~PUOLUKOIDEN viikonloppu alkaa~
Kommentit (39)
[color=purple] Yhdeksän aikaan on täällä heräilty ja aamupala jo syöty.
Ens viikko on syyslomaa, IHANAAAA!!!! En oo keksimällä keksiny kummempaa ohjelmaa, koska aion ottaa ihan rennosti. Nukkua ja syödä ja tehdä sitä mikä huvittaa. Muutaman kyläilyn oon sopinu, mutta en kummempia.
Katoin tuossa juuri eilisen idolsin digiboxilta, kun en eilen kerinny. Kyllä vaan oikea meni jatkoon, ihana ääni sillä tytöllä. Agnesko se nyt oli...?
Mitäs viikonloppusuunnitelmia puolukoilla? Täällä ei siivousta kummempaa :D
JJ 24+4
Nyt vasta hokasin GOLDAN piinailun! Tulehan sitten kertomaan tänne jos uskallat testata ;) *plussapeukutuksia*
Leijonalle pahoittelut tädistä tähänkin pinoon. Hyvät mahikset sulla kuitenkin on raskautua, kun miehesi unohtelee niitä kumeja. Meillä ei sellaista hekumaa ole vielä nähty eikä varmaan nähdäkään, että kumit jäis...
Häistä: Me mentiin aikanaan maaliskuussa kihloihin ja heinäkuun alussa naimisiin. Saatiin Vanha kirkkokin haluamallemme päivälle, tosin siksi kun joku oli peruuttanut. Hääjuhla pidettiin Vanhan kirkon seurakuntasalissa, joka ei maksanut mitään ja tarjoomuksina oli pikkusuolaista ja kakkukahvit. Olin prinsessana ja vieraitakin oli yli sata, mutta halvalla päästiin, kun tehtiin paljon itse, tilat olivat ilmaiset, hääautona oli appiukon uusi mutta tavallinen auto jne. Hääyöksi mentiin Silja Serenadella Tukholmaan ja takaisin, varsinainen häämatka piti tehdä talvella, mutta rahat kerkisivät mennä muuhun :( Ollaan kyllä käyty jenkkien kiertomatka kahdestaan, mutta oltiin yötä sukulaisilla ja ystävillä, joten ei sekään varsinainen häämatka ollut. Nyt meidän piti mennä jonnekin juhlimaan 10-vuotishääpäivää, mutta niin vaan jäi sekin tekemättä kun kuopus on vielä tississä kiinni. No, ehkä ensi vuonna ;) Nyt jos menisin naimisiin olis kiva pitää talvihäät, mutta pitäis ehdottomasti sataa suuria lumihiutaleita ja kirkossa olis pelkkä kynttilänvalo...
aamulla sit ennen töihin lähtöä ja negaahan se näytti, menkkoja ei silti oo vielä näkynyt, eikä oireitakaan. jos nyt alkuviikolla vielä ilman vuotoa, niin pitänee testailla uudestaan, siis todella piinallista!!! Mulla ei oo kuitenkaan kertaakaan mennyt kierto yli 33: n päivän. Mites Miitsu sä plussasitkaan...heti kun ois pitänyt alkaa vai??
Eilen mies oli jo paniikissa, ett rupeis nyt ne puolukat tippuu sieltä...tietää varsin hyvin ett me ollaan puolukoita, yritti olla vissiin sit hauska tai jotain... testejä on onneks valmiina muutama, joten jospa olikin väärä hälytys toi tän aamuinen. tulee kyllä iso itku kun ajattelen jo ett masussa vauvan alkio...ja sit jos täti tuleekin.
voi himskatti =(
kaikki taitaa olla viikonlopun vietossa kun pinossa hiljaista...
G
Olet varmasti todella pettynyt, kun ehdit jo kuvitella kaikenlaista. Toisaalta onhan vielä toivoa niin kauan, kuin kuukautiset eivät ala. Voihan olla, että testi ei näyttänyt plussaa näin aikaisessa vaiheessa. Onko miehesi yhtään innostunut mahdollisesta plussasta? Voisitko saada hänet mukaan kuumeilemaan ja tuplaamaan, jos alkaakin uusi kierto?
Mutta ei heitetä kirvesta vielä kaivoon. Voihan se olla että se muuttuuki pian plussaksi. Toista testiä siis kehiin vaan :)
[color=purple]Tänään on ollut aika tylsä päivä. Siivoilin vähän ja sitten olenkin vain kutonut ja istunut koneella. Edes ulos en jaksanu lähtä. Selkä voi hyvin kunhan en seisoskele pitkään. Tilattiin pitsat kotiin ja nyt tässä maha tiukalla koitan istua koneella :)
[b]KYSYMYS TEILLE, JOTKA OLETTE TEHNEET LINKISSÄ OLEVAT VAUVAN TOSSUT.[/b]
http://www.tkukoulu.fi/%7Eoilaiho/tossut.html
[color=slateblue][b]ELI:[/b] Minkä kokoiset tossuista tulee kyseisellä ohjeella? Tuleeko ihan vastasyntyneen kokoa, vai esim. puoli vuotiaalle. Siksi kyselen, koska halaun tehdä tossut, jotka olisivat ihan pienet eli sellaiset jotka saisi jalkaan heti synnäriltä lähtiissä. Mulla on jo tossuja ja töppösiä vähän isommalle, joten sellaset ihan pienet tarttis vielä. Ois kiva kuulla minkä kokosia ootta tossuista saanu, jotta osaisin sitten tarpeen vaatiessa vähentää silmukka määrää. Kiitti jos joku tossuntekijä jaksaa vastata :)
[color=purple]Taidan alkaa vielä kutomaan ja sitten onkin nukkumaan meno. Hyvää yötä ja mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
JJ 24+4
Tein ne ohjeen tosuut, ja niistä tuli kyllä paljon isommat, kuin etukäteen ajattelin. Käytin Nalle-lankaa ja tein ihan ohjeen mukaan ja ohjeen silmukkamäärillä. Koko on kuitenkin aika iso, sanoisin, että vähintään puolivuotiaan koko.
[color=purple]Mulla pitää siis vähentää niitä silmukoita. Kuinkahan paljon uskaltas? Oisko kellään tietoa/ehdotuksia?
Kuinka paljon lankaa niihin muuten kuluu?
merineito: oletko ikinä ollut Madeiralla? suosittelen sitä häämatkakohteeksi, ei voi löytyä romanttisempaa ympäristöä... se on aina sellainen tasalämpöinen n20' tai vähän päälle ympäri vuoden, kukkaissaareksi kutsuttu, ihania loistavan oransseja paratiisilinnunkukkia, orkideoita, ihmeköynnöksiä, villinä kukkivia joulutähtiä (talvisin)...... äärettömästi ihanan värisiä ja ihanan tuoksuisia kukkia. Kaikin puolin upea saari, olen käynyt 2 kertaa. Levadat ovat myös mahtava kokemus, ja upeita maisemia.
se on niin ihana saari. Suosittelen Madeira, Funchal hotellina esim. Pestana Miramar ****
vauhttp://www.madeira-web.com/ (sivuilta löytyy aika paljon)
muumivauvakirja on mielestäni söpö.
Golda. salmiakkia, kuulostaa hyvältä :)
hääjutut: minä haluan päivän prinsessana, olen toivonut sitä niin niin niin kauan, ja suunnitellut sitä niin niin niin kauan. Olen jopa askarrellut jo paljon söpöjä pieniä rasioita, joihin hääkarkit sitten laitetaan ja suunnitellut meidän hääkutsukortit, mutta en vielä toteuttanut, kun en tiedä miten toteutan sen, tietääkö jouku, missä voi teettää kuvasta leimasimen??? on valmiiksi piirretyt ääriviivat, mutta haluan siitä leimasimen, jolla painaa kortit...
Kirjoittelin tähän puolukkaryhmään viime keväällä / alkukesällä, kun väänsin miehen kanssa kättä lapsisuunnitelmista. En ehtinyt kauan listalle kirjoitella, kun pääsimme miehen kanssa yhteisymmärrykseen ja ehkäisy jäi pois.
Lupasin silloin tulla teille kertomaan, miten asiat etenee. Ainakin joitain tuttuja nimimerkkejä huomasin vielä porukassa, joten halusin kertoa teille iloisen uutisen: olen 8. viikolla raskaana! :) Laskettu aika on toukokuussa. Haluaisin vain kertoa teille, että vaikka joskus tuntuu, että elämässä vain lyö päätä seinään, kaikki asiat on auki eikä missään tunnu olevan suuntaa tai tarkoitusta, niin yhtäkkiä huomaa, että kaikki loksahtaakin kohdalleen ja sillä harhailullakin oli tarkoituksensa. Näin ainakin minulle kävi.
Valoisaa talvea teille kaikille!
t. peupeu
[color=red]En ole ihan varma muistanko sinua, mutta onnittelen vauvanalusta silti :) Eli onnea tosi paljon ja onnellista odotusta sinulle. Näinhän se elämä monesti meitä koettelee, mutta useinmiten sitten palkitseekin.
Meidän vauvaloille tulee muuten n. 3 kuukautta ikäeroa, meidän veitikan la on 7.2.2006 :)))
Joko olet neuvolassa ehtinyt käydä? Millon sulla on eka ultra-aika? Ainakin minun puolesta saat vielä kirjoitella tännekin pinoon jos kiinnostaa. Täällä on raskautuneita ainakin minä ja miitsu, joten kolmas mahtuu toki mukaan :) Annathan sinäkin osaltasi toivoa puolukoille, jotka vielä kamppailevat miehen käännytyksessä.
JJ rv 24+5
Tallinnan matkaaja on kotiutunut eilen rankalta reissulta: kyyneliä o vuodatettu koska miehen eno kuoli hetkeä ennen lähtöä: oli miehelle aika läheinen ja nuori ihminen joka kuoli oudossa tapaturmassa... On aika omituinen olo edelleen, tämän suhteen. Miehen kanssa nimittäin pohdittiin että hänen isä kuolemasta 9kk syntyi veljentyttö ja nyt tulis melkee sama aika meidän pikkuisen syntymään?
GOLDA: mulla tuli haamu päivä sen jälkeen kun menkkojen ois pitäny alkaa ja 4päivää myöhemmin plussa: toivoa siis on vielä jos menkat ei oo alkanu!! tsemppiä piinailuun!!
Häistä sen verran että täällä ei vakavasti olla asiasta puhuttu, leikillään että talvella mentäis: ihan jopa sukulaisten kuullen. Mutta saattaapi olla että ristiäisten yhteydessä tai sitten joskus... ei mulla oikeestaan enää oo mitään väliä sillä milloin.... toisaalta ois ihanaa että oltais naimisissa vauvan syntyessä... Huomaa varmaan että mulla on tosi varma olo siitä että tää vauva on meille tarkoitettu! Täytyy vaan pitää peukkuja että kaikki menee hyvin!
Nyt taas poistun: oon alkuviikon poissa koneenääreltä joten nettipimento jatkuu!!!!
Hyvää loppuviikkoa/alkuviikkoa kaikille!!!
Miitsu 6+0
En ole vielä neuvolaan päässyt. Lähden ens viikolla parin viikon työmatkalle Kiinaan, mikä kyllä tässä tilassa hiukan hirvittää, joten neuvolat ja ultrat on vasta sen jälkeen.
pullan leipomisen lomasta kyselen vielä, että [b]paljonko tossuihin kului lankaa[/b]? Ihan vaan siksi kyselen, jotta tietäs pitääkö ostaa lisää vai pärjäänkö vajaalla kerällä.
Arvioisin, että minulal meni tossuihin ehkä n. 50 g lankaa. Toisaalta Nalle-lanka on aika riittoisaa, eli jotain toista lankaa voi kulua paljon enemmän. Mitä lankaa ajattelit käyttää? Saitko jo laskettua sopivan silmukkamäärän. Tein muuten juuri vauvalle sukat 36 silmukalla. Ne ovat sopivat ihan pienelle vauvalle. Ehkä sama silmukkamäärä sopisi vastasyntyneen tossuihin. Luulen, että tossuista tulee aika isot siksi, että varsi on niin löysä. Sitähän kyllä kiristetään nauhalla, mutta silti se jää liian löysäksi, koska siinä ei ole käytetty joustinneuletta niin kuin yleensä sukissa.
eipä oo tullut tätiä ei...=)
vatsassa välillä nippailee, mut taitaa olla nyt enempi jännittämis kipua, kun oon sellainen mahalla stressaaja. tänään siis kp 32/30-32... mut nyt kattoo bb:tä. tuun kyllä heti ilmottelee jos/kun jotain suuntaan kautta toiseen tapahtuu.
voi piinausten piinaus
G =)
[color=purple]Kiitos [b]TIITIKKÄ[/b] taas vinkistä. Voisin kokeilla tuota 36 silmukkaa niihin tossuihin. Eihän se oo ku 4 s vähemmän kuin tuossa tossujen ohjeessa mutta silti. Mä en tarkkaan tiiä mitä toi mun yks lanka on. Löysin sen kaappien kätköstä ja koska se on saman väristä ku se äippäpakkauksen haalari niin aattelin et siitä sais asuun sopivat tossut ;) Oiskohan sitä 50g jäljellä vielä...? aika ohutta se kyllä on, että saas kattoa riittääkö se. Tosin voishan tossuista tehdä ihan hyvin kaksi väriset. Laittasin vaikka sitä valkoista pirtaa siihen myös.
[b]GOLDALLA[/b] onkin jännät paikat siellä nyt :) Voi että kun en menkat nyt tajuaisivat pysyä poissa! *plussasäteitä* Oispa ihanaa jos nyt toinenkin puolukka plussais tässä kuussa! Mitä luulet miehen sanovan jos pieni vauvanalku masussa nyt ois?
Ihanaa kun ei tartte huomenna raahautua töihin! Saa nukkua pitkään ja hommata mitä huvittaa. Kyllä syysloma on sitten poikaa! Pullat onnistui muuten hyvin :) Tein sellasen uuden ohjeen mukaan takinan, joka on vähän kevyempi kuin tavallinen pullataikina. Ihan maistuvia tuli, vaikka rasvaa ja sokeri tulikin vähemmän. kehtaa jopa vieraillekin tarjota ;)
Mukavaa viikonalkua, JJ rv 24+5
paniikissahan se toisaalta on, mut osaa kuitenkin puhua asiasta ja enempi veikeesti hymyillen pohdiskelee ett mitä jos ne menkat ei alakaan... Ja onhan tuo sanonut ett ei eihän se mikään katastrofin paikka olisi. Varmaan alku jännäyksen/ pelotuksen jälkeen suhtautuis ihan hyvin ja kyllähän muakin tää sillai pelottaa, mukavasti.
ens viikolla joku päivä sit testailen taas kera järkyn jännityksen...
Golda
me mentiin kihloihin kun ensitapaamisestamme oli kulunut 2 v.
Oli siis puhetta, että naimisiinkin mennään joskus, mutta mitään kiirettä ei ollut.
Kunnes -01 loppuvuodesta aloin odottamaan 1. yhteistä lastamme (mulla siis ex-suhteesta yksi lapsi) niin kirkastui ajatus, että nyt vihille :)
Hääkellot soivat kun raskausviikkoja taisi olla kutakuinkin 15 kasassa, ja massu jo vähän kasvoi " vauvakumpua" ;)
Menimme kaksisteen vihille, pienessä romanttisessa kappelissa. Emme halunneet mitään häähössötyksiä, joten päädyimme näinkin pieniin häihin. Mulla ei ollut edes perinteistä hääpukua, vaan kotelomekko ja jakku, ja miehellä puku päällä.
Vihkimisen jälkeen kävimme viereisessä kartanossa syömässä, ja muutamaa päivää myöhemmin lähdimme Meksikoon häämatkalle :)
Se oli rentouttava reissu, sikälikin, että elettiin talvea (kauhea pakkanen), pimeys vallitsi, olin pahoinvoiva ja väsynyt raskaudesta, ja irtiotto töistä kahdeksi viikoksi teki myös terää ;)
Matkan jälkeen tarjosimme hääkakkukahvit kotonamme lähisukulaisillemme.
Itsestäni ainakin tuntuu, vielä näin jälkikäteen ajateltuna, että en harmittele sitä, ettemme pitäneet isompia häitä. Toisena vaihtoehtona oli maistraatti, mutta halusimme sittenkin hivenen romantiikkaa, joten valitsimme tutun romanttisen kappelin, mikä oli kaunis talvipakkasillakin :) Itse asiassa talvihäätkin voivat mielestäni olla hyvä vaihtoehto. Mutta yhtä hyvin käy kevät, kesä ja syksykin ;)
Musta tuntuu, että miehelleni oli tärkeämpää se, että lapsi syntyy avioliittoon.
Noista vauvakirjoista: meillä on molemmilla pojilla omat Nalle Puh vauvakirjat (ne keltaiset, joissa reikä kannessa) ja tykkään niistä tosi paljon :) Ihanasti kuvitetut, ja kivasti tilaa kuville ja kertomuksille.
Kun vaan muistaisi/kerkeäisi kirjoittaakin niihin ahkerasti, ennenkuin unohtuu jotkut asiat ;)
Euroopan kohteistakin löytyy monta kivaa paikkaa: Dublin, Amsterdam, Praha, Budapest yms. Noissa kaikissa olen käynyt (ja muuallakin) mutta ehdottomasti mieluisin paikka on mielestäni Amsterdam :) Ihana kukkaloisto, tuulimyllyt, kanaalit, jne., tosi kaunis maa kaiketi, kesällä ja keväällä etenkin :)
Oi, kunpa pääsisi taas jonnekkin reissuun. En vaan henno jättää noita pikkuisia kotiin, ja matkanteko noiden " riiviöiden" kanssa ei vielä houkuta, joten odottelemme vielä tovin, sitten voisi etelän rantaloma olla oikein kiva vaihtoehto. Jollei sitten ole jo vauva kuvioissa mukana ;)
Voihan vauvankin kanssa matkustaa, mutta kolme pientä lasta (+yksi isompi) ei kyllä ihan hirveän " kätevä" kokoonpano ole ;)
Uudelleen toivottelen mukavaa viikonloppua!