Persjalkaisuusgalluppi:
Laittakaapas jalan pituus ja oma pituus tähän, niin saadaan tutkittua väite suomalaisen persjalkageeneistä.
Laitan itse kohta kun saan mitattua.
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2011 klo 15:35"]käydä alle 80-senttiseen koipeen! Koska 32 tuumaa on noin 80 senttiä.
Itselläni sisäpituus on 79 senttiä, ja 32 tuumaa on liian pitkä, 30 tuumaa liian lyhyt.
Ja OLEN, todellakin, persjalka.
[/quote]
mulla sama pituus - oma pituuteni 163,5cm
Olen n.165 cm pitkä, jalan sisäpituus on 78 cm. Olenko persjalkainen?
Mä olen äärimmäisen persjalkainen. Pituus 165 cm, matka haarovälistä lattiaan 73 cm.
Heh, kyllä vaan olen :) Ehkä tuo sisämitta ei ole oikea kriteeri sitten.
En ole ikinä ajatellut koko asiaa aiemmin!
Pituus 171, koipi 84. Lienen persjalkainen, kun selkä on keskivertoa pidempi, vaikea löytää paitoja joista ei selkä vilahda.
ja haara-lahjemitta housuissa on 69 cm eli olisko koko haara-jalkamitta n. 74 cm?
Käytän farkuissa pituuksi 30" tai 32" . Espritin farkkuja yleensä käytän. Ja usein 30" hiukan lyhyt ja 32" taas hiukan pitkä. Olispa olemassa pituus 31"
Olen 168cm ja käytän 32 pituisia farkkuja.
Peili näyttää että olen sopusuhtainen ja normivaatteet käy päälle, ei hankaluuksia shoppaillessa.
168cm / 78cm / 32 tuumaset farkut ja siis näytän sopusuhtaiselta. Tiedän myös tasan tarkkaan miltä näyttää persjalkanen nainen. Selkä pitkä ja jalat lyhyet ja voin sanoa, että oikeasti suurin osa suomalaisista ei todellakaan ole tällaisia.
Pikemmin me ollaan liian muodokkaita usein. Tai lyhyitä.
Jalan sisäpituus 71cm, mun koko pituus 166cm. Jalka on siis 42,8% koko pituudesta. Mä oon tosi pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen. :(
pituus 75cm ja oma pituus 160cm.
Jos on korkoa, niin pituutta saisi olla hiukan enemmänkin.
LYHYEEN SELKÄÄN. Tämä unohtui ap:ltä.
Suomalaisilla on siis luhyet jalat mutta pitkä selkä. Tällä pelillä on hyvä tarpoa lumihangessa hakemaan avanosta vettä navetan elikoille.
eihän sitä nyt voikaan olla persjalkainen kuin sillä tavalla, että jalat on lyhyet ja selkä ei. Jos sekä jalat että selkä on lyhyet niin sitten on vain lyhyt. Että ihan samalla tavalla ne muutkin kansat on persjalkaisia, jos ovat. Ja jos 160- senttisellä ja 180- senttisellä on molemmilla jalat 80 cm niin se 180- senttinen on persjalkainen vaikka onkin muutoin pidempi.
muuten pituus on 165 cm
Kaamee persjalka.
Hoikkuus sopii yleisesti paremmin lyhytjalkaisille, esim. osa aasialaisista kansoista on joiltain osin lyhytjalkaisia - mutta ovat todella hoikkiakin sitten.
Suomalaisilla lyhyys ja kasvojen pyöristyminen todella helposti lihomisen myötä - myös edellyttäisi hoikkuutta, jos siis halutaan näyttää paremmilta. Joissain vanhoissa valokuvissa ihmiset näyttää paremmilta juuri hoikkuuden ansiosta, miehetkin. Suomalaisilla poskipäät erottuvat hienosti, kun ollaan vähän hoikeampia.
Ei silti, etteikö myös lihava voisi olla kaunis ja joku yksilö jopa kauniimpi vähän lihavana - mutta yleisesti siis, jos estetiikkaa ja kauneusideaaleja tavoitellaan. Liikunta ja terveellinen ruoka tietysti saa sekä hoikan että lihavankin näyttämään paremmalta, kun ihonvärikin paranee - ja etenkin ryhti paranee.