*Operaatio -7 kg* Huomenna se alkaa!
Aion punnita itseni joka aamu ja tulen kirjoittamaan tuloksen tänne joka päivä, kunnes tavoite on saavutettu (jos vain olen tietoliikenneyhteyksien päässä). Minkään nimistä dieettiä en aio noudattaa, syön tavallista kotiruokaa, kun lapsille sitä täytyy kuitenkin tehdä. Pituuteni on 165 cm ja tällä hetkellä vaaka näyttää 65,2 kg.
En varsinaisesti ole ylipainoinen, mutta kilot hiipivät vuosien varrella kuin varkain. Aloitin keventämisen viikko sitten, mutta paino vain lisääntyi! Tuo 65 kg:n rajapyykki oli sitten viimeinen niitti. Jotain lisäkannustetta tarvitsen ja se on nyt tänne kirjoittaminen.
Painon lisäksi kirjaan myös päivittäin syömäni sapuskat ja urheilusuoritukset ym. liikkumiset. Varoitukseksi sanon, että olen vaatimaton kokki, laiska liikkumaan ja armoton herkkuperse. Kirjoittaminen ja kaiken listaaminenkin tuottaa tuskaa, mikä toivon mukaan auttaa saavuttamaan tavoitteeni nopeammin. Valitettavasti olen myös ehdottoman rehellinen, joten tulen kirjaamaan tänne myös kaikki karkkirepsahdukseni ja kyläilypullat.
Kirjaukset alkavat siis huomenna illalla viimeisen suupalan jälkeen! Kämmenet hikoaa ja sydän pamppailee, sillä en tee tätä todellakaan mielelläni. Mutta jos tämä viesti ilmestyy palstalle, niin sitten olen mennyttä kalua!
Kommentit (89)
59,9 kg. Melkein tuli tippa silmään kun näin lukeman. Pelkäsin niin, etten onnistu tässä -ja nyt se on alle 60. Ihanaa, että aloitin! Ihanaa että olette kannustaneet! Ihanaa että olen jaksanut, vaikka vaikeaa on ollut!
Syöty:
*appelsiini, 2 juustovoileipää
*lasagnea, sadonkorjuukasviksia, rasvaton piimä
*tomaatti-kurkku-omena-raejuusto-salaatti, maitoa, PIZZAA
Voi tyhmä, tyhmä, tyhmä minä! Piti sitten mennä syömään ne pizzanjämät mitä muilta jäi -ja oliskin ollut vaan pienet jämät, mutta ihan liikaa söin. Tästä sitten kärsitään taas monta päivää, vaikka niin hyvä draivi oli jo päällä. Lapsen synttäritkin vielä tulossa ja se tietää leipomista ja muuta kidutusta...
Aamun tulos: 62,8 kg. Hyvin menee. Valitettavasti pudotus ei näy kropassa vielä ollenkaan, kun läski on jakautunut niin tasaisesti joka paikkaan. Sama taikinakasa vielä valahtaa viereen kun makaan sängyssä kyljelläni:) Kun sitä ajattelee, niin muistaa miksi tätä tekee.
Syömiset:
*ohrauunipuuro, puolukkamehukeitto
*juusto-kurkkuvoileipä
*bolognesekastike, kasvissekoitus, rasvaton piimä
*mysli
*kurkku-raejuustovoileipä, omena, luonnonjogurtti ja mansikkahillo
Kiusaukset: Ei ollut kiusauksia. Niin kiireinen päivä tänään, ettei ehtinyt paljon ruokaa ajatella.
Liikuntaa: 1 h sauvakävelyä ja 1 h jumppaa
Tsemppiä myös kaikille kohtalotovereille, eli keventäjille! En tiedä olenko tyypillinen jojoilija, kun en ole ennen laihduttanut. Nyt vaan tuli toppi jatkuvalle kilojen karttumiselle! Vakaa päätös on hoikistua entiseen vaatekokoon ja pysyä siinä. Ruuan määrää lisään tietenkin sitten kun tavoitepaino on saavutettu, ei ole tarkoitus vain laihtua ja laihtua. Syön kuitenkin ihan kunnon lautasellisia, en mitään linnun annoksia. Turha napostelu ja herkuttelu ovat jääneet pois, mikä on mielestäni ihan terveellistä.
Itsellä myös keventyminen menossa, ja hyvin onkin alkanut. Itse menen vhh:lla, joka sopii minulle erittäin hyvin. Nutrasin myös 5pv, mikä antoi hienon alkuspurtin painonpudotukselle -3,5kg viidessä päivässä.
Haluaisin vain muistuttaa yhdestä asiasta: juothan paljon vettä? Ne pari ekaa päivää voi olla inhottavia, kun tuntuu siltä, että koko ajan pitää ravata vessassa, mutta usko mua, veden juominen auttaa!!!
Pudotin viime kesänä 10kg, joista ekat 3kg oli työn ja tuskan takana. Sitten tajusin alkaa juoda vettä pari litraa päivässä ja pudotusvauhti kiihtyi tosi reippaasti!
Tsemppiä!
Helpotuksen huokaus, 62,1 kg. Olokin on vähemmän turvonnut. Uskalsin jopa kokeilla niitä upouusia Leviksen 30" farkkuja, jotka joskus tilasin, mutta jotka oli niin tiukat että reisistä sai vetää väkisin ylös ja napin hampaat irvessä kiinni. Nyt meni jalkaan ihan ok, mutta vieläkään en niissä uskaltaisi istahtaa, saati mennä julkiselle paikalle esittelemään kireää takamusta. Odottelen vielä muutaman kilon.
Syömiset:
*kaurapuuro, mansikkahillo ja maito
*makaronilaatikkoa, kasviksia, rasvaton piimä
*lämmin voileipä (ruisleipä, jauhelihakastike, ketsuppi, juustoraaste) ja salaatti-tomaatti-kurkku-paprika-raejuusto
*omena
*mysli
Kiitos kannustuksesta. Yritän suhtautua järkevästi näihin painon heilahteluihin, mutta sitä on vaan niin kärsimätön ja haluaa tuloksia heti! Viikonlopun ruoka oli kyllä varmasti huonosti sulavaa. Liikuntaa täytyisi myös lisätä ja sitä veden juontia, mitä joku ehdotti. Vettä olen aina juonut tosi vähän, katsonpa olisiko sillä jotain merkitystä.
Aamun tulos 60,9 kg. Onneksi ei ollutkaan nestevajauksen ansiota tuo painonpudotus. Tosi tyytyväinen olo on nyt ja ajattelin ottaa tänään vähän rennommin.
Söin:
*mysli
*vihannessekoitus, kaalilaatikko, puolukkahillo
*juustovoileipä, rasvaton piimä
*omenaa ja leipäjuustoa
*voileipä, mustaherukkamehu
Tänään söin siinä rytmissä kuin hyvältä tuntui, eli kun alkoi olla nälkä. Silti syöminen pysyi ihan kohtuudessa, eli eipä sitä kovin paljon ihminen päivässä tarvitse varsinkaan kun ei pysty urheilemaan flunssan kourissa.
Minun tavoitteeni on myös saada 10 kg pudotettua kaiken kaikkiaan. Tänne en vain uskaltanut luvata enempää kuin tuon 7 kg, ettei ketjusta tule äärettömän pitkä ja aikarajakin on toukokuun loppuun. Olen kuullut että -5 kg on vielä helppo saavuttaa (ei muuten pidä paikkaansa!), joten sen rajapyykin yli haluaisin päästä tämän raportoinnin avulla.
Keväällä on meilläkin synttärijuhlia sun muita, joten tuskaisia hetkiä on varmasti tiedossa! Mutta tsempataan ja kevätaurinko ja valoisuus toivottavasti kannustaa myös liikkumaan enemmän.
Ensimmäistä raporttia pukkaa. Pari kannustusviestiäkin on saapunut, kiitos niistä!
Aamupaino 65,0 kg. Yön aikana haihtunut siis parisataa grammaa. No, siitä se lähtee nousuun.
Sitten päivän syömiset mitään lisäämättä ja mitään pois jättämättä:
*ohrauunipuuro mansikkahillon ja maidon kanssa
*kurkkuvoileipä (ruisleipää) iso muki teetä
*3 lihapullaa, ½ pussia vihannessekoitusta, tomaatti, raejuustoa, ananaskiekko (purkista) ja lasi kevytmaitoa
*teetä, makea limppuviipale
*ohrauunipuuro mansikkahillolla ja maidolla
Päivän kiusaukset: kaupassa oli kamala nälkä. Tavallisesti olisin ostanut suklaapatukan tai useamman ja ahtanut ne automatkalla kotiin.
Iltapäiväteen kanssa teki mieli makeaa, tyydyin limppuviipaleeseen. Normaalisti olisin lämmittänyt pakastimesta pari kakkupalaa ainakin!
Nyt on epäilyttävän täyteläinen olo. Tuntuu että iltapalasta olisi voinut pihistää tai syödä iltapala aikaisemmin ja jättää se limppuviipale syömättä. No, huomenna on päivä uus!
Aamulla 63,8 kg. On tullut hyviä vinkkejä, kiitoksia vaan. Huomasinkin, että perunaa on tullut syötyä harva se päivä. Vähennän sitä ja lisään muiden kasvisten määrää. Riisin ja pastan sekä vehnäjauhot olen jättänytkin pois, koska niillä ei ole juuri mitään ravintoarvoa, turhaa vatsantäytettä vaan. Täytyy saada itsensä myös ulos liikkumaan useammin. Ruuan vähentäminen on vaan niin ihanan passiivinen keino hoikistua!
Syömiset:
*kaurapuuroa ja mansikkahilloa
*keitetty kananmuna, vihannessekoitusta, juustovoileipä, maitoa
*ryynimakkara, puolukkahilloa, appelsiini
*mysliä
Vieläkin näkyy olevan aika viljapainotteinen ruokavalio, täytyy rukata vielä vähän.
Kiusaukset: Tänään oli melko helppo päivä, nälkä ei pahasti vaivannut. Tosin mies toi kaupasta huomisille vieraille dallaspitkon, keksejä ja munkkeja, joita kuola valuen pakkasin kaappiin. Normaalisti leivon paljon itse, mutta tässä tilanteessa se tuntuisi itsensä kiduttamiselta!
Liikuntaa: 45 min sauvakävelylenkki
60,1 kg. Olo oli pöhöttynyt jo aamusta. Niinpä kävin aamulenkillä ennen aamiaista ja koitin saada oloa kevyemmäksi.
Söin:
*mysli
*possunfile, kermaperunoita, wokkikasviksia, kermakastiketta
*täytekakkua, suklaapikkuleipiä
*vaaleaa leipää ja muikkuja, lasillinen punaviiniä
Eipä ollut kaunista luettavaa, vai mitä! Homma repesi ihan täysin käsistä vaikka aikomus oli syödä vain pienen pieni siivu kakkua eikä keksejä ollenkaan. En tiedä saanko koottua itseäni vielä tästä ja jatkanko pyristelyä vai kuittaanko ja kiitän tähän astisesta.