Avioero, miehen uusi tyttöystävä, mustasukkaisuus lapsista?
Miten te selviätte tästä hirvittävästä mustasukkaisuudesta?
Lapset siis asuvat vkl:sin isänsä ja tämän uuden tyttöystävän luona. Kotiin palattuaan he hehkuttavat tyttöystävän ihanuutta ja pienin itkee ikäväänsä..
Täysin sietämätöntä minulle. Tunnen olevani täysi nolla, kun sekä ex-mieheni että lapseni ovat löytäneet minulle paremman korvaajan. Tunnen, että tyttöystävä leikkii nyt kotileikkiä minun miehelläni ja lapsillani. Elää minun elämääni.
Kommentit (55)
Niinhän se usein menee, että etävanhemmalla on juhlaa ja lähillä arkea. Vähän kuin mummulassakin.
Anna etäisän hemmotella. Pääset itse vähemmällä, kun ei joudu viemään leffaan ja muihin hurvituksiin. Vai haluatko, ettei lapset pääse enää lainkaan, kun isä ei saa viedä ja sinä et pysty?
sinä olet se paha äiti. Kuka tahansa jaksaa olla mielin kielin pari päivää lasten kanssa.
Sinä kuitenkin vastaat heidän kasvatuksestaan ja arjen kulusta. Voisit jutella ex-miehesi kanssa. Oletteko kokeilleet jos lapset ovat viikon tai kaksi siellä, onko se yhtä juhlaa.
Meillä lapset tekevät saman kun ovat viikonlopun ex-mieheni luona, syöneet hampurilaisia, käyneet leffassa jne.
Vitutus aika kova, ei minulla varaa ko. juttuihin joka viikonloppu.
Suosittelen palaveria.
asia on noin päin ja toivotaan että pysyy niin. me veljeni kanssa olemme jokaisen äitipuolen kohdalla tulleet kotiin itkien kun äitipuoli on kamala ja mustasukkainen hirviö ja esim.heti kun isää halasi niin akka änki väliin! se on jättänyt oikeasti aikuisikään traumat kun itse yritti hymyillä ja hakea hyväksyntää ettei isi vaan lakkaa rakastamasta kun äitipuoli aina kiukutteli.ja mul on ollut niitä kolme,kaikki samanlaisia kanoja. varmasti kova paikka tosiaan kun lapsilla on "toinen äiti" mutta niillä ei ikinä tulee olemaan sidettä ja samaa luottamusta kun sulla ja lapsilla.se kiva nainen on niille sama kun esim.sun joku kiva kaveri kuka teillä käy josta lapset tykkäävät,ei sen kummempaa.
Ja niin tuttua. Todellinen kasvamisen paikka tuo oli minullekin. Ja omassa tapauksessani lapset ovat puolet ajasta isällään, joten toinen nainen on heidän kanssaan yhtä palkon kuin minäkin...
Ajattele, ettei lasten elämässä voi koskaan olla liikaa sellaisia ihmisiä jotka ovat tärkeitä, välittäviä, läsnä. Sinä olet kuitenkin lastesi ainoa äiti, eikä sen yli tule ikinä menemään kukaan isän uusista naisista.
Tilanne on paljon parempi näin, kuin siten, että lapset inhoaisivat häntä. Ole aikuinen ja mieti asioita omassa päässäsi, anna lasten tykätä hänestä. Kipu ja mustasukkaisuutesi helpottavat kyllä.
asia on noin päin ja toivotaan että pysyy niin. me veljeni kanssa olemme jokaisen äitipuolen kohdalla tulleet kotiin itkien kun äitipuoli on kamala ja mustasukkainen hirviö ja esim.heti kun isää halasi niin akka änki väliin! se on jättänyt oikeasti aikuisikään traumat kun itse yritti hymyillä ja hakea hyväksyntää ettei isi vaan lakkaa rakastamasta kun äitipuoli aina kiukutteli.ja mul on ollut niitä kolme,kaikki samanlaisia kanoja. varmasti kova paikka tosiaan kun lapsilla on "toinen äiti" mutta niillä ei ikinä tulee olemaan sidettä ja samaa luottamusta kun sulla ja lapsilla.se kiva nainen on niille sama kun esim.sun joku kiva kaveri kuka teillä käy josta lapset tykkäävät,ei sen kummempaa.
on se "kummempaa",ja hyvä niin! T:lähiäiti
Jos siellä isän kanssa esim. käydään leffassa ja purilaisella, te voisitte käydä vaikka pulkkamäessä kuuman kaakaotermarin kaa. Hanki joku oma hyvä juttu mikä on sinun ja lasten "oma". Kyllä se siitä. Ja usko tai älä, isällään ollessaan ne lapset hehkuttavat siellä mitä kaikkea ovat kotona äidin kanssa tehneet... näin se menee ja aikaa myöden homma tasottuu. Tsemppiä sulle!
Voin lohduttaa, ettet ole tunteidesi kanssa ainoa tässä tilanteessa oleva vanhempi. Olet lastesi ainoa äiti, sitä ei kukaan voi muuttaa, eikä kukaan korvata. Oletko ajatellut, että lapset kenties kompensoivat ikäväänsä SINUA kohtaan "hehkuttamalla" tyttöystävän ihanuutta? Pidä omasta äitiydestäsi kiinni, älä mieti kuka sinut korvaa- kohtahan uskot siihen itsekin!? Ja vinkki: nauti omasta ajastasi isäviikonloppuina, rentoudu ja hemmottele itseäsi!
T. Sari Eronen, pari- ja seksuaaliterapeutti
on se "kummempaa",ja hyvä niin! T:lähiäiti
on lähiäiti?
ja tosiaan " äiti on aina äiti", ei se uusi tyttöystävä sua koskaan voi korvata.
no hemmetti tottahan se on!
on se "kummempaa",ja hyvä niin! T:lähiäition lähiäiti?
tuo tyttöystävä EI ole syyllinen sinun pahaan oloosi (ellei nyt sitten ole houkutellut miestä mukaansa teidän vielä yhdessä ollessanne). Tilanne ei varmasti ole lasten suhtautumisesta huolimatta ehlppo hänellekään, eiköhän kuka tahansa meistä valitsisi mieluumman kumppanin, jolla ei ole pieniä lapsia kuin kumppanin, jolla on pieniä lapsia. Kun toisella on lapsia, mikään ei enää ole niin helppoa ja yksinkertaista. Aina joutuu ottamaan huomioon muut ihmiset ja heidän toiveensa. Se ei ole vieraiden lasten kanssa varmasti niin helppoa kuin omien.
Mieti ihan tosissasi nykyistä tilannetta verrattuna hiukan toisenlaiseen. Mitä, jos tyttöystävä ei pitäisikään lapsista. Mitä, jos lapset eivät pitäisikään hänestä. Mitä, jos tyttöystävällä ja miehellä menisi huonosti ja lapset joutuisivat viettämään aikaansa riitelevässä ilmapiirissä? Mitä, jos lapset voisivat huonosti, kun joutuisvat aina menemään vasten tahtoaan isän luo ja itkisivät ja jännittäisivät sitä paiväkausia etukäteen?
Yritä olla kiitollinen siitä, että lapsesi ovat saaneet elämäänsä aikuisen, joka tuntuu pitävän heistä todella. Se on lapsillesi rikkaus.
Kuulostaa ikävälle, kun kirjoitat tyttöystävän leikkivän kotileikkiä. Hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin elää saamiensa korttien mukaan. Hän on ottanut vastaan koko paketin halutessaan miehen. Ole siitä kiitolline, vaikka se sattuu.
Ainoa vaihtoehtosi on tehdä omasta elämästäsi mahdollisimman onnellinen, ettei sinun tarvitse olla kateellinen toisten onnesta.
on se "kummempaa",ja hyvä niin! T:lähiäition lähiäiti?
joo ei täs oo puhuttu nyt mistää onko joku äiti läheinen tai etäisä äiti!!?nyt puhuttiin äitipuolista. ei se ole kummonen se äitipuoli jonka just on tavannu ja sattuu olee mukava.äiti on se kummonen.
eiköhän naamari siinä ajassa putoa...
eiköhän naamari siinä ajassa putoa...
Ootko oikeasti tuota mieltä? Taidat itse olla katkeroitunut hepin puutteessa oleva harppu. Olet saanu ukon ajettua pihalle ja nyt vituttaa kun sen "nyksä" on lapsille kiltti ja suvaitsevainen.
Voi rakkaat harput, eiköhän tuo kerro jotain teistä itsestänne! Menkää ny vittu itseenne ja ottakaa pää pois perseestä, ajatelkaa lapsia. Ja mitä sitte jos exänne leikkii kotia. Hittoako sillä on väliä! Lapset ne ny tärkeimmät on eiks o?? Voi vittu teidän kanssa. Ollaan niin tärkeinä ja olevinaan naista. Lapset ensin!!!
Tämähän oli jo aamulla klo 9 aikoihin täällä, ja siihenkin tuli vastauksia.
onhan tavallaan ymmärrettävää. Yritä kääntää se niin, että lapset ovat voittajia, mitä enemmän heillä on läheisiä ihmisiä elämässä. Ei se ole sinulta pois ja vastaavasti lapset saavat enemmän.