Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit arvostelematta kysyä lestadiolaisilta? (ov)

Vierailija
02.06.2008 |

Minua ainakin kiinnostaisi tietää "säännösteleekö" kukaan tietoisesti esim. rakastelun välttelemistä ovulaation aikana?

Pelottaako teitä koskaan tuleva lasten lukumäärä ja kuinka jaksaa hoitaa? Tuntuisi ainakin minusta luonnolliselta vähän pelätä (en tosin lestadiolainen ole) vai antaako usko vaan voimia jaksaa pelkäämättä?

Jostain syystä lestadiolaiset ja heidän elämäntyylinsä kiinnostaa minua. Olisin iloinen jos joku teistä uskaltaisi vastata kysymyksiini ja mahdollisesti muidenkin kysymyksiin. Toivoisin myös, että mahdolliset tulevat kysymykset olisivat vain kysymyksiä, eikä arvostelua tai pilkkaamista.

Kommentit (705)

Vierailija
621/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taas ei, niin joudut kadotukseen.

t vl

Haluaisin vielä kysyä, ihan ystävällismielisesti, että mihin minä (ei-vl) teidän (vl:t) mielestänne todennäköisesti kuolemani jälkeen päädyn, sinne kadotukseen vai taivaaseen?

Olen ev.lut. kirkon jäsen, minulla on omakohtainen usko Jeesukseen vapahtajanani, elän tavallista suomalaista elämää ilman alkoholiongelmaa, mutta ehkäisen, katson tv:ta ja tarvittaessa tanssin vaikkapa häissä. Yritän elää uskoni mukaisesti, mutta näitä asioita en koe synniksi. Kirkossa ja ehtoollisella käyn melko usein ja olen mukana lähetysyhdistyksen toiminnassa.

Toivoisin suoraa vastausta, en pahastu totuudesta, haluan vain tietää. Kiitos.

Vierailija
622/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kysymyksessä mitään vikaa ole.

Sitä en tarkoittanut kun sanoin että "meni taas tähän samaan vanhaan..."

Tämän ketjun tarkoitus muuten oli kysyä lestadiolaisilta arvostelematta. (Tämä sinulle joka kysyit että ettekö kritiikkiä kestä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain pyytäisin sinua määrittelemään elävän uskon. Olenko esim. nyt vl:en mielestä elävässä uskossa.

Jos sinulla on kuolemasi hetkellä elävä usko sydämessä, pääset Taivaaseen,jos taas ei, niin joudut kadotukseen.

t vl

Vierailija
624/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin kesken kirjoittamisen aloin kirjoittaa sille, jonka mielestä lestadiolaiset eivät myönnä tekevänsä virheitä tai puolustelevat toisia, ja viestistä tuli vähän hassusti muotoiltu.

Kirjoitin hirveässä kiireessä (niinkuin nytkin), monta hommaa samaan aikaan menossa.

t 353

Vierailija
625/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 358

(olenpahoillani)

Vierailija
626/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme kutsuneet häihimme muutamia vanhoillisia, meillä on tervetuliaismalja, alkoholiton kaikille...mitä minun kuuluisi heidän kohdallaan huomioida? En halua loukata heitä, mutta mietityttää tuo maljan anto..

Vierailija
627/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vedä "hernettä nenuun", jos vl ei ota maljaa tai jos ottaakin, koska se on alkoholitonta, niin ei kuitenkaan kohota sitä teidän mukana. Muuten ainakaan minua ei tarvitsisi huomioida mitenkään muuten.

olemme kutsuneet häihimme muutamia vanhoillisia, meillä on tervetuliaismalja, alkoholiton kaikille...mitä minun kuuluisi heidän kohdallaan huomioida? En halua loukata heitä, mutta mietityttää tuo maljan anto..

Vierailija
628/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei tarvi pyytää anteeksi eikä olla pahoillaan.

T. 358

(olenpahoillani)

Vierailija
629/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he eivät halua nostaa maljaa (oli sen sisältö mikä tahansa) mutta eivät myöskään halua loukata. (Eivätkä toisaalta herättää huomiotakaan).

Vierailija
630/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä käytetään viesteissä? minunkin mielestäni se on huvittavaa, mut lopettakaa hyvissä ajoin.

Vierailija
631/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sitä ennen oli ollut jonkinlaista ikävämpää sävyä viesteissä joten ehkä osa luki senkin ikäväsävyisenä.

Vierailija
632/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vl, mutta onko vinkkejä teillä, jotka käytte siellä. Eli mikä on kuulemisen arvoista tai mistä ei kannat jäädä paitsi? minulle käynti eka kerta

Vierailija
633/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten käytin jo aikaisemmin esiintullutta. =D Terv. 378

Vierailija
634/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puhe, laulu, puhe...

Mun mielestä kaikki saarnat on ehdottomasti kuuolemisen arvoista. Lauantaina alkaa iltapäivällä ehtoolliskirkko joka kestää aika pitkään...silloin ei moneen tuntiin ole mitään kuulemista.

Lauantai-iltana sitten sen ehtoollisen jälkeen on pääasiassa nuorille suunnattu pitkä alustus, joka monien mielestä on se mikä ehdottomasti ei saa jäädä kuulematta.

en ole vl, mutta onko vinkkejä teillä, jotka käytte siellä. Eli mikä on kuulemisen arvoista tai mistä ei kannat jäädä paitsi? minulle käynti eka kerta

Vierailija
635/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin tosi kiva kuulla ei-vl:n vastauksia. Näin äkkiseltään luulisin, että suviseurojen väkimäärä ja isous herättää huomiota.

Vierailija
636/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.suviseurat.fi. Käy katsomassa, jos kiinnostaa.

Olisikin tosi kiva kuulla ei-vl:n vastauksia. Näin äkkiseltään luulisin, että suviseurojen väkimäärä ja isous herättää huomiota.

Vierailija
637/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten käytin jo aikaisemmin esiintullutta. =D Terv. 378

Vierailija
638/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on onnittelutervehdys ilman mitään muuta sisältöä.

Vierailija
639/705 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen uskominen omakohtaisesti.

Vierailija
640/705 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun hyvä ystäväni on avioitunut muslimi miehen kanssa ja tämä nainen on vl. Hän käy kamppailua kahden uskonnon välillä. Hän tuskin haluaa jättää omaansa, sitä tuttua turvallista. Luulen, että jossakin vaiheessa hän joutuu kääntymään muslimiksi. Toivon, että hän tekee sen sydämestään! lapsien kasvatus on vain hankalaa. Muslimi ei juuri koskaan luovu omasta uskonnostaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme