lapsen luokkakaverina julkkiksen lapsi?
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että onko tiedän lasten luokalla tai kaveripiirissä jonkun julkkiksen lapsi? Ei ole pakko kertoa kenen, mutta vois kertoa onko joku "megajulkkis" vai "turhajulkkis" kyseessä. Suhtaudutko/suhtautuvatko lapset erilailla näihin julkkisten lapsiin? Yritätkö saada lapsesi kaveeraamaan näiden kanssa, jos vaikka pääsisit itsekin tutustumaan vanhempiin?
Tuli asia mieleen, kun mietin, ettei omassa koulussa ole koskaan ollut kenenkään julkkiksen lapsia... eikä kyllä ketään, kenestä olisi tähän päivään mennessä tullut julkkis. :)
Kommentit (61)
Asumme ulkomailla erään kansainvälisen julkkisnaisen (jos kertoisin nimen niin varmasti kaikki tunnistaisivat) tyttö on oman lapseni luokalla :) Kuulemma kamala pissis ja hemmoteltu kakara.
Lapsen tarharyhmässä oli julkkiksen lapsi. Oli jotenkin niin hellyttävää, kun pitkätukkainen ja parrakas rokkari nahkatakissa kantaa pinkkiä Hello Kitty reppua ja taluttaa kädestä pientä tyttöä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2011 klo 10:41"]
Isä ei siis ollut valtakunnallisesti mitenkään tunnettu, mutta kyseisessä kaupungissa merkittävä ja tunnettu henkilö. Poika oli aika kaukana mallioppilaasta ja mua huvitti, miten opettajat suhtautuivat häneen. Olivat aina mielin kielin ja poika sai musta jotain asioita anteeksi isänsä aseman takia.
[/quote]
Näitä tapauksia taitaa olla paljon. Minun luokalla oli useampikin pentu, joiden vanhemmat olivat sosioekonomisesti paremmassa asemmassa kuin minun vanhemmat. Nämä pennut saivat parhaimmat arvosanat, vaikka kotitehtävät/koevastaukset olivat vajaavaisia. Minulle annetiin huonoja numeroita, vaikka ne olivat ihan oikein. Selityksenä näille arvosanoille oli ihan ihmeselityksiä, kuten "olin tehnyt ne välitunnilla heti opetustunnin jälkeen, jolloin asiat olivat paremmin muistissa. Muiden tehtävät eivät olleet vertailukelpoisia, koska muut olivat tehneet ne kotona eli ovat joutuneet paneutumaan tehtävään". Kaikki tämä johtuen Gaussin käyrä ajattelusta arvosanojen "jaossa". Ei ole vaikea arvata kenelle annetaan paras 5% ja keille huonoin 5%, "tavallisten" vanhempien lapsille annettiin loput eli odotusarvon molemmin puolin (keskiarvon)... Toivottavasti tuota Gaussin käyrä arvostelua ei enää käytettäisi.
[/quote]tavalliset vanhemmat ja poika oli parhain oppilas mitä tulee keskiarvoon, kokeet, tuntiaktiivinen, läksyt tehty
Jutta Gustafsbegin poika oli lapseni kanssa samassa päiväkodissa Tampereella. Pojan isä on edesmennyt Petteri Jussila ja poika on pienoiskopio isästään ulkonäkönsä puolesta.
Ihan samanlainen lapsi hän oli muiden joukossa. Jutta, ex- miehensä ja poika ei osallistuneet ikinä kevät- ja joulujuhliin. En tiedä miksi. Se vähän ihmetyttyi, koska päiväkoti painotti opetusohjelmassaan esiintymistaitoa. Joulujuhlien esityksiä harjoiteltiin intensiivisesti heti kesälomien lopusta aina joulujuhlaan asti. Samoin kevätjuhlaesityksiä aloitettiin harjoittelemaan heti joululoman jälkeen ja esitykset oli ihan eri sfääreitä kuin perus kunnallisessa päiväkodissa.
Mietin usein, että eikö Jutan poika ihmetellyt miksi ei koskaan päässyt joulu- ja kevätjuhliin mukaan? Oma lapsi kun oli saman ikäinen niin monta vuotta kävivät samaa päiväkotia ja me olimme kaikissa kevät- ja joulujuhlissa joten väkisinkin ihmettelin, että miksi eivät osallistu.
oli ala-asteella mun tyttären kanssa rinnakkaisluokalla. Oli kuulemma oikein mukava tyttö.
Pari kertaa näin Susanin joissain koulun tilaisuuksissa mutten osaa suhtautua moiseen turhaan julkkikseen oikein mitenkään.
joka on kuulemma meidän kunnan rikkaimmasta perheestä :) Tiedän toki kenestä kyse ja isä onkin suuren yrityksen omistaja, pramea talo kaikkine luksusharrastusvälineineen lapseni mukaan löytyy jne. Vähän nolottaa kutsua kyseistä poikaa meille kylään, 50 neliön rupuseen kaksioon :) On kyllä käynyt muutaman kerran leikkimässä.
piireissä ketään julkkiksia tai heidän lapsiaan... Mutta jossainhan niiden täytyy koulua käydä!?
Toinen vanhemmista tunnettu laulaja, toinen eturivin näyttelijöitä.
Ihan saman lailla heidän kanssaan kentälaidalla turistaa ja muksuja kyyditään kimpassa. Mukulat kavereita.
tosin mä tapaan työssäni joka päivä suomen eturivin näyttelijöitä ja veljeni on julkisuuden henkilö jonka kautta tunnen paljon muitakin julk.henkilöitä.
Tavallisia ihmisiä nekin on.
Oon ollut samoissa piireissä hollywoodin näyttelijöidenkin kanssa kun aikanaan jenkeissä asuin. Tavallisia ihmisiä nekin oli.
tytär ja jestas vaikka oltiin lukiossa niin oli kyllä opettajilla kieli ruskeana.
Olin kyllä tämän tytön kaveri, en ihan bestis ja ihan mukava tyttö oli kyseessä. Vanhemmat eivät tietääkseni mitenkään näkyneet koululla erityisesti.
mutta tytön kanssa samassa harrastuksessa käy useampikin julkkiksen lapsi. En todellakaan ole käskenyt lasta kaveeramaan juuri näiden kanssa ja ihan samoin suhtaudun kuin muihinkin lapsiin ja heidän vanhempiin.
Olen ajatellut, että harrastus jossa tyttö käy niin ei voi olla huono jos julkkiksetkin(useimmat ovat näyttelijöitä) pistävät lapsensa sinne ja noinkin yllättävän moni.
mutta tytön kanssa samassa harrastuksessa käy useampikin julkkiksen lapsi. En todellakaan ole käskenyt lasta kaveeramaan juuri näiden kanssa ja ihan samoin suhtaudun kuin muihinkin lapsiin ja heidän vanhempiin.
Olen ajatellut, että harrastus jossa tyttö käy niin ei voi olla huono jos julkkiksetkin(useimmat ovat näyttelijöitä) pistävät lapsensa sinne ja noinkin yllättävän moni.
toi loppu oli paras!
Todella erikoiselta kuulostaisi jos vanhemmat yrittäisivät ysyttää lapsiaan seurustelemaan tietyn lapsen kanssa vain siksi että tämä on julkimon lapsi tai rikkaasta perheestä. Minusta ystävyyssuhteet rakentuvat aivan muille arvoille. En myöskään pyytäisi lastani pysyttelemään sellaisesta lapsesta erossa, ellei tämä sitten olisi muutoin huonoa seuraa. Varmasti jos on oikein kunnolla piloille hemmoteltu rikkaan lapsi, niin saattaa kerätä ympärilleen sekä viha- että ystäväjoukkoa (mielistelijöitä). Sellaisista saippuaoopperoista haluaisin lapseni pysyttelevän poissa. Opetan lapsilleni oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoisuutta.
Itselläni hyvänä ystävänä entisen ministerin poika. Aivan normaali, ehkä vähän tavallista fiksummin käyttäytyvä mies. Se että joku on julkkis tai sukua julkkikselle ei vielä kerro siitä minkälainen tämä henkilö on. Tapaus kerrallaan.
erään hyvinkin tunnetun miesjulkkiksen (laulaja) lapsi. Tytöt tutustuivat jo alle 2-vuotiaina ja itselläni meni vuosi-pari ennen kuin edes tajusin, että mies tosiaan on tietyissä piireissä iso julkkis ja monen naisen idoli.
Ihan mukava tyyppi kylläkin on ja perheonni heillä kukoistaa. Ihan tavallisesti suhtaudun häneen niin kuin kaikkiin muihinkin.
on ollut martti suosalon tyttö. Poikani kerhossa oli krisse salmisen poika ja tyttäreni eskarissa petja peltomaan tytär.
muita julkkiksia ei nyt tuu mieleen näin äkkiseltään.
Ei ole heihin suhatuduttu miten sen kummallisemmin.
en nyt julkkis, mutta uskon että tekin mammat olette mun työhöni törmänneet ja minusta ainakin ohimennen mielipiteen muodostaneet.
Ihan samalla viivalla on meidän muksut muiden kanssa. Pienempien päiväkodissa yksi hoitaja on vähän turhan fiiliksissä mun makuun, mutta en osaa kyllä sanoa onko se aina ja kaikille sellainen, vai johtuuko työstäni.
kyseessä olisi suurimman idolinne lapsi? Ei kai julkisuus itsessään tee ihmisestä sen kiinnostavampaa...
Muuttaisiko suhtautumistanne, jos olisi tosiaan joku lempparinne?( tiedän, kaikki ei fanita ketään, itsekään en. Mutta sitten on niitä "tauski on niiiiiin ihana, en kestä"-tapauksia. :D )
10: Miten voit tietää että kyseisen julkkiksen perheonni kukoistaa? Todennäköisesti ne hetket kun pääset heidän elämäänsä vilkaisemaan, on ne muutaman minuutin mittaiset tuokiot kun tuovat tai hakevat lapsensa hoitoon. ei siinä vielä kovin syvällisesti opi tuntemaan.
11: Kuka on Petja Peltomaa? Koskaan kuullukaan...
Mika Salon poika on kavereita yläasteikäisen serkkuni kanssa.