Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset matkustelette vapaaehtoisesti kehitysmaihin

Vierailija
22.01.2011 |

esim. Thaimaa tai Intia, voi olla halpaa mutta ei turvallista, en lähtisi ikinä Euroopan tai Pohjois-Amerikan ulkopuolelle ellen sitten olisi työkomennuksella ja olisi pakko, ja silloinkaan lapset ei kyllä tulisi mukaan. Niin, ja Euroopassakin voi matkusella vain harkiten lähinnä läntisissä osissa.

Ironista tässä on kai se että olen asunut useissa maissa ja siitä syystä sanon näin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkatastrofi nyt voi sattua missä vaan.

pahemmat kun ne iskee kehitysmaihin. Katso esim. tämä lista. Vai tietääkö luonto missä maissa raha liikkuu ja siksi ei iske sinne? =D

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_disasters#Earthquakes

Vierailija
22/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi, että pidät Pohjois- Amerikkaa turvallisena. Monin paikoin ei voi lasta päästää ulos yksin leikkimään ettei tule kaapatuksi.

yhtä turvallista asua kuin Suomessakin. Oikeastaan turvallisempaakin, ainakin meidän kotikaupungissa poliisit liikkuvat näkyvästi ympäriinsä ja valvovat niin asuinkatuja kuin liikennettäkin. Tyypillinen poliisiuutinen on esimerkiksi se kun mies kiukuspäissään formatoi vaimonsa tietsikan c-levyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikohan pelot tarttuneet asuinmaista?

joskus vuosia sitten muistan kun äitini oli ihan innoissaan ja halusi matkustaa Phuketiin, en tiedä muuttiko sitten mielensä mutta jo silloin ei asia kauheasti innostanut.

Vierailija
24/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Thaimaassa ole tosi turvallista?

http://bit.ly/jywuA

Vierailija
25/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee itsensä aina vähän paremmaksi kun näkee köyhiä ja on köyhien palveltavana. Jonkun köyhän intilaisen voi ostaa tarvittaessa vaikka seksiorjaksi

Vierailija
26/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nipin napin kaupassa käydä. Tosin ei silloinkaan voi tietää mikä sekopää tulee vastaan :) Kotiinkin on moni kuollut.

Vierailija
27/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa noihin kehitysmaihin matkustavat naiskoukot ja sinkut. Afrikkaan esim ei moni mies matkusta, ei edes perheen kanssa, joten kehitysmaat jäävät naisten seksiturismin varaan. Jossain Karibialla ja Thaimaassa on niin luksuskohteita, etten oikein niitä kehitysmaiksi lue, pelkästään Bangkokissa on miljonäärejä enemmän kuin koko Suomessa. Intia on oma juttunsa, patikointi esim tosi hienoa.

Vierailija
28/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut kun on näin hysteeriseksi tullut?

Vierailija
29/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nipin napin kaupassa käydä. Tosin ei silloinkaan voi tietää mikä sekopää tulee vastaan :) Kotiinkin on moni kuollut.

olen kyllä monissa paikoissa asunut joten linnoittatumisesta ei ole kyse vaan ihan siitä että minulla (ihmisellä) on tietty perusturvallisuuden tarve, ja se ei kyllä toteudu tietyissä maissa.

Vierailija
30/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maissa ap on asunut kun on näin hysteeriseksi tullut?

Vierailija
31/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäisi pysyä jossain lintukota-maissa vain... En nyt oikein ymmärrä ongelmaa, siis mitä siellä "kehitysmaissa" sitten tapahtuu, että on ihan tosissaan pysyttävä poissa? Mä en ole käynyt Intiassa enkä Thaimaassa, mutta olen esim. matkustellut paljon itä-euroopassa ja kuule ystävällisempiä ihmisiä saa hakea. Ja se vaarallisuus on kyllä monitahoinen käsite - vaarallista on liikkua esim. monissa Länsi-Euroopan pääkaupungeissa iltamyöhään. Järki kun on päässä, niin pärjää kyllä monissa paikoissa.

Vierailija
32/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maissa ap on asunut kun on näin hysteeriseksi tullut?

Suomi, Saksa, USA

No just joo. Minäkin olen asunut jenkeissä ja voin sanoa, että esim Thaimaa on aivan mielettömästi turvallisempi, ei voi edes verrata. Tietämättömyys se olikin taas vaihteeksi. Thaimaassa olen asunut Bangkokissa ja HuaHinissa.

Vierailija
33/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Thaimaassa ole tosi turvallista?

on joo tosi turvallista

<a href="http://bit.ly/jywuA" alt="http://bit.ly/jywuA">http://bit.ly/jywuA</a&gt;

eiköhän tällä tarkoitettu sitä, että joissain maissa on turvatonta, kun on levotonta. Luonnonkatastrofi nyt voi sattua missä vaan.

Vierailija
34/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kymmenissä maissa olenkin matkustellut (myös lasten kanssa), myös noissa mainitsemissasi, enkä yleensä ainoastaan turistialueilla. Maalaisjärjellä pärjää, pärjäähän ne paikallisetkin.

Paikallisille on turismituloista usein valtavasti hyötyä. Pakettimatkalainen on kyllä turvassa jollei lähde hölmöilemään, ja hölmöilyhän voi maksaa hengen tai terveyden kotimaassakin. Liikenne on se mikä eniten arveluttaa monissa köyhemmissä maissa, se voi olla tosi hurjaa menoa.

Maailma on niin kaunis, outo. Joka kerta jännittävää nähdä, miten ihmiset elää ihan eri paikoissa, ihan erilaista elämää, ja silti ollaan ihmisiä vaan kaikki. Yleensä juttelen paikallisten kanssa mahdollisimman paljon, jos yhteinen kieli vaan löytyy. Siinä on tullut opittua kaikenlaista, usein myös omasta itsestään ja niistä asioista, joita on tottunut pitämään itsestäänselvyyksinä tai välttämättömyyksinä.

Vierailija
35/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi, että pidät Pohjois- Amerikkaa turvallisena. Monin paikoin ei voi lasta päästää ulos yksin leikkimään ettei tule kaapatuksi.

Vierailija
36/36 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonku sissiarmeijan suojelemana, mutta ap on kyllä ihan normaali työntekijä ja vuositulot ihan sen mukaiset.

Thaimaan GDP/capita on $4,400/vuosi. Kyllä se on kehitysmaa, vaikka kuinka hienoja hotelleja siellä saattaisi olla rannalla turisteille.