apua. Se vaan täytyy muistaa, että vauva ei oo mikään leikki, jonka voi siirtää syrjään, jos yhtäkkiä ei huvitakaan. että kannattaa harkita tarkkaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi