Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen venäläinen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
20.01.2011 |

niin

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet suomalaisten tyylistä, sekä naisten että miesten? Onko täällä mielestäsi enemmän homssuja kuin Venäjällä (koska eihän Venäjälläkään kaikki pukeudu kovin siististi)? Onko makusi pukeutumisen suhteen muuttunut muutettuasi Suomeen, esim. muuttunut hillitymmäksi?

Vierailija
4/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta että melkein kaiki venäläiset miehet ryyppää usein, siis vielä enemmän kuin suomalaiset miehet?

Vierailija
5/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin jostain brittilehdestä vertailua eri maiden ruoka- ja juomakulttuureista. Siinä väitettiin että venäläismies kuluttaa keskimäärin 0,5 l vidkaa kahdessa päivässä. Aika hurjalta kuulostaa, en tiedä uskoako tuota o_O

Totta että melkein kaiki venäläiset miehet ryyppää usein, siis vielä enemmän kuin suomalaiset miehet?

Vierailija
6/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ortodoksinen vai ateisti?

Vierailija
7/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ootko oikeasti niin venäläinen kuin kuvittelet. Vuosia eri maassa asuneena voin sanoa et kulttuuri vaikuttaa jo takaraivossa, eli vastaukset ei ole ihan samanlaisia kuin vähän aikaa asuneella.

Vierailija
8/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomessa otetaan rennosti vaatteiden suhteen, kyse ei ole edes tyylin tajusta, vaan että preorisoidaan eri juttuihin. Oma tyylini muuttui kovasti, näytän edelleen venäläiseltä ilman meikkejäkin vieraat ihmiset jotenkin arvaavat venäläiseksi, mutta käytän toppahousuja ym. Toisaalta se on mukava lasten kanssa ulkoilleessa, mutta toisaalta välillä tekee mieli laittautua, koska nautin miesten katseista =)

Aina , kun olen Venäjällä käymässä käytän korkokenkiä ym. minusta se on naisellista ja nosta huimasti mielialaa.

Vierailija
9/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetettiinko teille koulussa ateismia?

Oletko tutustunut uusiin tulkintoihin venäjän historiasta?

Vierailija
10/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa nuori Suomessa asuva venäläinen selitti, että venäläiset ovat ylempää kansaa, muita parempia.

onko tämä yleinen ajatusmalli venäläisten keskuudessa?

Vierailija
11/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni venäläiset naiset ovat todella kauniita, ylväitä ja pitkäsäärisiä, oletko sinä ja oletko samaa mieltä, että Venäjällä naiset ovat kauniimpia keskimäärin kuin Suomessa?

Kaikki venäläiset naisurheilijat kuten nyt vaikka Maria Sharapova ovat todella kauniita.

Onko sinulla suomalainen mies?

Vierailija
12/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30:lle

Ei ole totta. Meillä on suuri suku kaikkialla Venäjällä ja miehistä ryyppää tasan yksi.

Jos juhla on, niin sitten käytetään alkoholia, muttei sen enempää kun suomalaisetkaan.

31:lle

en uskoisi tuohon)))

32:lle

No ei tsaariperhe tuo nyt mitään muuta mieleen, kun se on osa historiaa. Itse en ole ateisti enkä ortodoksi, vaan siltä väliltä. Uskon, että jumala on kaikialla, joten en tarvitse siihen kirkkoa ja sen uskontoa.

33:lle

15vuotiaana(täytin 15v. 7 päivän muutomme jälkeen)

Nyt olen 28v. Ymmärrän, että toisessa maassa asutut vuodet vaikkuuttavat ja olenhan muuttunut paljon, myös näkemykseni suomalaisista ja Suomesta muuttui positiiviseen suuntaan))

ap

Vierailija
13/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain intressiä miehittää Suomi? Meinaan vaan, kus ostelevat tontteja urakalla yms.

Vierailija
14/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

35:lle

kävin koulua vuosina 87-97, joten vähän myös Neuvostoliiton aikana. Ateisimia ei opetettu meille, muttei jumalastakaan puhuttu.

En ole hirveästi perehtynyt historiaan muutenkaan))

36:lle

No ei varmaankaan. Monesti pahoitellaan mieltä, että monet venäläiset muutuvat huonoon suuntaan muutettuaan Suomeen. Jotenkin tuntuu siltä, että monesti jokainen pidä huolta vain omista asioista, vaikka yleensähän venäläiset ovat tosi sosiaalisia ja auttavat mielellään. Itse en koe itseäni ketään parempana.

37:lle

Mulla on kyllä sopusuhtaiset kasvopiirret ja isot silmät, itse olen tyytyväinen itseeni. En ainakaan ruma tai ihan tavallinen ole. Mutta kaunis... Minusta kauneus on luonnollista ja puhdasta, aika harva on sellainen.Jos Sharapova on kaunis, niin kai olen minäkin sitten. Mutta itse en näe Sharapovaa kauniina.

Olen kyllä samaa mieltä että naiset ovat keskimäärin kauniimpi, mutta on ihanaa huomata, että vuosien vaarrelta Suomessakin ilmeistyi kauniita ja hyvin pukeutuvia naisia. Toisin miehet eivät osaa pukeutua. muttei mun oma mieskaan)) Ja hän on latvialainen.

Vierailija
15/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi venäläiset naiset usein pissii vessanpöntön reunoille? Ja myös nousevat seisomaan pöntön reunoille (kengän jälet näkyy reunassa)?

Vierailija
16/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat monta sukupolvea kärsineet nälkää, vitamiinien yms. puutosta., joka aiheuttaa sitä, että naiset ovat hoikempia kuin suomalaiset ja siksi täällä ollaan niin kateelllisia?

Toisaalta olisin itse kiinnostunut tutustumaan kaikkiin eri kulttuurista tuleviin naisiin ja heidän perheisiinsä, mutta mitä kautta?

Olisin valmis auttamaan, lahjoittamaan tarpeettomia tavaroita yms.

Vierailija
17/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

39:lle Olen kuullut hänestä jonkun verran, mutta itse en omista mitään mielipidettä hänen tekemisistään.

40:lle

No en. Venäjällä on nyt ihan riittävästi omia ongelmia eikä varmaankaan ole kiinnostusta aloittaa mitään sotaa Suomea vastaan. Itse ymmärrän, että Suomen ja Venäjän välillä on hyvät ystävyyssuhteet.

42:lle olisko sen takia miksi suomalaisetkin? Eli pelkäävät pöpöjä, ainakin meidän korkekoulussa vessapöntön reunat ovat likaiset jo ennen minua ja venäläisiä on vain minä

Vierailija
18/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän mielellään vastamatta sillä kysymyksesi sävy ei mielytä.

ap

Vierailija
19/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli kun tuli dokkari Venäjältä/Ukrainasta ja aina venäläisissä jutuissa tulee mieleen että sellainen illanvietto perheen ja suvun kesken ruuan ja vodkan parissa iltaisin on jotain mitä Suomessa ei samalla tavalla harrasteta. Siis yhdessäoloa.

Tällainen mielikuva on minulla joka en koskaan ole edes Venäjällä käynyt. Alkoholin myös yleisesti tiedetään olevan suuri ongelma monelle Venäjällä. Ei kaikille tietenkään.

Mistä paikkakunnalta olet kotoisin ja tuletko vaatimattomista oloista?

Vierailija
20/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotoisin Karjalasta, pikkukaupungista Kontupohjasta lähellä Petroskoita. Elin lapsuuteni tosiaan vaatimattomissa oloissa ja ole siitä ylpeä. Osaan arvostaa nykyelämääni.

Alkoholista kirjoitin jo aiemmin jotain, mutta ehkä sitä ongelmaa on enemmän syrjäkylissä ja pikkukaupungeissa, joissa työtä ei vain löydy.

Suvulla venäläisille on suuri merkitys, kuten myös ystävillä. Tykätään kutsua kylään kaikkia sukulaisia ja ystäviä juhliin tai vaikkapa sunnuntai-lounaalle. On ihanaa rupatella ja lapset(serkut) ovat yleensä paljon läheisempiä kuin Suomessa, kun saavat nähdä niin usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi