Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko vehnäjauhoja kannattaa ottaa etelänmatkalle mukaan?

Vierailija
02.03.2011 |

saako sieltä hiivaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi hyvä kysyä mihin päin olet matkustamassa jos sinun täytyy ottaa venhäjauhot mukaan. Yleensä kaikissa maissa missä olen käynyt on saanut vehnäjauhoja yms ja jopa yleensä parempia siellä saa kuin täällä. Se on eri juttu jos olet johonkin autiollesaarelle menossa jossa ei ole mitään, tai jos kielitaitosi ei riiitä ostamaan esim venhäjauhoja.

Vierailija
2/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis alkaa leipoa lomalla?

Ja minä kun luulin, että lomalla otetaan lunkisti ja istutaan valmiiseen pöytään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiivatkin kannattaa tuoda kotoa!

Vierailija
5/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin paremmissa AI-hotelleissa leivotaan kaikki leivät itse, joten kyllä sieltä varmaan voi hiivaa hakea matkailijatkin.

Vierailija
6/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää näitä, jotka menevät ulkomaille ja raahaavat kotoaan kaiken poronkäristyksistä alkaen mukaansa.

Eiköhän se idea ole maistella ihan sitä paikallista ruokaa ja nautiskella. Ainoa asia, jota saattaisin jaksaa roudata mukana on kahvi. Siihen on niin addiktoitunut, että aamu ei ilman lähde kunnolla käyntiin.

Vierailija
7/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää näitä, jotka menevät ulkomaille ja raahaavat kotoaan kaiken poronkäristyksistä alkaen mukaansa. Eiköhän se idea ole maistella ihan sitä paikallista ruokaa ja nautiskella. Ainoa asia, jota saattaisin jaksaa roudata mukana on kahvi. Siihen on niin addiktoitunut, että aamu ei ilman lähde kunnolla käyntiin.

Vierailija
8/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: karppaaja

Vierailija
9/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon suomalainen on tottunut. Tummaa espressoa tai sitten jotain murukahvia

Vierailija
10/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erilaisia paahtoja ja makuja ne tahtoo olla. Vähän jytympää kuin tämä suomalainen perus kahvi.. ;)

Expresso ja murukahvit ei oo ihan mun juttu.. =D

Vierailija
11/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla maailmassahan ei käytetä eikä myydä vehnää

Vierailija
12/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin puhdastakin. Ei ulkomaisesta vehnäjauhosta tule yhtä hyvä nisu.

Vierailija
13/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon lomalle 3 kiloa vehnajauhoja ja kahden viikon lomalle 6 kiloa jne.

Hiivat mukaan myos. kuivahiiva kay aina, tuorehiivaa voit ottaa, jos otat mukaan myos ptenen jaakaapin. Jaakaapin mukaan ottamisessa on hyvat puolensa, koska silloin voit pakata sinne myos esim maitoa ja voita.

Kivaa matkaa!

Vierailija
14/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat on aina juoneet vaan tummapaahtoista kahvia ja espressokonekin hommattiin heti kun heillä oli siihen varaa. Itse en ole tottunut juomaan suomalaista vaaleapaahtoista kahvia, ja pahaa se minusta onkin. Miehen vanhemmat muuten juovat myös vain tummia paahtoja/espressoa, joten miehellä yhtä "outo" kahvimaku kuin minullakin.

johon suomalainen on tottunut. Tummaa espressoa tai sitten jotain murukahvia

Vierailija
15/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi mies tuli oppaan luokse ja sanoi että mitäs ny tehdään ku perunat loppu? Häh, miten niin? Ja sit selviteltiin et kun oli tuonut perunoita Suomesta Kreetalle, ja nyt olivat loppuneet, ja kun Kreikasta saa vaan niitä ranskalaisa perunoita...Sit mentiin about käsi kädessä 100 metrin päässä olevaan markettiin ostaan niitä perunoita...Että vehnäjauhot on sit varmaan ihan ok juttu kantaa maailmalle :)

Vierailija
16/16 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paikalliset leivonnaiset kelpaa?

Herää kysymys, mikä on matkan tarkoitus. Laajentaa omaa kokemuspiiriä, nähdä miten muualla elellään, kokeilla uutta, jopa uusia makuja...?