Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moikka! Kysyisin,et paljonko synnyttäminen "maksaa"?

Vierailija
24.01.2011 |

Kuulostaa vähän typerältä,mut siis takoitan,että kuinka paljon se sairaalassa olo ym mitä siihen synnyttämiseen nyt kuuluu, niin maksaa? Ku oon kuullu,et yli satasenki??? Haluttais mun poikakaverinkaa vauva,mut ollaan molemmat opiskelioita ja opintotuella joka ei ole kovin suuri,koska asutaan molemmat vanhemmilla ja niitten tulot vaikuttaa, niin eihän meillä nyt sellaseen oo varaa??!! Ei haluttais menettää luottotietojamme sen takia,että haluttiin lapsi,mutta ei ollut varaa maksaa noin kamalaa hintaa siitä... muita,joidenka mielestä aivan järjetöntä laskuttaa tuollaisesta asiasta!!?? Mihin tää yhteiskunta on mennyt, kyllä vaan vankiloihin sijoitetaan yms. Mutta ehkä joku sit voi vaik lainata sen verran ja maksetaan sit takas niistä tuista,mitä saadaan siitä vauvasta.. vai hei eiks ennen sen syntymääkin saa jo jotain? Että sori vaan yhteiskunta,mut ei aiota olla hankkimatta lapsia sen takia,vaik siita laskutatatteki!!!!

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää oli ihan hauska

Vierailija
22/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos synnyttäisikin omassa saunassa? Niinhän niitä muksuja on ennenkin tehty. Ei tulisi mitään turhia sairaalakuluja ja taksimatkoja ees-taas. Säästyisi pitkä penni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa niitten tukien takia,vaan päinvastoin mietitään että saadaanhan sit tukia enemmän JOTTA voimme sitä vauvaa elättää. huhhuh ap

mun ei pitäis lähtee tähän provoon mukaan, mutta luuletko ap todella elättäväsi lasta, jos saat kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet? Voi kääk!

Mikset sä vaan voi ensin opiskella (pieni yleissivistys ei tekis yhtään pahaa), hoitaa raha-asiat kuntoon, eli mennä töihin (normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa maksaa tuo sairaalamaksu). Ja vasta sitten tehdä se beibi.

Kato kyl mua vaan ärsyttää maksaa veroja sen takia, että kakarat voi saada tukia ja vauvoja... Mieluummin mä satsaisin ne ansaitsemani rahat ihan itteeni.

Hyvää jatkoa kuitenkin tällä provoojalle, joka onnistui minutkin nykimään tähän soppaan.

Vierailija
24/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en tarkoittanut,etteikö meillä olisi varaa,vaan sitä lähinnä että kuinka typerää moinen on!!! onhan niitä tosi pulassa olevia perheitä joissa lapset kulkee ryysyissä ja näkee nälkää yms, miksette heille paasanneet aikanaan,että pitää rahaa olla ennen ko lapsia hankitte!!!! olin hyvällä tuulella,mut nyt meni hermot, kiitos vaan!! mut ei se mitään, olen valmis taistelemaan tämän asian puolesta!

Vierailija
25/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko olla. Ei kai kukaan noin teini ajattele lasten hankintaa

Vierailija
26/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutisen tonnia. Onneksi sairausvakuutukseni korvasi melkein kaiken.

Vierailija
27/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, jospa ne unohtais meijätki :D :D ei vaan, aion kyllä asiasta siellä sairaalassa mainita sitten kun aika koittaa... tosin oon kyl miettiny sektioo eräistä syistä, mut kai sekin maksaa.. ap

sairaalassa sit, joten tule isompi lasku. Alatiesynnyttäneet yleensä pääsee halvemmalla, jos kaikki on ok.

Ja muista ettet sit mee ultriin, kun ultrat on maksullisia. Mulle ei terkkari sanonu aiheesta niin en tiennyt :( et olis voinut jättää väliin niin ei tarvitsis maksaa niitä kauheita ultramaksuja.

Vierailija
28/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen opiskelija-aikana synnyttänyt,mutta asuttiin kuitenkin miehen kanssa yhdessä :) kolme päivää naistenklinikalla ja lasku taisi olla n.200€.

Vierailija
29/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista ettet sit mee ultriin, kun ultrat on maksullisia. Mulle ei terkkari sanonu aiheesta niin en tiennyt :( et olis voinut jättää väliin niin ei tarvitsis maksaa niitä kauheita ultramaksuja.

Mitä ultrat sitten suunnilleen maksaa? (en ole ap)

Vierailija
30/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa niitten tukien takia,vaan päinvastoin mietitään että saadaanhan sit tukia enemmän JOTTA voimme sitä vauvaa elättää. huhhuh ap

mun ei pitäis lähtee tähän provoon mukaan, mutta luuletko ap todella elättäväsi lasta, jos saat kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet? Voi kääk!

Mikset sä vaan voi ensin opiskella (pieni yleissivistys ei tekis yhtään pahaa), hoitaa raha-asiat kuntoon, eli mennä töihin (normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa maksaa tuo sairaalamaksu). Ja vasta sitten tehdä se beibi.

Kato kyl mua vaan ärsyttää maksaa veroja sen takia, että kakarat voi saada tukia ja vauvoja... Mieluummin mä satsaisin ne ansaitsemani rahat ihan itteeni.

Hyvää jatkoa kuitenkin tällä provoojalle, joka onnistui minutkin nykimään tähän soppaan.

Ja sulle semmosta,että mistähän sä tiedät missä vaiheessa meijän opiskelut on??!! oletko tietoinen,että odotusaika on n. 9kk??? eikä se raskauskaan välttämättä ihan just siitä kerrasta ala mistä toivois!! joten tiedä millanen rich määni mun poikakaveri on jo sillon,kun lapsi maailmaan pulpahtaa! ja me myös kenotaan/lototaan,jotenka kuule ihan mitä vaan voi tapahtua!

Vierailija
31/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutisen tonnia. Onneksi sairausvakuutukseni korvasi melkein kaiken.

Hmm... jos sairaskuluvakuutus on voimassa ennen raskaaksi tulemista, niin korvaako kulut? Ajattelin vain että silloinhan se kannattaisi ottaa ihan vain tuon vuoksi, jos ei muuten ole.

Vierailija
32/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä rahaa. Äitiysloma alkaa normaalisti 30 päivää ennen laskettua aikaa, joten äitiyspäivärahakin alkaa juosta silloin. Lasku tulee maksettavaksi varmaan n 1kk synnytyksestä, joten sullehan jää pari kk aikaa säästää niistä ruhtinaallisista tuista.

Ja kysymällä saat varmasti maksaa laskun osissa, jos vielä tuon raivokkaan säästämisen jälkeen tuntuu liian suurelta lohkaisulta =)

Vierailija
33/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta voisit alkaa jo säästämään ja pistää ne kenorahat syrjään sitä synnärimaksua varten.

Hei, sun teksti alkaa olla vähän huonompaa ja läpinäkyvämpää. Ei sua kukaan voi ottaa tosissaan... Aika tylsään, ettei jaksa pitää provoa koossa loppuun saakka =)

T: 29

Vierailija
34/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sv korvata

Vierailija
35/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... jos sairaskuluvakuutus on voimassa ennen raskaaksi tulemista, niin korvaako kulut? Ajattelin vain että silloinhan se kannattaisi ottaa ihan vain tuon vuoksi, jos ei muuten ole.

Sulla ei varmaan ole mahiksia saada vakuutusta, kun se vakuutusmaksu on varmaan yhtä iso kuin se synnärin lasku... ja sitten siitä vähennetään vielä omavastuu. Jos sattuukin tulemaan ihan normaalisynnytys, niin aika pahasti takkiin tulee.

Vierailija
36/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, ei baareja (jos teillä on edes ikää niihin)ei mitään muutakaan illanviettoja.Ei tosta noin vaan lähtoä yhtään minnekään.Lapsen kanssa kaikki on suunniteltava etukäteen.Ja ekan vuoden olet siinä kiinni aika totaalisesti, ja sen jälkeenkin seuraavat 17 vuotta sinun pitää pystyä asettamaan jonkun muun kuin omat tarpeesi aina ykköseksi.Miettikää vielä, ja nauttikaa nuoruudestanne.Ottakaa lähipiirin lapsia hoitoon, tai hankkikaa lemmikki.

Vierailija
37/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa olosta maksettiin 332,50€ ja lisäksi poliklinikkamaksuja raskausajalta noin 200€, mulla oli rd, joten joudun käymään äippäpolilla jatkuvasti. Eli terveen vauvan hinnaksi tuli reilu 500€. Tän päälle sitten välttämättömät varustehankinnat (vaatteita, vaunut, kaukalo, vaippoja, lääkkeitä yms) joihin on mennyt nyt ehkä tonni. Lapsilisää olen saanut tähän mennessä 100€.

Kannattaa ehkä pyöräyttää se muksu vasta sitten , kun sairaalamaksut eivät ole kynnyskysymys. Ehkäisy tulee halvemmaksi.

et molempien porukat ja sukulaiset on enemmä kun innoissaan ostelemassa sille vaavelille heti kaikkee,joten tuskin tarvii senkään takia ajatuksesta luopua...=)

sä ilmeisesti olit joku lottovoittaja kun lapses sait,kun tommosta sanot?? ilkeätä.

Lapsiperheen arki on muutenkin sen verran rankkaa, että siihen ei kaivata ylitsepääsemättömiä rahahuolia. Ei todellakaan olla mitään lottovoittajia tai muutenkaan rikkaita, mutta mies kuitenkin käy ansiotöissä ja minunkaan äitiyspäivärahani ei ole se minimi.

Meilläkin kaverit ja sukulaiset ovat kovasti tykänneet lahjoa vauvaa, mutta he ostavat sitä, mitä itse haluavat, eivät sitä, mikä meille olisi tarpeellisinta. Olemme toki kiitollisia lahjoista, mutta olisin kyllä valmis vaihtamaan röyhelömekon pariin vaippapakettiin ja nenäfriidasta olisi ollut enemmän iloa kuin pehmolelusta.

Olette poikaystäväsi kanssa vielä nuoria ja teillä on hyvin aikaa tehdä vauvoja vasta parin vuoden päästä, kun ainakin toinen teistä on päässyt kiinni työelämään. Kyllä se vauva on ihana vielä silloinkin, kun sen saaminen ei kaada talouttanne.

Vierailija
38/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ottamassa selvää mitä toi "provo" tarkottaa,kun on esiintyny niin paljon tässä tuo kyseinen sana (joo anteeksi vaan tyhmyyteni) ja kerronpa nyt teille,että ei ole mistään sellaisesta nyt kyse, kai sitä ihminen ihan tosissaankin voi olla närkästynyt moiseen touhuun!!

sä,joka ehdotit ultrista luopumista,niin en kyllä luovu, niissähän näkee mitenkä se vauva voi ja kehittyy!!! just luin esim. siitä downista,et se voidaan diaknosoida ultrassa ja voidaan vielä keskeyttää sitten raskaus... eli kyl mä hyvästä maksan!!!

ap

Vierailija
39/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi,älä huoli

Vierailija
40/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän synnytykseen kai ikärajaa ole vielä tullut?? Heh... =)

ap