Olen venäläinen, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (79)
Elin elämäni ensimmäiset 6 vuotta asunnossa, jossa keittiö, vessa ja lankapuhelin oli 4 perheen käytössä. Kuumaa vettä siellä ei muistaakseni ollut, mutta lapsi on tosiaan onnellinen ihan tuollaisissakin oloissa (toisin kuin sen vanhemmat). Meillä oli kauniit maisemat, Volga-joen mutka ja 500 vuotta linnoitus.
T: Ulkosuomalainen
Minä synnyin 70 luvulla. Asuttiin yhdessä afrikan maassa. Meillä oli puutarhapoika ja äidillä oli viikottain yksi siivooja. Me ostettiin postista muovikuponkeja, laitettiin ne aamulla talon oven eteen, ja maitomies tuli ja toi maidon.
Aina välillä ovelta ovelle kulki hedelmämyyjiä. Kerran yksi mies sanoi että haluaa myydä kaikki ja antoi äidilleni kokonaisen laatikon persikoita kolmen hintaan.
Meillä ei ollut videoita, mutta ystävilläni oli, ja muistan rullaluistimet ja laiskat iltapäivät kun käytiin kavereiden luona. Joskus heidän perheissä jopa lapsille annettiin pieni määrä viiniä. Kirkon nourisojohtaja aina välillä vei nuoria retkelle pitkin vuorta. Muistan kuinka me mentiin rannalle vain sen takia että voitaisiin katsoa auringonlaskua, ja syotiin vesimeloonia. Kaupungin ulkopuolelle ajettaessa paviaanit ovat riesa, niitä ei saa syottää, ja ne eivät pidä valkoisesta väristä. Mulla oli kerran valkoiset housut päällä ja yksi sai mua melkein kiinni.
Koulussa piti seistä suorassa rivissä ja veisata virsiä joka aamu
Te olette tärkeitä ihmisiä, jokainen. Hienoa, että olette Suomessa.
Kyllä suomilehmä taas näytti kyntensä, voi luoja :( Kiitos näille kahdelle venäläiselle vastauksista ja hyvää jatkoa!
ole mitään murjuja. Ulkoisestihan ne eivät useimpien mielestä kovin kauniita ole ja monet asuivat niissä ahtaasti kun koko perhe ja vielä isovanhemmat asuivat esimerkiksi 3 huoneen asunnossa.
Mutta moni niistä sijaitsee viihtyisällä alueella, joka rakennettiin samaan aikaan näiden kerrostalojen kanssa.
Koulut, päiväkodit, kaupat yms. on siinä ihan vieressä, lapsille leikkipuistoja jne.
kaikissa verailemissani venäläisasunnoissa venäjällä on tämä sama ötökkäongelma.
Kaikki paikat ja tienposket roskataan, miksi?
että suomalaisetkin tekevät enemmän kirjoitus virheitä kuin ap. Yllättävää.
Itselläni on 3 venäläistä naista ystävänä. Yksi ollut Suomessa 16v ja puhe- ja kirjoitusvirheitä edelleen. Samoin 10v Suomessa olleella.
isäni ei ole suomalainen vaan puoliksi suomalainen, eli hänen äitinsä on suomalainen.
Alkuperäinen Ap
En tiedä miksi ovat ovat sotkusia, itse en kiinnittänyt siihen koskaan huomiota. Meidän asunnossa Venäjällä ei ole tarkoita ym.
Kyllä suomilehmä taas näytti kyntensä, voi luoja :( Kiitos näille kahdelle venäläiselle vastauksista ja hyvää jatkoa!
Kiitos sinullekin! On hienoa,että monet suomalaisista haluavat purkaa stereotyypit ja ovat kiinnostuneita ulkomaalaista.
tulevat ja adoptoivat lapsia.
Miksi venäläiset eivät itse adoptoi niitä?
Hei! Minun sukuni on evakoita Karjalasta läheltä Terijokea(Zelenogorsk). Pietariin n. 70 km.
Minulla on usein haikea olo, kuin se olisi oikea kotini. Joskus tuntuu kuin minäkin olisin evakko, pakolainen. Olen suomalainen mutta näen itsessäni myös piirteitä jotka ovat kovin epäsuomalaisia. Olen lapsirakas, lämmin, iloinen, herkän taiteellinen, naisellinen. Rakaastan meikata, shoppailla, juhlia, tanssia. Venäläinen baletti on lähellä sydäntäni. Pidän venäläisestä muodista esim. Valentin Yudaskhin. Käytän turkiksia, rakastan ruusuja ja "samppanjaa", suolakurkkuja ja smetanaa. Hassua.
mutta Suomessa ei voi retostella?
Oletko ollut Ikeassa lähiaikoina? Tapahtuiko mitään erityistä?
Oletko suomalaisen kanssa naimisissa?
kolmoselle - ihan sama, rahat ei kiinnosta
viitoselle - no, millä todistaisin?
kuutoselle - kotimaani on Venäjä, joten Venäjä!
7: Muutin tänne isäni kanssa, joka on puoliksi suomalainen, eli inkeri
ap
kasille: mun kengät on ihan kunnossa, kiitos kun kysyit)))
Miksi välinne somalejen kanssa on niin huonot?