*** TRUPLAT PERJANTAIPINOON *****
Kommentit (55)
Muksu se tuolla yrittää nukkua päikkyjä. Annoin sille tossa jokin aika sitte kuumelääkkeet nassuun ja pistin sen petiin kun tuntu niin tulikuumalta ja oli ihan veto pois. No, se torkahtikin hetkeksi, mutta heräsi pian kun kuume oli hiukka laskenut. Nyt sitä ei meinais millään saada nukahtamaan uudestaan. Mutta periksi en anna. Uni olis kyllä tarpeen kun nukkuin tuon yönin niin huonoksi. Väsytystaistelua täällä siis.
leanna: Kiva, että muksu voipi jo paremmin. Meillä vielä ollaan aika kuumeisia. Mutta eiköhän tää tästä taas huomiseen mennessä taitu. Taidatte päästä sinne reissun. Hyvä juttu!
mii: Hienoa, että menkkäjomotukset hävinneet. Täälläkään ei sen suurempaa merkkiä tädistä. Tollanen ikävä menkkafinni on kyllä ilmestynyt tohon leukapieleen, että näinköhän se täti jyrää mut kuiteski allensa. Mutta toistaiseksi vielä lippu korkeella.
Soffu: Eihän ne miehet ymmärrä mitään vienoa vihjailua. Se on vaan täräytettävä asia suoraanpäin näköä, niin sitte ehkä alkaa valkenemaan. Kiva että saat miehen takasin tänään. Teillä onkin varmasti paljon puhuttavaa.
Tiitikkä: Parannussäteitä sinne ~~~~~~~~~~
Marieela: Millos saat tulokset siitä mittarista?
multa kysyttiin paperit tänään alkossa,viinipullosta!!!!;)
ei sinällään uusi asia,aika-ajoin niitä kysellään,mutta siinä mielessä että nyt ekaa kertaa kolmekymppisenä,kun kysyttiin.ja myyjällä ei ilme värähtänytkään kun katsoi papereitani=)=)
kerran yks myyjä repes nauramaan kun oluesta multa papereita kysyi...
mut hei,en mä nyt niin teiniltä voi näyttää,mä haluun että mut otetaan todesta,30v äitinä;)
L+5
[b]Hönttä:[/b] Tervetuloa munkin puolesta! Mua nauratti toi sun kuvaus " häntä pystyyn vaikka nuppineulalla(?)" :D *reps*
[b]soffu:[/b] ihana sun mies! Mä mietin kans aina hienoja keinoja miten kertoa sille raskaudesta (isovanhemmille ne onnistui). Mun piti ostaa joku vauva-aiheinen kortti ym. Loppujen lopuksi tein sen testin missä viiva näkyi hänenkin mielestään Sellon kirjaston vessassa ja soitin äkkiä miehelle, että " älä lähde kotoa mihinkään" (oli menossa jonnekin), " nyt sunkin on pakko nähdä tää viiva" . Juoksin hirveää vauhtia junalle ja vahtasin tikkua puolet matkasta. Harkitsin oikeasti kysyväni joltain ohikulkijalta, että " näätkö sä?" :D Tulin kotiin ja lykkäsin tikun sen käteen. Siinä mun mahtava kertomistapa;)
Pomolle kerrottu! Meni oikein hienosti, vaikka multa voisi tulla kysymään, et minkä värinen on paloauto :) Sanoin vaan pomolle, että nyt on päässyt käymään sellainen iloinen perhetapahtuma, että mun pitäisi jäädä vaipanvaihtovapaalle. Pomo (siis mies) tokaisi vaan, että onpas hieno juttu ja onneksi olkoon! Sitten yritti keventää tunnelmaa vitsailemalla pakkoavioliitosta :D :D :D (mehän siis mentiin pari kuukautta sitten naimisiin). Kyseli milloin jään äippälomalle ja olenko suunnitellut pitäväni hoitovapaata yms. Otti asian oikein positiivisesti ja iloisesti. Mulle jäi oikein hyvä fiilis - eli ihan suotta panikoin!
Nyt jatkan naama punaisena loppuiltapäivän vielä vähän hommia...
LEANNA; mun mies on 28v, eikä hän omasta mielestäni todellakaan ole mitenkään alaikäisen näköinen. Silti häneltäkin kysyttiin paperit vajaa puoli vuotta sitten kun kävi ostamassa olutta :D Totesi vaan mulle kaupasta palattuaan, että hän ilmeisesti on varsin nuorekas mies :) :) :) Ota säkin siis asia huumorilla, vaikka voin kuvitella että kyllä ottaa vähän päähänkin...
Pahoittelut Piipaalle tädistä.
Nyt sitten jännätään MIItä ja MIRULIa... aika hyvältä tilanne näyttää:)
Löytyi hoitoalusta hoitopöydälle, ihan napsakan oloinen, vaalea väri, jossa joitain eläimiä somisteena.
Kohta lähden sinne kangaskauppaan ja voisin samalla käydä H&M:lla katsomassa jotain puseroa. Olen jo niin kyllästynyt omaan mammavaatevalikoimaan: yhdet farkut ja yhdet mustat suorat housut. Niiden lisäksi on kolme äitiyspaitaa... aika vähällä olen pärjännyt. Jonkun puseron voisin vielä ostaa viimeisille viikoille.
Kohta siis shopppailemaan:)
rv 33+
hienosti meni! On noi aina varmasti vähän jänniä tilanteita, ainakin miespuoliselle pomolle kertoa. No, mutta oletko suunnitelut jääväsi hoitovapaalle pidemmäksikin aikaa?
GALLUP, GALLUP: te, jotka raskaana olette tai Neiti, jolla pikkuinen ja te, joille kovasti plussaa toivotaan - kysymys kuuluu - kuinka pitkään olette ajatelleet olevanne kotona vauvan kanssa?
Mun vastaus: jos kaikki ok, niin lapsukaisemme menee hoitoon vuoden vanhana niin saan jatkaa opintojani eteenpäin. (sitten taas on tilaa seuraavalle ja opinnot etenee).
ja lujaa sitten sataakin. Tuli hiukan kiirus hakea matot sisälle,kun olin ehtinyt viedä ne tuulettuun. No,nyt on sit pakko pitää kahvitauko... ilman miestä,eikä niinko axelare (menihän nimim. edes sinnepäin...)
Huippua Jellona,et sulla on noin fiksu pomo ;D
Leanna,vie ne kaikki sun lapset ens kerralla mukanasi ja sano,että enkös ole vaan saanut hyvin aikaseksi,vaikken ihan vielä täysi-ikäinen olekaan :DDD
Jahas,nyt loppu päiväunet nuoremmilta...
aina ennen oon lasten välissä käynyt töissä,noin suurinpiirtein aloittanut kun muksu ollut 1,5v.
mutta nyt ajattelin pysyä kotona ja jos vaikka saisin sitten vauvan kun tää nuorin täyttää 3v niin voisin jatkaa kotona oloa=)
itseasiassa on lähes mahdoton ajatus että nyt lähtisin töihin.se ei olisi hyödyksi kenellekkään!
mutta joskus sitten.jos vaikka lukis itselleen uuden ammatin.monta vuotta haaveillut kätilön ammatista.(miksiköhän ihmeessä???)mutta se opiskelu!eikö omakohtainen kokemus riittäisi ammatin harjoittamiseen;)
vähän aiheen ohi,sori!
L+5
mutta sit ne sanoo ettei noi oo sun,oot jostain pihalta vaan mukaas haalinnut=)
siis iloinenhan mä olen kun olen, hmmm, nuorekas.pienikokoinen.lapsenkasvoinen.
mutta on tilanteita kun haluaisin olla sellainen varteenotettavan näköinen ja oloinen 3kymppinen.
liian usein saan todistella että kyllä,nämä kaikki on minun omiani,ei kenenkään muun.ja etten nyt ihan niin nuori ole kun aatellaan.
plääh!
palstaterroristi taas,L
mikäli vaan mahdollista, niin olisi ihanaa olla kotona vähän pidempään kuin pelkkä äitiysloma. (jotkut ehkä muistaa, etten tykkää tästä työpaikasta olleskaan). MUTTA mikäli miehellä ei ole siihen mennessä työpaikkaa, niin kai mä sitten töihin palaan. Meillä kun mies on jo useaan otteeseen ilmoittanut, että hän voisi jäädä oikein mielellään kotiin vauvelia hoitamaan, jos mä palaisin töihin. Täytyy siis katsoa sen hetkisen tilanteen mukaan.
Me ei miehen kanssa varmaan hennota 9kk ikäistä vauvaa hoitoon viedä (ellei pakko ole), eli luultavasti yritetään järkätä asiat siten, että toinen meistä jää hoitamaan vauvelia kotiin joksikin aikaa. Se, kumpi kotiin jää, selviää sitten ensi vuoden lopulla.
Toki tilanteet voivat muuttua nopeastikin, mutta tällaisia ajatuksia meillä on tällä hetkellä.
Ja taas oon äitin riesana täällä netteilemässä. =) Täällä satoi tänään jo ensilumi,joten piti talvirenkaat vaihtaa jo! Ja taas nukuin 11 tuntia, ei tuu mitään.. Ja nyt jo sen verran luppasee, että päikkyjen aika. (Oireita oireita!!;))
SOFFU: Ihanaa ku mieskin heti aivan ilostu,joskus ne ottaa vaan niin viileesti kaikki että ei niiden tunteista saa mitään selvää!
MARIEELA: Varmastikki vaan jotain mitä lie raskaus-kipuja ne on! Elä ala stressaamaan, kun nautit vaan masuasukista!
JELLONALLA oli jo ihana masu. Oikein pieni ja nätti. =) Ja kiva et sait kerrottua pomolle..
MIRULII: Paranemisia poitsulle!! Lapset on kyllä usein uskomattoman virkeitä kipeenäkin, ite tosiaan kuoleman oma jo kun mittari näyttää 37!;)
PIIPAA: No voi keppihevonen sitä tätiä!!!!Toivottavasti keksitte miten saatte vähän yhteistä aikaa, uskon kyllä että teille vielä lapsi suodaan.
Mulla vihloo välillä aina alavatsaa ihmeellisesti, ei ole ennen menkkakivut tällasia ollu. Ja tuntuu että kun hyppää tms. niin se tuntuu vaan paremmin, tai aristaa vähän. (Oireita oireita;)) Mutta huomenna palailen taas, nyt pitää lähtee kotiin päikkäreille. Hauskaa viikonloppua!!!!!
Onkohan se vain tämä harmaa sää vai olisko hemppa ottanut ja romahtanut yhtäkkiä pohjamutiin..? Minua väsyttää ihan simona ja tämä on tämmöistä pohjatonta uupumusta, niin kuin alkuraskaudessa. Massukin tuntuu yhtäkkiä hirveän isolta ja on joka paikassa tiellä. Niveliä kolottaa ja vali-vali-vali-vali...
Sorry, katoan saastuttamasta " huonopäivä-fiiliksilläni" !
Pirtsakkaa viikonvaihdetta Truplattimille! Kyllä kai tämä omakin olo tästä taas kohenee.
Eli kun Miitsu, Marieela on jo plussanneet, niin Mirulii, Mariposa ja Mii mukaan?? Aikas hienoa, eikös?
Seuraaval kierrol sitte sillai " seka-aakkoset" eli Axelara, Piipaa ja NEkku, olikos JoHelle jo seur. kierros?
Kuulostaa tosi hyvältä, jee ;DDDD Elkää suuttuko jos unohdin jonkun ;)
Että tällaisia suunnitelmia mulla nyt ois noiden plussien osalta:)
G: Mä lastenhoitajana olen nähny niin monia 9½kk ikäisiä raahattavan hoitoon, ja joka siunaaman kerran toivonu ettei heidän tarvisi. Joten mua ei töihin saa ennen ku lapsi minimissän 2v [b] ELLEI [/b] mies jää taas kotiin hoitamaan kuten viime talvena -> poika oli 1v2kk kun menin töihin mutta siis mies kotona hoitamassa :)
Mutta kaikillehan se ei ole mahdollista, mutta siis suosittelen lämpimästi et vähintään, ihan vähintään lapsi olisi edes 1½v hoitoon mennessä -> osaisi kävellä ym. Mua niin kovasti säälittää kun hoitajana näen jonkun vieraan lapsen ensiaskeleet ja musta se kuuluis vanhempien nähdä sekä muutkin pienet kivat jutut mitä tulee siinä ekana parina vuotena ;)
AXE, kuulostaa niin ihanan romanttiselta tuo teidän oleskelu miehulin kanssa *hieman kade* Meil ei onnistus moiset enään ellei lapset nakattas hoitoon jonnekin ;D
MIRULII, tulokset kuulen lekurin pakeilla 1.11. Siihen asti sitte ootellaan.
LEANNA, mä voisin kyl haluta olla 10 v nuoremman näköinen ;)
Sädetäs tänne sitä nuorekkuutta, kiitos ;DD
JELLONA, hyvinhän se pomo kaiken otti ;) Hyvä hyvä. Nyt sitte vapaata masunkasvattelua töissä =)
MII *reps* => menkka-mii ;DDD Toivotaan et pahaenteinen nimi karkottas tädin sun luota lopullisesti ja se allways/alldays pkt. pitäs huolen ettei tulekkaan :)
Nyt sitte loput unohtus eli jatkan myöhemmin. Mieskin tuli -> ovi kävi.
Tänään oltiin kaupungilla poikien kanssa. Käytiin hampurilaisella ja lelukaupassa näin viimeisen lomapäivän kunniaksi. Molemmat saivat käyttää 10 euroa, jotka olivat lahjaksi saaneet. Meillä ei siis yleensä leluja ostella muuten kuin jouluna ja synttäreinä jne. Tosin joskus esim.kirpparilta jää jotain mukaan.
Galluppiin: Meillä valitettavasti se tilanne, että pikkuinen joudutaan laittamaan hoitoon aika pienenä. En aio tuntea huono-äiti-fiiliksiä, koska muuta vaihtoehtoa tuskin silloin on. Hoitomuoto tosin on sitten vielä auki.
Laittakaahan nyt muutkin niitä tuoreita masukuvia *miettii eikö kukaan huomannut mun masukuvaa:)*
Mies se tuli ja meni. Kävi tossa kääntymässä ja lähti sinne työkaverinsa tupareihin. Eli täällä taas kökitään pojun kanssa kaksin. Pöh! Kuumekkin tuntuu olevan taas nousussa. Kohta alkaa vuorokausiannos kuumelääkkeessäkin olla annettu. Millähän sitä sitte kuumetta alentelis. Harvinaisen sitkeetä sorttia kyllä tuo kuume. Mutta jospa huomenna olisi parempi päivä.
Jellona: Kiva, että pomo otti asian hyvin vastaan. Nyt voit sitte hyvillä mielin töissä paistatella pyöristyvää vatsaasi. Ihana oli tuo sinun masukuvasi.
emmasanna: Löytyikö kankaita?
Talvikki: Sullahan onkin jo varsin komea massu :) Mulla taisi olla tota luokkaa kun pojun synnytin. Mutta varmasti ensi kerralla on mullakin isompi massu. Eikös sitä sanota, että masukin suurenee lapsiluvun myötä.
Nyt meen vähän silittelemään. On edes jotain tekemistä.
Kankaita löytyi: kahdet erilaiset lakana ja pussilakanakankaat ostin, äitiyspaidan, imetysliivit, vauvalle 2 bodya ja kolme sukat hänelle myös. 80 euroa meni...
GALLUP: mielenkiintoisia ajatuksia teillä hoitoon laittamisesta. Mutta ajatelkaas, meillä suomessa on ennätyspitkät äitiyslomat ym. suurimmissa osissa teollisuusmaita äitiysloma on vain muutaman kuukauden ja niin oli meillä suomessa aikaisemmin esim. 70-luvulla. Minut itse laitettiin päiväkotiin vuoden vanhana. Saa sitten nähdä miltä vuoden päästä tilanne näyttää... ei sitä vielä voi päättää, lapsesta se riippuu!
emmasanna: Ostitko ihan samankokoiset imetysliivit kun sulla nyt on vai otitko kasvunvaraa? Munkin pitäis ne kohta hankkia, mutta en nyt oikein tiedä minkä kokoiset ostan. Rinnat nimittäin pysyneet raskauden ajan suurinpiirtein samankokoisina, mutta muistan aiemmilta kerroilta, että maidonnousu sitten kasvattaa niitä... Mutta ehdottomasti haluan omat liivit sairaalaan mukaan, koska ne sairaalaan " imetyshökötykset" on aivan järkkyjä!!! Ne on kuin jotkut lehmän utareliivit, joten niitä en päälleni laita.
mirulii: Joo, massu aika muhkea ja musta tuntuu, että tosiaan ainakin esikoista odottaessa maha oli näin iso ihan lopussa... Jännä nähdä mihinkä mittoihin tässä vielä venytään;-)
~~Kovasti paranemista pikkumiehelle~~
EMMASANNA, se on ihan totta että riippuu myös lapsesta. JA uskallan väittää että suurimalla osalla äitejä tulee myös se et kun ensimmäinen vauva on sylissä, niin se rakkauden määrä tulee olemaan niin valtaisa ettei sitä niin helposti raaskikkaan laittaa hoitoon -> ellei nyt ihan todellinen taloudellinen pakko ole =)
TALVIKKI, sun maha on kuin mun maha molemmista. Ja mulla oli jo esikoisesta noin suuri ja loppua kohti sen kun suureni. Siellähän on se mun kuva kun kuopusta/poikaa oottelin ;D
MIRULII, sun kannattas hankkia/antaa Pronax' enia -> kuumelääke/särkylääke. Se pitää 12h kuumeen poissa. JA jos kunnon kuumetauti niin voi mixailla 2xpronaxen/vrk ja 3xpanadol/vrk. Mun lapsilla kuumekouristus joten suosittelen todella tuota pronaxenia :)
Mä teen huomen sen mun vika testin -> apteekin oma. Haluan saada näistä lähes oireettomista päivistä taas varmuutta ja toisekseen, testin olemassa olo häiritsee ;))))) Mutta nyt muksujen kanssa kylpyyn/suihkuun ja sitte pelaamaan Kimbleä :)
Huomen muuten lähen ajelee maalle -> nettipimento iskee kunnes menen mun Äidin luo Elimäelle :(
*vilkuttaa*
ostin vähän isommat rintsikat - ne on aika venyvät ja menevät varmaan ainakin jossain vaiheessa. En varsinaisesti mennyt niitä ostamaan, mutta sovitin sitten samalla kun muitakin vaatteita. Ja uikkarin ostin myös. Kyllähän imetysliivit kannattaisi kait ostaa vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta onpahan nyt ainakin yhdet varastossa.
Marieela: en nyt halua viilata, mutta jännästi kirjoitit tuon ' rakkauden määrä on niin valtaisa, ettei voi hoitoon laittaa' . No, en rupea kommentoimaan sitä enempää.
Kysyin et saiko se sen viestin ja et mitä se tarkottaa!!!????
Ei sillä ollut mitään käsitystä. Ajatteli et kotona on jotain uusia siivoussääntöjä, mitä mä oon keksiny sen poissaolessa.
öh, mitenköhän siitä tollasta saa mieleen? : )
No sit piti sanoa ihan suomen kielellä ennen ku tajus.
Huomas kyllä kuinka se ilostu heti ja onnitteli ekana.
Rupatellaan sitten illalla lisää asiasta kun pääsen töistä.
Täytyy kai anopille kertoa asian laita heti kun ei tolle rokotuksen ottamiselle ole muuta estettä kai. Tuntuu vaan niin hassulle ku niin moni jo tietää. Meijän äiti, naapuri ja kohta anoppi. Ja meijän äiti ja naapuri ties ennen miestä : )
Hassua!
No mutta nyt täytyy palata siivoilun pariin, kun kohta on taas töihin lähtö edessä.
HAuskaa päivänjatkoa Truplattimille : )
Soffu+nuppu rv 4+2