Persjalkaisuusgalluppi:
Laittakaapas jalan pituus ja oma pituus tähän, niin saadaan tutkittua väite suomalaisen persjalkageeneistä.
Laitan itse kohta kun saan mitattua.
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="22.01.2011 klo 15:19"]persjalkaisia ole, jos 32 pituiset housut käy! Niitähän on joka housuissa saatavissa. Olen niiiiiin kade. Itse joudun tilailemaan petite-housuja ulkomailta, kun valikoimat suomessa on hyvin rajalliset.
Oma pituus 159cm , jalat 74cm.
T: the persjalainen
[/quote]
Entäs kun mä olen 164cm ja jalat 75cm. :D
[/quote]
Niin ja mulla on paksut pohkeet ja iso peppu.. selkä näyttää tosi pitkältä ja napa siltä että olisi tosi korkealla. :D
170 cm ja 78 cm, olenko siis persjalkainen?
jalan pituus 75cm ja kokopituus 163cm. Taidan olla sitä kuuluisaa persjalkaa, varsinkin kun persettäkin löytyy :D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2011 klo 14:51"]Oikeastiko tolla yhdellä on jalan sisäpituus 100 cm? Mistä sä löydät sopivia housuja?
[/quote]
Samaa ihmettelen. Itse käytän "vain" 36' lahkeellisia housuja ja välillä niiden löytäminen etenkin Suomesta on vaikeaa. 36 tuumaa taitaa olla 86 cm, ja pituutta minulla 177 cm.
Koivet on 73 cm ja pituus 160. taidan olla persjalkainen.
Pituus 152 ja jalka 77:O eli ihan perus?
Googlatkaa short legged women tms. - moni Hollywood -julkkiskin on yllättävän persjalkainen - etenkin ilman korkokenkiä!
Lyhemmillä persjalkaisuus näyttää pahemmalta - ja moni suomalainen on lyhyt ja vielä lihava, jolloin asia korostuu. Kannattaa myös selvittää oma vartalotyyppi noin muutenkin, että mitä paikkaa treenata - jos on lyhytjalkainen, kapealanteinen ja harteikas, niin kannattaa treenata jalat aika paksuiksi ja kädet hoikiksi - jos on pienihartiainen ja lantiota omaava, niin jalat voi kannattaa treenata hoikiksi yms. - itseään peilistä katsomalla ja julkkiksiin vertaamalla saa paljon tietoa, miten oma vartalo näyttäisi paremmalta...
Persjalkaisuuden ja pitkäjalkaisuuden välillä - on muuten sopusuhtainen vartalo - ja silloin vartalon keskikohta on tasan hävyn kohdalla, jalkojen juuressa siis - ja sopusuhtainen vartalokin on ihan hyvä - katsokaapa vaikka joitain mallejakin!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2012 klo 16:23"]
Universaalina normina pidetään naisilla sitä, että mitta haaroista lattiaan on puolet henkilön koko pituudesta. Tätä lyhyempi mitta tarkoittaa siis persjalkaista ja pidempi pitkäsääristä ihmistä.
Miehillä on suhteellisesti naisia lyhyemmät jalat, joten heihin tämä ei päde.
Vielä huomio: lahkeen sisäpituus on eri mitta kuin pituus haaroista lattiaan, koska harvat lahkeet ylettyvät lattiaan asti housujen ollessa päällä.
[/quote]
Ja jos on tasan puolivälissä, niin on sopusuhtainen - ei vielä pitkäjalkainen, mutta ei myöskään persjalkainen.
Mutta näitä sopusuhtaisia löytyy jopa malleista eli ihan hyvältä voi näyttää silti!
Eikä ihmissilmä muuten mitään muutamaa senttiä niin huomaa, jos jalat on inen lyhyet, lievää persjalkaisuutta siis - silloin vain treenataan jalkoja oman vartaloon suhteutettuna pidemmän näköisiksi...
Lyhytjalkaiset - muistakaa treenata peppua ja reittä - kun pakaralihas ja peppu kohoaa sekä satulalaukut sisä- ja ulkoreidestä häviää - niin jalka näyttää pidemmältä! Roikkuvalle pepulle ja satulalaukuille kyytiä siis.
Kyykkääminen esim. on hyvää harjoitusta - kestää vähän aikaa, ennen kuin tulosta tulee näkyviin, mutta kyllä sitä tulee, kun vaan sinnikkäästi jatkaa treenaamista!
Pituus 158cm, jalan sisämitta 74,5cm
[quote author="Vierailija" time="22.01.2011 klo 14:55"]en ookkaan. Oon kai ihan tavis kun pituus 160cm ja jalan pituus 84cm.
[/quote]
Et ole tavis, vaan pitkäkoipinen. Minulla jalat samanpituiset kuin sinulla ja pituutta on 165 ja minäkin olen pitkäkoipinen.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2012 klo 16:33"]
Universaalina normina pidetään naisilla sitä, että mitta haaroista lattiaan on puolet henkilön koko pituudesta. Tätä lyhyempi mitta tarkoittaa siis persjalkaista ja pidempi pitkäsääristä ihmistä.
Miehillä on suhteellisesti naisia lyhyemmät jalat, joten heihin tämä ei päde.
Vielä huomio: lahkeen sisäpituus on eri mitta kuin pituus haaroista lattiaan, koska harvat lahkeet ylettyvät lattiaan asti housujen ollessa päällä.
Eli 170cm pitkä henkilö jolla sisäjalka 86cm on pitkäjalkainen, 85cm normaali ja 84cm lyhytjalkainen? Kuinka suuri osuus naisista on näitä "normaaleja"? 1%?
Ja mistä muuten löysit tämän määritelmän, omasta päästäsikö?
Ei se mistään sentistä ole kiinni - mutta jos on esim. 15 sentiä liian lyhyet jalat - vartalon keskikohdasta katsoen - niin kyllä ihminen vain näyttää lyhytjalkaiselta - ja siis tuohon ylävartaloon lasketaan pääkin mukaan.
Aika suuri osa suomalaisistakin on nykyisin varmaankin sopusuhtaisia - eli vartalon keskikohta osuu juuri tuohon haaroihin.
Aliravitsemus on aiheuttanut monen lyhytjalkaisuuden menneinä vuosisatoina - tosin lyhytjalkainen ei jäädy pakkasessa niin helposti, joten kylmä ilmastokin on suosinut lyhytjalkaisuutta. Ja eiköhän juuri uljaimmat otukset ole viety Ruotsin sotiin ja orjiksikin - menneinä vuosisatoina siis. Mutta kyllä lyhytjalkaisuus osoittaa suomalaisten olevan Pohjolan alkuperäisia asukkaita, pitkäjalkaisten ruotsalaisten esi-isät ovat tulleet etelästä paljon myöhemmin...
Persjalkainen on mielestäni se, jolla ihan silmämääräisesti arvioiden on selkää lyhyemmät jalat. Näitä näkee varsinkin jos on tiukat farkut ja lyhyt pusakka. Leveä takamus tietysti vielä korostaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:11"]
Persjalkainen on mielestäni se, jolla ihan silmämääräisesti arvioiden on selkää lyhyemmät jalat. Näitä näkee varsinkin jos on tiukat farkut ja lyhyt pusakka. Leveä takamus tietysti vielä korostaa.
[/quote]
Tiukat housut muuten oikein korostavat monen lyhytjalkaisuutta, etenkin jos ei käytetä korkokenkiä jalassa. Toki jollakin lyhytjalkaisella asia voi olla toisin, sillä vartalon mittasuhteetkin vaikuttavat asiaan paljon. Pillifarkut saavat joskus muuten jotkut sopusuhtaisetkin näyttämään lyhytjalkaisilta, joten eivät tosiaan sovi kaikille!
Leveäharteisellä ja kapealanteisella naisella lyhytjalkaisuus myös korostuu helposti - heidän pitäisi pyrkiä pukeutumisella pienentämään yläosaa ja kasvattamaan alaosaa. Pitää katsoa vartalon kokonaisuutta siis.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2011 klo 15:19"]persjalkaisia ole, jos 32 pituiset housut käy! Niitähän on joka housuissa saatavissa. Olen niiiiiin kade. Itse joudun tilailemaan petite-housuja ulkomailta, kun valikoimat suomessa on hyvin rajalliset.
Oma pituus 159cm , jalat 74cm.
T: the persjalainen
[/quote]
Entäs kun mä olen 164cm ja jalat 75cm. :D