Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen venäläinen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
20.01.2011 |

niin

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meidän suvussa ei juoda vodkaa olleenkaan ruoan kanssa, mutta shampanjaa ja punaviinia kyllä.

Vierailija
22/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä se olikin vain propagandaa

mutta kerro sinun kantasi

yhden tilaston mukaan neuvostoliiton aikaan naisella oli suurinpiirtein yli 10 aborttia per henkilo.

ja aborttia pidettiin melkein ehkäisykeinona

Oletko koskaan asunut neuvostoluukussa? Elätäänko siellä todella niin ahtaasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minihameisiin?

Vierailija
24/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut samaa, mutta tohon on vaikeaa uskoa. Kyllähän verrattuna Suomeen abortteja tehdään edelleen enemmään, sillä ei kouluissa Neuvostoliiton aikana ole ollut sen kummempaa seksivalistusta ja ilmaisia pillereita ja nytkin se on vähäistä. monella ei ole rahaa ehkäisyihin, mutten usko että Neuvostoliitossa aborttia käyttettäis lähes "ehkäisykeinona".

Äitini teki yhden abortin, myös tätinikin, mutta hekin jo Venäjän aikana.

Neuvostoliittoluukut ovat tosiaan kaarmeita paikkoja, tosi ahtaita ja likaisia, mutten onneksi itse asunut siellä

Vierailija
25/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että neukkula ei koskaan ollut luokaton yhteiskunta, ei edes kommarien aikaan.

Ja aika monet eivät meilellään kerro missä syntyivät, sanovat mielummin alueen missä syntyivät. Koska muuten ovat talonpoikasväen kasvatteja.

Miten ihmeesä ihmiset tulivat toimeen niin vähällä neuvosto aikoina.

Kerro hiukan ankeasta lapsuudestasi. Kuinka usein teillä oli hedelmiä? Oliko sisälämmitys, sisävessa, kuinka monta nukkui samassa huoneessa, oliko lomia kauemmaksi?

Oletko matkustellut ja ollut suomen ulkopuolella?

Vierailija
26/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain alkoholia kuitenkin. Monissa kulttureissa ollaan paljon yhteisöllisempiä kuin Suomessa ja se on ihan mukava juttu. Suomalaiset usein tykkäävät olla omissa oloissaan. Venäläiset taitavat olla vähän puheliaampia myös kuin suomalaiset joten ilta sujuu mukavasti.

Venäläiset taitavat lisäksi olla vielä isänmaallisempia kuin suomalaiset. Suomessahan isänmaallisuus osaksi johtuu sodasta Neuvostoliittoa vastaan.

Tällaisen vaikutelman saa siis TVstä. Pitää varmaan mennä joskus itse käymään.

46lle vielä. Niin ja meidän suvussa ei juoda vodkaa olleenkaan ruoan kanssa, mutta shampanjaa ja punaviinia kyllä.

Vierailija
27/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nostattaa mielialaa ja vetää miesten katseet, joista nautitaan. Toisaalta en käytä niitä itse Suomessa, sillä tällä miehet ei osaavat oikein huomioida naisia , kun taas Venäjällä antavat kunnoitettavaa huomiota.

Vierailija
28/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivatko ihmiset koskaan iloisia?

Miten säilytät elämänilon sellaisessa paikassa?

Määrääks rikollisuus kaikkea?

Vierailija
29/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen eka kerta että joku ei kertoisi synnyinpaikkansa?

En tiedä, miten selvisivät Neuvostoliiton aikana, mutta muistan, että se oli ihana, rauhallinen ja aurinkoinen lapsuudenaika. Ei mitään ankeaa lapsuutta, vaikka käytin samat housut ja paita monta vuotta. Hedelmiä on ollut kaksi+kolme kertaa vuodessa, mutta asuimmekin niin kaukana kaikesta...Ihan peruskerrostalossa asuin ja käytiin kerran vuodessa vanhempieni autolla Neuvostoliiton halki ei kerralla, mutta olin käynyt lähes kaikialla Neuvostoliiton alueella.

Itse matkustelen säännöllisesti, kerran vuodessa Venäjällä 3 viikkoa ja 2-3 kertaa vuodessa Latviassa. Kaukolomille ei nyt päästetä perheen kanssa, sillä opiskeluaikana en ansaitse paljoa.

Menen tästä nukkumaan , mutta vastan myöhemminkin!

Vierailija
30/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vielä jotakin kysyttävää

Vierailija
31/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanot että olet venäläinen jos isäsi on suomalainen.

Vierailija
32/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Venäjällä on kaikki niin huonosti. Ei ihmisoikeuksia, ei eläintenoikeuksia, ympäristöstä ei välitetä.

Vierailija
33/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä toinen venäläinen voi hetken jatkaa jos on vielä jotakin kysyttävää

Vanhempasi molemmat venäjäläisiä?

Vierailija
34/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vielä jotakin kysyttävää

oliko ankeata? Oliko hedelmäsalaattia? soitteko kaviaaria?

metsästiko siperian tiikereitä viikonloppuisin? Oletko tappanut karhua?

Oletko aatelissukua?

miten sitä voi pärjätä niin vähällä kuin mitä neuvostoluukuissa pärjätään? Onko rikolllisuus todella masentavaa? Oliko koskaan nälkä? tai kylmä?

Kuinka monta aborttia? Puhutko venäjää? Pelkäätko miliisia?

osaatko nauraa ruotsalaisvitseille?

Vierailija
35/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko pahoitella sitä.

tuo mistä puhut olivat Stalinin diktatuurin pimeitä vuosia. Tuhoa on tehty paljon oman maan sisällä ja sen ulkopuolellakin. Arvaatko kuinka moni venäläisperhe menetti omaistensa keskityleirissä ja omaisuutensa valtiolle Stalinin terrorin aikana. Eikä sitäkään vielä pahemmin pahoiteltu. Ne on vaikeita asioita tuollaiset..

Vierailija
36/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olet Suomessa?

Vierailija
37/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin venäjällä 22-vuotiaaksi asti, josta neuvostoliitossa 10-vuotiaaksi asti. lapsena olin kamalan huono syömään, kuten myöhemmin oma suomalainen poikani. välillä sitä minäkin ihmettelin, että millähän tuo lapsi nyt oikein elää tuollaisessa yltäkylläisyyden maassa.

hedelmäsalateista nyt en muista mitään, mutta sen muistan että karkit olivat harvinaista herkkua 80-90 luvun taiteessa, jotain tiettyjä ruokia sai vain ruokakuponkeja vastaan tietyn määrän kuussa. Nakkeja oli vain muutaman kerran kuussa kaupoissa ja silloin sinne oli piiitkä jono. Jos mieli lihakeittoa piti juosta läpi useampi kauppa, jos kävisi semmoinen tuuri ja jostain sitä lihaa löytyisi. Mutta en ole jotenkin koskaan ollut suuresti ruuan perään, enkä oikeastaan muunkaan materian. Ei ainuttakaan traumaa jäänyt lapsuudesta.

Olen kahden korkeasti koulutetun ja edelleen työelämässä olevan vanhemman ainoa tytär, ihan tavallinen perhe. Isänisänisäni suhteen kotimaa ei ollut kovin reilu. Oli liian hyvätuloinen, yritti liikaa, tulos-> lähtöpassi keskitysleiriin ja perheelle kansan vihollisten leimaa.

Elin elämäni ensimmäiset 6 vuotta asunnossa, jossa keittiö, vessa ja lankapuhelin oli 4 perheen käytössä. Kuumaa vettä siellä ei muistaakseni ollut, mutta lapsi on tosiaan onnellinen ihan tuollaisissakin oloissa (toisin kuin sen vanhemmat). Meillä oli kauniit maisemat, Volga-joen mutka ja 500 vuotta linnoitus.

Vierailija
38/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pompotatte Suomea?

Rekkajonot, naurettavat vientikiellot elintarvikkeille, lapsikiistat. Omassa maassanne esimerkiksi lastensuojelu on aivan surkeassa jamassa, silti tulette tänne maailmanomistajan elkein neuvomaan meitä meidän omissa asioissamme. Haluatko pyytää tätä anteeksi?

Vierailija
39/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaviariaa söimme, tapoin uhden ainoan sammakon 9-vuotiaana, enkä ainuttakaan ihmisalkiota.

rikollisuus on masentavaa, miliisia en pelkää, nälkää ei ollut, kylmä sen sijan oli kunnes vaihdettiin paremmat ikkunat.

suomalaisen miehen kanssa olen naimisissa ja kahden lapsen äiti.

Vierailija
40/79 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä kaupungista olet kotoisin?