Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit arvostelematta kysyä lestadiolaisilta? (ov)

Vierailija
02.06.2008 |

Minua ainakin kiinnostaisi tietää "säännösteleekö" kukaan tietoisesti esim. rakastelun välttelemistä ovulaation aikana?

Pelottaako teitä koskaan tuleva lasten lukumäärä ja kuinka jaksaa hoitaa? Tuntuisi ainakin minusta luonnolliselta vähän pelätä (en tosin lestadiolainen ole) vai antaako usko vaan voimia jaksaa pelkäämättä?

Jostain syystä lestadiolaiset ja heidän elämäntyylinsä kiinnostaa minua. Olisin iloinen jos joku teistä uskaltaisi vastata kysymyksiini ja mahdollisesti muidenkin kysymyksiin. Toivoisin myös, että mahdolliset tulevat kysymykset olisivat vain kysymyksiä, eikä arvostelua tai pilkkaamista.

Kommentit (705)

Vierailija
601/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN nyt oikein tajua mitä jankkaat kun mielestäni kukaan ei ole edes ollut eri mieltä kanssasi.

Totesin asian, et äiti ei voi puolustaa tekoaan millään/tai äidin tekoa ei voi kukaan puolustaa!!! LUE tarkemmin seuraavan kerran. joo ja rehellisiä mielipiteitä on tullut.

Vierailija
602/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO NO, Vl lapsihan sanoi toiselle lapselle"joudut tulimereen" eipä kannata ihmetellä sen jälkeen miksi piikkejä lyödään lihaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO NO, Vl lapsihan sanoi toiselle lapselle"joudut tulimereen" eipä kannata ihmetellä sen jälkeen miksi piikkejä lyödään lihaan!!

Vierailija
604/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse siis huomannut että keskustelu olisi enemmän positiivissävytteistä? Ei tod. Meidänkö pitäisi nostaa kädet ylös ja todeta vaan että ollaan ihan onnettomia ja alistua muiden syytämille piikeille?

Mä uskon että tämäkin keskustelu pysyisi rakentavampana mikäli kaikki osapuolet säilyttäisivät malttinsa ja jättäisivät ne vahvat ennakkokäsitykset sivuun sekä antautuisivat ja osallistuisivat keskusteluun kaikella kunnioituksella toista ihmistä kohtaan.

Vierailija
605/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia traumoja se saa aikaseksi.

Vierailija
606/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla tuomiopäivänä helvettiin palamaan. Ei tullut traumoja, mutta mulla onkin oma vahva usko.

Kuinkahan moni ei-vl toivottaa painumaan helvettiin?Minkälaisia traumoja se saa aikaseksi.

Vierailija
607/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minullekin on Jehovantodistaja sanonut että olen väärässä uskossa ja tällä uskolla en pääse paratiisiin, niin siis AIKUINEN ihminen.

Ja arvaa mitä, en ole moksiskaan. Jokainen saa uskoa niin kuin itse parhaaksi näkee. En silti heitä mistää syyllistä tai väheksy. Kunnioitan j-o-k-a-i-s-t-a ihmistä vakaumuksesta riippumatta. Ei yksittäiset asiat saa minua hiiltymään tai väheksymään muita, ehei. Yritän ymmärtää jokaista heidän elämänkatsomuksestaan käsin. Näin on.

Vierailija
608/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia traumoja se saa aikaseksi.

Vierailija
609/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eri uskontoon kuuluvan lapsen tai nuoren haukkuvan teitä/lapsianne, että olette joutumassa helvettiin, tulimereen, ette pääse taivaaseen, olette uskottomia, emme saa olla kavereita teidän kanssa koska olette uskottomia jne..?

Vierailija
610/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eri uskontoon kuuluvan lapsen tai nuoren haukkuvan teitä/lapsianne, että olette joutumassa helvettiin, tulimereen, ette pääse taivaaseen, olette uskottomia, emme saa olla kavereita teidän kanssa koska olette uskottomia jne..?

Vierailija
611/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan tapahtunut myöskään minun korvieni kuulumattomissa. Me olemme korostaneet omille lapsillemme aina, että KAIKKI lapset pääsevät Taivaaseen.

Sun mielestä tää on tietysti taas joku puolustuspuhe jonkun tuntemattoman av-mamman naapureiden puolesta. Ei ole. En väitä että nuo jutut ei olisi totta mutta ei mun tartte myöskään väittää että juu juu sellasia me kaikki ollaan ja tuommosta me lapsillemme opetetaan. Koska se ei ole totta.

Vierailija
612/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
613/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarkemmin mietittyäni itseasiassa olen kuullut sekä lasten että aikuisten suusta mm. että olen harhaoppinen, väärässä uskossa, en pääse tällä uskolla Taivaaseen. En vaan muistanut koska ei ole jäänyt tuosta traumoja.

Vierailija
614/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä tää on tietysti taas joku puoustuspuhe

Vierailija
615/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kysynyt kysymystä....T. puolustuspuheista puhunut :)

Vierailija
616/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin meni taas tähän samaan vanhaan...

Vierailija
617/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
618/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee taas varmaan siihen että poistetaan asiattomien viestien vuoksi. Harmi jos asiallista ja kunnioittavaa keskusteluja ei osata käydä. Isoilla kirjaimilla huudetaan ja kysymysmerkkejä kymmenkunta peräkkäin. Eiköhän kerro siitä että aika tulisilla hiilillä ajatuksia vaihdetaan. Todella harmillista että aina johtaa tähän.

Halutaan kyllä kysyä meiltä (vl) mutta tulos on tämä. Parempi ehkä ettei tämänlaisia keskusteluja sit enää olisi, älkää kysykö niin emme vastaa. :) Säilyisi parempi mieli kaikilla kun säästä vaan juteltaisiin. :)

Vierailija
619/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei tarkoiteta huutamista vaan painottamista! älkäähän hikeentykö kukaan, minä en ainakaan halua että ketju loppuu....olen saanut paljon vastauksia kysymyksiini ja toisten esittämiin kysymyksiin. Mutta jos vl t päättävät etteivät vastaa niin ok, mitä muutakaan voimme. :)

Vierailija
620/705 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä kysyä, ihan ystävällismielisesti, että mihin minä (ei-vl) teidän (vl:t) mielestänne todennäköisesti kuolemani jälkeen päädyn, sinne kadotukseen vai taivaaseen?

Olen ev.lut. kirkon jäsen, minulla on omakohtainen usko Jeesukseen vapahtajanani, elän tavallista suomalaista elämää ilman alkoholiongelmaa, mutta ehkäisen, katson tv:ta ja tarvittaessa tanssin vaikkapa häissä. Yritän elää uskoni mukaisesti, mutta näitä asioita en koe synniksi. Kirkossa ja ehtoollisella käyn melko usein ja olen mukana lähetysyhdistyksen toiminnassa.

Toivoisin suoraa vastausta, en pahastu totuudesta, haluan vain tietää. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi