Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Operaatio -7 kg* Huomenna se alkaa!

Vierailija
21.01.2011 |

Aion punnita itseni joka aamu ja tulen kirjoittamaan tuloksen tänne joka päivä, kunnes tavoite on saavutettu (jos vain olen tietoliikenneyhteyksien päässä). Minkään nimistä dieettiä en aio noudattaa, syön tavallista kotiruokaa, kun lapsille sitä täytyy kuitenkin tehdä. Pituuteni on 165 cm ja tällä hetkellä vaaka näyttää 65,2 kg.

En varsinaisesti ole ylipainoinen, mutta kilot hiipivät vuosien varrella kuin varkain. Aloitin keventämisen viikko sitten, mutta paino vain lisääntyi! Tuo 65 kg:n rajapyykki oli sitten viimeinen niitti. Jotain lisäkannustetta tarvitsen ja se on nyt tänne kirjoittaminen.

Painon lisäksi kirjaan myös päivittäin syömäni sapuskat ja urheilusuoritukset ym. liikkumiset. Varoitukseksi sanon, että olen vaatimaton kokki, laiska liikkumaan ja armoton herkkuperse. Kirjoittaminen ja kaiken listaaminenkin tuottaa tuskaa, mikä toivon mukaan auttaa saavuttamaan tavoitteeni nopeammin. Valitettavasti olen myös ehdottoman rehellinen, joten tulen kirjaamaan tänne myös kaikki karkkirepsahdukseni ja kyläilypullat.

Kirjaukset alkavat siis huomenna illalla viimeisen suupalan jälkeen! Kämmenet hikoaa ja sydän pamppailee, sillä en tee tätä todellakaan mielelläni. Mutta jos tämä viesti ilmestyy palstalle, niin sitten olen mennyttä kalua!

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
42/89 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin tuon lukeman 65. Olin ihan ihmeissäni, että mites sä noin olet repsahtanut=)

Onneksi oli typo! Tsemppiä jatkoon. Tätä ketjua lukee, kuin parastakin jännitysnäytelmää;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama pituus ja tällä hetkellä olen sinua "jäljessä", mutta kohti samaa suuntaa! Aloitin tammikuussa ja nyt on -5kg. Minusta sinä syöt tosi vähän. Kokeilepa laittaa kiloklubiin syömisesi (ilmainen systeemi netissä), ohjelma arvioi syömisesi myös energian laadun, kasvisten ja kuitujen kannalta. Itse olet tainnut keskittyä nyt vain kaloreihin.

Vierailija
44/89 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ta daa 60,0 kg! Hirmuinen helpotuksen huokaus ja leijailen pilvissä tämän päivän. En uskalla kuitenkaan vielä pitää sitä herkuttelupäivää, ennen kuin näen, että paino tosiaan on laskemassa taas, eikä jumittele tuohon rajamaille.

Syöty:

*appelsiini, juustovoileipä

*lasagne, rasvaton piimä

*tomaatti-kurkku-persikka-leipäjuusto-salaatti, rasvaton piimä

*luonnonjogurtti, mansikkahilloa

Tavallisen laihispäivän pitäminen olikin tänään erityisen hankalaa. Piti perustella moneen kertaan itselleen miksi en syö hillomunkkia ja mehua hiihtomajalla niin kuin mies ja lapset. Nythän se olisi melkein niin kuin sallittua...

Lasten kanssa kaupassa käyminen oli myös virhe. Nyt ruokakaapista tulvahtaa piparin tuoksu aina kun sen aukaisee ja pähkinä-suklaalevitepurkki piti avata monta kertaa ja haistella sen ihanaa tuoksua! Yksin olisin jättänyt tuollaiset houkutukset kauppaan.

Vierailija
45/89 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sulla on mennyt! Onnea! Olen silloin tällöin lueskellut ketjua :)

Itse olen saanut tammikuun kymmenennestä päivästä kahdeksan kiloa pois. Kiitos Jutta G:n ja tiimin! Olen taas normaalipainossa (BMI:n mukaan), vanhat vaatteet on isoja ja uusia hankintalistalla. Ihanaa tämä kevät!

Olen nyt mukana Jutan maksullisessa Litessä ja ohjeet on superihanat, joka sentin arvoiset!

Vierailija
46/89 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60,5 kg. Tämä on varmaan joku kropan kostoisku tälle laihdutukselle. Juuri kun olen luvannut itselleni pitää herkuttelupäivän (kun menee alle 60 kg), niin se ei luovu enää grammastakaan! Kauhulla odotan, että jonain aamuna paino onkin noususuunnassa.

Syöty:

*juustovoileipä, kiivi

*puolikas grillimakkara, salaatti-tomaatti-omena-persikka-leipäjuusto, rasvaton piimä

*mysli

Tänään oli touhupäivä. Hiihtoloma lapsilla ja käytiin hiihtämässä ja luistelemassa. Syömiset jätin vähemmälle, ja jos huomenna ei ole painonlaskua tapahtunut, niin vietän rasvaisen päivän. Liikasyömisestä tämä ei enää ole kiinni!

Ihanaa, kun jaksatte kannustaa ja tsempata. Motivaatiota olisi paljon vaikeampi pitää yllä, jos ketään ei voisi vähempää kiinnostaa. Yhtä tuskaista kamppailu varmasti on, oli kiloja enemmän tai vähemmän. Täältä tsemppiä myös kaikille!

Vierailija
47/89 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60,0 kg. Niin kuin pelkäsin, paino jää nyt tähän pyörimään taas vähäksi aikaa, kunnes saan pidettyä pari tosi tiukkaa päivää. Huomenna pidän ainakin sen leivättömän päivän, että saan tätä turvotusta laskettua.

Syömiset:

*kaurapuuro, mansikkahilloa

*jauhelihakastike, kruunukasvikset, rasvaton piimä

*juustovoileipiä

Meni leipien ahmimiseksi tämä ilta. Fiksumpaa olisi ollut tehdä salaatti tai syödä jogurttia marjojen kanssa. Mutta leivätön päivä odottaa, tai ehkä parikin. Katsotaan tuleeko tulosta!

Vierailija
48/89 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Minäkin sain motivaatiota tästä!!!

Vierailija
49/89 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60,0 kg. Alan uskoa sitä teoriaa, että viiden kilon painonpudotus on kynnys jota on vaikea ylittää. Alkuinnostus on jo ohi ja kuitenkin sen verran on tippunut, että voi sanoa laihtuneensa. Mitä sitten jos pistäisikin jo hörsseliksi!

Syöty:

*luonnonjogurtti, rahka, banaani

*kiinalaista (ravintolassa)

*tomaatti-kurkku-omena-raejuusto-salaatti, rasvaton piimä

Synttärisankari halusi kiinalaiseen syömään. Kaikkea tarjolla ollutta tuli vedettyä (seisova pöytä), eli siinä meni salaatit, friteeratut jutut, kastikkeet, kasvikset ja liha-kasvissötkötykset, jotain kääryleitäkin oli. Saahan nähdä mitä tästä seuraa...

Vierailija
50/89 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

59,4 kg. Kylläpä otti päähän tuo viimeisin repsahdus. Olin aikeissa lopettaa koko homman, mutta jotenkin siihen on jo niin tottunut, etten osannut lopettaa. Punnitsen itseni yhä joka aamu ja olen myös kirjannut syömiset ylös. Voin pistää tähän ne painot, jota kautta tähän on tultu, eli 60.4 kg (tämä oli se, mikä minut meinasi nujertaa), 60.2 kg, 59.9 kg ja 59.8 kg.

Otan kuurin nyt paljon rennommin kuin alussa. Syön välipalan, jos tuntuu siltä ja olen sallinut itselleni myös tummaa suklaata jälkiruuaksi. Päätin myös, että juhlapäivänä saa syödä kaikkea, ei ole mitään järkeä pilata harvoja juhlapäiviä tuntemalla syyllisyyttä syömisistään.

Olen silti sitä mieltä, että tuo alun kova repäisy oli tarpeen, sillä siinä opin pois karkkien ja herkkujen lähes päivittäisestä syömisestä. Jos silloin olisin antanut usein periksi, niin jatkossa olisi ollut paljon hankalampaa kieltäytyä herkuista.

Jatkan nyt hitaampaan tahtiin. Olen oppinut sen määrän mitä suunnilleen voi päivässä syödä ja ruokailurytmikin on aika hyvin vakiintunut. Syön viisi tai neljä kertaa päivässä riippuen päivän menoista ja nälästä. Luulen, että voin jättää syömisten kirjaamisen vähitellen pois ohjelmasta, viimeistään sitten kun tuo 7 kg:n tavoite on saavutettu.

On ihana katsoa hoikistunutta sivuprofiilia peilistä. Jumppahousujen joustovyötärö ei enää uppoa vatsan sisään ja ostin uudet farkutkin, kun entiset alkoi valua liian alas. Silti näistä "emännän käsivarsista" saisi sulaa vielä osa pois, ja peppu ja reidet vähän kaventua, että saisin ne kaapissa odottavat Leviksetkin käyttöön!

Voin tulla tänne kertomaan kuulumisia silloin tällöin, mutta en varmaankaan päivittäin tule kertomaan tekosistani. Vielä ei ole keneltäkään läheisistä tullut palautetta laihtumisesta, joten sitä odotellessa...

Vierailija
51/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti punnita kahteen kertaan tänä aamuna 63,7 kg! Jee! Olin jo niin tottunut tuohon parin sadan gramman pudotukseen (ja senkin toteutumista aina epäilin), että puoli kiloa tuntui ihan uskomattomalta. Ihan kuin olisi saanut lahjan. Tästä sai taas uutta intoa!

Söin:

*maksamakkaravoileipä, omena, luonnonjogurttia ja mansikkahilloa, teetä

*karjalanpaistia ja perunamuusia, vihannessekoitus, maitoa

*ryynimakkara ja puolukkahilloa, salaatti-kurkku-raejuusto-sitruunan mehu

*mysliä, teetä

Liikuntaa: 1,5 h sauvakävelyä ja 1 h jumppaa

Tänään oli taas nälkäinen päivä, mutta pakko pitää jonkun tunnin väli ruokailuissa. Sitten kun vatsa on juuri tottunut syömättömyyteen, niin täytyy syödä taas jotain. Söinkin tänään vähän tuhdimmin kun tiesin, että illalla on pitempi liikuntasessio enkä halua pyörtyä jumppasalin lattialle.

Vierailija
52/89 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

62,6 kg. Kyllä on tasaista laskua. No, syönkin aina suunnilleen saman verran vaikka en annoksia punnitse enkä mittailekaan.

Syötyä tuli:

*kaurapuuro, mehukeitto

*tomaatti-raejuustovoileipä, rasvaton piimä

*bolognesekastike, spagetti, nakki, kasvissekoitus, lasi kevytmaitoa

*maksamakkaravoileipä, appelsiini

*mysli

Kiusaukset: Tylsää, mutta ei varsinaisia kiusauksia tänään.

Kiva, että joku tykkää lukeakin tätä ketjua. Aluksi vähän mietin, että kukaan ei varmaan halua toimia ilmaisena painonvartijanani (sillä sellaisiahan te olette:) mutta onneksi ketjua ei ole pakko avata jos ei kiinnosta. Totta on, että ilman tätä raportointia olisin repsahtanut jo moneen kertaan! Alan ymmärtää painonvartijoiden ja muiden vastaavien liikkeiden voiman ja tehon. Ennen olen ajatellut että se on pelkästään itsestä kiinni, mutta itselleen on niin helppo antaa periksi ja vähän huijatakin silloin tällöin.

Vierailija
53/89 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle, toivottaa 5 kiloa pois haluava nainen. Hienoa seurata miten painosi on pudonnut ! Juotko kahvia dieettisi aikana miten paljon ?

Vierailija
54/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se oli uskoa, kun kolmannen punnituksen jälkeen tuli sama tulos: 62,6! 200 g pudotuksen sijaan siis 700 g plussaa. Ei mulla nyt ihan niin hauskaa ollut! Ruoska viuhuu kyllä tämän päivän.

Söin:

*tomaatti-maksamakkaravoileipä, rasvaton piimä

*makaronilaatikko, lämpimiä kasviksia, rasvaton piimä

*appelsiini

*luonnonjogurtti, banaani

*juustovoileipä, omena

Kiusaukset: Olin niin vihainen itselleni, että en sallinut itseni edes haaveilla mistään. Nälkä vähän kurnii näin illalla, mutta olkoon se rangaistukseni.

Toivottavasti edes osa tuosta painonlisäyksestä on nestettä tai jotain, ettei se jää asumaan kroppaan pitkäksi aikaa.

Vierailija
55/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestu!

Odota pari päivää. Sun paino on tippunu niin hurjaa vauhtia että heilahduksia voi tullakin. Suoliston toiminta, ruuan sulavuus, suolan ja juodun nesteen määrä... Painoon vaikuttaa niin hurjan moni asia. Mulla ainakin voi helposti vaihdella 2 kiloakin päivässä paino.

Hienosti menee, tsemppiä!

Vierailija
56/89 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60,9 kg painoa tänä aamuna. Luku houkuttelee pinnistämään, olisi ihanaa, jos paino alkaisi taas viitosella pitkästä aikaa! Joku sanoi, että kuulostaa helpolta, mutta sitä se ei ole. Olen kuitenkin tämän prosessin myötä löytänyt itsestäni uskomattomat määrät itsehillintää ja motivaationi on kova. Enemmän tai vähemmän taistelua tämä silti on joka päivä.

Päivän syömiset:

*mysli

*nakkisoppa

*karjalanpaisti, fetasalaatti, puolukkahillo, porkkanaa, voileipä, rasvaton piimä

*jäätelöä, pala kuivakakkua

*omena, leipäjuustoa

Omituinen ruokailupäivä tänään. Olin vintinsiivoustalkoissa missä tarjottiin ruokaa, ja olin juuri syönyt. Koitin panostaa enemmän salaattipuoleen ja kahvipöydässä nautin tarjoiluista niukasti.

Tsemppaus on aina tervetullutta! Ja hyvät ohjeet myös, en koe olevani laihdutuksen tai ravitsemuksen asiantuntija. Ohjenuorani on, että syö vähemmän kuin kulutat ja silloin kun syöt, niin syö mistä pidät ja nauti siitä. Tämän vuoksi nutriletit ja muut pysyvät poissa ruokalistaltani, en niitä muuten parjaa.

Ruisleipää rakastan, söin sitä ennen varmaan kuusi palaa päivässä, jos en enemmänkin. Nyt olen huomattavasti vähentänyt, mutta tuoretta ruisleipää en voi vastustaa! Sellaisina päivinä kun tuoretta ruisleipää ei ole, niin voisin kyllä tehdä rahka- ja smoothievälipaloja ja pitää täysin leivättömiä päiviä. Mehukeiton teen itse osittain mehusta, osittain marjoista. Maalla asun, ja sen vuoksi hyötyliikuntaa tulee väkisinkin joka päivä puulämmityksen, pihan hoidon, postin hakemisen yms. merkeissä.

Liikunta: 1 h zumbaa (ja se vintin siivouskin kävi ihan liikunnasta)

Vierailija
57/89 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60,7 kg. Ihan mukava tulos. Kirjoitettuna näyttää, että syön vähän, mutta silti olen vieläkin vähän epäuskoinen että näillä syömisillä voisi muka laihtua. Opetteluahan tämä minulle on ja vähän hakemista sen suhteen että mikä on oikea määrä ruokaa ja kuinka usein pitäisi syödä. Eli kuten sanoit, sitä omaa reittiä etsiskelen.

Syömiset:

*2 voileipää, päällä salaattia, tomaattia ja raejuustoa

*jauhelihakastike, aurinkokasvikset, rasvaton piimä

*riisipiirakka ja munavoi, pala kääretorttua, omenamehua

*appelsiini-luonnonjogurtti-rahka-kuivattu taateli

*pala ruisleipää

Söin tänään reilummin, mutta tällä kertaa siihen oli ihan syykin. Kävin verenluovutuksessa ja siellä oli pienet tarjoilut ja tietysti mehua piti litkiä ennen ja jälkeen. Illalla söin vielä tuon leipäviipaleen, kun tuntui että on vähän ontto olo. Hemoglobiini oli aika huono 132, täytyy ostaa pinaattia seuraavan kerran kun käy kaupassa. Rautatabujakin sain, mutta koitan ensin rautapitoista ruokaa.

Vierailija
58/89 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60,8 kg. Nyt täytyy tunnustaa, että jonkinlainen turnausväsymys on iskenyt. Tympii miettiä mitä syö ja kuinka paljon, pari päivää tässä on jo mennyt löysäillessä.

Tänään syöty:

*kaurapuuro, mansikkahilloa ja maitoa

*nakkisoppa

*2 voileipää (tumma ja vaalea), juustoja, tomaattia, kurkkua

*omena, tomaatti, kurkkua, raejuustoa

*ruispuolukkapuuro, kermaa

Tänään annoin itselleni periksi parikin kertaa. Otin vaaleaa leipää, vaikka olisin pärjännyt ihan hyvin ilmankin. Teki vaan mieli maistaa, kun en ole kuukauteen syönyt vehnähöttöä, ja hyväähän se oli pippurijuuston kanssa. Illalla otin vielä toisen annoksen puuroa mikä olisi sisukkaampana päivänä jäänyt tekemättä.

Toivottavasti huominen päivä on parempi. Ainakin pääsee kauppaan, jos vaikka hakisi smoothie-aineksia ja jotain muuta hyvää ja helppoa välipalaa. Huokaus...

Vierailija
59/89 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan paljon tsemppiä sulle. Eksyin tähän ketjuun nyt ensimmäistä kertaa ja todellakin nostan sinulle hattua siitä miten olet jaksanut tsempata itseäsi. Minun pitäisi myös aloittaa sama urakka, mutta itsekuri..hmmm... on epäilemättä huono:/

Vierailija
60/89 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaavanlainen laihdutusurakka, tavoitteena vaan -10kg. Kesäksi meinaan saada laihdutettua. Itse oon 170cm ja vaaka näytti tammikuun alussa 68.8, tänään 63.8. Eli -5kg. Olen noilla jutan ohjeilla laihduttanut, se on sopinut mulle tosi hyvin. liikkumaan en vaan ehdi tarpeeksi.

Sen olen huomannyt että jokaisen kilon pudotus on pinnistyksen takana. Jos tulee lipsahduksia niin paino ei tipu. Kuitenkin olen kyläillessä, lasten synttäreillä tms syönyt normaalisti ja tää on hidastanut painonpudotusta.

Vyötärönympäryksestä on lähtenyt kolme senttiä, sais kyllä lähteä vielä toiset kolme senttiä.

Keväällä on juhlia tms ja kesällä uimarannat. Haluan mahtua koon 38 vaatteisiin ja näyttää sutjakalta.

Tsemppiä sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi