Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ei vaunuja !!

Vierailija
22.01.2011 |

Onko kellään kokemusta vaunuttomuudesta? Meille tulossa toinen lapsi. Esikoinen vasta 1v eikä tuplarattaat mahdu meille. Meillä on manduca.

Tullaanko toimeen manducalla ja yhdistelmävaunuilla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko oli 1v4kk kun kakkonen syntyi. Tuplat tyhmänä ostin, kun kaikki hehkutti, etten varmasti pärjää ilman. No, esikko ei suostunut rattaissa istumaan, viihtyi seisomalaudalla, joten parin kuukauden kokeilun jälkeen (työnsin vauvaa tuplissa yhdellä kädellä ja toisessa kädessä kulki reilu 1v) myin pois ja hyvin on pärjätty sitten tavallisilla vaunuilla/rattailla.

Vierailija
22/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäero oli 1,5v ja kun molemmat nukkuivat päikkärit ulkona niin tuplat oli ihan ehdottomat. Kesällä jos on kuumaa niin tuo reppuilu ei ole kovin mukavaa, meillä oli käytössä myös reppu, mutta tuskaista se oli helteellä sekä kantajalle että lapselle.

vaikka oli kunnon helteet. Mulla oli joku hihaton toppi, sen päällä liina, ja vauva body päällä tai vaippasillaan liinassa. Eikä haissu hiki itsellä tai ollu kuuma, vauvalla ei ollu ikinä hikinäppyjä mutta ei toisaalta palellutkaan. Ja kesä oli ihan normaali lämmin suomalainen kesä. Esim. mun äiti kauhisteli liinailua helteillä, mutta se oli ihan mukavaa molemmille, sekä minulle että vauvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäeroa esikoisella ja toisella on tuo 1,5v ja hyvin pärjättiin yhdistelmillä... Tosin mä en lähtenyt mihinkään kauemmas lasten kanssa koskaan kävellen, vaan liikuttiin sitten autolla... Oli aika tuskaa ekat 6kk, vaan helpotti kun esikoinen täytti 2v ja alkoi kävellä vähän sujuvammin.

Vierailija
24/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplat ehtii ostaa sitten, jos tuntuu, että ilman ei pärjää. Meillä on lapsilla kyllä isompi ikäero, mutta esikoinen oli silti ratasiässä, kun kuopus syntyi. Kuopus on ollut aina pelkästään liinassa tai Ergossa ja hyvin on sujuneet myös pitkät kävelylenkit niin.

Esikoinenkaan ei aikanaan vaunuja juuri käyttänyt, mutta se oli enemmän siitä syystä, että ei viihtynyt vaunuissa. Ja minusta muutenkaan vaunujen kanssa kulkeminen ei ole kovin kätevää (kaupoissa, julkisissa kulkuvälineissä, metsälenkit ym).

Vierailija
25/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäero oli sentään kaksi ja puoli vuotta ja silti tuplat olivat kullan arvoiset noin vuoden verran. Tykkään pitkistä kävelylenkeistä ja niistä ei olisi tullut yhtään mitään ilman tuplia. Talvellakaan ei pärjää pelkällä pulkalla. Ja sitä paitsi, kun hyvin pitää, vaunut saa helposti myytyä eteenpäin kun niitä ei enää tarvi.

Ei meillä tarvittu "tuplia" ja onnistui pitkät kävelylenkit loistavasti. Esikoinen 2v3kk kun kuopus syntyi.

AP HYVIN PÄRJÄÄT ILMAN TUPLARATTAITA. LIINA VAAN KÄYTTÖÖN.

Vierailija
26/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama pohdinta edessä. Lapsille tulee ikäeroa 1,5v, joten esikoinen tarvitsee varmasti vielä rattaita. Minua mietityttää lähinnä miten vauva liinassa onnistuu kovemmilla pakkasilla. Onko kokemuksia kantosuojista/takeista yms?

Vierailija
27/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuissa.Lapset istui omissa rattaissaan.Kun oltiin opiskelijoita pystyttiin hoitamaan yhdessä.

Vierailija
28/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama pohdinta edessä. Lapsille tulee ikäeroa 1,5v, joten esikoinen tarvitsee varmasti vielä rattaita. Minua mietityttää lähinnä miten vauva liinassa onnistuu kovemmilla pakkasilla. Onko kokemuksia kantosuojista/takeista yms?

joka on ollut yksi parhaista hankinnoista ikinä. Vauvaa ei tarvitse topata, sen kun laittaa liinaan/reppuun ja takki itselle päälle. Takissa on ns. tuplakauluri, joten vauvalle riittää pelkkä myssy päähän. Kaupassa sitten takki auki, niin ei tule kummallekaan kuuma.

Vierailija
29/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ollut yksi parhaista hankinnoista ikinä. Vauvaa ei tarvitse topata, sen kun laittaa liinaan/reppuun ja takki itselle päälle. Takissa on ns. tuplakauluri, joten vauvalle riittää pelkkä myssy päähän. Kaupassa sitten takki auki, niin ei tule kummallekaan kuuma.

Oli siis tosi teltta, en käyttänyt muuten kuin liinaillessa. Tosiaan lapsella vaan kypärälakki ja pipo päässä. Ihan pieni ei tarvinnut edes pipoa, koska kehtosidonnassa kypärälakin suojaama pää jäi vielä sekä liinan että takin suojaan.

Vierailija
30/30 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon kommenttia tullut! yllätyin kun tohon edelliseen keskusteluun ei tullut tosiaan kuin yksi vastaus. :)

Mulla ei ole kantoliinaa mutta luulen että tuo meidän manduca ajaa saman asian.

Nyt on jo hieman parempi mieli pärjäämisen suhteen. Taidankin tosiaan aluksi kokeilla pelkällä manducalla ja rattailla. Vauva syntyy kesäksi ja miehellä pitkä loma, joten katsotaan miten käy. Talvella esikoinen onkin sitten jo melkein 2v, joten voi hyvin istua pulkassakin..

Kiiitos kaikille vastanneille! Mielellään ottaisin vieläkin kokemuksia vastaan!