Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen luokkakaverina julkkiksen lapsi?

Vierailija
21.01.2011 |

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että onko tiedän lasten luokalla tai kaveripiirissä jonkun julkkiksen lapsi? Ei ole pakko kertoa kenen, mutta vois kertoa onko joku "megajulkkis" vai "turhajulkkis" kyseessä. Suhtaudutko/suhtautuvatko lapset erilailla näihin julkkisten lapsiin? Yritätkö saada lapsesi kaveeraamaan näiden kanssa, jos vaikka pääsisit itsekin tutustumaan vanhempiin?

Tuli asia mieleen, kun mietin, ettei omassa koulussa ole koskaan ollut kenenkään julkkiksen lapsia... eikä kyllä ketään, kenestä olisi tähän päivään mennessä tullut julkkis. :)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun kaikki meni hyvin, ystävystyivät omasta tahdostaan. Tyttäreni ei tiennyt tutustuessaan että edes on julkkiksen lapsi. Sukunimeltään tytär on tavis-isän mukaan nimetty.

Tämä lapsi osoittautui luonteeltaan kieroksi ja manipuloi ihmisiä. Pompotti kavereitaan. Lopulta puutuin asiaan ja kaveruus loppuikin. Piti omaa "hoviaan" ja oletus oli että kaikki tanssii neitokaisen mielenliikkeiden mukaan. Todellisia ystäviä ei varmasti ole sillä kavereiden kanssa tuli riitoja.

Julkkisäitinsä on omaa egoaan täynnä ja tämä on periytynyt tyttärelleen.

Olisi paljonkin kerrottavaa mutten viitsi etteivät tule tunnistetuksi.

Lapsemme eivät ole enää samassa koulussa. Olen miettinyt ketähän neitokainen tällä hetkellä yrittää pompottaa vai olisiko alkanut oppia jotain.

Saman perheen toinen lapsi on täysin erilainen.

Vierailija
42/61 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen molemmat vanhemmat ovat julkkiksia, sellaisia, jotka varmasti jokainen suomalainen tietää.

Poikani on kaveerannut tämän julkkisten lapsen kanssa, joka on ihan tavallinen lapsi, joten minulle on ok että ovat kavereita. Ei tulisi mieleenikään olla itse edesauttamassa kaveeraamista, mutta ei mulla mitään sitä vastaankaan ole.

Lasten kaveruuden vuoksi sitten olen tullut olleeksi jonkin verran tekemisissä lapsen äidin, tämän julkkiksen, kanssa, ja ihan mielenkiintoista on ollut nähdä millainen hän on "Livenä", mutta ei siinä mitään kummempaa glamouria ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun kaikki meni hyvin, ystävystyivät omasta tahdostaan. Tyttäreni ei tiennyt tutustuessaan että edes on julkkiksen lapsi. Sukunimeltään tytär on tavis-isän mukaan nimetty.

Tämä lapsi osoittautui luonteeltaan kieroksi ja manipuloi ihmisiä. Pompotti kavereitaan. Lopulta puutuin asiaan ja kaveruus loppuikin. Piti omaa "hoviaan" ja oletus oli että kaikki tanssii neitokaisen mielenliikkeiden mukaan. Todellisia ystäviä ei varmasti ole sillä kavereiden kanssa tuli riitoja.

Julkkisäitinsä on omaa egoaan täynnä ja tämä on periytynyt tyttärelleen.

Olisi paljonkin kerrottavaa mutten viitsi etteivät tule tunnistetuksi.

Lapsemme eivät ole enää samassa koulussa. Olen miettinyt ketähän neitokainen tällä hetkellä yrittää pompottaa vai olisiko alkanut oppia jotain.

Saman perheen toinen lapsi on täysin erilainen.

Varmaan SuperMarjo :DD

Vierailija
44/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et lapselle se julkkiskin on ihan tavallinen isä tai äiti. Lapsen parhaaksi lienee että häneen ja hänen vanhempiinsa suhtaudutaan ihan tavallisesti. lapsi yleensä haluaa olla tavallinen, kuulua ikäistensä joukkoon. Tämä lähinnä et mitä omien lastenne kuullen puhelette.

Vierailija
45/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika erikoista, että joku aikuinen nainen menisi sekaisin jonkun näyttelijän takia vanhempainillassa.

Pidän sinua kyllä aika outona.

Käy niiden kodeissa välillä. Ovat kuulemma oikein mukavia kaikki.

Ihan tästä keskustelusta tuli mieleen, että lapsen luokalla tai harrastuksessa ei ole kenenkään valtakunnanjulkun lasta. Olisi se silti hirveää, jos joku Larivaara-Toivonen -parin lapsi olisi luokalla... Millä mä pysyisin housuissani jossain vanhempainillassa, jos KP Toivonen olisi paikalla.:)

Vierailija
46/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällähän näitä pilvin pimein. Samanlaisia räkänokkia ovat kuin kaverinsa, vaan minusta on hauska katsoa kun joku näyttelijä komentaa kaupassa holtitonta pikkuistaan.

Vierailija
47/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse julkkiksen lapsi. Ihmiset todella suhtautuvat erilailla, kun tajuavat sen. Se on hassua.

Minua itseäni ainakin vähän kiusaa ihmisten kiinnostuksen lisääntyminen tommosesta syystä. Kyllä sitä vois ihan normistikin suhtautua?

Lapseni sattuvat olemaan monen alan julkisuudenhenkilöiden suosimassa koulussa.

Emme ole keskustelleet kotona kuka kenenkin luokkakaverin isä tai äiti on, ennenkuin lapsi itse on ottanut sen puheeksi jonkun lehtilööpin nähtyään tai muualta asian kuultuaan.

Silloin on todettu, että ihan normaaleja ihmisiä ovat niin vanhemmat kuin lapsetkin.

Ei julkisuus ja esilläolo tee kenestäkään sen ihmeellisempää, vaikka jotain glamouria siinä tahtois nähdä.

Vierailija
48/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa asuu paljon taiteilijoita, näyttelijöitä, muusikoita jne., niitä on niin paljon, että lapset eivät todellakaan välitä yhtään, kuka on kenenkin lapsi tai jos joku näkyy joskus telkkarissa tai leffassa... on enemmänkin arkipäivää heille

Vierailija
49/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on poika, käynyt meilläkin monta kertaa. Tyttö suhtautuu häneen kuin keneen tahansa luokkakaveriin.

Vierailija
50/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin Steiner-koulua,

oli joka luokalla jonkin sortin julkimoiden/poliitikkojen/muusikoiden/näyttelijöiden tm vesoja. Koulussa asiaan ei kiinnitetty huomioita mitenkään. Kevät- ja joulujuhlissa vanhempien joukko herätti joskus tunteen "miks toi näyttää niin tututlta".

Vasta aikuisena oon huomannut, että peruskoulun käyneet muistelevat julkkisten lasten koulutoveruutta jonain ihmeellisenä asiana.

Vierailija
51/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon kun Ballack pelasi viela Chelsea:ssa. Komea oli.

Vierailija
52/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lapsi on nyt ekalla koulussa, jossa on todella paljon julkkisten ja rikkaiden lapsia. Jo päiväkodissa hehkutti sitä ja listaa aina kenen julkimon tai muuten vaan johtajan lapsen synttäreillä tyttönsä on taas ollut. En oikein ymmärrä. Julkkisperheissä on paljon niissäkin ongelmia, enkä koe, että ne olisi automaattisesti parempaa seuraa lapselle. Samoin raha itseasiassa mädättää ja en haluaisi, että lapseni eläisi täysin ympäristössä, jossa kaikki muut on "merkittäviä" tai isällä lompakko paksu. Kaveri itse asuu tyttönsä kanssa alle 40m2 vuokra-asunnossa ja kitkuttaa, että saa asuttua juuri sillä tietyllä eliittialueella. Mä vaan mietin, että onko se sitten lapselle kiva, kun itse asuu tuollaisessa ja toiset luokalla 200m2 luukuissa. Itse ei koskaan reissaa missään, kun toiset golffaa Mauritiuksella joulun ja Alpeilla jo hiihtolomalla. Pikemminkin se voi aiheuttaa alemmuudentunnetta ja lisäksi jotkut menestyvät on niin snobeja, että haluavat vaan olla kaltaistensa seurassa.

Vierailija
53/61 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan juuri siksi kaverustui lapseni kanssa, että tämä ei ole ikinä kysellyt mitään vanhemmasta eikä koskaan maininnut kenellekään, kun on käynyt perheen luona kyläilemässä (saati kertoillut mitä siellä näki).

Itse ihailen kovasti tätä julkimoa ja olin ehkä hieman utelias lapsen käytyä siellä.

Vierailija
54/61 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
55/61 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
56/61 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkareiden Aaro/Eeron poika on minun poikani jääkiekkojoukkueessa.

Muistan, kuinka pelkäsin tätä miestä alkuun, kiitos Salkkareiden roolihahmon... :D

Vierailija
57/61 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2011 klo 10:34"]Meidän vauvauinnissakin on julkkiksen lapsi, ihan samallalailla siellä polskuttelee kuin kaikki muutkin. Normaaleja ihmisiä ne kuuluisatkin on ja varsinkin lapsille on mun mielestä turha opettaa mitään "julkkisten ihannointia". Lapset ystävystyvät ihan luonnostaan.
[/quote]terve suhtautuminen! Samalla tavalla käyvät kaupassa tai vessassa kuin muutkin! Suomessa ei oikeita tähtiä edes ole Amerikan malliin. Turha vouhottaa.

Vierailija
58/61 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2011 klo 10:41"]

Isä ei siis ollut valtakunnallisesti mitenkään tunnettu, mutta kyseisessä kaupungissa merkittävä ja tunnettu henkilö. Poika oli aika kaukana mallioppilaasta ja mua huvitti, miten opettajat suhtautuivat häneen. Olivat aina mielin kielin ja poika sai musta jotain asioita anteeksi isänsä aseman takia.

[/quote]

Näitä tapauksia taitaa olla paljon. Minun luokalla oli useampikin pentu, joiden vanhemmat olivat sosioekonomisesti paremmassa asemmassa kuin minun vanhemmat. Nämä pennut saivat parhaimmat arvosanat, vaikka kotitehtävät/koevastaukset olivat vajaavaisia. Minulle annetiin huonoja numeroita, vaikka ne olivat ihan oikein. Selityksenä näille arvosanoille oli ihan ihmeselityksiä, kuten "olin tehnyt ne välitunnilla heti opetustunnin jälkeen, jolloin asiat olivat paremmin muistissa. Muiden tehtävät eivät olleet vertailukelpoisia, koska muut olivat tehneet ne kotona eli ovat joutuneet paneutumaan tehtävään". Kaikki tämä johtuen Gaussin käyrä ajattelusta arvosanojen "jaossa". Ei ole vaikea arvata kenelle annetaan paras 5% ja keille huonoin 5%, "tavallisten" vanhempien lapsille annettiin loput eli odotusarvon molemmin puolin (keskiarvon)... Toivottavasti tuota Gaussin käyrä arvostelua ei enää käytettäisi.

Vierailija
59/61 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on julkkis ja olen mielenkiinnolla seurannut ihmisten suhtautumista häneen. Minua ja lastani ei noteerata oikein kummemmin missään, koska olen syrjäänvetäytyvä luonne eli uusien tuttavien saaminen on vaikeaa. Annas olla, kun mies on mukana jossain, niin kylläpä niitä uusia "ystäviä" ilmaantuu.

Vierailija
60/61 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Samalla luokalla ei taida olla mutta muksuilla samoissa koulussa, samoissa joukkueissa tai muuten kavereina monenkin julkkiksen lapsia ja jopa julkkiskin (Robin).
ihan tavallisia ihmisiä, lapsia ja perheitä :)