Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teidän lasten päiväkodeissa aidat tähän aikaan vuodesta?

Vierailija
24.01.2011 |

Mä katoin just aamulla että meillä ei ole, siellä on aidan vieressä sellaiset lumikinokset että pienikin kiipeää vaivatta siitä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinoksia ei aidan viereen saa tehdä.

Vierailija
2/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ei ole päiväkodissa, mutta tämän alueen päiväkotien pihoilta on viety lumet pois (tiedän tämän liiankin hyvin, koska jouduimme koko viime viikon ihailemaan lumenkuormausta jokaisen päiväkodin luona...). Lumia ei oltu kasattukaan aitojen viereen, vaan keskelle pihaa, lapsilla ei siis ollut käytännössä mahdollisuutta leikkiä pihalla, pyörivät pientä ympyrää ovien lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumet on luotu vaan kulkureiteiltä, ei aitojen vierestä.

ap

Vierailija
4/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin just aamulla että meillä ei ole, siellä on aidan vieressä sellaiset lumikinokset että pienikin kiipeää vaivatta siitä.

Kandee huomauttaa pk.henkilökunnalle asiasta.

Vierailija
5/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumet on luotu vaan kulkureiteiltä, ei aitojen vierestä. ap

vaan ne hilataan siitä heti pois, jotta ei tule niitä kinoksia, kun ei niitä saa siihen tehdä.

Vierailija
6/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan aikamoiset kinokset aitojen vieressä eli lapsilla olisi mahdollisuus kiivetä yli. Vähän itsekin asiaa ihmettelin.

Mutta, onneksi tuo on pieni päiväkoti, vain kymmenkunta lasta ja valvojiakin näyttää aina ulkona olevan kolme. Eli taitaapi olla aika hyvä valvonta.

Vierailija
7/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidat on 140 cm korkeat, siihen saa tulla jo tosi paksusti lunta ennnen kuin lapset alkaa pääsemään yli.

Viime talvena, kun lunta tuli enemmän, olivat hoitajat parina päivänä lapioineet lasten kanssa lunta pois aidan vierestä. Silloinkin aitojen korkeus olisi riittänyt ilman lumen pois lapiointiakin, mutta varmuuden vuoksi lapioivat sitä pois.

Vierailija
8/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkodissa kerätään lunta aidan viereen porttien pieliin, kun lastenhoitajat vain töihin tullessaan lapioivat kulkuväyliä vapaiksi, jotta rattailla pääsisi perille lasten kanssa. Minä olenkin sitten tehnyt säännöllisesti, joka kerta kun on ollut tarvetta, lumityöt paremmin. Ja tänä talvenahan on lunta riittänytkin! Olen tyhjentänyt ne aidan vieretkin lumesta.

Noh, minulla onkin pian 5 v täyttävä virikelapsi päiväkodissa ja hoidan kotona 8 kk ikäistä kuopusta, että kyllähän tällainen mamma jaksaa jelppiä! Saan hyvät kuntoliikunnat ja kyllä henkilökunta kiitteleekin ja ihan aiheesta tietenkin:)

Siinä menee vähintään puoli tuntia, kun puhdistan pihan. Onneksi on hyvät työvälineet. Aika ei ole hoitajiltakaan pois lastenhoidosta ja lasten kanssa ulkoilusta, kun minä hoidan hommat!

Vierailija
9/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähoito-päiväkodissamme on korkeat aidat, mutta kyllä niistä ainakin meidän tyttö (3v.) yhtenä kesänä kiipesi yli kun näki äidin tulevan hakemaan. Kauhean saarnan pidin ja hoitajakin huomasi kiipeämisen, joten ei ne korkeatkaan aidat pidä ketterää lasta aisoissa, jos lapsi oikeasti haluaa aidan yli kiivetä.

Kyseisen päiväkodin aitamalli on erittäin yleisesti käytössä, ja hoitajan mukaan piti olla juuri sellainen, ettei lapset pääse niistä yli. No, ei se aita ainakaan meidän tyttöä pidätellyt.....,mutta ei ole tämän yhden kerran jälkeen niistä kyllä kiivennytkään.

Vierailija
10/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lumenluontihan ei kuulu päivähoidon henkilöstön toimenkuvaan vaan siihen on erikseen auraajat sovittu jostain firmasta joten syyttävä sormi sinne suuntaan jos lumityöt huonosti tehty, kiitos. Hoitohenkilökunnan tehtävä on valvoa lapsia.

Vierailija
11/11 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 metriä korkeat aidat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan